November vegevel hivatalosan is kivontak az utolso peldany F/A18 A es B valtozatokat az ausztral legierobol, egy korszak zarult le a 36 eves uzemeltetes vegevel. 2 hete volt az utolso repulosnap ahol nyilvanosan szerepelt, sajnos az allamkozi utazasi korlatozasok miatt nem tudtunk elmenni ra, ugyhogy maradnak az emlekek.
Sziasztok, a kecskemeti repulonapon, a makett gripen mellett volt egy sator, ahol pumas felvarrokat arultak, lehet nekik webshopjuk? A shop.repulonap os oldalon nincsenek olyanok, amik ott voltak.
Nagyon sok közös akciónk volt, pótolhatatlan személy ment el
"Mindannyiunk számára szomorú hírt kell közölnünk veletek. Kővári László, az Aranysas magazin főszerkesztő-helyettese 64 éves korában, tegnap este eltávozott közülünk. Közel egy hónapig vívta az élet-halál harcát a rettegett vírussal. Emlékét megőrizzük, az általa elkezdett munkát folytatjuk."
Repulosnap helyett: volt egy kis gyakorlas az eves varosi tuzijatekra keszulve. athuzas a javabol ( meg ha nem is olyan brutalis mint ket eve) nem sajat felvetel.
Ugyan még legalább egy év, de azért megkérdezem, amíg el nem felejtem: Nem tudja véletlenül valaki, hogy a bemutató közben kb. mennyire távolodnak el a repülők a pálya hossztengelyére merőlegesen? Arra gondoltam, hogy ha nem tiltják és van értelme, ezekre az éles páraleválásos fordulókra jó lenne valahogy közelebb jutni a gépekhez és onnan fotózni.
Szerintem az időtartamból ítélve rendes demó, már csak azért is mert 2019-ben is rendes bemutatót repültek Börgöndön. Egy mai elkapott Facebook infó szerint Máté van kint Belgiumban a Sanicole-i repnapon, úgyhogy minden valószínűség szerint Dávid repül majd (ő volt szombaton Kecskeméten).
Nekem tetszett Malacka, jók a spotterhelyek a bázison kívül. Igaz, Szliácson még sose voltam kint, csak a reptéren belül.
A távolság meg... attól függ, honnan indul az ember. Budapestről (vagy nekem Pécsről) tök mindegy. Malacky kilométerben picit több, de időben kb. annyi az út, mert Budapestnél (Pécsnél) fölmegyek az autópályára, és a reptértől pár kilométerre hajtok le.
Az én esetemben az korlátozza inkább az egynapos utakat, hogy öregszem, és egyre jobban szeretem a kényelmet és kevésbé tűröm a strapát. :-D
Bocsánat! Én a repülőnapra eljutást pontoztam körül az elmúlt hetekben, nem láttam, hogy a tranzitálásra ilyen szabályok vonatkoznak...
Nekem ugyan nem volt rá szükségem, de javasolták, hogy regisztráljak ezen az oldalon (https://korona.gov.sk/hu/cestovanie-do-sr/), mert egy ellenőrzés során gyorsít(hat)ja az ügymenetet, ha van szlovák covid pass-ed.
Nem szükséges a 72 óránál nem régebbi negatív PCR vagy antigén teszt bemutatása, regisztráció és minisztériumi engedély azok esetében, akik keresztülhaladnak Szlovákia területén
az állampolgárságuk vagy tartózkodási engedélyük szerinti országba,
EU-s állampolgárok, ill. családtagjaik, és egy másik EU tagállamba tranzitálnak.
A tranzitálás meghatározott tranzitfolyosók mentén, személygépkocsival lehetséges - megállás nélkül, legfeljebb 8 órán belül (az utazás kizárólag a szükséges üzemanyag tankolása céljából szakítható meg).
De az találtuk ki, hogy Besztercebánya felé megyünk (azaz itt északon megyünk át a határon, egyébként eddig is arra mentünk) mert ott van kijelölt útvonal, aztán annyi. Nem hiszem, hogy kínlódnak majd.
Unokaöcsémék tettek egy körutat (Olaszország, Németország, Franciaország), de sehol nem kértek semmit, nem néztek semmit, nem állították meg őket.
"Bratislava, September 5 (TASR) – The two-day 2021 Slovak International Air Fest (SIAF) saw the turnout of 5,000 visitors in the OTP sector (for the vaccinated, tested and people who overcame COVID-19) and 15,000 in the vaccinated-only zone on its first day, Slovak Air Agency spokesperson Michala Cabanova reported on Sunday."
"A total of 35,000 visitors came to the 2021 Slovak International Air Fest (SIAF) over the weekend (September 4-5), TASR learnt from Slovak Air Agency spokesperson Michala Cabanova on Monday."
Nekem ennél többnek tűnt a szombati nap, de biztosan ennyien voltunk, hiszen miért lenne okuk kevesebbet mondani...
Malacky vs. Sliac: (bár nem engem kérdeztél) Szerintem Malackának van pár előnye, mint a jó megközelítés, közeli parkolók, tágas "nézőtér", de mint ahogy te is mondtad: Szilács mégis csak belefér egy egésznapos programba, míg Malackába nem árt legalább egy (de inkább kettő) napi szállást is belekalkulálni... Persze az észak-nyugati országrészben élők valószínűleg pont ellenkezőleg látják ez utóbbit...
Az időjárás és a tömeg mérete nem feltétlenül a helyszín függvénye. Az előbbi pusztán szerencse, a másodikkal kapcsolatban az atapasztalaton mindig kevesebben vannak szlovák eseményeken mint Kecskeméten. (számokkal nem tudom alátámasztani, inkább szubjektív érzés). A kordon és a hangosítás megfontolandó lenne itthon is, főleg az előbbi...
Engem jobban érdekelni, hogy Malacky vs Sliac viszonylatban mi a véleményed? Nekem az utóbbi nagyon kényelmes, egy szombati családi programban megoldható. Malacky viszont szervezős, szállás, hosszú utazós program lenne, tehát hátrányból indul.
Egyébként ma kitették a Facebookra is, hogy jövőre ismét Malackában lesz a SIAF. Én ennek örülök, megszerettem ezt a repteret. Sokkal jobban éreztem magam, mint Kecskeméten, főleg a szinte tökéletes időjárás és a jóval kisebb tömeg miatt. Azért a derékig érő kordon és a kevésbé ordítós hangosítás is tetszett.
A Gripen rendes demó lesz vagy csak 1-2 alacsony áthúzás? Ha demó, tudható melyik pilóta repüli? Én Kecskeméten csak a szombati programot láttam, de szívesen megnézném a másikat is.
Börgöndön szept. 12-én vasárnap 14:00-15:00 közt lesz a katonai blokk, a Gripen 14:00-14:15 közt bemutatózik, utána Mi-17ből ejtőernyős ugrás, H145, Zlin bemutatórepülés. Forrás: repnap Facebook oldala.
Sajna családi program miatt nem fogok tudni kimenni :( :(