Szerinted lenne annyival olcsóbb és gyorsabb, hogy megérje, szerintem meg nem.
Ráadásul ha ezzel a megoldásal élnének, akkor biztos, hogy min. 20 évre lekerülne a napirendről, vagy ha nincs ott, akkor ennyi ideig biztosan nem kerülne fel a "metrósítás" kérdése.
Berakom megint milyen súlyt kellett tenni a HÉV alagútra a Batyinál a Margit hídnál a sínekre, hogy ne jöjjön fel a felszínre mint egy tengeralattjáró.
Tévedsz: a te elgondolásod legfeljebb csak a másik megoldáshoz képest jelentene kevesebb időt és pénzt, de önmagában, ismerve a hazai viszonyokat nem lenne sem olcsó, sem gyorsan megvalósított. És ha már ez lenne a helyzet, nem lenne értelmesebb némileg több pénzt és időt áldozni rá, hogy a végeredmény esetleg sokkal jobb legyen?
Ha levinnék a föld alá, akkor azt nem a mostani nyomvonalon kellene megtenni, az említett rövid szakaszon, hanem a Margit hídtól egészen Békásmegyerig az Árpád Fejedelem útja - Lajos utca - Pacsirtamező utca - Szentendrei út - Batthyány út (vagy Szentendrei út - Vasút sor - Ország út) vonalon.
Ezzel szerintem az a probléma, hogy önmagában nem megoldás, ha hosszabb ott a zöld az Ürömi út felől.
Mert akkor meg a Békás felől jövők fognak állni a (még nagyobb) dugóban.
Ami ott megoldás (szerintem): a HÉV-et levinni egy árokba Békásmegyer és a Római között, ezzel legalább két szintbeli átjárót kiváltani.
Illetve a városon kívülről jövő forgalmat még a városon határában megfogni: ne a helyiek szívjanak az agglomerációból jövő forgalom miatt. És akkor lehetnek hosszabb zöldek a keresztirányú forgalomnak (Pünkösdfürdő, Mátyás király, Monostori, Pók), nem kell több lámpaváltást kivárni, mire ki lehet jutni a Szentendreire.
Mostanában a sajtó (legalábbis az egyik fele) tele van a felújítások miatt kialakult belvárosi dugókról szóló hírekkel. Ugyanakkor a külvárosi, mindennapos dugókról senki nem beszél, és senki nem tesz ellene.
A III. kerület e tekintetben a hiányzó elkerülő infrastruktúra (M0 északi és nyugati szakasz, Aquincumi híd, M10) és az alvó városok bővülése miatt halmozottan hátrányos helyzetű. Persze a nagy beruházásokra politikai akarat hiányában nincs pénz, de tapasztalataim szerint kisebb, szinte semmibe sem kerülő lámpaprogramozásokkal, sávfelfestésekkel sokat lehetne javítani pl. Csillaghegy, vagy Békásmegyer közlekedésén.
Amivel konkrétan évek óta levelezek a Budapest Közúttal, az Csillaghegyen a Szentendrei út, Ürömi úti csomópont. Aki járt már erre tudja, hogy itt hétköznap szinte állandó a dugó, legalábbis ha működik a kereszteződésben a lámpa. /Érdekes, ha hiba miatt nem, akkor nincs dugó./ A gond, hogy az Ürömi út-Mátyás király út tengelyen alapból túl rövid (8-10 mp) a zöldfázis, ami a Megyeri híd átadása, illetve az Ürömön, és Csillaghegyen felhúzott lakóparkok miatt a megnövekedett forgalomhoz még hétvégén és csúcsidőn kívül is túl rövid, hétköznap délutánonként pedig több száz méteres a dugó. Többször kértem, hogy vizsgálják felül a lámpaprogramot, de csak semmitmondó válaszok jöttek, az utóbbi két levelemre már választ sem kaptam, pedig, ha a Főváros vezetésének ennyire szívügye a zöldebb, élhetőbb Budapest tehetne is érte. És akkor a Batthyány u. - Mátyás király úti kereszteződés rossz átalakításától még nem is írtam. Olyan, mintha szándékosan generálnák a dugót a környéken, csak az okát nem látom.
Azért írtam le mindezt, hátha van a fórumon valaki, aki az illetékeseknél, vagy akár a sajtónál fel tudná karolni az ügyet. Persze nem csak itt okoznak gondot a rossz lámpaprogramok, ezért akár átfogóbb változások is elindulhatnának, mert a kevesebb felesleges dugó mindenkinek az érdeke.