Nem nem nem. A fojtószelep és az alapjárati szelep nem egy és ugyanaz. A fojtószeleppel a motorba jutó levegő mennyiségét szabályzom a jobb lábammal. Az alapjárati szelepet a motorvezérlő irányítja. Fojtószelep (pillangószelep) ház tiszta, már a múltkori alkalommal leszedtem és kitakarítottam. Viszont a házban van ugye a TPS és az alapjárati szelep (idle air control valve). Na ezeket nem tudom kiszedni. Főleg az utóbbi az, ami aggaszt, ugyanis azon a kis csatornán keresztül nem lehet megfelelően kitakarítani, ha be van szerelve a házba.
Hőfok jeladót most teszteltem, szervizkönyv szerinti értékeket mérek. MAP szenzornak még csak ezután fogok nekilátni.
Fojtószelep, vagy ahogy te írod alapjárati szelep. Azt leszerelés nélkül nem lehet kitisztítani. Így vagy úgy de le kell venni. Én az hittem ez már megtörtént.
Mint írtam a vízhőfok jeladót és a map sensort ellenőrizném először.
Valaki esetleg mérte már a TPS értékeit? Úgy összehasonlítanám egy jól működővel.
Nálam a két szélső láb (zöld-fekete és rózsaszín) között mérve:
zárt állapotban 1.6kOhm
feles állásban van a maximum 2.6kOhm
teljes nyitott pedig 2.2kOhm.
Továbbá középső és szélső (zöld és rózsaszín) konstans 1.14kOhm.
Másik szélső és középső (zöld-fekete és zöld) között:
zárt állás 2.4kOhm
1/3 nyitottig ingadozva emelkedik 2.6kOhm-ig
fél állásban a maximum 2.8kOhm
innen teljes nyitottig fokozatosan visszaesik 1.3kOhm-ra.
Egyébként 2.6-2.8k között sokat ingadozik.
Bennem is pont az merül fel, mint az angol fórumon, hogy ha ez egy sima egyszerű potméter, akkor miért növekszik, majd aztán csökken az ellenállása?
Aztán ott van az alapjárati szelep is. Az a bilincset rászorítok és csavarhúzóval kifeszegetem módszer itt nagyon nem működik. Meg sem mozdul. Pedig biztos ráférne egy alaposabb tisztítás is, mert összeszerelve nem lehetett rendesen tisztába tenni.
Ha kiolvassátok a szervo hibatárolóját, feltehetőleg alacsony feszültség miatti tiltásra utaló bejegyzéseket fogtok találni. Ezen a nyomon kellene elindulni...
Vedd ki ideiglenesen a City Servo biztosítékát és használd úgy az autót. Jó lenne tudni, hogy így is bedobja-e a töltés lámpát vagy nem. Ez mellett még ki kéne olvasni a hibatárolót a motorét és a kormányét is.
Sziasztok!a 6.szerelőnél van az autom és senki nemjön rá hogy mi a baja!Fiat Punto Grande 1.4 16v!2006 city szervos!
a töltés jelző lámpa ha kedve megjelenik a műszerfalon és ezután ha 5km/h alá megy a sebesség azonnal kikapcsol a kormányszervo lehetetlen kormányozni.új inditásnál visszaáll a rend!de gondol egyet aztán megint!használhatatlan!Új a generátor uj az akku a kábelek is hibátlanok.átlett nézve többször!esetleg valakinek ötlete?JA és a kormányszervo is világit eleinte csak időközönként de mostmár folyamatosan!járó motornál 13.6 a töltés .de van mikor 14.1!
2-300 ezret futott 20 éves autónál, mikor az egyik megdöglött akkor a másiknak a napjai is meg vannak számlálva. Ilyenkor lehet szétszedni újra, szerelőt vadászni, alkatrészt rendelni, autót letenni, újra fizetni, futóművet állítani. Többe lesz a leves, mint a hús.
De csak akkor, ha mindkét oldal a fáradás / elhasználódás jeleit mutatja - mérőpadon.
Mert ha az egyik oldali tökéletes - a másik meg meghibásodott (figyelem: hiba, nem elfáradás) -akkor felesleges kidobni egy tök-jó lengéscsillapítót.
Nálam is ez volt: az egyik oldal újszerűen viselkedett - a másikból meg elfolyt az olaj, nullás lett.
Kicseréltem a hibásat- és újraméréskor szinte nem lehetett megállapítani különbséget a két oldal között.
Miért is kellett volna akkor kidobjam a jó teleszkópot?
Túúúdom, a szerelők és az alkatrészkereskedők szerint ilyenkor nem csak mindkettőt, de mind a négyet kéne cserélni (biztos ami biztos... de főleg a hasznuk legyen az).
Csakhogy mi nem vagyunk amerikai bolondgrófok, hogy tökéletes alkatrészeket a kukába vágjunk - "mert csak". .
Gyanús szonda hiba, hivatalosan 160 ezer egyébként a tervezett élettartamuk. Ezt sokan nem tudják és csodálkoznak mikor elfárad.. Én is az NGK-NTK ajánlom, jó árban van és gyári beszállító. Után gyártottal, bontottal nem érdemes kísérletezni, kidobott pénz lesz.
A webshopos árak korában nem újítgatnám, 20 év alatt a rugótányér is elkorrodálódik. Puntoban elég sokat kibírnak egyébként elől-hátul. Párban lenne érdemes cserélni.
Vannak cégek, akik foglalkoznak felújítással, de őszintén szólva, nem tudom, hogy Punto esetén melyik éri meg jobban. Felújításnál biztos, hogy meg kell oldani az autó tárolását, amíg a felújítás elkészül.
A hibajelenség, hogy amikor már elkezd melegedni, akkor szaggat, fulladozik.
Itt a hangsúly az "amikor már elkezd melegedni" részen van.
Ugyanezt művelte az enyém is - több helyen is voltam vele, csak sajnos újabban az autójavítási-szaktudást és tapasztalatot - felváltotta a hibakód-olvasás (ami ebben az esetben szart sem ér, mert semmit sem mutat).
Tapasztalati jótanács: húzd le (szét) a felső lambdaszonda csatlakozóját - és járj úgy vele egy darabig. Ne törődj a checklámpával ha kigyullad, ez természetes - majd elalszik ha visszadugod a szonda csatiját.
Nulla Ft-ba kerül a teszt és kb. 1 percet vesz igénybe.
Ha lehúzott szondával megszűnik a jelenség - akkor egyértelmű, hogy lambdaszondát kell cserélni.
Nálam ez az egy alkatrész okozott olyan hibaegyüttest melegedés után - aminek az oka a "szakemberek" (?) szerint lehetett a benzinpumpától kezdve-az alapjárati motoron át a vezérlésig bármi.... csak pont a valódi ok nem.
Ha bejön a tippem, akkor ne spórolj a szonda minőségén, vegyél pl. NGK-t, azzal nincs meglepi.