Az olajat nem merném magamtól öntögetni, kevergetni......... de jó tudni, hogy mi mivel jár! Köszi a tippet, és a tanácsokat! A műveletet úgyis a szakira bízom, ő meg szerintem biztosan nem akar majd az előírásoktól eltérni....... :-)
Használtan még nem vettem motorgumit. De ha ennyi a darabárak közötti különbség, akkor érthető a választás.......
Az olajjal óvatosan, mert a 10 helyett 20 az nem kevés! :-) KEMÉNY felületű, ámde roszz úton szétrázza a motort is - ez "csak" homokra jó/való így. Mivel a Te környékeden is ez van, ezen egyetlen dolog miatt érdemes belevágni :-) A felső légnyomással nem tudom mi a helyzet - nekem sose' volt még ilyenem, nem tudom milyen tulajdonságot lehet vele állítani. Szép dolog mindig az aktuális útviszonyokhoz tekergetni - de hogy félóránként fújni-engedni nem állnék neki, az 7szentség :-))))
-
Drága gumi: amire nekünk kell, arra még pont elég a versenyzők által leharcolt krossz - nekem még egy évig tökéletesek, 3-5-10 eFt-ért... Arra, hogy a kétnapos erdélyi offroadra oda-vissza-úton a 400 km-en leaszfaltozzam a bütykök felét - pont tökéletesek pl...
Jól gondoltad Dénes! Egyébként az olajsűrűség jó ötlet!
A mennyisége mellett, a sűrűségével is lehet játszani........ a gyári értéknél lehet picit többet is tölteni bele, hogy kevesebb levegős rész maradjon a villákban az összenyomásra.......... de alapvetően ez a progresszív rugó nagyon jó találmány!
....... és persze fontos ár-érték arányban, hogy mennyit költ az ember egy ilyen veterán gépre...... mert százezrekért feltuningolhatom a futóművet, ha közben meg más alkatrészei adják be a kulcsot az évtizedes múltjuk miatt....... csak hát én szeretem ezeket az öreg masinákat.......... ez ilyen 25 éve el nem múló szerelem.......... :-)
Köszönöm az infókat, és a felajánlott lehetőséget a próbakörre! Leghamarabb szerintem az évadnyitón lesz rá lehetőségem....... nem mintha messze lenne Szabadka, de most annyi a melóm, hogy ki sem látszom belőle.......
A fejlesztés gondolkodós........ mindkettő lehetőség jónak tűnik, akár a TTR eleje, akár a meglévőbe a progresszív rugó...... de a progresszív rugóval jóval olcsóbban megúsznám a történetet......... a dupla kerékszettet most két motorral oldom meg, amíg nem tudok bármelyikbe is plusz kerekeket szerezni........ a Tenerén van most kevésbé bütykösebb, azokat talán az aszfalt sem koptatja annyira........ mert sajnálom lekoptatni, annyira brutál árai vannak újonnan a jó minőségű gumiknak.......
Nna, pont erre gondoltam, hogy mintha vastagabb lenne...
Nekem is Promoto van a 660-ban - pont ugyanazon okok mint amit Ronya írt, és még a hatás is ugyanaz volt! Mintha kicserélték volna :-) Én még annyit csaltam, hogy a gyárilag 10-es olaj helyett 20-asat raktam bele. Mivel a rugócsere és az olaj egy füst alatt ment, csak az együttes végeredméynt tudom: a régihez képes fenomenális változás volt! (de, a jóhoz hamar hozzá lehet szokni, és még följebb kellene lépni... :-( ) Nna, annyi pénzt meg pont nem ér már a 3YF. Ki lehetne stafírungozni egy ktm áráért - éa akkor lenne egy lassan 40 éves motorod :-( A 3YF-en icipici tuninggal sokat lehet javítani - de utána el kell fogadni olyannak, amilyen. Nagyon jól együtt vannak konstruálva a dolgai: semmi nem kirívó, mindenki nagyjából azt a szintet hozza, amire tervezték.
pedig a progresszív rugót kellene erőltetni szerintem
nekem annyira más lett a motorom tőle hogy ha nem az enyém el sem hiszem, pedig az olcsóbb promoto márkájú volt mert a wilbersre sajnáltam a pénzt
ha máshonét nem sikerül rendeljetek külföldről, de a nagyvason rendelhető a promoto 50pár ezerért
az olajjal lehet utána még finomítani rajta
amúgy a tt az könnyebb motor, jó eséllyel ahhoz van hangolva, bár ezekben még egész egyszerű a futómű nem olyan összetett mint amiket a mostani verseny gépekbe tesznek
Közben kiderült, hogy a komplett elejét cserélnem kell, ha belevágok, mert a Tenere villaszárai 41-es átmérőjűek, a TT600-asé pedig 43-as........ szóval a befogókkal együtt mehet a történet...... nem tudom, hogy terepen mit produkálna a Tenerében a TT600-as eleje, és, hogy én, mint laikus ezt a különbséget egyáltalán észrevenném-e......... TT600-as komplett eleje lenne kerékkel együtt 140.ezerért........ mire ez belekerülne, akkorra a telófelújítással, a munkadíjjal, esetleg kormánycsapágy cserével minimum 200.ezer lenne....... nem tudom, hogy érne-e annyit........ progresszív rugót sajnos most nem tud szerezni hozzá a szervizes srác.......
Bele lehet jegyezni, hogy 2023.04.28-30. 3 KIRÁLYOK Évadnyitó.
III. Nyugati Gyepű túra Győrvár (Vas vármegye)
Szállás a helyszínen 16 fős (2-3 fős+pótágy) ágyikós + sátor. ( ha elfogyna az ágyikó igény, akkor a faluban lesz (szervezés alatt) lehetőség, ami természetesen önfoglalós)
A Tenerém (ami ugye Zolié volt) első villáinak a végén van egy-egy szelep....... Kérdés, hogy azokon keresztül lehet-e keményíteni a teleszkópokat, vagy az csak arra szolgál, hogy az esetleges túlnyomást kiengedjük rajtuk keresztül?
Progresszív rugó beletétele folyamatban van........ Ha van tapasztalatotok a használatáról, vagy tanácsotok a beszerzésével, beletételével kapcsolatban, azt örömmel olvasnám.
A DR650 első villáinak a végén nincsen ilyen szelep......... de gondolom, hogy azokra is lehet rakni, ha ez segítség a teleszkópok keménységének a beállításában........ amennyiben ezek a szelepek egyáltalán erre valóak ezeken a 80-as 90-es évek motorkerékpárjain.........
Bele lehet jegyezni, hogy 2023.04.28-30. 3 KIRÁLYOK Évadnyitó.
III. Nyugati Gyepű túra Győrvár (Vas vármegye)
Szállás a helyszínen 16 fős (2-3 fős+pótágy) ágyikós + sátor. ( ha elfogyna az ágyikó igény, akkor a faluban lesz (szervezés alatt) lehetőség, ami természetesen önfoglalós)
Bele lehet jegyezni, hogy 2023.04.28-30. 3 KIRÁLYOK Évadnyitó.
III. Nyugati Gyepű túra Győrvár (Vas vármegye)
Szállás a helyszínen 16 fős (2-3 fős+pótágy) ágyikós + sátor. ( ha elfogyna az ágyikó igény, akkor a faluban lesz (szervezés alatt) lehetőség, ami természetesen önfoglalós)
Bele lehet jegyezni, hogy 2023.04.28-30. 3 KIRÁLYOK Évadnyitó.
III. Nyugati Gyepű túra Győrvár (Vas vármegye)
Szállás a helyszínen 16 fős (2-3 fős+pótágy) ágyikós + sátor. ( ha elfogyna az ágyikó igény, akkor a faluban lesz (szervezés alatt) lehetőség, ami természetesen önfoglalós)
Bele lehet jegyezni, hogy 2023.04.28-30. 3 KIRÁLYOK Évadnyitó.
III. Nyugati Gyepű túra Győrvár (Vas vármegye)
Szállás a helyszínen 16 fős (2-3 fős+pótágy) ágyikós + sátor. ( ha elfogyna az ágyikó igény, akkor a faluban lesz (szervezés alatt) lehetőség, ami természetesen önfoglalós)
Bele lehet jegyezni, hogy 2023.04.28-30. 3 KIRÁLYOK Évadnyitó.
III. Nyugati Gyepű túra Győrvár (Vas vármegye)
Szállás a helyszínen 16 fős (2-3 fős+pótágy) ágyikós + sátor. ( ha elfogyna az ágyikó igény, akkor a faluban lesz (szervezés alatt) lehetőség, ami természetesen önfoglalós)
Bele lehet jegyezni, hogy 2023.04.28-30. 3 KIRÁLYOK Évadnyitó.
III. Nyugati Gyepű túra Győrvár (Vas vármegye)
Szállás a helyszínen 16 fős (2-3 fős+pótágy) ágyikós + sátor. ( ha elfogyna az ágyikó igény, akkor a faluban lesz (szervezés alatt) lehetőség, ami természetesen önfoglalós)
Bele lehet jegyezni, hogy 2023.04.28-30. 3 KIRÁLYOK Évadnyitó.
III. Nyugati Gyepű túra Győrvár (Vas vármegye)
Szállás a helyszínen 16 fős (2-3 fős+pótágy) ágyikós + sátor. ( ha elfogyna az ágyikó igény, akkor a faluban lesz (szervezés alatt) lehetőség, ami természetesen önfoglalós)
Lassan 3 éve, hogy a keletnémet irányt feladva keletebbre tekintettem és megvettem életem első japán gépét, egy 84'-es Tenerét... Ezek a hangvillások tényleg tudnak! Rengeteg offroad kalandozás és túra emlékét köszönhetem ennek a paripának. Aztán rabul ejtett a dupla kerek lámpa, és idén egy éve, hogy már Super Tenerém is van :) Hiába, akit a mozdony füstje megcsapott.. Szóval nemrégen hallottam csak a 3 királyok találkozókról, és nagyon megörültem, hogy léteznek még igazi kalandmotoros társaságok. Szívesen részt vennék az évadnyitón, megismerkednék Veletek, ha nem zártkörű a rendezvény. Péntek-szombat sátoroznék és vacsoráznék is.
Bele lehet jegyezni, hogy 2023.04.28-30. 3 KIRÁLYOK Évadnyitó.
III. Nyugati Gyepű túra Győrvár (Vas vármegye)
Szállás a helyszínen 16 fős (2-3 fős+pótágy) ágyikós + sátor. ( ha elfogyna az ágyikó igény, akkor a faluban lesz (szervezés alatt) lehetőség, ami természetesen önfoglalós)
Bele lehet jegyezni, hogy 2023.04.28-30. 3 KIRÁLYOK Évadnyitó.
III. Nyugati Gyepű túra Győrvár (Vasmegye)
Szállás a helyszínen 16 fős (2-3 fős+pótágy) ágyikós + sátor. ( ha elfogyna az ágyikó igény, akkor a faluban lesz (szervezés alatt) lehetőség, ami természetesen önfoglalós)
Csajok jól vannak, a telet nem szeretik annyira :-) Az egyik épp most mérgelődik kicsinyt, hogy talán örökölt valamit a defektjeimből :-( : szerencsére pont az M5 egyik kijárátánál fogyott ki a kocsi egyik kerekéből a luft - a szög mellett... ;-)