Amúgy ha már dugó és reggel: reggelente egy politikus majom kék villogós konvojjal hozatja be magát Szentendre felől, legtöbbször a 11-esen, de láttam már a Madzsar József utcán is csapatni. Nem értem, hogy ha olyan fontos, hogy időben beérjen, akkor miért nem kel fel korábban, vagy választja a dugómentes tömegközlekedést, pl. a Parlamentig az 5-ös HÉV és 2-es metró kombót, ahogy ők, mármint a bölcs vezetők szokták javasolni tévében, rádióban, újságokban.
Sok igazság van a történetben, leginkább az enyém :-) de a probléma alapja az, hogy a 11-es útról az aquincumi vasúti hídig összesen csak négy helyen lehet balra lekanyarodni, és a dugóval terhelt időszakokban a Szentendre felől érkezők jelentős része az első lehetőségnél megpróbál lejönni, hátha így el tudja kerülni a dugót, akár Békáson van dolga, akár nem, mert nincs kedve pl. a Monostori útig a dugóban döcögni. De aki a gázgyár környékére akar eljutni vagy onnan tovább le a rakpartra, azok között is akadnak szép számmal, akik igyekeznek hamar leérni és nem a Záhony utcai vagy a Mozaik utcai lehetőségnél lekanyarodni.
De az sem segít, hogy ezeken a balra kanyarodó helyeken a lámpák nagyon rövid ideig adnak zöldet, Békáson is, és a másik két helyen is.
Nem egyszer láttam hosszú sort állni a 11-es felé, vártak a lámpára. A sor vége a szolgáltató ház környékén szokott lenni.
Ha ez a sor végre megindul, kevés, kifelé törekvő mond le az elsőbbségéről, mert lekésheti a viszonylag rövid zöldet. A 11-es felől érkezők meg várhatnak egy jótét lélekre, aki átengedi maga előtt a 2-3-4 (szabálytalanul?) kanyarodni kívánót.
A következő lehetőség a Bálint György utca (térkép szerint). Ez elég messze van már, a kifelé tartók engedhetik befordulni a kanyarodókat, mert a lámpát sem látják, csak a kocsioszlopot maguk előtt. Ez a verzió annyi hátránnyal jár, hogy a lakótelep zegzugos, ócska útjaira vezet.
De! Aki a Királyok útjára akar menni és kicsit is szereti az autóját, a Hadrianus kátyúi helyett a sima Juhász Gyula utcán teszi azt.
Ha a Juhász Gyulán lehet először, az egészen biztosan nem akasztja meg a Szentendreiről a lámpánál balra bejövő forgalmat. Lehetne akár korábban is, csak az meg bevisz a házak közé.
A Hadrianus felé a balra kanyarodásnál az a probléma, hogy a szembejövőknek értelemszerűen elsőbbségük van és amikor folyamatosan jönnek, akkor a kanyarodásra váró miatt pikk-pakk visszatorlódik a sor a Szentendrei útig és az amúgy is rövid zöldön még kevesebb autó tud átjönni.
Szerintem az a tábla csak a behajtani tilos ágra vonatkozik.
.
Pontosan.
.
A járdasziget túlsó vége már egy következő kereszteződés, oda is kellene egy ilyen kötelező haladási irány tábla és/vagy a balra kanyarodást tiltó tábla.
És hol lehetne balra kanyarodni? A Juhász Gyula utcánál már lehetne? Vagy az is torlódást eredményezne? Valahol csak el kell kezdeni megengedni a balra fordulást, ha nem itt fordulnának, akkor a következő lehetőségnél, és akkor meg az lenne a gond. Arról nem is beszélve, hogy aki le akar menni a Királyok / Nánási kombóra, azt miért kellene egy tiltótáblával a Juhász Gyula vagy a Pünkösdfürdő utcáig terelni.
Szerintem az a tábla csak a behajtani tilos ágra vonatkozik.
A járdasziget túlsó vége már egy következő kereszteződés, oda is kellene egy ilyen kötelező haladási irány tábla és/vagy a balra kanyarodást tiltó tábla.
a hadrianus - madszar józsef (11-es útról, majd a piac felé). Biztos volt már. Ott a kötelező haladási irány, de mégis elég sokan lefprdulnak balra. Ez most szabály/nem szabályos? Ott a kamera, de nem hiszem, hogy szűrnék vele a vezetőket.
Ha nem szabályos, miért nem tezs vmit a helyi közterület?
A sok más melletthez: A googlen a kutat kereve láthattad, az a 68-be telepített erdősáv túloldalán található a Hármashatárhegy és a Testvérhegy határán. Nem egy kilóméter séta az erdőalja utca a Menedékház utcából, ami a folytatása a Csúcshegyen. Pont ezért lejjebb a Virágosnyereg őt meredek része után a Szerecsendió utca sarkához kérik a közkutat, ahol a vízgépház is áll.
Ez a Vadászles és a Mécsvirág utcák között van a szemben levő Harsánylejtő városrészen. Akár a gépház kerítésére is rátehetik, minimális költséggel. 2 és fél utcával van lejjebb az Erdőalja utcával egy vonalba eső legfelső utcával.
Bizony a turisták ma már az egyik úton az egyik busszal jönnek és a másik úton a másik busszal mennek. Elég szomorú, hogy a kerületiek is inkább az agglomerációban túráznak, ha még nem ismerték meg a környék változásait 2013 óta.
Mi lehet sok más azt nem tudom. Végül is a városnak spórolnánk, akinek a Vízgazdálkodási Tv 4§-ben előírt a vízellátás, ha lajtos kocsival is. Ha nem lenne minden túlszámlázva 4-5 forduló ára lenne ez a közkút. Persze lehet megint az EU forrásból finanszírozott óvodai játszótér. MI meg tűzcsapokat kell kérjünk a katasztrófavédelmi előírások alapján, hiszen lakóházak sora van hivatalosan bejegyezve a városrészen, amit a belterületbe vont üres mezőkkel szemben, valamiért külterületben tartottak máig.
- Sőt a háború előtt, 1938-ban az egész Hegyvidékkel egy építési övezet volt, a VIII-as ahol 25% beépíthetőséggel itt is két szinten épülhetek már a családi házak. 1998 óta pedig az ezer nem alatt levő telkeimen 5% a beépíthetőség a mai napig..(ami eléri az 50nm-t, hogy tűzcsapokat kelljem itt szerelni, míg csak egyetlen, közelebbi és lehető legolcsóbb közkútról beszélünk!)
- a Hegyvidék határa a Bécsi út, az Aranyhegy már az Elővárosi zóna.
éS A KÖZKÚT AMIT A tESTVÉRHEGYEN KITETTÉL BAROMI MESSZE VAN A BUSZMEGÁLLÓTÓL, AHOL VISSZAFORDUL A 137-ES ÉS MÉG KÉTANNYIRA A mENEDÉKHÁZ UTCÁTÓL. - DETTO TÉRKÉP
Amúgy érdekelne miért fáj, ha a 100 éven túli lakottság a városrésze határára és nem 2-3 kilométerre szeretne egy közkutat?(még nem is a városrészre) - 1810 főről beszélünk 2016-ben mérten..
sok helyen van kozkut mert lebontani penzbe kerul igy aztan egyszeruen hiaba nyomod nem jon belole viz mert a vizmuvek elzarta a csapot oda kene menni es megnyomni
Vajon mi okból megy szembe a nyerésre esélyes Bp 4sz. vk.beli jelöltjével, Berg Dániellel a Békási Momentum?
- vagy csak nincsenek avval tisztában, hogy a hegyvidéki zónában csak a Csúcshegy beépíthető terület, ahol viszont szinte csak magántulajdonok vannak a kerület tulajdonának elenyésző mértéke mellett, amit nem adhat el csak a tulajdonosa?
A Fővárosi Településszerkezeti Tervben (továbbiakban: TSZT) a terület zöme zöld- és erdőterületi besorolású, a fennmaradó rész pedig jelentős változással érintett területként szereplő Lk-2 jelű kisvárosias lakóterület területfelhasználási egységbe került. Fentiek alapján a KÉSZ-t is az értékes zöldterületek megtartásának figyelembe vételével kell elkészíteni.
közösségi tér az új buzzword... Szentlélek téren semmi nem változna, csak a pavilonokat cserélnék aminek semmi értelme. Kb annyi változás mint amikor ledíszköveznek valamit. Én is csalódott vagyok a vezetésben...
ui: az óbuda újság meg egyre nevetségesebb, sikerül überelni az előző vezetést... nem gondoltam volna.
El a kezekkel a Flórián előtti területtől, azzal nem kell semmit csinálni, csak maradjon meg zöldnek! Egyébként egy jövőbeli metróállomás helye, azért hagyták meg üresen, de minthogy óbudai metró mostanában a távlati tervekben sincsen, emiatt nyugodtan alhatunk még pár évtizedig.
Miért akarnak a szentlélek térből közöségi teret látrehozni? Ki az aki oda maj dki akar ülni (zaj, korom, buszok, stb.)? Nem lenne egyszerűbb ott egy kresztbeállós buszvégállomást készíteni? Annak lenne értelme.
Miért nem a florán étrrel szembeni órési placcot alakítják át?
Az a baj h a mostani kerületvezetés hülyébb, mint az előző... még anniy sem törétnik, mint korábban, pusztul minden, de persze ilyen védett sünegylteket ezreel jönnek létre :)