Még valami... ha a kábelezés nem engedi át a töltést(vagy csak keveset enged át)az akku egy ideig saját erejéből még kiszolgálja a jármű elektromos rendszerét de hamar feladja.
Nem biztos,hogy ez okozta a fórumozó márkatársunk hibáját,de sűrűn előfordul.
Saját példámmal leegyszerűsítem a kérdést.....anno a 2 éve vásárolt Fiatunk 2-3 nap garázsban állás után többször nem indult,bikázni ill taxis segítséggel kellett indítani mert az akku lemerült.
Első lépésben az akkut cseréltem ki de az új áramforrást is 2-3 hét alatt megette.
A fogyasztásmérés nem mutatott ki rejtett áramfogyasztót,ezután a generátor felújítás következett de a jelenség nem szűnt meg.
Több hónap kínlódás kellett hozzá,hogy a "Puntonium"weboldalon olvassak a testkábel hibákról,ezután cseréltettem ki az összes motortéri testkábelt csatlakozókkal együtt.
A hiba megszűnt,azóta eltelt 1,5 év és nem jött elő.
Úgy akartam írni,hogy a korrodált testkábelek miatt a generátor nem tölti vissza az akksit,ha egy gyakori indításokkal,rövid utakkal teli nap után 1-2 napra leteszi az autót(mondjuk télen)könnyen lehet,hogy nem fog elindulni legközelebb.
Már ne haragudj, de ez a feltevés (elektromosságilag) nem állja meg a helyét.
Ugyanis a töltés is, meg a fogyasztás is ugyanazon (!) a test-csatlakozáson megy keresztül.
Ha az annyira korrodált, hogy már a töltés 10-20 Ampere sem tud átmenni rajta - akkor az önindító jóval nagyobb (akár 80-100A) árama pláne nem fog átmenni.
Tehát ilyen esetben kizárt, hogy "gyakori indítások" legyenek (ahogy írod) - mert a korrodált testcsatlakozáson biztos nem megy át az indítóáram (ha már a töltőáram sem bír átmenni rajta).
Úgy akartam írni,hogy a korrodált testkábelek miatt a generátor nem tölti vissza az akksit,ha egy gyakori indításokkal,rövid utakkal teli nap után 1-2 napra leteszi az autót(mondjuk télen)könnyen lehet,hogy nem fog elindulni legközelebb.
Pusztán saját erejére támaszkodva az akku nem sokáig bírja.
Szia. Reggel pöccre beindult az autó. Létezik h 1 nap alatt teljesen lemerült volna? Hallom h próbálná tegekni, de csak kattog. Nyekkenni sem nyekkent.
Sziasztok. Kérdésem lenne azokhoz, akinek már volt ilyen problémája. Próbálnám beindítani a kocsit, és teljesen letiltott a kocsi. Lenullázta az órát, a riasztó csipogott, aztán visított. Lehetséges h az imoobilizer romlott el? v megnyomtam vmit a távirányítón és letiltotta a rendszert? Előre is köszi
Nem csak. Pl. ha megfigyelted, amikor mosod a szélvédőt, elkezdi törölni pár másodperc után, majd a mosás után kis idő múlva töröl egyet újra. És hasonló funkciók...
Tehát mindent ez intéz, ami az első-hátsó ablaktörléssel és mosással függ össze.
Az első ablaktörlőnek van reléje? A Puntóniumon látható fotón nincs feltüntetve. Sajnos 0 Cfok alatt ha bekapcsolom az ablaktörlőt, a kikapcsolást követően egyszerűen nem áll le. Ha leállítom az autót, és pár perc múlva újraindítom, van hogy akkor is elindul az ablaktörlő. Van reléje a biztosítéktáblában? Mi szabályozza ezt valójában?
Én a hátsó futóműben lévő szilentekhez nem nyúlnék. Elől a lengőkar nagy szilentjére jellemző, hogy cserélni kell. Ha már a picit is, vagy lóg a gömbfej, akkor lengőkart egyben. Meg a stab pálca gumijait még. Ennyi, csak a kora miatt nem borítanám szét feleslegesen a futóművet. A motortartó bakokat, viszont szinte biztos, hogy kell és 3db van benn.