Annak tudatában, hogy az országos bérletet mindenki ugyanolyan áron veheti igénybe, szeretném megtudni, miért van óriási különbség a szolgáltatás között a keleti és nyugati országrészen. Debrecen és Füzesabony között ugyanis mai napig a jó öreg vonatokat indítják, klíma nélkül a 40 fokos melegben, ahol még az ablakok sem nyithatók ki. Legutóbbi utazásom során egyes ülésekről menekültek az utasok, ugyanis a nyári hőségben a fűtés okozott kellemetlenségeket, amelyet kikapcsolni lehetetlen volt. Érdekelne az is, ha netán a Tiszafüred-Poroszló közötti híd meghibásodna, ne adj Isten beszakadna, hogyan mentenék ki az utasokat egy "Zsuzsi" vonatból. Hiszen az ajtók zárva lennének, a piciny résen amit ablaknak neveznek, pedig csak a víz áramlana be. A holttesteket azonosítani biztos könnyű lenne...
S még egy apró gondolat: nyáron Tiszafüredre a turisták előszeretettel vinnék magukkal kerékpárjaikat, csak az a pici hiba lép fel gyakran, hogy a kerékpárszállító vagonokat inkább télen szeretik hozzácsatolni a többi vagonhoz. Meglepő és mulatságos... vagy inkább siralmas.
Az új Elvira használata helyett szívesen mennék inkább gyalog.
A régin nem lehet vásárolni, hiába van az új oldal sarkában az, hogy BÉTA.
Az oldal szinte minden újratöltésekor visszaállítja a nyelvet angolra. Én tudok angolul, de szívesebben használnám magyar cég oldalát magyarul. A magyar oldalaknál megszokott állandó kiléptetést már meg sem kellene említenem, megszoktam, de ettől még mindig bosszant. Úgy összességében kínszenvedés használni az interfészt. Nem egy oldalon jeleníti meg az egy napon induló vonatokat, hanem három részletben, és jó lassú a lapozás köztük, ráadásul SEMMI szükség nincs erre a bontásra.
A mobil alkalmazás okés, de azon nemzetközi jegyet nem lehet venni.
Az okosjegyekről meg sehol nem találom, hol lehetne venni, mert én az appban semmi ilyesmit nem látok.
Fura, ma megint kifogtam egy túlbuzgó kalauzt, aki kevésbé értette, hogy lehet még kezeletlen a bérlet az érvényesség első napján. Valószínűleg vonzom őket, mert személyit is (nagyrészt) csak tőlem szoktak kérni. :/
Óh a fejlődés megállíthatatlan a vasútnál! :-) Internet helyett maj' böngésszük a hirdetményeket, amiket ugye köztudottan könnyen naprakészen lehet tartani...
Mai napon (04.24.) nyugdíjas szüleim az 568-as IC Prémium osztályán szerettek volna utazni, nyugdíjasként megvették a teljesárú 2-1. osztálykülönbözetet, az 1000 Ft-os prémium hleyjegyet és az IC pótjegyet. Előtte az Üzleti váróterembe szerettek volna bemenni 14.35 és 14.40 között, de a személyzet azért nem engedte be őket, mert szerinte kedvezményes jegyhez vásárolt 1. osztályú jeggyel nem lehet használni a várótermet. Ilyen kitétel pedig nincs a szabályzatban, minden érvényes (kedvezményes) menetjeggyel lehet használni a várótermet. Kérem, a hasonló kellemetlen helyzetek elkerülése érdekében pontosabban tájékoztassák a személyzetet a belépésre jogosító jegyek listájáról! Köszönöm előre is!
Már hogy büntethetne? Ha nincs lepecsételve, tán még nem is utaztál vele, hiszen az előző jv. biztos lepecsételte volna... Sehol nincs leírva, hogy a bérlettel az érvényesség első napjaiban kell utazni.
Amúgy én szoktam szólni, de egyre többször elkérik és lepecsételik (vagy firkálnak rá), de még sosem volt gond, ha pár napig nem volt érvényesítve.
Üdv! Nem értem ezeket az újgenerációs fiatal kalauzokat. Elvárják, hogy az utasnak le legyen pecsételve a bérlete, mintha anélkül érvénytelen lenne és úgy is kezelik az embert, mintha bliccelne. De mégis, az utasnak kellene a kalauz után rohangálni, hogy hahó pecsételjen mán'? Aztán ha mégse tud büntetni, az lelki válságot okoz. Máskor meg ha valaki szólni mer nekik, hogy a vonaton utazás közben valakin nincs maszk, akkor még nekik áll feljebb. :/
Reggel Érd alsó, peron tele, ahogy minden hétköznap. Hangos megint nem működik, lassan hetek óta. Tegnap 4627 szóló Flirt tele, de még fel lehet szállni. Ma 4517, szintén szóló Flirt, már érkezéskor tele, sokan már cipőkanállal sem férnek fel. Vonat el, táblára kiírják, hogy a 7.29-es Délibe közlekedő vonat öt percet fog késni (de hát most ment el :). Következő vonat fél óra múlva. Munkában megbeszélésről kések még úgy is, hogy direkt ráhagytam félórát. Keresnék Érd felsős menetrendet, hogy változott-e, de az nincs, minek is Érd alsón. Szerencsére az ember egy idő után megjegyzi.
Amúgy hasonló állapotok vannak délután is a vonalon, szóló Flirt tömegnyomorral (már ha épp járnak). Nem véletlenül álltam át a Déli Parti sebesre, de ott meg ugye az ajtók mellé nem szabad állni, nehogy kiessen az ember, ha menet közben kinyílik az ajtó.
Lassan kezdődik a suli, nyilván hasonló körülmények között. Mint minden évben. A többi Flirt meg ki tudja hol. Néha visszasírom a húgyos bhv-kat, azokra még felfértünk.
Bocs, ha túl ömlengős volt, csak törpöm tele, hogy kétnaponta van valami baj a 30a-n.
Semmit nem változtattam a böngészőbeállításokon simán használtam 2 naponként az új rendszert is,de most engedélyeznem kellett a history adatok gyűjtését és lám az "utasokat" betöltötte :))
Nem ám minden pl a régebbi verziós böngészőkre is optimalizálnák,ááá dehogy ahoz már ész kell,csak a legújabbakkal működik,
minek is az a többezer ember jegyvásárlása akik nem naprakész böngészőverziót használnak
min 2 napja nem működik az internetes jegyvásárlás
a hibaüzenet is amolyan máv-os
jól illik a szürke állomásfelszerelésbe helyezett zöld és kék új kukákhoz,a járdakőbe tiplivel rögzített jobbra balra hajladozó kukákhoz,a javítás megerősítés helyett inkább tövestől kivágott padokhoz,a 2 centi hó miatt már késő elektromos vonatokhoz,az Esztergom Bp vonalon nem működő automatákhoz és a sor végtelen
Minthogy a MÁV appban eddig sem lehetett menettérti jegyet venni, nem használtam és nem választottam otthoni jegynyomtatást se, meg az új pdfes mókát se. Ráadásul ha jól tudom bugos az app, az új elvirával együtt, tehát nem érdekel.
Második probléma:
Megszüntették az elvira megújulásával az automatás átvételt kóddal. Nem tudom ez kinek volt jó és mire. Tehát ha eszembe jut este 10-kor, hogy még kéne egy helyjegy a másnap reggeli IC-re, akkor bukó van. Eddig ez ment.
Harmadik probléma:
A 2.-ból következik, el kell mennem (a helyjegyek kedvezőbb ára miatt) ELŐZŐ nap az automatákhoz és szerencsére még adnak menettérti jegyeket.
Negyedik probléma:
Helyjegyeket viszont semmilyen vonatra nem adnak, tehát lehet menni a pénztárhoz. Miért nem lehet automatánál helyjegyet venni? Menetjeggyel kombinálva sem, meg önmagában sem.
Vagy covidra hivatkozva így akarják növelni a pénztárak forgalmát? Hogy amíg nem volt kovid és mindenki lehetőleg pénztárak kerülésével vette a jegyét, akkor az akkori pénztáras utaslétszám valamelyest megmaradjon, mert amúgy már dolgozniuk sem kéne?
10:00-kor néztem, minden zöld volt. Jó, volt az egész országban elszórva 3-4 sárga, meg egy narancs. Igen, a lemondott vonat nem látszik a térképen. De azért ez kábé minden reggel előfordul.
Persze, ez se fordulkon elő. De azért az előváros megbénulását ebbe belelátni...
Ez a része rendben van, viszont én arra gondolok amikor már van egy helyjegye az utastársamnak, és ugye mellé ülnék. A Aégi elvirában erre volt az a funkció amit most nem találni.
Talán jó helyen járok. Ugye nem oly rég megújult az elvira online jegyvásárlási felülete, viszont azóta én találom azt a funkciót, hogy helyfoglalás korábban vásárolt hely mellé.
Csak én nem találom vagy húzott egy okosat a MÁV és megszüntetett egy hasznos funkciót?