Elöl a lengőkarokat, cserélni a leggyorsabb (occóbb). Kormányösszekötők is lehetnek kopottak (ez nem nagy tétel, ha már az elején beírod a listába)
Stabpálca., a szilentjeivel is vizsgálandó.
Hátul, lehet cserélni a szilenteket, de baromi macerás. Lengőkart ki kell venni hozzá, akkor már a kis gumi fékcsöveket is érdemes, gondolom azok is 2003-asok :)
Stb, stb, ahogy elöttem is jósólták. Még talán csavar is fog beszakadni... A rugókban levő ütközőgumik is ki vannak szakadva esetleg. Kézifékkötél is törött lehet.
Részletes árajánlatot kérj, akkor nincs utólag vita.
Sajnos, ha precízen kicseréltet mindent, tehát nem maga csinálja az ember, ezek össszesen akár kitehetik egy másik, használt, punyesz árát.
Ezt nem vitaindítónak szánnám, mert sok mindentől függhet a végső ár.
h terhelés alatt fura hangja van (talán mintha kerregne), de amint leveszem a lábam a gázról a jelenség megszűnik, ha visszalépek a gázpedálra ismét előjön.
Durvább motorféknél is csinálja? Mert ha igen, akkor nyelestengely-csapágy.
Ez komoly hiba - az enyém ugyanezt csinálta... de amikor szétszedték, csak ámultam, hogy már hiányzott a kosár a csapágyból, a golyók egymás mellett torlódtak. Ha szétmegy teljesen a csapágy, akkor nagyjából annyi a váltónak, ha bedarálják a golyókat a fogaskerekek.
A csapágy egy szégyenletes, egyszerű mosógép-csapágy - 1.000-1.500 Ft az ára. A csere munkadíja 60-80 ezer.
Plusz még ilyenkor ajánlatos kuplungot is cserélni - állapottól függően - ha már úgyis lent a váltó.
Segítséget szeretnék kérni. Adott egy 2003-as 60le punto.
Mai napon vettem észre h terhelés alatt fura hangja van (talán mintha kerregne), de amint leveszem a lábam a gázról a jelenség megszűnik, ha visszalépek a gázpedálra ismét előjön. Előre is köszönöm szépen a segítséget.
Ezt" a blokkot teszi a gyár még a mai napig is az új autóiba! Amit egy "hibás" olajcserével, esetleg haza lehet vágni?
Igen,egy két eltolt-elmaradt olajcserével ill ha nem nézed rendszeresen a szintet,haza lehet vágni...jellegében a probléma nagyon hasonló az Opel Ecotec motorjainál tapasztaltakhoz.
Alapvetően megbízható-pörgős,jó motor de 10-12 ezrenként olajcsere és 2-3 ezrenként szint ellenőrzés,ez a titok :-)
2)Szinte mindig a hajtókarcsapágy és szimmeringjei mentek-mennek tönkre,általában a kevés olaj(hiányos kenés)miatt.Ha 15-20ezrenként cserélsz kenőanyagot és nem nézel olajszintet közben,akkor akár 0.5-1l is elfogyhat ennyi idő alatt,ami ennek a blokknak végzetes.A 2.9 literes olajtartály alulméretezett,ha ebből a kevésből csak fél liter hiányzik rendszeresen akkor gyorsan csapágyas lesz.Pontosítva a csapágy elkopik,a szimmering pedig megég. A rövid városi használatokkal rengeteg trutyi lerakódik a motorban ez tompítja-elnyomja a hajtókarcsapágy kopogást....és ha hirtelen beleteszel egy full synth(5w-0w)csúcsolajat az olyan szinten moshatja le a hengerfal belsejét ill a dugattyúk környékét mintha Brigéciolt öntöttél volna bele.Leszakad az olajfilm,nem lesz normális kenés.
Sajnos a Fiat 2021-ben már nem teszi bele egyik modelljébe se ezt a blokkot,az Eur 6b-t már nem bírja.....ami kapható vele az raktárról jön még pár hónapig.Viszont a 16-17 év alatt rengeteget csiszoltak-fejlesztettek rajta.Olajfuratokat tágítottak,változtattak a szelepfészkeken,a szelepek nyitási idején,sűrítésen.tőmítések fajtáin stb
A 2010 utáni 1.4 16v-k már szinte mentesek ettől a problémától,az olajfogyasztás csak nagyon ritkán jön elő.
Mi történt, mi volt a korrekt magyarázata, mi ment tönkre? Csapágy olvadt ki, főtengely kopott el, dugó, csapszeg, gyűrűk, henger gyorsan lekopott, azt olvasta már valaki valahol???
Tényleg, nagyon kíváncsi vagyok a megoldásra...
Mert ez így natúr hülyeség, hogy kimosta a trutyit az új, hígabb olaj, és párszáz km után kopog, stb.. Akkor trutyit kell bele tenni ezután! :)
Volt olyan kereskedő, aki szinte üvöltve mondta, hogy ezt a 16V-t többet soha nem hozza be, mert a szerelője nem győzte csinálni...
Most akkor mivaaan?
"Ezt" a blokkot teszi a gyár még a mai napig is az új autóiba! Amit egy "hibás" olajcserével, esetleg haza lehet vágni?
Ajjaj! Akkor ezt kerülni kell!
Ha igaz.
És nem valami nagy félreértés....
D.K.-nak köszönöm a korrekt ajánlatot, de most megoldódni látszik a dolog! :)
Ahogy más tagok is írták lentebb a sűrűbb olaj után 5w-s Castrolt betenni nem volt okos ötlet tőlem(akkor még nem tudtam a kocsi előéletéről)mert hirtelen-gyorsan kimosta a lerakódott olajsarat és előjött a kopogás.
Igen, ugyanezt olvastam külföldi szak-írásokban is - mint lehetséges és elég gyakori jelenséget.
Figyelem: nem lakossági fórumokban olvastam - hanem szakemberek által írt cikkekben.
A kellemetlen a dologban az, hogy miután beállt a kopogás a "csemege-olajnak" köszönhetően - utána az akkor sem múlik el, ha gyorsan visszacserélik az eredeti, sűrűbbre.
Nem szabály, hogy ez minden esetben előfordul - de elég gyakori.
hogy írtam az autót odakint "kiderwagen"-ként használták,a napi 20-30km alatt szerencsétlen motor fel sem bírt melegedni normálisan...hosszabb távon nem is igen használhatták.Emellett a 20 ezres olajcserék között jó pár deci olaj elfogyhatott amit a "hausfrau"tuti nem töltött utána.Szerintem az olajcserék között nem is nézték a szintet.
Ahogy más tagok is írták lentebb a sűrűbb olaj után 5w-s Castrolt betenni nem volt okos ötlet tőlem(akkor még nem tudtam a kocsi előéletéről)mert hirtelen-gyorsan kimosta a lerakódott olajsarat és előjött a kopogás.
Tény,hogy nem ekkor kopott meg,írásom első mondatai megmagyarázzák a kopás okát:Sok indítás,sok rövid távú használat,olajszintnézés elmulasztása,20 ezres periódus.
Amúgy már rendben van a gépezet,olajfogyasztás max 1-2 deci/1000km.
Ui:Ha a beöntőnyilásba benézve bármilyen színű lerakódást látsz,inkább keress másik autót.Normális minőségű olaj mellé nem kell adalék,ebben egyetértünk
Egy komolyabb autókereskedő is elhozza neked - aki No.-ba ingázik.
Persze, ennek ára van, amit meg kell fizetni - de azokat még arra is meg lehet kérni, hogy nézzék meg alaposan a kocsit, mielőtt kifizetik. Érteni, értenek hozzá, az biztos.
Ha jól hallottam, ha nincs üzlet (pl. szar az autó, vagy eladta a tetű eladó) akkor 50, ha elhozzák, akkor 200-250 ezer No.-ból, Ausztriából kevesebb.
Kereskedője válogatja de ezért az ajtódba rakják le.
Pápán van egy kereskedő, aki rendszeresen hozott be autókat - ugyanígy, kérésre. Még alkudott is a helyszínen a vevő nevében - de azt átengedte a vevőnek, mert neki csak a kiegyezett fuvardíj kellett. (Általában nem járt rosszul ezzel sem - mert az elégedett vevő általában megfelezte vele a lelkudott lóvét.)
Azért nem hallod, mert 8V-nél fix a szelephézag, 16V meg hidrotőkés.
Ez látod lehet - bár hallottam én már fix-hézagos motort is kelepelni hidegen, rendesen ám.
Egyébként a legutóbbi vezérszíj-csere során megkukkoltam a dolgokat levett szelepfedéllel - hát szép tisztaság volt odabent és minden (amit abból az állásból látni lehetett) szépen csillogott, se barnulás, se egyéb nem látszott a felületeken.
Szerintem jó ez a 20k olaj - akárhogy is nézzük - ha 80 ezernél ilyen szép tisztaság van ott, ahol legelőször kezd kicsapódni az olaj-gané - akkor annyira fos olaj nem lehet, nem igaz?
Én kb. 100E kmnél álltam át 5W40-re, 140 ezer km óta hajtom így és semmi baja, csak előnyét tapasztalom.
Én meg hátrányát nem tapasztalom a 10W -nek. Én 10 ezrenként cserélek (ez nálam majdnem 2 év) de eközben úgy 2..2,5 mm-t fogy a pálcáról.
Nem tudom ez deciben mennyi - mert soha nem kell utána tölteni két csere között - de túl sok nem lehet.
Azt meg végképp nem ismerem amit szoktak mondani, hogy a 10W egy ideig kopog hidegen.. mert pont a minap gyújtottam be -2 fokon odakint - de semmi kopogást vagy ilyesmit nem hallottam (sem most, sem máskor - pedig volt hogy ennél nagyobb hidegben is mentem).
Ha még így elmegy nekem még vagy 30-40 ezret - ami nálam vagy 6 év - akkor nagyon meg leszek elégedve :-)))
Én kb. 100E kmnél álltam át 5W40-re, 140 ezer km óta hajtom így és semmi baja, csak előnyét tapasztalom. 15 ezrenként szigorúan csere. Szerintem annak már véres volt a torka olajtól függetlenül.
A szint valóban kritikus, ezt írtam már korábban én is. 1.2-be ugyanúgy csak 2.8L megy, egy kopottabb motor hamar leszipkázza a minimum alá. Olajcserénél mindig maxra töltöm és ha lement félre, akkor vissza megint a max közelébe. Így kb. 5-6 decit töltök rá 15 ezer alatt.
Akkor ha nem tudom az előéletét az autónak, akkor az olaj csere után gyakran nézem az olaj színét és mennyiségét. (eszi-e?) Ha elszíneződött, újra olajat cserélek, és meg van oldva az a félelem, hogy valami elkoptatná a motort ;) Ettől ha elkezdene szivárogni a motor, nem nagy dolog egy szelepfedél, vagy olajkartel tömítés cseréje, az már régen rossz ha az olajsár gátolja meg a szivárgást.
Egyébként bőven elegendő ebbe a motorba a 10W-s olaj én se állítom hogy 0-ás kellene bele. Viszont van egy off-os nagy teljesítményű autóm, abba szintetikusat rakok, mert jóval nagyobb terhelésnek van kitéve, és azt időnként taposom is...
Lehet nem az olaj a hibás, előtte is kopogott, csak raktak motul szerű adalékot eladás előtt az olajba.
Hirtelen kopogást én sem nézek ki egy olajfajta-cseréből - de tömítés-vesztést és lassú, de fokozott motorkopást azt igen. És ezt támasztják alá a szaksajtóban olvasottak is.