A kézifékem teljesen tropa, rendbe akarom tenni. Az a problémám, hogy azt a tányér szerű lemezt amihez fogatva van a fékbetét meg minden sehol nem találok. Muszáj cserélnem mert teljesen szét van rohadva. Mi annak a neve vagy hogy keressem?
félsiker, az ülés kinn van(közben majdnem agyvérzést kaptam az erőlködéstől), viszont ami alatta van "szivacs", az a vizes, azt viszont csak úgy tudom kivenni, ha a támlákat is kiveszem. Szóval annak mi a módja?
köszi mindent, meló után megpróbálom. Az elején csak a két szélét kell feltépni? Mert arra én is rájöttem, de nekem mintha a közepén is fogná valami.
Ja, és nálam valahonnan felülről jön a víz, szerintem valamelyik patent a díszlécnél, de eddig még nem bírtam rájönni, igaz, túl sokat nem foglalkoztam vele, mert az utastérbe sosem jutott be a víz, így nem is volt büdös. a csomitartóból meg könnyen kitöröltem, illetve kiszárítottam.
Egy 2004-es Rover 75 1.8t autóm van. Tavaly nyáron volt egy olyan probléma, hogy az autó néha megtorpant, rángatott, vagy leesett az alapjárata. Ezután kapott új iridium gyertyákat és lambda szondát is.
Majd a motor decemberben felújításon esett át, mert tavaly szeptemberben motorhibával kellett haza jönnünk 640 km-ert egyhuzamban. Mire haza értünk a dugattyúgyűrűk és hengerfejtömítés is cserések lettek. A felújítás után több mint 200 km-ert hibátlanul futott a kocsi, majd elkezdett teljesen random körülmények között egyszer-egyszer "kimaradni belőle az erő"
A diagnosztika jelezte már a főtengely jeladót és a szervó olaj szint érzékelőt is (ez utóbbi el volt törve és túl sok adatot küldött a motornak, ami miatt vészhelyzeti funkcióba kapcsolt; ilyenkor a check-engine villogott és rángatott a motor) ezek már cserélve lettek, az erős rángatás és chech-engine villogás megszűnt, de a random és pillanatnyi erőkimaradás még mindig fenn áll és elég kellemetlen. Van amikor 30-40 km-en nem jelentkezik a hiba és van amikor 20 km alatt 4-5ször is előfordul. Persze amikor szerelőnél van, sosem produkálja és a diagnosztika sem ír semmi hibát....
Volt már valakinek hasonló problémája (akár más) benzines autóval?
Ui.: Amikor lambdaszondát cseréltünk, én vettem az alkatrészt és elvileg jó a roverhez, de a szerelő jelezte, hogy a kábel neki másnak tűnt ahoz képest, mint ami eredetileg benne volt. Ez esetleg okozhatja a gondot?
Ha a bölcsőt nem szeded le akkor van egy kicsi hely ahhoz hogy a váltót félre tudd tolni annyira, hogy a kuplungot le tudd csvarozni és a kinyomó csapágyat kicserélni.
Viszont az biztos, hogy kurva anyázni fogsz annyira kicsi lesz a hely. Kb félig lehet a lendkerék kombóról letolni így. Nőgyógyászati kezekkel sikerül lecserélni a cuccokat.
Egyszer csináltam, soha többet. Inkább lelazítottam a bölcső csavarjait, kormányoszlopot, futóművet és kényelmesen kiszedtem a váltót.
Légteleníteni mindenképp kell, hiába van rajta az a fasza gyorscsatlakozó, levegő fog bele kerülni a rendszerbe, de ez a legkisebb probléma :)
Sajnos nem tudtam nekifogni a hétvégén a kuplung cserének mert nagyon esőre állt az idő csak az udvaron tudom csinálni nincs garázsom.
A bölcső leszedése nélkül ügyeskedéssel le lehet bontani annyira a házat hogy végre lehessen hajtani a kuplung cserét? Ahogy nézegettem szerintem annyi hely éppen akad de tévedhetek is.
Az új munka henger behelyezése után kell légteleníteni?
Ne tedd fel az egytömegű lendkereket, mert kurva szar lesz 2000 alatt ( rezonancia hegyek,stb kb mint egy lepukkant fiat regata dízel :) ).
Kipróbáltam kb 500 méter után fordultam vissza a garázsba oszt bontottam szét megint.....
Bármelyik munkahengert megveheted, mert úgyis kibírja a következő cseréig. Lendkereket már ujítottam fel kétszer ( egyszer vettem újat is, de soha többé nem teszem. ) igaz viszonylag sokat megyek kb 300ekm-et elmegy ( már aki csinálta nekem, gondolom van máshol is ilyen szaki ).
Nyomólapot nem cseréltem, mert nemigazán volt kopott még asszem az eredeti van benne, bár nem tudom rég volt, hogy ott turkáltam. Tárcsát és munkahangert szerintem elég cserélni jó lendkerék esetén. Munkahengeren mindig elkopik a rögzítő bütyök így ha még jó is volt akkor is bajos összerakni
a rendsuert, mert mindig ki fog ugrani a helyéről az előfeszítő rúgó miatt.
Meg kellene próbálni kinyitni a légtelenítőt. Ha kis nyomással jön ki folyadék és utána ideig-óráig jól működik akkor elég lehet egy kuplungfőhenger is.
Rover 75 Cdt, a tegnap előzés közben 5. sebességben padlógázt nyomtam és azt tapasztaltam hogy 2200 fordulat fölött a fordulatszám hirtelen felugrott 3000-3500 fölé, de az autó nem vagy alig gyorsult. Utána kipróbáltam 4. fokozatban is és ott is ugyanezt produkálta. 3. fokozatban már nem tapasztaltam. Ha fokozatosan nyomtam a gázt akkor szépen gyorsult nem jelentkezett a probléma csak ha lepadloztam. A kuplung pedál normális közép alsó szegmensben fog nem fent nem tapasztaltam változást.