Az időjárás és a tömeg mérete nem feltétlenül a helyszín függvénye. Az előbbi pusztán szerencse, a másodikkal kapcsolatban az atapasztalaton mindig kevesebben vannak szlovák eseményeken mint Kecskeméten. (számokkal nem tudom alátámasztani, inkább szubjektív érzés). A kordon és a hangosítás megfontolandó lenne itthon is, főleg az előbbi...
Engem jobban érdekelni, hogy Malacky vs Sliac viszonylatban mi a véleményed? Nekem az utóbbi nagyon kényelmes, egy szombati családi programban megoldható. Malacky viszont szervezős, szállás, hosszú utazós program lenne, tehát hátrányból indul.
Egyébként ma kitették a Facebookra is, hogy jövőre ismét Malackában lesz a SIAF. Én ennek örülök, megszerettem ezt a repteret. Sokkal jobban éreztem magam, mint Kecskeméten, főleg a szinte tökéletes időjárás és a jóval kisebb tömeg miatt. Azért a derékig érő kordon és a kevésbé ordítós hangosítás is tetszett.
A Gripen rendes demó lesz vagy csak 1-2 alacsony áthúzás? Ha demó, tudható melyik pilóta repüli? Én Kecskeméten csak a szombati programot láttam, de szívesen megnézném a másikat is.
Börgöndön szept. 12-én vasárnap 14:00-15:00 közt lesz a katonai blokk, a Gripen 14:00-14:15 közt bemutatózik, utána Mi-17ből ejtőernyős ugrás, H145, Zlin bemutatórepülés. Forrás: repnap Facebook oldala.
Sajna családi program miatt nem fogok tudni kimenni :( :(
Kollegak, igy ket repnap utan kerdezem, hogy van-e valakinek foto galeriaja a kecskemeti vagy malackai fotokbol, szivesen megneznem a termest, ha mar nem volt eselyem eljutni egykre se. Igerem nem fogok kritizalni.:-)
valaki mostanában utazott keresztül Szlovákián (szép magyar szóval tranzitál)? Azt írják, hogy ha keresztül utazol az országon, akkor attól függően, hogy hova tartasz ki vannak jelölve útvonalak. Namostugye, mi megyünk Ostravába Jászberényből, de az írás alapján nekünk Rajkánál kellene kimenni. Ez most tényleg így van?
Mindkét nap korán, 7:20 körül értünk a déli, "fully vaccinated" parkolóba, viszont szombaton egyértelműen többen voltak a parkolóban és a sorban is. Azért mindkét nap sikerült megcsípnünk az első sort. A beléptetés olajozottan ment, a security check szúrópróba-szerű volt, ami nem biztos, hogy jó dolog egy tömegrendezvényen. Hárman voltunk, és egyikünket se vizsgálták át egyik nap se.
Sajnos elöl itt is nagyon nagy volt a hangerő, de 20 méterrel hátrébb már teljesen korrekt volt. A kajáról-piáról nem tudok nyilatkozni, sose szoktam repnapon ilyesmiért sorban állással tölteni a kevéske időt, viszont szuveníres elég kevés volt. Nekem is a hűtőmágnes a dilim, és ha nem sikerül vasárnap venni egyet a szlovák Blackhawk-osoktól, akkor szégyenszemre üres kézzel jövök haza. :-)
A statik megoldása nekem nem tetszett, hisz az oltott-oltatlan keveredés elkerülése miatt csak a fele statikot tudtuk megközelíteni, a többi gépet kerítések és az elválasztó "senki földjén" kerszetül nézhettük meg. Remélem, senki nem haragszik meg rám emiatt, de az oltásos dolog kezelése szerintem jobb volt Kecskeméten.
Apropó kerítés... a kordon magasságát ajánlom a kecskeméti szervezők figyelmébe. Érdekes módon a derékig érő kerítésen se mászott át senki.
A repülőprogram gyengébb volt kecskemétinél, de azért volt bőven néznivaló, és szépen elment a nap. Érdekes, hogy az ALCA-géppár itt a teljes programot lenyomta robbantásokkal, infrázással. Ég és föld a különbség.
Szombaton kb. 50 perc volt kijutni a parkolóból, mikor a program vége után mindenki egyszerre indult meg. Ahogy mifelénk, Szlovákiában sem ismerik a zippzár-elvet, a furakodást jobban szeretik. A rendőrök nagy nehezen elkezdtek irányítani, de igazából a sorok összefolyása csinálja a torlódást a parkolóban, ezzel sok mindent nem lehet csinálni. Azért az irányítás jól esik az embernek. Hozzáteszem, balszerencsénk volt a parkolóhellyel, valószínűleg ennél tovább senkinek sem tartott kijutni. Vasárnap dél körül inkább beáldoztunk pár programpontot, és kocsival átmentünk a pálya melletti spotterhelyre. Nap szempontjából egyébként is jobb onnan délután, és így a kijutás nem hátráltatta a hazaindulást (így is volt negyed 12 mire hazaértünk, szóval nem mindegy az az 50 perc...)
Nagyon kellemes kis repnap volt, sokkal jobban tetszett, mint Kecskemét. Erről nem a hazai szervezők tehetnek, hanem Malackában jobb volt az idő (mit jobb... a vasárnap délutáni pici felhősödéstől eltekintve tökéletes), és kisebb volt a tömeg. Hát igen, itt látszik, hogy szlovák repnap minden évben van, nálunk meg...
Klassz volt, én örülnék neki, ha Malackában maradna a rendezvény.
Szintén szombaton voltunk és igazából az általad leírt Pozsonyi városnézéssel összekötve szerveztük a programot, de az általad leírtakra reagálva, én az alábbiakat tapasztaltam:
Fél 10 körül érkeztünk, parkolás flottul ment, COVID ellenőrzés 12 másodperc, biztonsági ellenőrzés és jegyvizsgálat kb. 5 másodperc. A biztonsági ellenőrzés a táskábapillantással nem volt valami túlbiztosított megoldás egyébként.
Lehet nem leszek népszerű, de Grippenes honfitársunk repülésénél sokkal nagyobb tüzijáték volt a Belga F16-os szerintem.
MIG-29 valóban hiányzott, kicsit csalódott is voltam emiatt.
Statikus programok kordonozása számomra furcsa volt, délelőtt néztük és nem tudtunk a vadászgépek előtt elmenni, "csak" az ellenkező nagygépes oldalon. Lehet délutánra fordítottak?
Kifelé kijutottunk kb. 5 perc alatt, amiből 4 percet az éppen érkező vonat miatt álltunk. Sose nagyobb várakozást.
Ami számomra hatalmas negatívum (az olaszoknak pedig hatalmas grazie mille! amiért mindezt angolul és profin prezentálták) hogy kizárólag szlovákul ment a diskurzus a repülések alatt. Ide kapcsolódik, hogy ha international egy rendezvény, akkor legyenek már international (legalább angol) feliratok, ne pedig a szlovák szöveg alapján kelljen kitalálni hogy mit is jelenthet.
Minden (majdnem minden) plakátok SIAF 2022 felirat volt olvasható. Azt gondolom, hogy az utolsó pillanatban döntöttek a megrendezés mellett. Ez pár dolog alá is támasztja...
Szombaton voltam a programon. Nem itthonról mentünk, hanem Malackában szálltunk meg, de így is elindultam fél nyolckor. A parkolóba csak azért volt döcögős bejutni, mert ott sem olvasnak az emberek szabályokat és a nem "fully vaccinated" parkolóba akartak bejönni a nem oltottak is. Nyolckor kapunyitás, covid controll, majd jegy controll. Security semmi!! Atombombát bevihettünk volna... Az A szektorban egy hivatalos "italos sátor" volt és egy rakás street food árusító. Nem volt különösebb sor, csak az nem evett-ivott, aki nem akart (meg még páran, de arról mindjárt...)
A program sokkal szegényesebb volt a kecskemétinél, de a lényeg, hogy voltak olyan bemutatók, amiket otthon nem láthattunk. Veres Zoli az idén is odab@ßott a szlovákoknak és a Gripenünk is komolyat ment (szerintem szebb volt, mint otthon). A MI-2-es meg a szokásos hiper-szuper bemutatót repülte. Volt sok "hű", meg "há"
Pozitívumok:
- Reggel a parkoló felé a rendőr - miután látta a rendszámot - magyarul igazított el. Eddigi SIAF-okon magyar szót még nem hallottam (pedig nem egyszer beszéltem olyannal, aki láthatóan tudott magyarul, csak nem volt szabad így megszólalniuk...)
- A reggeli parkolás gyorsasága, a parkoló közelsége a kapuhoz és a beléptetés gyorsasága.
- Nagyobb hely, mint Szilácson. Még így, szektorokra bontva is nagyobb a nézőtér területe. Ráadásul elfér rajta a streetfood, meg a "bizbaz" árus is.
- Tiszta WC-k. Meleg volt, de még délután sem volt kosz és bűz.
- Sokkal komolyabb statikus sor, mint Kecskeméten.
- Kisgépes nyitókép. 18 repülő kötelékben. Az nem volt semmi. Én még ilyet nem láttam, de szerintem mások se nagyon...
Negatívumok:
- Parkolás. A parkoló (amolyan "SIAF-os" módon nem volt leszalagozva. Bár irányítottak minket, de elég kaotikus volt a "rend". Reggel ezzel nem is volt baj, de este az erősebb kutya b@szik elv alapján tudtunk kijönni, mert a forgalomirányítás az majdnem nulla volt...
- Bár egész nap harsogta a hangosbemondó, hogy tartsuk a távolságot, valahogy ez nem jutott el az emberek szürkeállományáig. Folyamatosan kellett ugatni velük (főleg szlovákokkal, de volt pár magyar is), hogy legyenek már kedvesek tartani azt a kicseszett távolságot...
- Az egy darab italos sátor elég volt ennyi emberre, de fél négykor már nem volt Kofola!! Ez főbenjáró bűn! (Egy Kofola-rajongó véleményét hallották)
- Szintén nem egetverő probléma, nem volt évszámmal ellátott SIAF hűtőmágnes és a poharak is csak sima eldobhatók voltak...
- 1 dm MIG-29 húzott át a nyitóképben. Ennyi. Azért az hiányzott a programból...
Kb. Ennyi. Kicsit távol van (nekem 330 km), ezért nem lehet megoldani egynapos programként, de ottalvással, meg egy pozsonyi városnézéssel teljesen jó program. Sajnos látszódott az, hogy hirtelen ötlettől vezérelve csinálták meg a repnapot, de az is látszódik, hogy nagyon szerették volna odatenni magukat. Remélem, hogy a vírushelyzet csillapodik jövőre és akkor tényleg lesz SIAF 2022 és olyan lesz, mint amilyennek egy SIAF-nak lennie kell...
Az a helyzet hogy a jol szervezett repulonapokra az ember be tud jutni akkor is ha reggel 9 kor erkezik meg akkor is ha delben, jogosan elvarhato amig nyitvatartas van.
Nyilvanvalo hogy ha az elorelato ember ki akarja maxolni a napot akkor elindul otthonrol akar hajnali 3-kor, nyitas elott ott van, de ettol meg a bejutas bizony egy kardinalis kerdes: hiszen ha legalabb bejutott akkor a jo dolgok feledtethetik a gondokat, viszont ha az ember mar be sem jut a szervezok hibajabol akkor nehez nem negativ kritikaval illetni az egesz rendezvenyt.
Tanulni kell belole a kovetkezo napra/alkalomra, ennyi.
Gondolom itt is úgy lesz mint Sliacon, ott a faluból kivezető úttal párhuzamosan volt a tábor, az autók és a sátrak vegyesen, nagyjából 5-600 m. hosszan.
Itt kisebbnek tűnik a hely, lehet igyekezni kellene foglalni.
Persze, jogos, én se gondolom hogy minden tökéletes volt. A repülőnap se volt az (a korábban leírt hangosítás, magas kerítés stb. problémákkal is egyetértek). De legalább megtartották (sokan nem, pl. a RIAT-ot idén is törölték), és minden hibája ellenére jól sikerült, élvezetes volt.
Az zavar, hogy az a sajtóvisszhang, hogy ez egy rosszul szervezett, kaotikus rendezvény volt, ahová nem jutottak ki az emberek. Mindez néhány facebook-kommentelőre hivatkozva.