"Sziasztok! Adott nekem egy MZ TS 150 szürkeforgalmis 2betű 4számos rendszámú. Műszakija 1982-ben járt le, kivonatva nem lett. Adásvételi még nem lett megírva. Azt majd rendbe rakása után írjuk ne legyen gond hogy 15nap alatt nem lett "átíratva". "
Erre nem vonatkozik a 15 nap.
"Adásvételibe ha a 125-ös adatai kerülnek forgalomba visszahelyezéskor megoldható lenne hogy az kerüljön az új forgalmijába? Válaszokat előre köszi!"
A adásvételibe a forgalmiban lévő adatok kerüljenek, de igazolni kell, hogy honnan van a 125-ös blokk. Adásvételi a blokkról, ahová be kell írni, milyen rendszámú, vázszámú motorkerékpárból származik, és avval a személlyel kell adásvételi, aki a legutolsó a donor forgalmijában.
Én felújítanám a 150-es blokkot, és azt tenném bele. Nincs gond az adminisztrációval, így eredeti és egy picit erősebb is.
Sziasztok! Adott nekem egy MZ TS 150 szürkeforgalmis 2betű 4számos rendszámú. Műszakija 1982-ben járt le, kivonatva nem lett. Adásvételi még nem lett megírva. Azt majd rendbe rakása után írjuk ne legyen gond hogy 15nap alatt nem lett "átíratva". Mivel nagyfater vette újkorában jól ismert a története.
Egy TS 125 blokk van benne (megvan a gyári 150-es is)
Kérdésem az lenne vissza tudnám e helyezni a forgalomba a 125-ös blokkal? (Ez az üzemképes blokk, már a 70"-es évek vége óta ez van benne) (Szürke forgalmijában az eredeti 150-es blokk van beírva)
Adásvételibe ha a 125-ös adatai kerülnek forgalomba visszahelyezéskor megoldható lenne hogy az kerüljön az új forgalmijába? Válaszokat előre köszi!
Nekimentem még egyszer. Kis áztatás és rázatás után 275 fok, kalapács, 275 fok, kalapács... és a négy csavarból kettő kijött! Az a kettő, amit rendesen meg tudtam ütni... A maradékot visszatettem ázni. Bizakodó vagyok :)
Beteheti a sütőbe is, az alumínium hőtágulási együtthatója majdnem kétszerese az acélénak. 275 fokra (max.) állítja a sütőt, az alumínium olvadáspontja 660 fok, tönkre sem tudja tenni.
Vannak kétségeim, hogy a csavart kiszedné belőle, de akkora állatság, hogy már a poén miatt is megcsinálom, úgyis hever valahol egy ócska rezgőcsiszoló :D rázásra fel...
Pl. az én Alfettámon egy korabeli spoiler-szett van, ami eléggé megváltoztatja a megjelenését és a vizsgán kiröhögnek vele. Viszont itt a korabeli katalógus:
Az is látszik, mennyire ocsmányul felemelték az orrát a torziós rudak tekergetésével. Egy nagyobbacska zeller is beférne az első kerék és a sárvédőív közé
Ez meg itt a számla 1980-ból a beépítésről:
Urak, kinek lett volna 1980-ban 2261,69 márkája egy ilyen kalandra?
Tehát ha az autód korabeli gyári, akkor vigyél bármit, ami azt igazolja, hogy a gyárból kijövet így nézett ki. Katalógusfotó, családi fénykép, korabeli pornófilmből kivágott kocka, amin a háttérben az izé mellett pont látszik ugyanaz a belső ajtónyitó... bármi.
És ha az autódon valami nem gyári, akkor ugyanez a nem gyári módosításra vonatkozóan - ha ez a nem gyári dolog nagyon felismerhető. Ha nem az, vagy várhatóan nem szúr szemet, akkor én külön nem hívnám fel rá a figyelmet, inkább tartalékban tartanám az erre vonatkozó doksit.
És még térjünk vissza egy pillanatra a 2261,69 márkára. 1980. augusztus 15-én (2262-re kerekítve) eszerint az oldal szerint (https://fxtop.com/en/historical-currency-converter.php?A=2262&C1=DEM&C2=HUF&DD=15&MM=08&YYYY=1980&B=1&P=&I=1&btnOK=Go%21) 41.811.- Ft-ról beszélünk egy spoiler-szettért és beépítésért. Ha valakinek rendelkezésére állt ez az összeg, de mondjuk Alfa Romeója éppen nem volt hozzá, vagy csak lusta volt elmenni Aachen-ig, voltak még opciói, hogy mire költheti:
Általában nem nagyon tudtak a tulajok hozni megfelelő dokumentációt. Jó ha tudsz vinni: korabeli prospektus, hirdetés, kezelési útmutató, szervizfüzet, alkatrészkatalógus, javítási útmutató. Ehhez jöhet még a jármű megrendelőlapja, számlája. Esetleges előzetes felújítás fényképes dokumentációja.
Meg persze forgalmi engedély, törzskönyv, adásvételi szerződés.
Szeretnék egy dologban segítséget kérni tőletek, hátha valaki naprakész belőle és tud segíteni.
OT vizsgát szeretnék egy autómra, de van egy pont a szabályzatban ami szerint be kellene mutatni a vizsgára a következő dolgokat.
Nem tudom mire gondolnak pontosan és Ők sem tudták megmondani.
Műszaki dokumentáció:
Jármű muzeális eredetiséget alátámasztó, a járműre, a jármű egyedi azonosítóira, a járműbe beépített alkatrészekre, gyártási anyagokra és az alkalmazott
technológiára vonatkozó, rendelkezésre álló dokumentum, szerelési utasítás. alkatrész katalógus.
Alu tuskóba 30 éve belerohadt csavarok kiszedésére van más módszer, mint venni egy (azaz négy) nagy levegőt és kifúrni? A tuskó nem menetes és kézbe fogható, de nem úgy tűnik, hogy a préselés sikert hozna. (Keressek nagyobb prést?)