Mai "megérett a világ a pusztulásra" pillanat: két srác elsétál az autó mellett, meglátják a korabeli, ma már enyhén szólva nem korszerű, piszok nagy hangfalakat a kalaptartón és az egyik megjegyzi: "Itt vannak hátul, belül a légbeömlők, ez mekkora már!"
Köszönöm, megoldottam. :-) Van egy fiatal srác,elég sok mindent be tud szerezni Polskis témában. Webshopja is van. Most egy nap alatt küldött katéteres ablakmosó tartályt.
szerintem a normál rendszámhoz ha nem volt OT előtt magyar akkor regdíjat is fizetsz, de pl. ha egykörös féke van biztos hogy nem helyezed forgalomba, stb...
Egyedül akkor nem tudod ha valami miatt csak OT rendszáma lehet neki (pl EU-n kivülről behozott veterán, vagy összeépitési engedélyes) . Más esetben semmi probléma. Kérdezd meg a MAVAMSZ-ot nyugodtan.
Ezt többen is alátámasztják? Az szerintem szinte biztos, hogy "KPM-vizsga" kéne neki, mert "új" forgalombahelyezés lesz szerintem, de azon se lepődnék meg, ha már nem lehetne normál mód üzemeltetni.....
Sajna leírást sem lelek sehol, illetve konkrét gyakorlati példát sem.
Tegyük fel van egy OT rendszámos autóm, ami egyébként itthon lett a 70-es években először forgalomba helyezve, volt rendes rendszáma is anno, de kb. 10 éve már OT-és.
Ha gondolok egyet, és nem akarom megújítani az OT-ét, mert mondjuk már nem annyira szép, akkor vissszahelyezhető "rendesen" forgalomba? Nyilván nem OT rendszámmal, hanem sima közútival.
Várom a pontos válaszokat, vagy ahol utánaolvashatok egyértelműen.
Az lenne a kérdésem, hogy van egy minősített szóló motorkerékpárom, ami kapott egy oldalkocsit. Az oldalkocsi korabeli, és kimondottan a típushoz rendelhető. Ez sajnos problémát okoz a rendszerben, a közlekedési hatóság szerint nem összeépítés, az autóklub kecskeméti telephelye szerint igen, és ők alapból elhatárolták magukat, hogy levizsgáztassák.
Szegeden sokkal lelkiismeretesebbek, most néznek utánna, de egyenlőre ők sem tudják mi lesz.
Segítséget kérnék, talán tudtok segíteni. Adva van egy multikar billenős teherautó aminek nincsenek meg a papírjai. 2-3000 km futott gyári állapotban teljesen rozsdamentes karosszériával. Kívül-belül mindene eredeti. A kérdésem az lenne, hogy egy veterán vizsgával papírozható lenne-e, illetve anyagilag rentábilis lenne e egy ilyen minősítés. 1-1.2millió értékű lehet az értéke papírokkal. Tehát a cél az okmányok megszerzése lenne.
Keresnénk kevésbé szép állapotban lévő matt,karcos,hologramos fekete,vagy sötét tónusú fényezéssel rendelkező veterán autót. Akril, vagy metál fényezéssel.
Korrekciós polírozás, állapot javítási munka folyamat és a fényezés védelme lenne bemutatva rajta.
Szintén keresnénk belső tisztításra,
-vaj, bézs bőr belsős, lehetőség szerint piszkos állapotban lévő - világos kárpitos belsőst is.
Cserébe az ajánlatunk: Az adott autó polírozása esetén, teljes polírozás + védelmet.
Belső tisztítás esetén teljeskörű tisztítást kap.
Mindkét esetben Csak a felhasznált anyag áráért, Munkadíj mentesen.
Egyik közismert autós portál műsorában szerepelne az autó. Ez egy 3 napos forgatás lesz, ahol a korszerű, magas szintű autóápolást mutatjuk be
A forgatás helyszíne a műhelyünkben lesz, 2022.04.18-án
2022.04.16 autó átvétel, 1201 Bp Vágóhíd utca 14. Ipartelep.
Igen, bocsánat származás ellenőrzés a becsületes neve 10900 pénzbe fáj és 6 hónapig érvényes, de bármikor újra indítható.
idézet:
Mi az a származás-ellenőrzés?
Minden EU-n kívülről behozott járműre származás-ellenőrzési eljárást kell lefolytatni. Ennek lényege, hogy a külföldi hatóságtól igazolás kerül beszerzésre arról, hogy a jármű előélete tisztázott.
Inkább eredet szűrésnek szokták hívni, amikor a származási országból lekérik az autó háttéranyagát.
1-2 éve hoztam valakinek Egy FJ 40-es Land Cruisert Olaszországból. Az autó '74 körüli volt és először a Libia-i hadsereg kapta meg,utána került át a 80-as évek elején Olaszországba. Az öreg,akié volt,mesélte,hogy amikor áthozták Libiából ,semmiféle szabványos világítás nem volt rajta,csak az árnyékolt katonai cucc.Azt úgy tudom meg se próbálták itthon forgalomba helyezni,restaurálás után ment tovább észak-nyugati irányban.
A honosítási eljárási útmutatóból, hogy egész pontos legyek:
"Európai Gazdasági Térség (EGT) országaiból, azaz az Európai Unióból, Izlandról, Liechtensteinből és Norvégiából, valamint Svájcból származó autók esetében"
Ha az autó nem rendelkezik műszaki érvényességgel vagy a műszaki- és környezetvédelmi megfelelősége nem igazolható (nem rendelkezik típusbizonyítvánnyal), akkor egyedi forgalomba helyezési eljárásról beszélünk. Ezt kell lefolytatni abban az esetekben is, ha a gépjármű nem az EGT tagországaiból vagy Svájcból származik.
Az eljárás díja: 22 800 Ft
Magyarországi forgalomba helyezéshez szükséges szemlét és műszaki vizsgáztatást kizárólag az NKH vizsgaállomásai végzik. A szemléhez minden esetben időpontot kell foglalni telefonon!