De a leírtak alapján eléggé valószínű a motorvezérlő hiba. Ha anyagilag megteheted, mindenképp jobb újat venni.
IAW 5AF P3, ez a lényeg. Az új remélhetőleg már HW600+ lesz, újabb hardver. Ha mégsem tudnád megtenni, hogy újat vegyél, akkor keress nullázott, (minimum a multiméteres mérés alapján) jó használtat.
Adott egy 2003-as (nagylámpás) 1.2 , 8v (188...) Punto, (137eKm)
Kigyulladt a check engine. Érezhetően kihagyott ilyenkor 1-2 henger.
Vettem egy egyszerű bluetooth-os hibakód olvasót, hogy kb tudjam, merre induljak el.
A kód P0352. Kicseréletm a gyertyákat, a kábeleket, mindkét trafót. A trafó csere előtt megycseréltem a kettőt, bízva abba, hogy hátha csak ez, vagy ezek a rosszak és bedob egy P0351-et, de nem, maradt P0352.
Így maradt az, hogy a motorvezérlő a hibás, ami nem lesz olcsó. Nem akarok használtat, gyújtáskapcsoló cserét, meg ilyeneket, ezért lesz ez a verzió.
Tervem még a vásárlás előtt az, hogy hívnék egy szakit, akinek komolyabb hibakód olvasója van, hogy biztos a motorvezérlő a hibás...
Szerintetek:
- érdemes e ezt a szakis kört lefutni, vagy vegyem meg a vezérlőt?
- illetve, mennyire kell a mostani vezérlő adataihoz, számaihoz ragaszkodni alkatrész rendeléskor, szóval, hogy biztosan jó, hozzá illő alkatrészt kapjak?
Szia,sziasztok! Jó pár oldallal vissza nekem is volt egy hasonló problémám,csak nekem az olajnyomás világított... A probléma megoldása nekem az olajpumpa szűrőkosarának kitisztítása .illetve az olajteknő kitisztítása volt. Brutál olajsár volt benne!!! Képeket is mellékeltem anno, azóta is köszöni jólvan!
A C3 a DPF-es autókba való alacsony hamutartalmú olaj, nem ebbe való! Az 5W40 viszkozitás viszont tökéletesen jó, a melegoldali 40 megvan, a hidegoldali 5W miatt pedig előbb alakul ki a megfelelő kenés a rendszerben, mint a gyárilag előírt 10W40-el. Van a családban egy 2006-os Punto ezzel a motorral, kb. 225e km-rel, az első olajcsere óta mindig 5W40-et kapott, és a sok hidegindítás és rövid távok ellenére hibátlan, nem kopog, szelephézagok is rendben (szelepfedél tömítés cserekor megnézték), nem eszi az olajat, hidegindítás után sincs semmi olajszaga, még a kartergáz sem jellemző.
Olajszínt rendben,olajnyomaslampa nem villant fel.Lehet hogy nem a gyár által előírt viszkozitása lehet benne (5W40 c3 ír) hétvégén olajcsere aztán meglátom.Valószínüleg a sok rövid városi út nem tett jót! Köszönöm a segítséget!!!!!
Olajszint rendben? Olajnyomás lámpa nem villant fel? Jó lenne tudni, milyen olaj van benne, a probléma akár az olajnyomás hiányra is utalhat. A 122000 km semmi egy ilyen motornak, persze csak akkor, ha valós és végig megfelelő karbantartást kapott.
Üdv!1.2-es 8 szelepes.A futásteljesitménye 122000 km,kb 2 hónapja hengerfej tömítés csere volt,sikolva lett és a szelepvezetők is cserélve lettek.Városi forgalomban eddig nem tapasztaltam,de városon kívül tartósan 2500-3000 1/min fordulaton jön elő.Vezérlés vízpumpa szintén új.Az olaj jó kérdés lehet benne kb 2000 km!
Kicsit pontosítani kéne, mert lényeges lehet, hogy melyik motor,mert pl. amíg a 16V hidrotőkés, a 8V szelephézaga korongos. Milyen állapotú, mennyit ment? Triviális kérdés, de fontos, mennyi és milyen (állapotú és fajtájú) olaj van benne?
Üdv Mindenkinek!Segítségeteket szeretném kérni a következő problémával kapcsolatban:Fiat 1.2 benzinmotor hidegen normál hang semmi rendellenesség,de üzemmelegen 2500-3000 1/min fordulaton tartva egy idő után csattogo hang hallatszik!!Leállítom újraindítom utána csendes.Mi lehet a probléma? Köszönöm!
Bal első féknyereg tartót keresek Punto II-re. Valószínűleg újat nem kapok, ezért ha lenne valakinél elfekvőben egy jobb minőségben, akkor kérem jelezze. Esetleges beszerzési helyért is nagyon hálás lennék.
Főtengelyszimmeringet kellene cserélnem. A főtengely végén a bordáskerék csavarját mekkora nyomatékkal kell meghúzni? Az a csavar visszatehető, vagy újat kell tenni?
2b bal hátsó lámpa indexelésnél 2is villog egyszerre.Vagy össze-vissza a bal fele.Kivettem az egészet,az 5ös lábból.az egyik oxidos,azt lepucoltam.De a stekkerbe meg meg van égve,fekete belül.Milyen gyakori e tipusnál ez?
Gondolkodom bontott stekkeren,majd villamosságissal átforrasztatom a vezetékeket.Itt lesz a kontakthiba,mert mozgatásra hol jó,hol nem.
A zaj forrása is meglett. A spirál rugó volt oda, mindkét vége elkopott. Közben a bal első rugónak letörött a tetejéből egy darab, így egyben cserélték mindkettőt.
A kezdődő problémák, (még) halk zajok sajátja, hogy a sebesség emelésével felerősödő (szél- és gördülési) zajok sűrűjében nehezebben kivehetők. Kerékcsapágyat érdemes ellenőrizni, fel kell emelni a hátsó kerekeket és megforgatni, akkor érezni, hogy problémás-e. A hátsó lengéscsillapítók szilentjei is feladják, általában előbb, mint maga a csillapító, az is tud fura zajt hallatni még (látszólag) sík úton is. A váltóolajat érdemes időnként cserélni, mert az életre szóló töltés a gyár által előirányzott élettartamot jelenti, időben is, és ezek már nem fiatal gépek… Elég kényesek az előírt viszkozitásra is. A kuplung rendben van? Az alacsonyabb fokozatok nagyobb fordulatszám különbséget jelentenek, ott jobban kijön, ha nem emel ki teljesen, persze érdemes a fordulatra figyelni, azt a kívánthoz igazítva segíteni a szinkronizálást. Ha már nem emel ki rendesen, akkor az alacsonyabb fokozatok lesznek nehézkesebbek, bár az egyesről nem írtál. Ilyenkor a legjellemzőbben a rüki reccsen meg először, még érzéssel kapcsolva is.
Valaki találkozott már ilyennel? Punto 2-nél hallok hátulról halk, tompa ropogásszerű hangot. Indulás után, sík aszfalton is, egyenesen, kis sebességgel (10-20-30) haladva jelentkezik (tehát nem kell gödrökön csattognia), jellemzően ha normál gázadással haladok, de néha üresben gurulva is. Felgyorsítva eltűnik (vagy csak beleolvad a zajba), a kormányzás nem provokálja a hangot és általánosságban semmi más hang vagy érzés nem keletkezik a kormányon, futóművön, országúton sincs semmi érezhető jelenség, simán fut minden. Csak ez a lassú tempós halk ropogás. Persze lehet, hogy elöl keletkezik a hang és a lemezek elviszik az egész autóba. Másik kérdésem, hogy váltóolaj problémája okozhatja, hogy a 2-t és a 3-t erősebben lehet csak váltani, a 4 már könnyű, az 5 meg abszolúte könnyen váltható?
1. Ez a probléma, legalábbis hasonló nálam is fennállt, nem lehetett lezárni a jobb egy ajtót mindig vissza ment a retesz. Az ajtó kárpit le és, a mozgató mechanikát átmozgattam illetve zsíroztam és megjavult...