Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lili0010 Creative Commons License 2021.03.16 0 0 37706

Sziasztok!
Ha a motorolaj szint a max. fölé csúszott okozhat problémát?

Kido.Resuri Creative Commons License 2021.03.14 0 0 37705

Előzmény: Kido.Resuri (37704)
Kido.Resuri Creative Commons License 2021.03.14 0 0 37704

Talán ez segít:

 

 

 

Előzmény: kovács_krisztián_03 (37696)
kovács_krisztián_03 Creative Commons License 2021.03.13 0 0 37703

Sehol sem írtam, hogy az enyém 16 szelepes lenne.

Előzmény: ovoid (37702)
ovoid Creative Commons License 2021.03.13 0 0 37702

Már bocsi, de lejjebb 16V volt emlegetve, az meg nem bowdenes, ha igaz.....

Na de hátha valaki tud segíteni....

Előzmény: kovács_krisztián_03 (37701)
kovács_krisztián_03 Creative Commons License 2021.03.13 0 0 37701

Köszi, de ezzel semmivel sem vagyok előrébb, ugyanis a Stilo elektromos gázpedálos. Az 1.2 8V Punto pedig bovdenes.

Előzmény: ovoid (37700)
ovoid Creative Commons License 2021.03.13 0 0 37700

Nem tudom, hogy segítek e vele, de régebben találtam ezt a pedált, igaz Stilo-é, de hátha.

 

Előzmény: kovács_krisztián_03 (37696)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.03.13 0 0 37699

Értem, sorry, 16V-nél csak fojtószelep van..

Előzmény: kovács_krisztián_03 (37698)
kovács_krisztián_03 Creative Commons License 2021.03.13 0 0 37698

Nem nem nem. A fojtószelep és az alapjárati szelep nem egy és ugyanaz. A fojtószeleppel a motorba jutó levegő mennyiségét szabályzom a jobb lábammal. Az alapjárati szelepet a motorvezérlő irányítja. Fojtószelep (pillangószelep) ház tiszta, már a múltkori alkalommal leszedtem és kitakarítottam. Viszont a házban van ugye a TPS és az alapjárati szelep (idle air control valve). Na ezeket nem tudom kiszedni. Főleg az utóbbi az, ami aggaszt, ugyanis azon a kis csatornán keresztül nem lehet megfelelően kitakarítani, ha be van szerelve a házba.

Hőfok jeladót most teszteltem, szervizkönyv szerinti értékeket mérek. MAP szenzornak még csak ezután fogok nekilátni.

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37697)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.03.13 0 0 37697

Fojtószelep, vagy ahogy te írod alapjárati szelep. Azt leszerelés nélkül nem lehet kitisztítani. Így vagy úgy de le kell venni. Én az hittem ez már megtörtént.

Mint írtam a vízhőfok jeladót és a map sensort ellenőrizném először.

Előzmény: kovács_krisztián_03 (37696)
kovács_krisztián_03 Creative Commons License 2021.03.13 0 0 37696

Sziasztok!

 

Egy kicsit újból foglalkozni tudok a kocsival. A rángatózás, fulladás, alapjárat ingadozás továbbra is jelen van. Most olyan irányban próbálok keresgélni, hogy kimértem a fojtószelep állás érzékelőt. Itt egy ugyanilyen mérés: https://www.fiatforum.com/panda/248022-1-2-dynamic-throttle-position-sensor.html

 

Valaki esetleg mérte már a TPS értékeit? Úgy összehasonlítanám egy jól működővel. 

 

Nálam a két szélső láb (zöld-fekete és rózsaszín) között mérve:

zárt állapotban 1.6kOhm

feles állásban van a maximum 2.6kOhm

teljes nyitott pedig 2.2kOhm.

 

Továbbá középső és szélső (zöld és rózsaszín) konstans 1.14kOhm.

 

Másik szélső és középső (zöld-fekete és zöld) között:

zárt állás 2.4kOhm

1/3 nyitottig ingadozva emelkedik 2.6kOhm-ig

fél állásban a maximum 2.8kOhm

innen teljes nyitottig fokozatosan visszaesik 1.3kOhm-ra.

Egyébként 2.6-2.8k között sokat ingadozik.

 

Bennem is pont az merül fel, mint az angol fórumon, hogy ha ez egy sima egyszerű potméter, akkor miért növekszik, majd aztán csökken az ellenállása?

 

Aztán ott van az alapjárati szelep is. Az a bilincset rászorítok és csavarhúzóval kifeszegetem módszer itt nagyon nem működik. Meg sem mozdul. Pedig biztos ráférne egy alaposabb tisztítás is, mert összeszerelve nem lehetett rendesen tisztába tenni.

Előzmény: GPS (37691)
Rigo35 Creative Commons License 2021.03.06 0 0 37695

Milyen szerelők ezek??????

Már kenni-vágni kellene nekik a témát ezügyben.Jó a segitség,de van grande punto index forum is !

 

Előzmény: Szab33 (37692)
Kido.Resuri Creative Commons License 2021.03.06 0 0 37694

Ha kiolvassátok a szervo hibatárolóját, feltehetőleg alacsony feszültség miatti tiltásra utaló bejegyzéseket fogtok találni. Ezen a nyomon kellene elindulni...

Előzmény: Szab33 (37692)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.03.06 0 0 37693

Vedd ki ideiglenesen a City Servo biztosítékát és használd úgy az autót. Jó lenne tudni, hogy így is bedobja-e a töltés lámpát vagy nem. Ez mellett még ki kéne olvasni a hibatárolót a motorét és a kormányét is. 

Előzmény: Szab33 (37692)
Szab33 Creative Commons License 2021.03.06 0 0 37692

Sziasztok!a 6.szerelőnél van az autom és senki nemjön rá hogy mi a baja!Fiat Punto Grande 1.4 16v!2006 city szervos!

a töltés jelző lámpa ha kedve megjelenik a műszerfalon és ezután ha 5km/h alá megy a sebesség azonnal kikapcsol a kormányszervo lehetetlen kormányozni.új inditásnál visszaáll a rend!de gondol egyet aztán megint!használhatatlan!Új a generátor uj az akku a kábelek is hibátlanok.átlett nézve többször!esetleg valakinek ötlete?JA és a kormányszervo is világit eleinte csak időközönként de mostmár folyamatosan!járó motornál 13.6 a töltés .de van mikor 14.1!

GPS Creative Commons License 2021.03.03 -2 0 37691

 

Kipróbáltam a javaslatodat, de sem check engine lámpa, se javulás nem volt.

 

Álljunk máá meg: lehúztad a lambdaszondát - és nem gyulladt ki a check engine lámpa?

Ez azért felettébb érdekes, nem gondoljátok?

.

Előzmény: kovács_krisztián_03 (37686)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.03.03 0 0 37690

Vízhőfok jeladót itt is le tudod húzni egy teszt erejéig. 

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37689)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.03.03 0 0 37689

Levegőhőmérséklet (MAP szenzor) és a vízhőfok jeladóra tudok még tippelni. Meg kéne nézni diagnosztikával.

Esetleg főtengely/vezérmű jeladó. Rosszabb esetben gyújtótrafó, vagy akár ecu. Ebben a sorrendben.

Előzmény: kovács_krisztián_03 (37688)
kovács_krisztián_03 Creative Commons License 2021.03.03 0 0 37688

120 ezernél jár a kicsi kocsi, ettől függetlenül elromolhat idő előtt is, de a lentebbi teszt ezt nem erősítette meg.

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37680)
kovács_krisztián_03 Creative Commons License 2021.03.03 0 0 37687

Köszönöm, elolvastam a cikket, elvégeztem a tesztet, de semmi változás.

Egyébként a tünetek amiket ír, nálam is jelen vannak. Szerintem magas 5.5-6L/100km fogyasztás, ingadozó alapjárat, fulladás. 

Előzmény: Kido.Resuri (37676)
kovács_krisztián_03 Creative Commons License 2021.03.03 0 0 37686

Kipróbáltam a javaslatodat, de sem check engine lámpa, se javulás nem volt.

Előzmény: GPS (37675)
GPS Creative Commons License 2021.03.03 0 0 37685

 

Azért mutatott vadi újat, mert az az oldal már korábban valamiért cserélve volt..

 

Lehet, nem nyomoztam utána - bár nem ritkaság, hogy a gyári kibír 85 ezret - főleg ha csak sima aszfalton jártak az autóval.

.

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37684)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.03.03 0 0 37684

Azért mutatott vadi újat, mert az az oldal már korábban valamiért cserélve volt..

Előzmény: GPS (37683)
GPS Creative Commons License 2021.03.03 0 0 37683

 

Pont ezt mondtam én is:

 

- ha "gyenge, de még jó" mérést mutat - akkor ki kell dobni a francba - együtt a hibással.

- ha viszont újszerű mérést mutat - akkor békén kell hagyni, mert lehet, hogy még hosszú évek vannak benne.

 

Az én Puntóban 90 ezer van - így nem csoda, hogy méréskor az egyik nullás volt - a másik kb. egy vadi-új lökhárító csillapítását mutatta.

Világos, hogy eszem ágában sem volt kidobni a tök-jó alkatrészt.

.

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37682)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.03.03 0 0 37682

2-300 ezret futott 20 éves autónál, mikor az egyik megdöglött akkor a másiknak a napjai is meg vannak számlálva. Ilyenkor lehet szétszedni újra, szerelőt vadászni, alkatrészt rendelni, autót letenni, újra fizetni, futóművet állítani. Többe lesz a leves, mint a hús.

Előzmény: GPS (37681)
GPS Creative Commons License 2021.03.03 -1 0 37681

 

Párban lenne érdemes cserélni.

 

De csak akkor, ha mindkét oldal a fáradás / elhasználódás jeleit mutatja - mérőpadon.

 

Mert ha az egyik oldali tökéletes - a másik meg meghibásodott (figyelem: hiba, nem elfáradás) -akkor felesleges kidobni egy tök-jó lengéscsillapítót.

 

Nálam is ez volt: az egyik oldal újszerűen viselkedett - a másikból meg elfolyt az olaj, nullás lett.

Kicseréltem a hibásat-  és újraméréskor szinte nem lehetett megállapítani különbséget a két oldal között.

Miért is kellett volna akkor kidobjam a jó teleszkópot?

 

Túúúdom, a szerelők és az alkatrészkereskedők szerint ilyenkor nem csak mindkettőt, de mind a négyet kéne cserélni (biztos ami biztos... de főleg a hasznuk legyen az).

 

Csakhogy mi nem vagyunk amerikai bolondgrófok, hogy tökéletes alkatrészeket a kukába vágjunk - "mert csak".
.

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37679)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.03.03 0 0 37680

Gyanús szonda hiba, hivatalosan 160 ezer egyébként a tervezett élettartamuk. Ezt sokan nem tudják és csodálkoznak mikor elfárad.. Én is az NGK-NTK ajánlom, jó árban van és gyári beszállító. Után gyártottal, bontottal nem érdemes kísérletezni, kidobott pénz lesz. 

Előzmény: kovács_krisztián_03 (37674)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.03.03 0 0 37679

A webshopos árak korában nem újítgatnám, 20 év alatt a rugótányér is elkorrodálódik. Puntoban elég sokat kibírnak egyébként elől-hátul. Párban lenne érdemes cserélni.

https://alkatreszek.hu/dsb018o_dkm_ko

https://alkatreszek.hu/36855_fe_sz

 

Kido.Resuri Creative Commons License 2021.03.03 0 0 37678

Vannak cégek, akik foglalkoznak felújítással, de őszintén szólva, nem tudom, hogy Punto esetén melyik éri meg jobban. Felújításnál biztos, hogy meg kell oldani az autó tárolását, amíg a felújítás elkészül.

 

https://karaszy.hu/portfolio/lengescsillapito-felujitas/

Előzmény: lili0010 (37677)
lili0010 Creative Commons License 2021.03.03 0 0 37677

Köszi!
Még annyi, hogy ez javítható vagy csere?

Előzmény: Kido.Resuri (37673)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!