Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Lilla2120 Creative Commons License 2021.01.28 0 0 37618

Szia.
Reggel pöccre beindult az autó. Létezik h 1 nap alatt teljesen lemerült volna? Hallom h próbálná tegekni, de csak kattog. Nyekkenni sem nyekkent. 

Előzmény: ovoid (37616)
GPS Creative Commons License 2021.01.28 0 0 37617

 

Én a helyedben mindenek előtt megmérném a feszültséget azon az akksin - felkapcsolt lámpákkal.

 

Ha mondjuk 11 V alatt van - akkor nem tiltott le senki semmit - mert vagy tölteni, vagy cserélni kell az akkut.

.

Előzmény: Lilla2120 (37615)
ovoid Creative Commons License 2021.01.28 0 0 37616

Akksid jó? 

Tekerni tekert legalább az önindítód?

Vagy csak kattant, esetleg volt egy-két nyekkenés is?

Előzmény: Lilla2120 (37615)
Lilla2120 Creative Commons License 2021.01.28 0 0 37615

Sziasztok. Kérdésem lenne azokhoz, akinek már volt ilyen problémája. Próbálnám beindítani a kocsit, és teljesen letiltott a kocsi. Lenullázta az órát, a riasztó csipogott, aztán visított. Lehetséges h az imoobilizer romlott el? v megnyomtam vmit a távirányítón és letiltotta a rendszert?
Előre is köszi

Kido.Resuri Creative Commons License 2021.01.24 0 0 37614

Egyébként 1db IC és 2db relé ... plusz némi egyéb alkatrész.

Előzmény: GPS (37612)
Kido.Resuri Creative Commons License 2021.01.24 0 0 37613

Nem csak. Pl. ha megfigyelted, amikor mosod a szélvédőt, elkezdi törölni pár másodperc után, majd a mosás után kis idő múlva töröl egyet újra. És hasonló funkciók...

Tehát mindent ez intéz, ami az első-hátsó ablaktörléssel és mosással függ össze.

Előzmény: GPS (37612)
GPS Creative Commons License 2021.01.23 0 0 37612

 

Ez konkrétan egy faceliftes kormánykapcsoló elektronikája.

 

Ugye ez nem csak az ablaktörlő egy-fokozatú időzítését vezérli?
Mert ahhoz túlzás lenne 3 darab integrált áramkör + aprólékok.

.

Előzmény: Kido.Resuri (37611)
Kido.Resuri Creative Commons License 2021.01.23 0 0 37611

Róla van szó. Ez konkrétan egy faceliftes kormánykapcsoló elektronikája.

 

Előzmény: Kido.Resuri (37610)
Kido.Resuri Creative Commons License 2021.01.19 0 0 37610

A bajuszkapcsolóban van azbelektronika, a végállást a motorban lévő tárcsa adja.

Előzmény: kacagógerle (37601)
ovoid Creative Commons License 2021.01.19 0 0 37609

Talán a Body...

Előzmény: GPS (37606)
kacagógerle Creative Commons License 2021.01.19 0 0 37608

Valami okosság biztos van, de nem tudom mi időzít. Vagy a kormánykapcsolóban van az időzítő vagy a motorban, közte nem látok ilyesmit.

Előzmény: GPS (37606)
kacagógerle Creative Commons License 2021.01.19 0 0 37607

Igen, én is azt várom.:-) 

Előzmény: ovoid (37605)
GPS Creative Commons License 2021.01.19 0 0 37606

 

Közben átnéztem a kapcsolási rajzot, nincs külön reléje.

 

Jó-jó, de az időzítést mi adja? Ott csak kell legyen valami okosságnak.

.

Előzmény: kacagógerle (37604)
ovoid Creative Commons License 2021.01.19 0 0 37605

Pár nap, aztán Hawaii   :)

Előzmény: kacagógerle (37604)
kacagógerle Creative Commons License 2021.01.19 0 0 37604

Közben átnéztem a kapcsolási rajzot, nincs külön reléje. Lehet hogy a hajtóműházban van valami gebasz. Szét kellene szedni, de hideg van.:-)

Előzmény: ovoid (37603)
ovoid Creative Commons License 2021.01.19 0 0 37603

Nem vagyok biztos benne, de az ütem végét egy csúszka vége, adja a törlő hajtóműházában.

Nem az kócolódott össze esetleg?

Előzmény: kacagógerle (37601)
kacagógerle Creative Commons License 2021.01.19 0 0 37602

P2 1.2 8V 2000

Előzmény: kacagógerle (37601)
kacagógerle Creative Commons License 2021.01.19 0 0 37601

Sziasztok!

Az első ablaktörlőnek van reléje? A Puntóniumon látható fotón nincs feltüntetve. Sajnos 0 Cfok alatt ha bekapcsolom az ablaktörlőt, a kikapcsolást követően egyszerűen nem áll le. Ha leállítom az autót, és pár perc múlva újraindítom, van hogy akkor is elindul az ablaktörlő.
Van reléje a biztosítéktáblában? Mi szabályozza ezt valójában?

ovoid Creative Commons License 2021.01.17 0 0 37600

"Én a hátsó futóműben lévő szilentekhez nem nyúlnék."

Hát igen, nagy munka!

De ha belegondolok, hogy milyen kemény a gumi a szilentekbe ennyi idő alatt...., mint a kő.

És akkor rezgéscsillapítás és társai,  nuku.  :)

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37599)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.01.17 0 0 37599

Én a hátsó futóműben lévő szilentekhez nem nyúlnék. Elől a lengőkar nagy szilentjére jellemző, hogy cserélni kell. Ha már a picit is, vagy lóg a gömbfej, akkor lengőkart egyben. Meg a stab pálca gumijait még. Ennyi, csak a kora miatt nem borítanám szét feleslegesen a futóművet. A motortartó bakokat, viszont szinte biztos, hogy kell és 3db van benn.

Előzmény: krisz 810 (37598)
krisz 810 Creative Commons License 2021.01.17 0 0 37598

Köszönöm a részletes válaszokat.

Igen, abszolút meg vagyunk vele elégedve, és mostanában nem hiszem, hogy elengednénk.

Értem én, hogy a szilentcsere árán vehetnénk egy másikat, de milyen példány lenne az, akár tele végeláthatatlan rejtett hibákkal.

Ezt meg ismerjük, 17 év alatt belehajtott kerek 100ezer km után tudjuk, hogy jó.

Ha belefogunk a dologba, jelentkezni fogok.

Előzmény: ovoid (37597)
ovoid Creative Commons License 2021.01.17 0 0 37597

Szerintem, nem feltétlen old-timerezik ő!

Szerény, meg van vele elégedve, megszokta, nem futja neki másikra, ez is elég neki, eddig is karbantartotta, stb.

Szarni kell a piacgazdaságra, mert az nem más mint tiszta környezetszennyezés.

Én nagyon, megértem őt.

Sőt nekem is volt hasonló gondolatom, annak ellenére, hogy nálam nem indokolja semmi, max a kora. Azért meg tényleg felesleges lenne.

Előzmény: GPS (37596)
GPS Creative Commons License 2021.01.17 0 0 37596

 

Sajnos, ha precízen kicseréltet mindent, tehát nem maga csinálja az ember, ezek össszesen akár kitehetik egy másik, használt, punyesz árát.

 

Egyszerűen nem szabad ilyen mélységig belemenni egy autó-felújításba (hacsak nem valami különleges, értékes old-timerről van szó).

 

Meg kell tanúin elengedni is egy autót - mert ez az élet rendje.

.

Előzmény: ovoid (37595)
ovoid Creative Commons License 2021.01.17 0 0 37595

Nagy buli!

 

SokK idő! Nagy számla....

 

Elöl a lengőkarokat, cserélni a leggyorsabb (occóbb).  Kormányösszekötők is lehetnek kopottak (ez nem nagy tétel, ha már az elején beírod a listába)

Stabpálca., a szilentjeivel is vizsgálandó.

 

Hátul, lehet cserélni a szilenteket, de baromi macerás. Lengőkart ki kell venni hozzá, akkor már a kis gumi fékcsöveket is érdemes, gondolom azok is 2003-asok  :)

Stb, stb, ahogy elöttem is jósólták. Még talán csavar is fog beszakadni... A rugókban levő ütközőgumik is ki vannak szakadva esetleg. Kézifékkötél is törött lehet.

 

Részletes árajánlatot kérj, akkor nincs utólag vita.

Sajnos, ha precízen kicseréltet mindent, tehát nem maga csinálja az ember, ezek össszesen akár kitehetik egy másik, használt, punyesz árát.

Ezt nem vitaindítónak szánnám, mert sok mindentől függhet a végső ár.

 

A motortartó bakok se ússzák meg!

 

És számolj be, köszönjük

Előzmény: xsara99 (37590)
GPS Creative Commons License 2021.01.17 -1 0 37594

 

Még valami: ha minden szilentet cserélni kell, akkor a gömbcsuklókra és a kerékcsapágyra nem kéne ránézni (ha már ott járnak)?

 

Csapágyat legjobban sztetoszkóppal lehet megvizsgálni (ez olyan mint az orvosi, csak egy hosszú pálca a vége, azt érintik oda a forgó csapágy házára.

Minden jobb szervizben van ilyen autós-sztetoszkóp (1-2 ezer forintos tétel, egyébként)

 

Ez a legjobb módszer, mert van csapágy ami nem kotyog - viszont morog már rendesen. Azt másképp kiszúrni nemigen lehet.

.

Előzmény: krisz 810 (37592)
GPS Creative Commons License 2021.01.17 0 0 37593

 

Egy jobb (de nem rabló) szervizben 10 ezres órabérrel számolhatsz.

 

Biztos mindeen szilentet ki kell dobni?

.

Előzmény: krisz 810 (37592)
krisz 810 Creative Commons License 2021.01.17 0 0 37592

Üdv!

Lehet, hogy tavasszal neki kell ugrani az immár 23 éves szilenteknek.

Valaki csináltatott már full teljes átszilentezést?

Kb. mennyibe fájna a dolog egy igényes szervizben? Csak hogy fel tudjak rá készülni.

 

Szeretnénk szépen karban tartani az autót, mert nem tervezzük eladni. Rozsda 0, motor pöccre indul, stb.

 

Köszönöm!

GPS Creative Commons License 2021.01.16 0 0 37591

 

h terhelés alatt fura hangja van (talán mintha kerregne), de amint leveszem a lábam a gázról a jelenség megszűnik, ha visszalépek a gázpedálra ismét előjön.

 

Durvább motorféknél is csinálja? Mert ha igen, akkor nyelestengely-csapágy.

 

Ez komoly hiba - az enyém ugyanezt csinálta... de amikor szétszedték, csak ámultam, hogy már hiányzott a kosár a csapágyból, a golyók egymás mellett torlódtak.
Ha szétmegy teljesen a csapágy, akkor nagyjából annyi a váltónak, ha bedarálják a golyókat a fogaskerekek.

 

A csapágy egy szégyenletes, egyszerű mosógép-csapágy - 1.000-1.500 Ft az ára.
A csere munkadíja 60-80 ezer.

Plusz még ilyenkor ajánlatos kuplungot is cserélni - állapottól függően - ha már úgyis lent a váltó.

.

Előzmény: xsara99 (37590)
xsara99 Creative Commons License 2021.01.16 0 0 37590

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Adott egy 2003-as 60le punto.

Mai napon vettem észre h terhelés alatt fura hangja van (talán mintha kerregne), de amint leveszem a lábam a gázról a jelenség megszűnik, ha visszalépek a gázpedálra ismét előjön. Előre is köszönöm szépen a segítséget. 

ovoid Creative Commons License 2021.01.16 0 0 37589

De P2b-ről, csak meg voltunk pakolva egy kicsit, a Grande meg üres volt....

Bővebben; a mi autónk egy másik ismeretlen állapotú megvétele utáni hazagurulás közbeni problémák esetére volt volt felszerszámozva.

Az eladó sorban levő, meg eladásra volt kiürítve  :) 

Tehát igen, alapból jogos az észrevételed!

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37588)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!