Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.03.03 0 0 37679

A webshopos árak korában nem újítgatnám, 20 év alatt a rugótányér is elkorrodálódik. Puntoban elég sokat kibírnak egyébként elől-hátul. Párban lenne érdemes cserélni.

https://alkatreszek.hu/dsb018o_dkm_ko

https://alkatreszek.hu/36855_fe_sz

 

Kido.Resuri Creative Commons License 2021.03.03 0 0 37678

Vannak cégek, akik foglalkoznak felújítással, de őszintén szólva, nem tudom, hogy Punto esetén melyik éri meg jobban. Felújításnál biztos, hogy meg kell oldani az autó tárolását, amíg a felújítás elkészül.

 

https://karaszy.hu/portfolio/lengescsillapito-felujitas/

Előzmény: lili0010 (37677)
lili0010 Creative Commons License 2021.03.03 0 0 37677

Köszi!
Még annyi, hogy ez javítható vagy csere?

Előzmény: Kido.Resuri (37673)
Kido.Resuri Creative Commons License 2021.03.03 0 0 37676

Első körben én is a lambda-szonda lehúzását javasolnám.

 

https://www.puntonium.hu/2019/08/04/a-lambda-szonda/

 

Térjünk vissza rá, ha nem.oldja meg.

 

A kerékívnél az üzemanyag rendszer aktívszén szűrője van, ez környezetvédelmi okból van benne.

Előzmény: kovács_krisztián_03 (37674)
GPS Creative Commons License 2021.03.03 0 0 37675

 

A hibajelenség, hogy amikor már elkezd melegedni, akkor szaggat, fulladozik.

 

Itt a hangsúly az "amikor már elkezd melegedni" részen van.

 

Ugyanezt művelte az enyém is - több helyen is voltam vele, csak sajnos újabban az autójavítási-szaktudást és tapasztalatot - felváltotta a hibakód-olvasás (ami ebben az esetben szart sem ér, mert semmit sem mutat).

 

Tapasztalati jótanács: húzd le (szét) a felső lambdaszonda csatlakozóját - és járj úgy vele egy darabig. Ne törődj a checklámpával ha kigyullad, ez természetes - majd elalszik ha visszadugod a szonda csatiját.

 

Nulla Ft-ba kerül a teszt és kb. 1 percet vesz igénybe.

 

Ha lehúzott szondával megszűnik a jelenség - akkor egyértelmű, hogy lambdaszondát kell cserélni.

 

Nálam ez az egy alkatrész okozott olyan hibaegyüttest melegedés után - aminek az oka a "szakemberek" (?) szerint lehetett a benzinpumpától kezdve-az alapjárati motoron át a vezérlésig bármi.... csak pont a valódi ok nem.

 

Ha bejön a tippem, akkor ne spórolj a szonda minőségén, vegyél pl. NGK-t, azzal nincs meglepi.

Írd meg lécci, hogy jó volt-e a tipp, vagy sem.

.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: kovács_krisztián_03 (37674)
kovács_krisztián_03 Creative Commons License 2021.03.02 0 0 37674

Sziasztok!

Adott egy 2005-ös 1.2 8 szelepes Punto. A hibajelenség, hogy amikor már elkezd melegedni, akkor szaggat, fulladozik. Ha elveszem a gázt, akkor kis időre rendbe jön, de újabb gázadásra ismét fulladozik. Alapjárat jó, nem áll le. Hidegen-melegen jól indul, és teljesen hideg motornál nincs hiba. Gyertya csere és fojtószelep-ház tisztítás volt nem rég, de előtte is ugyanilyen jelenséget produkált. Merrefelé nézelődjek még? Üzemanyag szűrő? Pumpa? Gyanítom ez egy egység a tankban. Na és a jobb első teleszkóp mögé a kerékjáratba, amik vezetnek kék benzincsövek, azok hol végződnek? Ott mi van?

Bármilyen ötlet jól jön, mert én már tanácstalan vagyok.

Kido.Resuri Creative Commons License 2021.03.02 0 0 37673

Lengéscsillapító

Előzmény: lili0010 (37672)
lili0010 Creative Commons License 2021.03.02 0 0 37672

Sziasztok!
Egy kis segítségre, tanácsra lenne szükségem!
Jobboldali első keréknél eléggé olajos minden, mellékelek róla képeket.
Mivel lehet probléma?

 

K-api Creative Commons License 2021.02.20 0 0 37671

Hi. Teljesen egyetértek GPS hozzászólásával. A reléknek vagy mágneskapcsolóknak pont az a lényege, hogy kisebb teljesítményű hálózatról tudunk nagyobb teljesítményű hálózatot vezérelni ( működtetni ). Üdv Kapi

Előzmény: ovoid (37670)
ovoid Creative Commons License 2021.02.11 0 1 37670

Legszivesebben, azt ajánlanám, töröltesd a hozzászólást, de tudom, nem lehet....

Én rajzot nézve, olvasva írtam, amit írtam.

Majd hat évtized elektromossággal való foglalkozás után, azt gondolom, tudom mit írok.

Még akkor is, ha számomra is meglepő dolgokkal találkozom ebben az iparágban....

Előzmény: GPS (37669)
GPS Creative Commons License 2021.02.11 0 0 37669

 

Ha a relé kattog, akkor a biztik rendben vannak,

 

Nem feltétlenül. Előfordulhat, hogy a relé vezérlése más áramkörön van, mint a kapcsolt power.

 

Nem is lenne célszerű egy 1-2 A-t kajáló relé-vezérlést - egy 40 A-es biztosítékkel védeni (ami viszont a villanymotornak kell).

.

Előzmény: ovoid (37668)
ovoid Creative Commons License 2021.02.11 0 0 37668

Szerencsére van garage, igaz, nem fűtött, de szélmentes...  :) 

Kössz a tippet. De nem is volt rajta sok hó, simán vinnie kellett volna, de meg se mocc.

Ha jó, és hozzávaló rajzom van, akkor két biztin megy át a motorka árama.

F2 40A motortérben, és F52 15A  bent a kormány alatt. Borzasztó nehezen olvashatók a számok a műanyagon, lámpával is!

Ha a relé kattog, akkor a biztik rendben vannak, mégegyszer hangsúlyozom, az általam fellelt rajzok alapján!

Amúgy bekövetkezett a legrosszabb, keresés közben megszűnt a hiba!

Ha valaki azt gondolná, hogy a legrosszabb az lenne, ha leégne, az téved, az már a megváltás kategóriája lenne, nálam!  :)

 

Előzmény: GPS (37667)
GPS Creative Commons License 2021.02.11 0 0 37667

 

Gondolom neked nem kell mondani - de én a biztit nézném meg először.
Ha hó volt a lapát alatt, lehet az akkora többletterhelés volt a motornak, hogy kivágta a biztosítékot.

 

De ne is panaszkodj - mert most kellemes hibát keresni. Nálunk most pl. mínusz 6 fok van, közepes erősségű széllel körítve :-)))

.

Előzmény: GPS (37665)
ovoid Creative Commons License 2021.02.11 0 0 37666

Bocs ezt elfelejtettem írni, természetesen nem....

Előzmény: GPS (37665)
GPS Creative Commons License 2021.02.11 0 0 37665

 

Nem volt ráfagyva a lapát az üvegre?

.

Előzmény: ovoid (37664)
ovoid Creative Commons License 2021.02.11 0 0 37664

Na Urak, ma megint mutatott újat, a vas (ócska).

Mivel nem csak a hócipő van tele vele, hanem a hátsó ablaka is hóval, úgy volt hogy letolatom az ablaktörlő lapáttal.

Hát nem sikerült. Gomb elteker, relé kattanik, lapát sehova.

Ajtó felnyit, vezetékköteg megmozgat, de csak nem mozdul a lapát...

Úgyhogy szopacs megint...

De miért nem lepődök meg?

Megírom hogy mi volt, de később, mert ha most kimennék biztosan belerugnék....

ovoid Creative Commons License 2021.02.08 0 0 37663

Érdekes, de kb ott adja le a maximális nyomatékot.

Már ha azt a százegynéhány Nm-t annak lehet nevezni :)

Motor / váltótartó bakok rendben? Főleg a "kutyacsont"!

Előzmény: devesa (37661)
GPS Creative Commons License 2021.02.07 0 0 37662

 

4 ben, 2500-3000 ig remeg az autó.

 

Mikor remeg? Amikor csúsztatod - vagy felengedett pedállal, rendes menet közben is.

És csak 4.-ben csinálja, más fokozatban nem?

 

Milyen márkájú szetted tettél bele? Te vetted, vagy a szerelő szerezte be?

.

Előzmény: devesa (37661)
devesa Creative Commons License 2021.02.07 0 0 37661

Kérdés: Tapasztalt valaki olyat, MKII 2002, 1.2 8v -nál ,hogy kuplung szett csere után, / villa is cserélve lett/ 4 ben, 2500-3000 ig remeg az autó. Nem nagyon,de erezhető. 3000 felett nem,és ha felváltok 5.-be, akkor sem. Gyorsul rendesen, nem csúszik a kuplung, vaj puha a pedál, csak ez a remegés van. Köszönöm előre is.

88GABOR88 Creative Commons License 2021.02.05 0 0 37660

Kiváncsi lennék azert az eloeletre..:( lehet nem is akarom tudni..en a 10.000km es olajcserét tamogatom abbol szerintem baj nem lehet..

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37653)
88GABOR88 Creative Commons License 2021.02.05 0 0 37659

Ezek utàn respektálom ezt a motortipust :d lekopogom 

Előzmény: GPS (37651)
88GABOR88 Creative Commons License 2021.02.05 0 0 37658

Igen , csak azt sajnalom, hogy a vezermutengelyeknel nem tudtam takaritgatni mert az italiai mernok urak nem terveztek a 16v hez szelepdeknit....szoval ja...

Előzmény: ovoid (37650)
ovoid Creative Commons License 2021.02.05 0 0 37657

Alátámasztom, megcsináltam pár napja és tökéletes a kilátás!

Persze nem kentem le minden ablakot, meg is látszott, mert csicsogtak a víztől, de a hátsó ablakokon elfért :)

Végre nem kellett hokizni a klímagombokkal, egész úton.....

Előzmény: Rigo35 (37655)
ovoid Creative Commons License 2021.02.05 0 0 37656

Hát igen, használt autónál sohasem tudhatsz meg mindent az előéletéről!

De azért egy full szintetikusnak, talán nem kellene így kinézni.

Persze, ha nem azt raktak bele, vagy 5 éves....

 

És itt, az olvasgatások közben ugrott be, hogy vajon, a fékolajat mikor kell cserélnem. Gondoltam tavaly volt, akkor majd jövőre. Hát nem, már 2 éve volt!

Basszus, rohan az idő.... 

Előzmény: GPS (37651)
Rigo35 Creative Commons License 2021.02.05 0 0 37655

Tán 2 napja lehetett? 

Nagyvonalakban....

 

    https://youtu.be/NLtLfeegQqk

 

Pára stop.

 

oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.02.05 0 0 37654

Sokan csak a számot nézik. Ha 3 év alatt mennek ennyit csak városban, akkor is 20 ezernél cserélik, mert azt írja a könyv..

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37653)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.02.05 0 0 37653

Ez durva! Szerintem az ajánlott 20 ezres cserétől simán lehet ilyen az évek után.

Előzmény: 88GABOR88 (37649)
GPS Creative Commons License 2021.02.05 0 0 37652

 

Sajnálom, hogy stornóznod kellett a kis 1,4-est.

Pedig messziről nem néz ki fostalicskának, láttam a papírjai is rendben vannak - éppenséggel lehetett volna egy jó kis autó is.

 

Részemről semmiféle autó-upgradet nem tervezek - mert 2020-ban olyan botrányosan keveset jártam (összesen 4800 km-t !) - hogy minden autóra költött forint kidobott pénz lenne (pláne, hogy ami van, az többnyire hibátlan).

 

Pedig még a sarki Penny-ig, vagy Aldiig is autóval megyünk (1 km, de cipeljen már a tököm ha az autó a parkolóban figyel).

Sőt, nyáron Veszprém-Balatonalmádi között ingázunk is (14 km) - de mivel csak egy hosszú út volt a nyáron, így még 5 ezer se jött össze - az ingázással együtt sem.

 

Az olajban is csak vagy 6 ezer van - de azért fogom lecserélni tavasszal, hogy ne romoljon meg a közel 2 év alatt.

Remélem hogy az idén kicsit jobban meghúzom a fülét - ami a km-eket illeti.

.

Előzmény: ovoid (37650)
GPS Creative Commons License 2021.02.05 0 0 37651

 

eddig hála isten nincs rendellenesség, szóval remélem túlélte a motor! Hangja továbbra is szép!

 

Mindenki azt mondja (még a Fiat-gyalázók is) - hogy rendkívül tartós, mindent-kibíró kis motorok ezek.

Igaz, mások ma már 130-140 lóerőt is kiszednek (túrbósan) 1.200 cm3-ből (mi több, akár még 3 hengerből is, a legújabb módi szerint) - de azoknak a tartósságáról még nincsenek hiteles, levéltári adatok.

 

Azt viszont látatlanban állítom - hogy ha egy olyan "szuper-motort" ilyen olajjal kínálnának meg, mint tiéd a fotókon (akár csak 100 km-en is) - arról a motorról utána csak már múltidőben lehetne beszélni :-)))

.

Előzmény: 88GABOR88 (37649)
ovoid Creative Commons License 2021.02.05 0 0 37650

Húúúú! Vazze!

Nem semmi, bejöttek a tippek......

Legalább mentél elötte valami olcsóbb olajjal, "kimosattad" valamivel?

 

Előzmény: 88GABOR88 (37649)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!