Sziasztok. Cseréltem xt660z első lánckereket 15 rőln16-ra, hogy kevesebb legyen a fordulatszám pályán. A műszerfal 15km/h val kevesebbet mèr. Gps el mérve 100 km/h 4000 forog a motor, mind a kèt lánckerékkel! Elvileg csökkeni kellene a fordulatnak. Kérdése az lenne, hogy a müszerfal betanulja?(ha van ilyen.)
😊 Köszönöm srácok a segítséget, és az ötleteket!!!
Alapvetően inkább óvatos vagyok, és nem fogom szétfújni a telót, meg a gyári értékektől se nagyon akarok eltérni, de a tapasztalataitokat közvetítem majd a szerelő srác felé, mivel én nem értek a szerelgetéshez (sem)......... 😊
ennyire nem mélyedtem el a témában, az biztos hogy nem jött ki 1 liter olaj a 2 szárból de nem tudom mennyi maradt benne mert nem csorgattam órákig
az az egy biztos hogy egy viszonylag kis pénzből egész nagy vátozást lehet egy ilyen rugóval elérni, ráadásul minimális munkaigénnyel
én még szétszedni is lusta voltam hogy kitakarítsam, csak addig töltögettem bele a féktisztítót amíg teljesen átlátszó nem folyt ki belőle, anno a cégtől lehetett szerezni 5 literes kannában azán nem kellett drága pénzért megvenni.....
gyors fejszamolassal az elobb arra jutottam, ha 1 barig lehet fujni, a feluletbol akkor is az kovetkezik hogy 12 kilonal nem emelhet tobbet teleszkoponkent.
Az koppanasnal segit valoszinuleg, mert eleve magasabban fut a motor, de alacsony sulyu terhelesnel sokat kiemel rajta, lehet hogy nem is log bele elegge az olajba? ezert razott neked?
15 psi nyomast talaltam a 600-as XT-re, az kb 1 bar
talán 0,8 volt a max de nem tenném rá a golyóim....
nekem nem jött be ez a fújásos módszer, pusztulat módon rázott, az tény hogy nem koppant le a nagyobb buckákon. de pl egy traktornyomban való közlekedés felért egy kínzással
a rugócsere után nagyon jó lett
ehhez az is hozzátartozik hogy a rugók nem voltak jó állapotban mert az előző 3aj nem kopogott le úgy mint amiben cserélni kellett
akkoriban olyan 30 körüli összeg volt, ennyit el is lehetett volna egy nap alatt kocsmázni
Most kerül sor Generál-ra xt500z viszont sehol nem találok túl méretes dugattyút 87,5 -at mérő kéne lehetne fúrni 600-ra de még sokkal több bonyodalom.
Az olajat nem merném magamtól öntögetni, kevergetni......... de jó tudni, hogy mi mivel jár! Köszi a tippet, és a tanácsokat! A műveletet úgyis a szakira bízom, ő meg szerintem biztosan nem akar majd az előírásoktól eltérni....... :-)
Használtan még nem vettem motorgumit. De ha ennyi a darabárak közötti különbség, akkor érthető a választás.......
Az olajjal óvatosan, mert a 10 helyett 20 az nem kevés! :-) KEMÉNY felületű, ámde roszz úton szétrázza a motort is - ez "csak" homokra jó/való így. Mivel a Te környékeden is ez van, ezen egyetlen dolog miatt érdemes belevágni :-) A felső légnyomással nem tudom mi a helyzet - nekem sose' volt még ilyenem, nem tudom milyen tulajdonságot lehet vele állítani. Szép dolog mindig az aktuális útviszonyokhoz tekergetni - de hogy félóránként fújni-engedni nem állnék neki, az 7szentség :-))))
-
Drága gumi: amire nekünk kell, arra még pont elég a versenyzők által leharcolt krossz - nekem még egy évig tökéletesek, 3-5-10 eFt-ért... Arra, hogy a kétnapos erdélyi offroadra oda-vissza-úton a 400 km-en leaszfaltozzam a bütykök felét - pont tökéletesek pl...
Jól gondoltad Dénes! Egyébként az olajsűrűség jó ötlet!
A mennyisége mellett, a sűrűségével is lehet játszani........ a gyári értéknél lehet picit többet is tölteni bele, hogy kevesebb levegős rész maradjon a villákban az összenyomásra.......... de alapvetően ez a progresszív rugó nagyon jó találmány!
....... és persze fontos ár-érték arányban, hogy mennyit költ az ember egy ilyen veterán gépre...... mert százezrekért feltuningolhatom a futóművet, ha közben meg más alkatrészei adják be a kulcsot az évtizedes múltjuk miatt....... csak hát én szeretem ezeket az öreg masinákat.......... ez ilyen 25 éve el nem múló szerelem.......... :-)
Köszönöm az infókat, és a felajánlott lehetőséget a próbakörre! Leghamarabb szerintem az évadnyitón lesz rá lehetőségem....... nem mintha messze lenne Szabadka, de most annyi a melóm, hogy ki sem látszom belőle.......
A fejlesztés gondolkodós........ mindkettő lehetőség jónak tűnik, akár a TTR eleje, akár a meglévőbe a progresszív rugó...... de a progresszív rugóval jóval olcsóbban megúsznám a történetet......... a dupla kerékszettet most két motorral oldom meg, amíg nem tudok bármelyikbe is plusz kerekeket szerezni........ a Tenerén van most kevésbé bütykösebb, azokat talán az aszfalt sem koptatja annyira........ mert sajnálom lekoptatni, annyira brutál árai vannak újonnan a jó minőségű gumiknak.......
Nna, pont erre gondoltam, hogy mintha vastagabb lenne...
Nekem is Promoto van a 660-ban - pont ugyanazon okok mint amit Ronya írt, és még a hatás is ugyanaz volt! Mintha kicserélték volna :-) Én még annyit csaltam, hogy a gyárilag 10-es olaj helyett 20-asat raktam bele. Mivel a rugócsere és az olaj egy füst alatt ment, csak az együttes végeredméynt tudom: a régihez képes fenomenális változás volt! (de, a jóhoz hamar hozzá lehet szokni, és még följebb kellene lépni... :-( ) Nna, annyi pénzt meg pont nem ér már a 3YF. Ki lehetne stafírungozni egy ktm áráért - éa akkor lenne egy lassan 40 éves motorod :-( A 3YF-en icipici tuninggal sokat lehet javítani - de utána el kell fogadni olyannak, amilyen. Nagyon jól együtt vannak konstruálva a dolgai: semmi nem kirívó, mindenki nagyjából azt a szintet hozza, amire tervezték.
pedig a progresszív rugót kellene erőltetni szerintem
nekem annyira más lett a motorom tőle hogy ha nem az enyém el sem hiszem, pedig az olcsóbb promoto márkájú volt mert a wilbersre sajnáltam a pénzt
ha máshonét nem sikerül rendeljetek külföldről, de a nagyvason rendelhető a promoto 50pár ezerért
az olajjal lehet utána még finomítani rajta
amúgy a tt az könnyebb motor, jó eséllyel ahhoz van hangolva, bár ezekben még egész egyszerű a futómű nem olyan összetett mint amiket a mostani verseny gépekbe tesznek
Közben kiderült, hogy a komplett elejét cserélnem kell, ha belevágok, mert a Tenere villaszárai 41-es átmérőjűek, a TT600-asé pedig 43-as........ szóval a befogókkal együtt mehet a történet...... nem tudom, hogy terepen mit produkálna a Tenerében a TT600-as eleje, és, hogy én, mint laikus ezt a különbséget egyáltalán észrevenném-e......... TT600-as komplett eleje lenne kerékkel együtt 140.ezerért........ mire ez belekerülne, akkorra a telófelújítással, a munkadíjjal, esetleg kormánycsapágy cserével minimum 200.ezer lenne....... nem tudom, hogy érne-e annyit........ progresszív rugót sajnos most nem tud szerezni hozzá a szervizes srác.......
Bele lehet jegyezni, hogy 2023.04.28-30. 3 KIRÁLYOK Évadnyitó.
III. Nyugati Gyepű túra Győrvár (Vas vármegye)
Szállás a helyszínen 16 fős (2-3 fős+pótágy) ágyikós + sátor. ( ha elfogyna az ágyikó igény, akkor a faluban lesz (szervezés alatt) lehetőség, ami természetesen önfoglalós)