igen van ontisztulasi kepessege egy nagy folyamnak mint a duna tegyuk fel bele wc-zek a dunaba en egyedul 10 kilometer utan tiszta a duna mert.....ontisztulas de mi a helyzet egy 5 ezres faluval ha az osszes wc a dunaba megy es ugye a duna mellett vegig vannak falvak es varosok persze en is tudom hogy budapest szennyvize nem omlik bele a dunaba
Igen, nagy esőzések után. Egy-két napra le kell zárni ilyenkor a partot. De évtizedekre?!
Hatalmas a Duna öntisztuló képessége. Amikor akadály nélkül dőlt a szennyvíz mindenfelől, akkor is azt írták szakértők, hogy néhány tíz kilométerrel lejjebb már nyoma sem volt. Jó, nem kell mindent elhinni a hivatalos szerveknek, de cáfolni sem tudom. Ez a folyam él, rengeteg lebontó szervezet lakja. Miért ne lehetne igaz?
Nagy esőzések után van szennyezés, mert olyankor a sok víz miatt a csatornarendszer túlfolyói egyből a Dunába vezetik a vizet, ami előtte már keveredett a kommunális szennyvízzel.
Azt hiszem, éppen ideje. Ha olyan metropolisz működtethet évek óta dunai strandot, mint Dunabogdány (szép és nagy strand, jó ott megpihenni pár percre kajakozás közben), akkor itt is lehet. Kár, hogy az a világ, amivel a 80-as évek elején, átutazóban találkoztam, már nem térhet vissza. Egy elképesztően mozgalmas, mégis nyugodt partot láttam.
Nem tudom, miféle szennyezést mérhettek 50 éve. Tahitótfalun nőttem fel, ott egyetlen szennyező anyag volt, a kátránycsomó, ami, ha rám tapadt, nagyon nehezen lehetett megszabadulni tőle. Északi szomszédunk küldte. Szerencsére nagyon régen találkoztam ilyesmivel.
A közlekedési helyzet megváltozott,amin sajnos az M10 semmit nem fog módosítani, hiszen az ürömi körforgónál a felüljáróba köt majd. Az M100 forgalma pedig 2024-re megérkezik a Pilis felől.
A 11-esig ér dugót a Bécsi útról az M0 észak sem elvinni fogja, hanem még plussz forgalmat vonz át a déli szektorból.
Azt hiszem az M0 nyugat elő lesz véve hamarosan..és igen éppen a választások miatt a politika által. 2025-ben eléri az északi szakasz a Bécsi utat és akkor egész Buda lebénulhat, ha nem tennék.
Szerinted lenne annyival olcsóbb és gyorsabb, hogy megérje, szerintem meg nem.
Ráadásul ha ezzel a megoldásal élnének, akkor biztos, hogy min. 20 évre lekerülne a napirendről, vagy ha nincs ott, akkor ennyi ideig biztosan nem kerülne fel a "metrósítás" kérdése.
Berakom megint milyen súlyt kellett tenni a HÉV alagútra a Batyinál a Margit hídnál a sínekre, hogy ne jöjjön fel a felszínre mint egy tengeralattjáró.
Tévedsz: a te elgondolásod legfeljebb csak a másik megoldáshoz képest jelentene kevesebb időt és pénzt, de önmagában, ismerve a hazai viszonyokat nem lenne sem olcsó, sem gyorsan megvalósított. És ha már ez lenne a helyzet, nem lenne értelmesebb némileg több pénzt és időt áldozni rá, hogy a végeredmény esetleg sokkal jobb legyen?
Ha levinnék a föld alá, akkor azt nem a mostani nyomvonalon kellene megtenni, az említett rövid szakaszon, hanem a Margit hídtól egészen Békásmegyerig az Árpád Fejedelem útja - Lajos utca - Pacsirtamező utca - Szentendrei út - Batthyány út (vagy Szentendrei út - Vasút sor - Ország út) vonalon.
Ezzel szerintem az a probléma, hogy önmagában nem megoldás, ha hosszabb ott a zöld az Ürömi út felől.
Mert akkor meg a Békás felől jövők fognak állni a (még nagyobb) dugóban.
Ami ott megoldás (szerintem): a HÉV-et levinni egy árokba Békásmegyer és a Római között, ezzel legalább két szintbeli átjárót kiváltani.
Illetve a városon kívülről jövő forgalmat még a városon határában megfogni: ne a helyiek szívjanak az agglomerációból jövő forgalom miatt. És akkor lehetnek hosszabb zöldek a keresztirányú forgalomnak (Pünkösdfürdő, Mátyás király, Monostori, Pók), nem kell több lámpaváltást kivárni, mire ki lehet jutni a Szentendreire.