Sziasztok. Segítségre lenne szükségem. Adott egy 99-es 1.1 punto. A probléma az hogy hideg motornál indításnál eldobja az alapjáratot, dadog és fullad. Gázfröccsel menthető a szitu de van hogy lefullad. Illetve lassításnál visszaváltáskor mikor kinyomom a kuplungot akkor is fuldoklik. Utóbbit nem csinálja mindíg. Tapasztalt már valaki hasonlót? Köszi a segítséget.
Örülök hogy latok egy punto tulajt aki első tulajdonos... :)
Biztos sokat tudnal meselni az autorol, peldaul amikor 20 évvel ezelött kihoztad a szalonbol mennyire volt mas az akkori autokhoz képest, mennyire neztek meg az utcan a punyeszt?
Hany tipushibaja jött nalad elö gondolok itt szervo, ablaktörlö mechanika, mororvezerlö..
Van a Facen egy csopor fiatalpuntosok nevvel, egy kepet feltehetnel mint elsö tulaj 20. Születesnap.
2002-es Fiat Puntom van. Eddig sosem történt ilyen, de egy hónapja álltó helyében beázik, ha esik az eső. A vezető oldalon az ülés alatt és a hátsó ülés előtt tocsog a kárpit a víztől. A szélvédő előtti vízelvezetőt megnéztük, nincs eldugulva. Valahol lentebbről, de nem alulról, hiszen nem használat közben ázott be. Úgy tűnik, mintha a küszöb felől érkezne a víz, de ebben sem vagyok biztos. Van ötlete valakinek, hogy honnan nyomhatja be ide magát a víz?
Punto 2, 2001-es. Hátsó dob, annyira összerohadt belülről, hogy nem jött ki a gáz szinte semennyire, egy két napot járt így az autó, hátsó dob csere megvolt.
Ezután vizet kezdett köpni a kipufogo amit eddig kb sose tett, és az a hiba jött elő, hogy terhelve motort lekorlatoz alapjaratra és kigyullad a piros motorhiba lámpa. Újrainditast követően üresben pörög akár tiltasig, de amint mozdulnek már le is esik alapjaratra és villan a motorhiba lámpa.
Lehet összefugges a "lezárt" kipufogo és a hiba között vagy pont most lett valami baja?
3 hónapos az akksi, nem hinnem , hogy gond lenne vele de rálesz mérve, csak a jovőhéten tudom megnézni mert nem tartózkodok otthon.. tudok a keresőről és azt is tudom , hogy párszor le lett rágva már ez a téma,
Sziasztok, valaki tapasztalta már a hírhedt kormányszervó hibát ? (2002 évj 1.2 16v)Sajna nálunk is bekövetkezett, világít a hibalámpa.. nem is működik a szervó! Olvastam a szervomotor relé cseréről az megoldást jelenthetne? vagy milyen úton lehetne elindulni? Bontott komplett?
Nemhogy kút-, hanem oszlopfüggő, illetve pisztolyfüggő! Rendszeresen ugyanazon kútnál tankolva már tudtam, melyik oszlophoz álljak és melyikhez ne. És valóban tudni kell megfelelő szögbe fordítani a pisztolyt.
Egyre jobban idegesített tankolásnál a lekattogás, ma rászántam magam, és szétszedtem a tankbetöltő csövezését.
Rájöttem mi az oka!
Van egy vastagabb cső, azon töltjük fel a tankot, a vékonyabban közben levegőznie kell.
Nálam sehol nem volt dugulás, és megtörve se volt a levegőztető cső. Viszont azt észrevettem hogy nem egyenesen megy a levegőztető cső a tank tetejébe nálam, hanem egy U formát vesz fel. Ha túltölti az ember a tankot a levegőztető csőbe is kerül benzin. Az U miatt ott nem is tud távozni, és sajna levegőzni sem tud. Kb. fél liter benzin volt benne...
Sajna az U alakon nem tudtam változtatni, szerintem gyárilag ilyen...
Kipróbáltam a tankolást, teljes gőzzel teletankoltam, csak a telénél kattant. Tovább nem is próbáltam egy kattanásnál, renéljük a levegőztetőbe nem került benya.
Meglátjuk a következő tankolásnál mi lesz.
Ha szenvedés lesz, akkor ezt az U alakot kell kiiktatni. Nem lesz egyszerű, ahhoz szerintem a tankot is le kell venni.
Google drive, és aki kéri annak elküldöd linket. Nyilvánosan ne rakd fel sehol, nehogy a szerzői jogok miatt rádszálljanak. Engem érdekelne a gyűjeményed.
Van 1-es, és 2-es Puntóhoz rengeteg, tizenvalahány év alatt összeszedett anyagom.
Innen-onnan, saját képek, kapcs. rajzok, leírások adatok, szerelés képekkel stb.. Mindkét tipushoz, több GB-nyi anyag.
Ha valakinek kell szivesen megosztom, felteszem valahová. Nálam hozzáértőbbtől kérdezem, mi, vagy, melyik oldal a legalkalmasabb erre? Mindenkinek hűvösebb napokat! :)