Azért azt is tegyük hozzá, hogy a hazai "számlázási és kifizetési" módszerekkel kerül ennyibe.. Ahol sikerült a világ legdrágább vasútvonalát felújítani fajlagosan sokszoros áron, ott ezen nincs mit csodálkozni.
Az M0-s körgyűrű, hiányzó, befejező részének ára 1000 milliárd forint is lehet, ráadásul Lázár azt mondta, nem is biztos benne, hogy fel kell fúrni, át kell vágni ennyi pénzért a Pilist, ennek az értelmét megkérdőjelezem, főleg, hogy ennyiből már megépíthető lenne az elkerülő M0-s 2.0.
Itt a rendelet, amely dokumentumot ki kellett kényszeríteni a kormányból, hogy létrehozza és közreadja... Ez utóbbi már önmagában érdekes ebben az esetben, azaz a meghiúsult, lefújt beruházások listája egy adott időszakra vetítve - és ha minden igaz még lesz jópár, ez csak az első eddigi aktuális adag.
Van persze több minden ami áttételesen érinti a helyieket is, de a 221 és 251-es pontok azok elég közelien hatnak. Hogy jól vagy rosszul, azaz negatívan vagy pozitívan, jó kérdés, sok vita volt erről már többfelé, mert sokan sokféleképpen ítélik meg:
Szerződő Felek rögzítik, hogy jelen szerződés teljesítésének időtartama a szerződés hatálybalépésétől számított 1191 nap. 1. részteljesítés A Szerződés hatálybalépésétől számított 891. nap (2021. március 7.) 2. részteljesítés A Szerződés hatálybalépésétől számított 1011. nap (2021. július 5.) 3. részteljesítés A Szerződés hatálybalépésétől számított 1071. nap (2021. szeptember 3.) 4. részteljesítés A Szerződés hatálybalépésétől számított 1101. nap (2021. október 3.)
A tinnyei linkban is láthatod. Az M0 nyugatra van forrás, az M10-re nincs. Sőt a 2x1 sávot is tényként említik, nem jó lene sznten az M10 első szakaszára az ürömi körforgós végpont és a solymári katonai temetői körforgalma közt.
Ez itt is szerepel, már kokrét forgalmi adattal 2020-ban mérten a körforgóban.
Ha a Pilisvörösvár elkerülő megvalósul, a 1133-as felújítás meg az Álomvölgy felöli oldalon valósul meg, és nem épül Pilicsaba délkeleti elkerülő, akkor előre nagyon nem irigylem a piliscsabai lakosságot.
És valami hasonló elkerülő M0-előzetes szakasz lenne jó Budakeszinek is... persze az alagút nem olcsó.
Miután bejelentették, hogy M10 helyett elkerülője lesz Pilisvörösvárnak, a TEVÖ-s adminok még mindig törlgetik a hírt a településen, ahelyett, hogy az M0 nyugat forgalomcsökkentő hatására helyeznék a hangsúlyt végre!
Ja, a Budakeszi-Újpest-Központ távolság az Árpád hídon át nincs 19 km, Ürömön és a Megyeri hídon át 36 km - valahogy nem látom, hogy tömegek választanák a kétszer hosszabb útvonalat... Tegnap arra bicikliztem, abszolút nem volt erős forgalom, viszont helyi volt, le-lekanyarodtak az autósok a mellékutcákba, illetve Pilisborosjenő felé.
Budakalász dugójának a zöme abból adódik, hogy a hiányzó M0É forgalma már eddig is részben rajtuk megy át -- jó eséllyel a tranzitforgalom jelentősen nagyobb, mint a helyben érdekelt (onnan induló, oda menő, ide értve Ürömöt és Pilisborosjenőt is).
Persze havária esetén legalább a szakasz fele mentesülhet az átzúduló forgalomtól... (ehhez amúgy elég lenne, ha gyorsan meg lehetne nyitni egy amúgy lezárt csomópontot)
A legnagyobb különbség amúgy az Üröm 10-es úthoz közelebbi oldalán várható: így a megmaradó forgalom jobban megoszolhat, így lesz aki inkább a másik oldalról megy pl. Pilisborosjenőre. De afelől, hogy ez a forgalom mennyire erős, nekem legalábbis kétségeim vannak.
Én örülök, hogy nem a 10-esen vissza, a körforgón át kell majd mennie mindenkinek Ürömre és Pilisborosra. - Budakalász dugójában is ugyanennek örülnek. - Te meg nem örülsz...
Az rendben van, hogy sokaknak fáj, hogy kikerült az M10 első üteme a projektől, de azzal meghallt volna az együttépítéssel a teljes-10-es, a Bécsi út és a körforgótól az átkötés Budakalásznak, ahonnan sokan Solymár - Hidekút - Budakeszi felé járnak és vissza!