Hááát, 100 km-nyi benzinpénzért éppenséggel megnézhetem én neked - meg agyon is fényképezhetem.
Órabért nem számolok fel :-)))
Privátban küldd le a linkjét a hirdetésnek az emailemre - hadd lássam én is (privátban)
Aztán ha tetszenek a fotók, meg esetleg amit én mondok róla - akkor lehet hogy érdemes tényleg lebumlizzál - pénzzel a zsebedben. Vagy te is beszámitósdizni akarsz?
Vettem én már így hajót is egy barátomnak. Ő találta, de lejöni nem tudott megnézni - ezért kért meg engem, hogy véleményezzem. A hajó fasza volt - de foglalót nem vett el a csóka. Azt mondta lehozza Almádiba amikorra mondjuk - és ha a barát mégsem veszi meg, akkor legfeljebb kifizetjük az útját a trélerrel oda-vissza.
, Egy hét múlva Almádiban volt a hajó - lepacsizták - azóta is megvan neki, vagy 7-8 éve legalább :-)))
A Rubin-autótól. Rossz szavam nem lehet rájuk. Azt kaptam, amit láttam - az ügyintézésük is példás és zökkenőmentes volt.
Vásárlás előtt Kétszer is kiengedtek vele tetszőleges próbaútra - másodjára már tök-egyedül, vagyis a cég embere nélkül. Aki ezek után is beleválogat - az tényleg hülye az autóhoz.
Ráadásul szó nélkül bevették a régi (enyhén törött - meghúzott sárhányójú) autómat is - méghozzá becsszóra.
Vagyis meg se nézték, elhitték nekem bemondásra hogy egyébként okés az autó.
2 nap múlva hívott egy pali hogy ő vette meg a volt autómat és hol mondjam meg kell bekapcsolni a rádiót?
Tőle megtudtam, hogy 50 ezret kerestek a "nagy bizniszen" - vagyis ennyivel drágábban adták el neki, mint amennyiért nekem beszámították. Persze, ezért a pénzért ugyanúgy elintéztek neki minden papírt, mint nekem is.
De még mindig nem tudom, hogy ha találtál egy neked fáintos autót - mi a gond?
Mikor megvettük, fél vödör levelet szedtem ki onnan.... Vajon az előző, hölgy tulaj (tényleg), hány éve gyűjtögette :)
Az enyém is csaj-autó - de úgy látszik, hogy nagyon korrekt (osztrák) szervize volt.
Meg is kaptam minden szerviz-számlát az összes revízióról, olajcseréről, mindenről (volt vagy egy kiló papír).
Amit észrevettem: mindig ugyanabba a szervizbe vitte, ami egy osztrák (kifejezetten kis-) településen volt.
Lehet, hogy Bécsben már nem értek volna rá ennyire figyelmeskedni az autóval (bár ez nagyban függ attól is, hogy mennyire csinos az a tulaj-hölgy).
Apropó: mi van Pápával? Én onnan vettem ezt az autót.
A foglaló (100k) lecsengetésétől számítva 10 napon belül mindent az égvilágon mindent a kezembe adtak - az átírástól-a biztosításig, a műszakitól-a regisztrációig mindent. Egy lépést nem kellett menjek sehova autó-ügyben.
Lehet beázik, és a bent lévő víz párolgása okozza.
Igen, ez is egy lehetőség - ovoid, figyelj!
Konkrétan a lányunk Puntójában történt, hogy száraz levelek valahogy annyira eldugították a szélvédő alatti esőlefolyókat az évek alatt - hogy a felgyülemlett esővíz nem tudott lefolyni és befolyt a ventilátorba amit idővel ki is nyírt, cserélni kellett.
Persze azt a kutya sem szokta nézni (én sem) - így nem hinném, hogy annyira extrém jelenség lenne ez az esőlevezető eldugulása.
Továbbra is állítom: a Punto kifejezetten barátságos párásodás szempontból - annyira, hogy még nagy hidegben való indulás után 1-2 perccel semmilyen párásodás nem mutatkozik (a teljes úton sem) - mi több, a befűtött autóban még fél óra álldogálás után sem jelentkezik semmilyen párásodás (még kinti erős mínuszokban sem).
Nekem, a folyamatos fűtés, klíma bekapcs combó jön be legjobban. Sajna ez több benzinnnel jár, főleg, hogy pályázni is kell :(
Na álljunk meg egy pirinyót: te azt mondod, hogy nálad menet közben, bekapcsolt fűtéssel is párásodik az ablakod? Mert ha igen - akkor szerintem ott nagyon nem stimmel valami.
Ugyanis nálam ismeretlen ez a jelenség - pontosabban indulás után ráküldöm a levegőt csak az ablakra (utolsó állás a tekerőn) és ameddig mondjuk a GPS-t baszkurálom, már le is fújta a párát.
Ismerem a klímás megoldást is - csak itt pont nincs rá szükség, mert klíma nélkül is lefújja az indulási hideg levegő.
Utána - menet közben normál fűtésállással (mondjuk műszerfal+ láb állásban) elindulva - az út végéig ismeretlen a párásodás - az égvilágon semmit se kell csináljak vele, mert kristálytiszta az ablak.
Sok autóm volt - de meg kell mondjam, hogy párásodás szempontból talán ez a Punto a legbarátságosabb... vagyis amelyik a legkevesebb macerát okozza hidegben-indulás után...menet közben meg nullát.
Megj: A lányunkéba volt, hogy párásodott a szélvédő alsó része - de ott enyhe fagyálló szag is volt az utastérben.
A fűtés-radiátor cseréje után, nála is megszűnt a párásodás.
A mostanában tapasztalható, erős szélvédőpárásodás ellen, kinek mi a legjobb ötlete?
Nekem, a folyamatos fűtés, klíma bekapcs combó jön be legjobban. Sajna ez több benzinnnel jár, főleg, hogy pályázni is kell :(
Az hogy leszáríttatom, és jó valameddig, olyan nincs, pillanatokon belül újra párás.
Amikor még nem volt klíma a kocsiba, páramentesítő spray-vel próbálkoztam, de csak negatív tapasztalatom volt vele.
Ja, és nem lyukas a fűtőradiátor, és nem is fogy a hűtővíz :)
Más!
Van itt pápai lakos?
Egy szivességet kérnék, mert az egyik kereskedő urat nem birtam rávenni.
Pár képről lenne szó, persze lerendezzük....
De ha olyan valaki is van, aki a vétel utáni ügyintézés gyorsítását, eredetvizsgát, műszaki átnézést, tudná segíteni az is jó lenne, hátha összejön a vétel.
Nagyon messziről mennék, minden kis idő számítana.
Nekem max13.8V a töltőfesz, sose volt több. Én úgy alkalmazkodtam a helyzethez, hogy cserélem az akkukat mint a téli/nyári kerekeket.:-) A téli időszakban egy Exide Excell a biztos indítás miatt, nyáron pedig egy olcsó SCT. Az SCT nyáron legyengül az alacsony töltőfeszültség miatt, télen nem nagyon indít. Amíg nyáron az SCT van a kocsiban, addig az Exide egy automata akkutöltőn regenerálódik szinte egész nyáron, télen pedig fordítva, az SCT csücsül az akkutöltőn egész télen. Így megy ez már 5-6 éve.
A generátor felújítás ezen sajnos nem segít, cserélni kell a fesszabályzót rajt, másképp nem lesz több. Áramerősségre elég, amit tud, azzal nincs gond, a töltőfeszültség ami alacsony.
Az izzóra szerencsére van megoldás, korábban nálam is pár hónapot bírt csak a tompított, agyamra ment. Már statisztikát vezettem az izzókról. Utána vettem ezt, most már 1 éve benn van, kb. 2000 a 2db.
A kábelezés kicserélve,a generátor felújítva de ezek után is csak 13,9-14-1V között mutat a multiméter.Ez épp csak elégséges szint a visszatöltéshez.
Amit a villamossági szerelőnk említett még azok a "feszültségcsúcsok"az elektromos rendszerben....ez az összes 10-20 év közötti Fiat modellre jellemző.
Ezek miatt égnek ki viszonylag gyakran az izzók,nem tudni konkrétan miért van.
A fő gondról sehol nem olvasni. Mégpedig, hogy miért is döglik meg márkától függetlenül, átlag 2-3 évente az akksi a Puntoban? Míg más gyártónál, vagy újabb Fiatoknál kihúzza 4-6 évig. Ennek az oka nem a testkábel, nem a rövid utak, nem is az alulméretezett (A) generátor.
A feszszabályzó sajnos csak 14,0V-ra beállítva, a mai akksiknak, viszont ennél már több kell. Jellemzően Ca-Ag, Ca-Ca ötvözéssel gyártják őket, "hagyományosat" már nem nagyon kapni. Itt pedig a minimálisan(!) előírt töltőfeszültség 14,4V. Ez azt jelenti, hogy a Puntoban SOHA nincs teljesen feltöltve az akksi, ami a lassú szulfátosodás melegágya.
Ezt a tényt igazolja az is, hogy bármikor ráteszem töltőre (14,4V) érkezés után, mindig tud még bele tölteni kb. fél órát. A másik kocsinál végigszalad a kijelző és 5mp után kiírja, hogy tele van.
Ez a fő probléma sajnos, hiába vesszük akár a legdrágább akkut, a környezet amibe tesszük szépen lassan elpusztítja. Ezzel vagy együtt kell élni, vagy aki még hosszú távra tervez a kocsival, az egy generátor felújítás alkalmával cseréltesse a szabályzót a 14,4 Voltosra.
Még valami... ha a kábelezés nem engedi át a töltést(vagy csak keveset enged át)az akku egy ideig saját erejéből még kiszolgálja a jármű elektromos rendszerét de hamar feladja.
Nem biztos,hogy ez okozta a fórumozó márkatársunk hibáját,de sűrűn előfordul.
Saját példámmal leegyszerűsítem a kérdést.....anno a 2 éve vásárolt Fiatunk 2-3 nap garázsban állás után többször nem indult,bikázni ill taxis segítséggel kellett indítani mert az akku lemerült.
Első lépésben az akkut cseréltem ki de az új áramforrást is 2-3 hét alatt megette.
A fogyasztásmérés nem mutatott ki rejtett áramfogyasztót,ezután a generátor felújítás következett de a jelenség nem szűnt meg.
Több hónap kínlódás kellett hozzá,hogy a "Puntonium"weboldalon olvassak a testkábel hibákról,ezután cseréltettem ki az összes motortéri testkábelt csatlakozókkal együtt.
A hiba megszűnt,azóta eltelt 1,5 év és nem jött elő.
Úgy akartam írni,hogy a korrodált testkábelek miatt a generátor nem tölti vissza az akksit,ha egy gyakori indításokkal,rövid utakkal teli nap után 1-2 napra leteszi az autót(mondjuk télen)könnyen lehet,hogy nem fog elindulni legközelebb.
Már ne haragudj, de ez a feltevés (elektromosságilag) nem állja meg a helyét.
Ugyanis a töltés is, meg a fogyasztás is ugyanazon (!) a test-csatlakozáson megy keresztül.
Ha az annyira korrodált, hogy már a töltés 10-20 Ampere sem tud átmenni rajta - akkor az önindító jóval nagyobb (akár 80-100A) árama pláne nem fog átmenni.
Tehát ilyen esetben kizárt, hogy "gyakori indítások" legyenek (ahogy írod) - mert a korrodált testcsatlakozáson biztos nem megy át az indítóáram (ha már a töltőáram sem bír átmenni rajta).
Úgy akartam írni,hogy a korrodált testkábelek miatt a generátor nem tölti vissza az akksit,ha egy gyakori indításokkal,rövid utakkal teli nap után 1-2 napra leteszi az autót(mondjuk télen)könnyen lehet,hogy nem fog elindulni legközelebb.
Pusztán saját erejére támaszkodva az akku nem sokáig bírja.
Szia. Reggel pöccre beindult az autó. Létezik h 1 nap alatt teljesen lemerült volna? Hallom h próbálná tegekni, de csak kattog. Nyekkenni sem nyekkent.