Ha a kijelzőt vezérlő IC-je megvan akkor baráti áron is meg lehet oldani. Szerintem ezt a kijelzőt nem csak az autó iparban használták kizártnak tartom, hogy fejlesztettek egy újat. Inkább szétnéztek a piacon és berendeltek valami kínai vackot.
Az enyém is pixeles most tavasszal akarom lebontani és megnézni hogy milyen módon csatlakozik a panelhez.
Meg arra is kíváncsi vagyok milyen kijelző van benne pontosabban a gyártója érdekel mert akkor lehet olcsóbb alternatívát találni. Abban bízom hogy csatlakozó tisztítással vagy átforrasztással jó lesz.
Általában mikor ilyen kijelző hibám volt (nem autóknál ) az esetek 95% mindig csatlakozási gond volt.
De ha már benne vagy az elektronikában. Van valami ötlet vagy alternatíva a műszerfal pixel hibára ? Ugye ez a hiba vagy van, vagy lesz.. De biztosan utól ér.
Aliéknál 50 ft. körül adnak egy új kijelzőt. Idehaza is javítják kijelző cserével. Esetleg egy olcsóbb megoldás?
A lámpa sem ég a műszerfalon, teljesen jó ezzel a hall szenzorral az ABS. Még egy kis ideig hagyom teszt céljából utána kicserélem.
Egyébként mikor az ABS miatt kipakoltam a szkópot az obd -re rákötöttem a 8 csatornás logikait és lestem a kommunikációt hogy a rákötött cucc (VAG kébel toaf, lentebb ajánlották) milyen formában kérdez és milyen választ kap, majdnem soros.
Mikor láttam hogy viszonylag egyszerű rendeltem is egy Elm327 IC -t megépítem a saját olvasómat van egy kis időm és elszórakozók vele,
Én az autómon biztosan kicserélném a szenzort. Műszakin előfeltétel, hogy visszajelző, hiba lámpa nem jelezhet a műszerfalon. Ez azonnal bukta. Persze ezt is megoldják sok helyen "okosba".
Futómű ellenőrzésekor az aknában nézik a gömbcsuklók és egyéb alkatrészek állapotát. ha a "mókolás" jól sikerült nem veszik észre. De ha kiszúrják, rögtön bukta, vagy drágább lesza a műszaki...
Nemrég volt egy kis problémám a jobb első ABS szenzorral itt kértem tanácsot hogyan bányásszam ki a régit. Rendeltem újat de amíg megérkezett végeztem egy kis házi mókólást mivel hétvége is beleesett ezért nem bírtam nyugton maradni az új megérkezéséig.
Felemeltem az autó és a bal elsőn szkóppal elkezdtem nézni hogy milyen jelet ad ki (egy hordozható köszörüvel állándó sebességen fogott a kerék) négyszögjel volt sebességarányos. Volt itthon a fiokban egy halom TO92 tokozású bontott szenzorom gondoltam megnézem hátha akad olyan karakterisztikájú közte ami megfelel, egy jó órás probálkozás után találtam is egyet ami majdnem olyan volt, 0,25-0,3V volt az eltérés a csúcson. A régi csatival behörcsögöltem azóta is az van benne teszi a dolgát.
Működik a km óra üzemanyagszint jelző, és az ABS is 50 Ft-ból meg lett oldva.
Ami aggaszt az az hogy a beépített szenzorról nem lehetett leolvasni a típusát így nem tudtam megnézni az adatlapját hogy milyen paraméterekkel rendelkezik lehet nem bírja a minuszokat hőingadozásokat stb...
Közben esz a fene, hogy vettem másik szenzort "fölöslegesen"
Nemsokára viszem műszakiztatni. Érdemes kicserélnem? Átmegy így? Lehet észre sem veszi a vizsgabiztos a mokólást.
Jobb kerék,kerékjárati műanyag betét,motortakaró leszed. Akna vagy csápos ajánlatos. Motor alátámaszt (krokodillal vagy csápos esetén váltóemelővel)és a motortartóbakot leveszed,akkor tudod mozgatni a blokkot igény szerint. Így jobb lesz a hozzáférhetőség.
Ha már ott vagy ellenörizd a vízpumpát is,innen már nem nagy cucc kicserélni azt is.
Azért mondom mert ha rosz akkor pont a termosztátházra veri a hűtöfolyadékot!
Rover 75 cdti 2004 a termosztát háznál szivárog a hűtőfolyadék, már vettem új termosztátot csak a hideg miatt nem fogtam neki. Ahogy néztem alig van hely, valaki küzdött már termosztát cserével, minden jó tanácsot, tapasztalatot szívesen meghallgatok.
Megvételre keresek olcsón, akár jelképes áron Rover 75 gk-t. Csak automata váltós érdekel. Elsősorban benzines V6. De lehet diesel is. Csak műszaki hibás érdekel.(V6 benzinesnél ez nem nehéz...de akár váltóhibás is lehet. Vagy elektronikai hibás. Mindegy.)
A karosszéria legyen egyben,ne legyen elrohadva. Esetleg kisebb sérülés nem probléma. Lehetőleg bőr belsős legyen elfogadható állapotban.De ha szövet az sem baj. Annyi csak az igény, hogy legyenek meg a papírjai, forgalomba vissza helyezhető legyen.
Nem baj ha pajtából, vagy a szénakazalból kell kihúzni.
Remélem vannak még ilyen autók. Talán a szomszédban, vagy egy ismerősnél letakarva árválkodik szebb napokat remélve.
Vagy egy tanyán a fészerben porosodik.
Lehet teljesen "el vagyok varázsolva" ... De sokszor látok teljesen épkézláb autókat a bontóban végezni...Nagy kár értük..
Ha esetleg tud valaki ebben segíteni hálás lennék érte. Ha úgy gondoljátok, hogy a Holdon élek, azt is megmondhatjátok, csak ha lehet kulturált formában tegyétek.
És a klíma renszered jó? Mert annak a nyomása alapján kapcsolja a motort illetve 5 fok alatt be sem kapcsol. Az az ha nyáron 70-80-al közlekedsz akkor fújja a hideget?
Azt tudni kell hogy ha rendben minden az autóval és nem használod vagy rossz / gyenge a klíma, akkor bizony elég extrém körülmények kellenek ahhoz hogy az bekapcsoljon.( iszonyat kánikulában mászta fel egy emelkedőn , 1-esben mer a 2-est már nem bírta, jó 20 perc után kapcsolt 5 percre)
Lehet szénkefés .Klasszikus szétcsavarozós módszerrel nem lehet szétszedni de megoldható a javítása.
De 2x is találkoztam olyannal, hogy a fokozat kapcsoló vezetéke eltört azért nem működött.
Valahol a balelejében van egy csatlakozó és annak a tövében.