Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2021.06.12 0 0 35605

Fene tudja, de én az OEMPaRTS robbantott ábráiból úgy veszem ki, hogy a 150-esekhez külső termosztátos rendszert alkalmaznak '98-ban is, a 125-ösökhöz viszont nem. A szerelés kapcsán pedig, hogy lehet könnyen cserélni az ülés kivétele, vagy legalábbis az oldalburkolat leszerelése nélkül a belső, hengerfejbe rakott termosztátot? Míg a külsőnél csak lekapom a bal oldali szerelőfedelet ( 2 csavar). Hibrid megoldást alatt nem tudom mit értesz, ha a dual termosztátra gondolsz, akkor szerintem nem szerencsés dolog, mert az egyik termosztát bekavar a másiknak amikor melegszik a motor hideg állapotból. Gondolok arra, hogy amikor kinyit a belső termosztát, és kéne már forgatnia a vizet, akkor még ott lesz útjában a még zárt külső. Elvileg...

Előzmény: Szere28 (35604)
Szere28 Creative Commons License 2021.06.11 0 0 35604

Hát igazából egyik sem nehezebb cserélni szerintem. Én már sok csodát láttam leo téren igy nekem semmi nem meglepetés. Nagyon sok hibrid megoldást láttam már. Nekem fejembe van mind a két rendszer. Egyébként a külső termosztát sokkal drágább ha cserélni kell mind a nem. De tény egy modernebb dolog. A 98 motorban ha jól emlékszem még azt nem alkalmazták.

Előzmény: Törölt nick (35603)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.11 0 0 35603

Szia! Úgy tudom, hogy kettő féle hűtő rendszer van: csak külső és csak belső termosztátos. Nekem 98-as és külső termosztát szabàlyoz. Ha külső termosztát van, akkor tilos belsőt is alkalmazni. Nálam, a hengerfej én a belső termosztát helyett egy peremes tömítés (spéci acélalátétre sütött gumi karika) van. 

Szerintem a külső termosztát annyival szerencsésebb, hogy javításához, cseréjéhez nem kell szétszedni fél motort.

Előzmény: cérna01 (35601)
Szere28 Creative Commons License 2021.06.11 0 0 35602

Tudod nem tudom milyen rendszered van. Mert a kulsó termosztátos be is be lehet tenni a nem külsős termosztátot. Azt akkor kettő van benne ami nem jó. Valszeg valahol levegős a rendszer azért megy igy fel le a vizszint. De van h nem jó a tágulásipupak. Igy erről kb ennyit tudok mondani. 

 

Előzmény: cérna01 (35601)
cérna01 Creative Commons License 2021.06.11 0 0 35601

Üdv: Sikerült megoldanom a hibát, egy komplet üzemanyag ,karbitakaritás volt  meg egy csöcsere a tankban ,elis indult a moci . Azt szeretném  meg kérdezni, most  a leonak ,van egy külsü termosztátja is meg egy a  hengerfejen  mert a robbantott ábra  azt mutatatja ,igaz én csak a  hengerfejen lévö termot tettembele mert ugyanis nem volt benne.A csöveket és a bilincseket megnéztem, a termosztátot is  nyit és zár, de akkor vajon mért nyomjaki a vizet  mielött nyitna a  termo , de, hogy csak a mini és max közt van. Miután lehül minden akkor meg alig van  viz.a tágulási.tartályban.Högomba jó, venti jó , és az egész hűtű pedig olyan  forró, a  kéz nem állja .üdv

Előzmény: Szere28 (35600)
Szere28 Creative Commons License 2021.06.07 0 0 35600

Üdv!

Tévedés itthon vagyok jelenleg a mühelyem épitem. A tudos egy dolog te is össze tudod szedni ezt csak le kell ülni és foglalkozni a dolgokkal. A másik én sem tudok mindent. A másik időmből kitelik h ide irja ha láttom értelmét. Sokan jönnek ide tanácsért segitségért igaz nem mindenkinek lehet mert egy alaptudás kell anélkül nem megy sajnos hiába kér segitséget. A másik én is törtem el dolgokat szoval én is eltudok baltázni elég sok mindent. Azt a tudást magam tapasztalatára meg másnak is eltudom mondani.

Üdv!

Előzmény: cérna01 (35599)
cérna01 Creative Commons License 2021.06.06 0 0 35599

Köszönöm a  válaszodat, gondolom még kintdolgozol  idegenbe,ha igen  akkor nagyon sajnálom, viszont  meg értelek,igaz nem találkoztunk igy személyesen  , igy a fórumon  keresztül  tudom leszürni, hogy a mit a  Depmod  irt  pozitiv  dolgokat  rólad   az meg álja a helyét .  Ennyi év elteltével a mai napig olvasod a  fórumot és  még segitesz , ezért  sajnálom ,hogy azt a  tudást nem  itthon  kamatoztatod üdv.

Előzmény: Szere28 (35598)
Szere28 Creative Commons License 2021.06.06 0 0 35598

Bekell rakni elektormos AC pumpát és elég sok gond le van tudva. A tankot ovatosan szed szét mert a fedél könnyen törik és a csavarok is ésszel meghuzni mert ha tulhuzod eltök.

Üdv!

 

Előzmény: cérna01 (35596)
Szere28 Creative Commons License 2021.06.06 0 0 35597

mondjuk a tankan szétmentek a csövek. De igy kb bármi lehet akár el elrakot cső is vagy benzinpumpa vagy repedt szivocsonk és satobbi.

 

Előzmény: Attila Ács (35595)
cérna01 Creative Commons License 2021.06.06 0 0 35596

Szia:  Hát igen ,ez sajna igyvan , bizony ahhoz képest, hogy milyen idösek a leok elég drágán mennek . Megint szétszedtem igy  az üzemanyagcsöveket azt most át nézem , meg a tankot is leveszem és kitakaritom, egyéb ķént biztos hogy valami koszt felszedet mert  meg néztem a gyertyát és tök száraz  volt . Bilincseket látva azok még gyáriklehetnek  a tanknál . Köszi a biztatást , további  szép estét szia.

Előzmény: Szere28 (35594)
Attila Ács Creative Commons License 2021.06.06 0 0 35595

s o s  -125 leó üzemanyag nem jón -vákum csóvek jók minden a helyén és mégsincs benzin a karbiban.milehet tud e segiteni valaki kösznet.

Szere28 Creative Commons License 2021.06.05 0 0 35594

Aki eladja a motorját az mindig ezt mondja és mindig tudja mi a rossz a motoron azért adja el általában. A leo egy egy kis fürdős K igazából soha nincsen kész és mindig megkéri a magáját. Én jól ismerem ezeket a dögöket volt kettő is nekem a kicsi a nagy is jópárat szereltem annó. Majdnem minden szerelő annó utálta a leokat ami nem csoda drága alkatrész és minden megbosszul. Igaz még mindig rengeteg uj és használt leo alkatrész van a kisraktárban. Szép de szép h nem adod fel. Sok sikert hozzá.

 

Előzmény: cérna01 (35593)
cérna01 Creative Commons License 2021.06.05 0 0 35593

Ui :  Borzasztó sok türelem kell hozzá, de  azért az én számat is  elhagyta  egy, két  szó, viszont nem értem ,hogy merte feladni igy hirdetésbe , hogy költségmentes .

cérna01 Creative Commons License 2021.06.05 0 0 35592

Sziasztok:: Ugyebár már irtam ,hogy egy költség mentes robogot vásároltam a (a  tulajszerint) ,de sajna nagyon beletenyerltem.Leo 150-es st  röl van szó, leirom, hogy eddig mi, mindent csináltam meg. Nos kérem,olajgomba csere,vízhőfok jeladó, teleszkop szimerigcsere, olaj , olajszüröcsere, a hütö az úgy elvolt rakodval,hogy  a hűtörácsnak a 2/3-a tiszta vìzkövolt, a hűtöcsvek is nagyon csunyák voltak . Én nem is tudom, hogy  volt ez napi használatba na mindegy,  akkor még  irom továb,  nos  kérem még ittvan a  vízpumpacsere + ugye , egy új generátor fedél t.  Kérem szépen összerakom,hogy  megyek vele,  elötte  ugye bár  azért  ellet indìtva .Nos kérem gyujtásrá  és nem világit a lámpa (olajnyomás vissza jelzö) hát nem voltam valami nyugis, idomle  , izzó   kimérés  az jó   a  csati volt  kicsúszval  biztós akkor  a fék olajat cseréltem ,de most már jó. Hát akkor megyek vele  egy kört , mentem is , de nagyon  verte a piros  seggét a  mutató  és vártam ,hogy a lámpa  jelez  csak  hogy  nem jelzett és kifogyot a benzin az ízzó pedig jó.Szerencsére csak  pár métert toltam , a párom az nem nevett rajtam  , de hogy nem  . Akkor töltök egy kis benzintbele úgy is volt ,viszot  nem, és  nem  indul ell, valami  koszt szedet fel , most megint szedhetem szét . Mire kész  leszek és  le vizsgáztatom  addigra  lehet  kitiltják a forgalomból .  De  nem adom fel.a  szere28 nagyon jól mondta, hogy az a biztos  amit  maga csinál meg az ember  üdv

ISTI 11 Creative Commons License 2021.05.10 0 0 35591

Hali!

A Facebookon, marketplace, hirdetnek többet is, 10e ft körül, vagy a Jófogáson is van fent.

Előzmény: Futar 66 (35586)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.08 0 0 35590

Igen be sem indult a motor és már jött is az olaj! 

 

Ne haragudj, de ezt nem tudom elfogadni, ez lehetetlen szerintem normál körülmények között, valami banális dolgon csúszik el a mutatvány! Hát, azért csak nem alakult át a Rotax motorblokk egy hatalmas olajszivattyúvá!? :)

Előzmény: Zsolesz1990 (35588)
Szere28 Creative Commons License 2021.05.07 0 0 35589

Üdv!

Sajnos ahogy láttom ez igy nem fog menni. Mert ahogy láttom nem értesz hozzá igazán. Keres egy olyan személyt aki tud segiteni közvetlen már mind ott a motornál mert igy se én se senki nem fogja nekem megmondani miért csinálja és miért nem indul el. Olajszintet megnézted? Az jó nem tul magas? Mert állásban elég sok dolog össze tud folyni. Én Érden vagyok én max itt vagy környéken tudok neked segiteni. 

Előzmény: Zsolesz1990 (35588)
Zsolesz1990 Creative Commons License 2021.05.07 0 0 35588

Igen be sem indult a motor és már jött is az olaj! 

Előzmény: Törölt nick (35585)
Zsolesz1990 Creative Commons License 2021.05.07 0 0 35587

Igen motorolaj folyt a levegőszűrőből! De akkor szerintem is a kartelgáz a hibás! Akkor itt egy dugattyú és egy hengerfely csere a megoldás!!?? 

Előzmény: Törölt nick (35585)
Futar 66 Creative Commons License 2021.05.07 0 0 35586

Sziasztok.

1998 as Leonardo 150ccm 

Motorhoz keresek karburátort.

Vagy levegő állitó csavart.

sos!!!!!

Törölt nick Creative Commons License 2021.05.07 0 0 35585

Hali! Kicsit most értetlenkedni fogok: már önindítózás alatt kezdett folyni az olaj a légszűrőből, anélkül, hogy elindult volna a motor? Mert ha ez így van, akkor ez nem a túlzott kartergáz hozadéka! Köztudott, hogy fokozott kartergáz termelődés üzemelő, járó, kopott, tömítetlen motornál van. Tuti, hogy motorolaj folyt a légszűrő házból?

 

Előzmény: Zsolesz1990 (35583)
Szere28 Creative Commons License 2021.05.07 0 0 35584

Üdv!

Leirtam miért folyhat olaj más oka nincsen. Inditási gondokat nem a membrán okozza ha nincsen benne annak akkor is indulnia kell. A leo kényes ezekre már mind motor és minden másra is. Egy kirepedt gumicső és már nem vagy nehezen inditható. Igy megmondani mi lehet a gond nem tudom.Annó sokat javitottam leot de most már vagy 10 éve nem csináltam de alkatrészem van hozzá még most is raktárkészleten. Ha minden a helyén van akkor a henger a gond nagy a kartergáz és azért jön fel az olaj azon meg csak a csere segithet. 

Üdv! 

Előzmény: Zsolesz1990 (35583)
Zsolesz1990 Creative Commons License 2021.05.07 0 0 35583

A szelepfedélen található szűkítőre már én is gondoltam hogy az lehet a baj! De ebbe mi tud tönkremenni? Márha az olajleválasztóra gondolsz(gondolom ez a neve). A két terelő az az lenne ami a vezérmű lánc alatt és felett található fekete műanyag? Mert az is benne van! De az alsót azt simán ki tudom húzni a hengerfej felől de a felsőt nem! Ahogy írtam tavaj ősszel ahogy be jött a hűvösebb idő le raktam de semmi gond nem volt vele azon kívül hogy nehezen indult!  Itt a membránra gondoltam vagy az automata szivatóra mint hiba ok! (a nehézkes indulás miatt). Most ahogy eló vettem tavasszal ahogy rá adtam a gyujtást és el kezdtem indítózni azt vettem észre hogy a szelepfedélen található csőből ami csatlakozik a levegőszűrőhöz folyik az olaj a levegő szűrőből! Ezt nem értem hogy miért! 

Szere28 Creative Commons License 2021.05.06 0 0 35582

Hát ha sok van benne megkell nézni a nivópálcával. Ezt a kérdést nem is értem. Miért folyik ott. Mert valamit kisporoltak a pl a vezkeréknél a terelőt vagy a kis szükitöt a szelepfedélnél. A harmadik ami lehet kopot a henger nagy a kartergáz és azért folyik. Kb ennyi lehet.

Üdv!

Előzmény: Zsolesz1990 (35581)
Zsolesz1990 Creative Commons License 2021.05.06 0 0 35581

Sziasztok! Remélem valaki nézi még ezt az oldalt! Olyan kérdésem lenne hogy van egy 150.-es leóm és elővettem a tavaszra való tekintettel. Erre indításnál el kezdett folyni a levegőszűrőből a motorolaj. Arra gondoltam hogy nem e sok lett bele öntve, de akkor ezt tavaly is csinálta volna szerintem. Van e esetleg valakinek erre ötlete hogy mi lehet a baj? Üdv. :Zsolti 

janek112 Creative Commons License 2021.04.30 0 0 35580

Köszönöm szépen

Törölt nick Creative Commons License 2021.04.30 0 0 35579

Na így már világos! Akkor az a golyó egy visszacsapó-szelep a gyorsító szivattyúhoz. Mindegy miből van, a szerepét betölti, de Szerének igaza van, jobb lenne üvegből. Ugyanis az üzemanyag rendszerek elég gyakorta tartalmaznak némi vizet ami jó elektrolitja tud lenni különböző fémek találkozásánál helyi galvanikus korrózió kialakulásához. Persze ehhez sok víz kell és tartósan. Ami pedig a golyó méretét illeti, a lényeg, hogy jól ráüljön a szelepülékre és tömítésen csak záróirányba.

Előzmény: janek112 (35578)
janek112 Creative Commons License 2021.04.30 0 0 35578

cvk 7 30 keihin .Ez egy aprila sportcity 200 as karburátora. A gyorsitó szivattyu pumpa mellett van egy kis fuvóka alatta a rugó és a kis golyó.

Törölt nick Creative Commons License 2021.04.30 0 0 35577

Hali! Nekem van elfekvőben egy KeiHin karburátor, ami a 150-es Leora teljesen passzol. Ennek a karburátornak a típusa CV va-1 ha jól emlékszem. Viszont ebben, az általad elmondottak szerint ilyen golyó nincs. Azt tudod nagyjából mi a szerepe az említett golyónak a te karburátorodban? Másik kérdés: gyorsító szivattyús kivitel a CVK karbid?

 

Előzmény: janek112 (35576)
janek112 Creative Commons License 2021.04.30 0 0 35576

hát igen filléres dolog. vettem is bele 3mm est most azzal megy, de nem az igazi. egyébként belemegy  a 2mm-4 mm ig .. ki tudja melyik lenne az igazi

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!