A webshopos árak korában nem újítgatnám, 20 év alatt a rugótányér is elkorrodálódik. Puntoban elég sokat kibírnak egyébként elől-hátul. Párban lenne érdemes cserélni.
Vannak cégek, akik foglalkoznak felújítással, de őszintén szólva, nem tudom, hogy Punto esetén melyik éri meg jobban. Felújításnál biztos, hogy meg kell oldani az autó tárolását, amíg a felújítás elkészül.
A hibajelenség, hogy amikor már elkezd melegedni, akkor szaggat, fulladozik.
Itt a hangsúly az "amikor már elkezd melegedni" részen van.
Ugyanezt művelte az enyém is - több helyen is voltam vele, csak sajnos újabban az autójavítási-szaktudást és tapasztalatot - felváltotta a hibakód-olvasás (ami ebben az esetben szart sem ér, mert semmit sem mutat).
Tapasztalati jótanács: húzd le (szét) a felső lambdaszonda csatlakozóját - és járj úgy vele egy darabig. Ne törődj a checklámpával ha kigyullad, ez természetes - majd elalszik ha visszadugod a szonda csatiját.
Nulla Ft-ba kerül a teszt és kb. 1 percet vesz igénybe.
Ha lehúzott szondával megszűnik a jelenség - akkor egyértelmű, hogy lambdaszondát kell cserélni.
Nálam ez az egy alkatrész okozott olyan hibaegyüttest melegedés után - aminek az oka a "szakemberek" (?) szerint lehetett a benzinpumpától kezdve-az alapjárati motoron át a vezérlésig bármi.... csak pont a valódi ok nem.
Ha bejön a tippem, akkor ne spórolj a szonda minőségén, vegyél pl. NGK-t, azzal nincs meglepi.
Adott egy 2005-ös 1.2 8 szelepes Punto. A hibajelenség, hogy amikor már elkezd melegedni, akkor szaggat, fulladozik. Ha elveszem a gázt, akkor kis időre rendbe jön, de újabb gázadásra ismét fulladozik. Alapjárat jó, nem áll le. Hidegen-melegen jól indul, és teljesen hideg motornál nincs hiba. Gyertya csere és fojtószelep-ház tisztítás volt nem rég, de előtte is ugyanilyen jelenséget produkált. Merrefelé nézelődjek még? Üzemanyag szűrő? Pumpa? Gyanítom ez egy egység a tankban. Na és a jobb első teleszkóp mögé a kerékjáratba, amik vezetnek kék benzincsövek, azok hol végződnek? Ott mi van?
Bármilyen ötlet jól jön, mert én már tanácstalan vagyok.
Hi. Teljesen egyetértek GPS hozzászólásával. A reléknek vagy mágneskapcsolóknak pont az a lényege, hogy kisebb teljesítményű hálózatról tudunk nagyobb teljesítményű hálózatot vezérelni ( működtetni ). Üdv Kapi
Gondolom neked nem kell mondani - de én a biztit nézném meg először. Ha hó volt a lapát alatt, lehet az akkora többletterhelés volt a motornak, hogy kivágta a biztosítékot.
De ne is panaszkodj - mert most kellemes hibát keresni. Nálunk most pl. mínusz 6 fok van, közepes erősségű széllel körítve :-)))
Kérdés: Tapasztalt valaki olyat, MKII 2002, 1.2 8v -nál ,hogy kuplung szett csere után, / villa is cserélve lett/ 4 ben, 2500-3000 ig remeg az autó. Nem nagyon,de erezhető. 3000 felett nem,és ha felváltok 5.-be, akkor sem. Gyorsul rendesen, nem csúszik a kuplung, vaj puha a pedál, csak ez a remegés van. Köszönöm előre is.
Igen , csak azt sajnalom, hogy a vezermutengelyeknel nem tudtam takaritgatni mert az italiai mernok urak nem terveztek a 16v hez szelepdeknit....szoval ja...
Hát igen, használt autónál sohasem tudhatsz meg mindent az előéletéről!
De azért egy full szintetikusnak, talán nem kellene így kinézni.
Persze, ha nem azt raktak bele, vagy 5 éves....
És itt, az olvasgatások közben ugrott be, hogy vajon, a fékolajat mikor kell cserélnem. Gondoltam tavaly volt, akkor majd jövőre. Hát nem, már 2 éve volt!
Pedig messziről nem néz ki fostalicskának, láttam a papírjai is rendben vannak - éppenséggel lehetett volna egy jó kis autó is.
Részemről semmiféle autó-upgradet nem tervezek - mert 2020-ban olyan botrányosan keveset jártam (összesen 4800 km-t !) - hogy minden autóra költött forint kidobott pénz lenne (pláne, hogy ami van, az többnyire hibátlan).
Pedig még a sarki Penny-ig, vagy Aldiig is autóval megyünk (1 km, de cipeljen már a tököm ha az autó a parkolóban figyel).
Sőt, nyáron Veszprém-Balatonalmádi között ingázunk is (14 km) - de mivel csak egy hosszú út volt a nyáron, így még 5 ezer se jött össze - az ingázással együtt sem.
Az olajban is csak vagy 6 ezer van - de azért fogom lecserélni tavasszal, hogy ne romoljon meg a közel 2 év alatt.
Remélem hogy az idén kicsit jobban meghúzom a fülét - ami a km-eket illeti.
eddig hála isten nincs rendellenesség, szóval remélem túlélte a motor! Hangja továbbra is szép!
Mindenki azt mondja (még a Fiat-gyalázók is) - hogy rendkívül tartós, mindent-kibíró kis motorok ezek.
Igaz, mások ma már 130-140 lóerőt is kiszednek (túrbósan) 1.200 cm3-ből (mi több, akár még 3 hengerből is, a legújabb módi szerint) - de azoknak a tartósságáról még nincsenek hiteles, levéltári adatok.
Azt viszont látatlanban állítom - hogy ha egy olyan "szuper-motort" ilyen olajjal kínálnának meg, mint tiéd a fotókon (akár csak 100 km-en is) - arról a motorról utána csak már múltidőben lehetne beszélni :-)))