Keresés

Részletes keresés

r1232 Creative Commons License 2023.08.13 -1 0 9258

A Szergej sem megy kenőolaj nélkül, sőt, annak a motornak a olajnyomásvédeleme nem is igazán fapados..

Előzmény: GaGe (9257)
GaGe Creative Commons License 2023.08.10 -2 4 9257

Nem volt túlbonyolítva, csak a faék Nohab-Szergej vezérléshez képest volt bonyolult.

Nem tudtál kenőolaj nélkül továbbmenni, mint a Szergejnél.

A turbóra a válasz egyszerű, a két spanyol turbót valutáért kellett beszerezni, míg a BBC turbót liszensz alapján gyártották itthon.

Plusz a német és francia félvezetők lengyelre cserélése a vezérlésben sem volt jó ötlet, de ennek is a valuta (vagyis annak hiánya) volt az oka.

Előzmény: Törölt nick (9256)
Törölt nick Creative Commons License 2023.08.09 0 0 9256

Beleolvastam a topikba, meg persze itt-ott olvastam erről a mozdonyról, többek között az Indóház extrából is. 

 

Nemrég arról a bizonyos generátor forgórészről - és repülésről - olvastam vissza, jó sokat, és az egyik ilyen forgórészes visszaemlékezésből el is indult egy vita a mozdony tervezése körüli viszonyokra (túlbonyolítottság - vagy csak nem megfelelő üzemeltetés, anyaghibák stb) reflektálva.

 

Felmerült bennem a kérdés: tulajdonképpen miért kellett ezt a mozdonyt "túlbonyolítani"? Nem lehetett volna "szergejesen" egyszerűre csinálni? Laikus vagyok, szóval max. a korábban olvasottakra tudok - mint másodkörös vélemények - támaszkodni + a saját, átlagos szintű ismereteimre a gépezetekről. Sok helyen láttam bírálni a vezérlés megoldását, amely ugyan jól átgondolt ötlet volt, de nem illett a magyar valóságba, az üzemeltetési - karbantartási körülmények közé. És akkor adott a kérdés, hogy a kabátot gomboljuk a nagymamához, vagy a nagymamát a kabáthoz, ha van egy igény-szint, akkor miért erőltetem a sokkal komplikáltabb dolgokat, amihez az alkalmazkodás egyáltalán nem triviális (ez ugye szándék, képzés, idő, energia, pénz, kérdése).

 

A tőkés exportból származó alkatrészek magyar ÉS nem megfelelő minőségű pótlása is gócpont, itt is sok a hibalehetőség, ez nem csak itt volt jellemző.

 

Nekem a leginkább furcsa dolog a turbófeltötlős rész átalakítása, mert ezt áttervezték a magyar mérnökök, az eredeti motorhoz kialakított duplaturbós, normálisan megszerkesztett elrendezésbe "szóltak bele", újabb, szükségtelen gócpontot nyitva, mindezt a két turbó helyett egy alkalmazásáért.  

 

A mozdony motorjának egyik rokona, mint a típuscsalád tagja évtizedek óta üzemel a Csörgőkben, gondolom a motorok nem rosszak, csak a körítést komplikálták túl, de vajon nem kellett volna egyszerűbben csinálni? 

 

Az ilyesmi mögött vajon mi állt?

S.E.M.T. Pielstick Creative Commons License 2023.06.26 0 0 9255

Értem. Köszönöm minden kis információt!

Előzmény: Ep128 (9254)
Ep128 Creative Commons License 2023.06.25 -1 0 9254

Szombathelyen akad hozzá ez+az félretéve, de a gépben szinte semmi sincs. (... és amíg nincs kimondva, hogy talpra lesz állítva valamilyen formában a gép, addig ez jól is van így.)

Előzmény: S.E.M.T. Pielstick (9253)
S.E.M.T. Pielstick Creative Commons License 2023.06.17 0 0 9253

Én még reménykedek a teljes felújitásban. Az elektronika az egyben van már? Vagy abból is hiányoznak dolgok?

Előzmény: M63FUN (9252)
M63FUN Creative Commons License 2023.06.17 -1 1 9252

talán picit konkrétabban fogalmazva, tudtommal a forgattyús ház, a vezérműtengelyek és a főtengely van meg lényegében,

de ennyi év állás után kérdéses azok használhatósága. vagyis valóban kérdéses, hogy amennyibe kerülne ezen alkatrészek vizsgálata,

valószinüleg egyszerűbb lenne egy új motort rendelni a Ganzmotor-tól. Annak ára pedig nem 2 fillér (és még akkor a rengeteg egyéb

berendezés felújításáról nem is beszéltünk.) sajnos ez szobor marad már (

Előzmény: S.E.M.T. Pielstick (9249)
Ep128 Creative Commons License 2023.06.16 -1 0 9251

Egy motor hiányzik. :-P (Ami benne van, az tulajképp egy üres motorblokk.)

Előzmény: S.E.M.T. Pielstick (9249)
M63FUN Creative Commons License 2023.06.16 0 0 9250

nagyjából minden, amit a csörgőkhöz le lehetett szedni róla............

Előzmény: S.E.M.T. Pielstick (9249)
S.E.M.T. Pielstick Creative Commons License 2023.06.15 0 0 9249

Sziasztok! A 003-asnak a motorjához mik hiányoznak? Probáltam utána nézni, de válaszra nem leltem....

M63,012 Creative Commons License 2023.05.12 -1 3 9248

 

Előzmény: bi-02 (9243)
MDmot-3026 Creative Commons License 2023.05.10 0 5 9247

"Az M63 nem volt huzatos, mert a vezetőfülke nem volt egy légtérben sem a feljáró, sem a géptérajtóval, vagyis a vontatómotor szellőző nem szívta el a dohányosok cigarettáját. " 

 

Ennek a kialakításnak köszönhetően a saját korában a legcsendesebb és a legkomfortosabb mozdonynak számított. 

Előzmény: bi-02 (9246)
bi-02 Creative Commons License 2023.05.09 0 3 9246

A korabeli kényelemből kiindulva, amikor mindkét mozdonyon ugyanolyan ülések voltak, a futóművük és a rugózásuk egyforma volt.

Az M63-ban soha nem olvadt le rólad a gatya a szélvédőn betűző nap miatt.

Az M63 nem volt huzatos, mert a vezetőfülke nem volt egy légtérben sem a feljáró, sem a géptérajtóval, vagyis a vontatómotor szellőző nem szívta el a dohányosok cigarettáját. 

 

Előzmény: 925504181312 (9244)
r1232 Creative Commons License 2023.05.09 -2 1 9245

Inkább mint egy Csörgő, szvsz.

Előzmény: 925504181312 (9244)
925504181312 Creative Commons License 2023.05.09 0 0 9244

Vezetőfülke kényelem szempontból ezek olyanok voltak, mint a 003-007 V63-asok, vagy annál jobbak?

bi-02 Creative Commons License 2023.05.05 0 6 9243

 Ezek itten' a próbákon szinkronban voltak. Aztán többet soha.

Előzmény: Prct (9239)
tom sawyer Creative Commons License 2023.05.04 0 0 9242

Ez így van. 

Előzmény: tumikas (9241)
tumikas Creative Commons License 2023.05.04 -1 0 9241

Attól még hogy a vezérállás kialakítása hasonló, még messze nem jelenti azt hogy a vezérlésük is ugyanaz.

Előzmény: S.E.M.T. Pielstick (9240)
S.E.M.T. Pielstick Creative Commons License 2023.05.04 0 1 9240

Külön vezérlő szerintem nem kellett hozzá, hisz a 003-010-eseknek ugyan az a műszerfaluk volt mint az M41-esnek. Bár én nem értek hozzá, szóval lehet nincs igazam!

 

Előzmény: Prct (9239)
Prct Creative Commons License 2023.05.02 -1 0 9239

Engem az M63 vezérlő csatlakozója érdekel. Hogy mire volt használva. A youtube-os videón nem láttam szinkronban őket, és feltételezem, hogy vezérlőkocsijuk se volt.
De nem tudhatom, mi volt a helyzet.

zut2020 Creative Commons License 2023.04.29 0 1 9238

Giganton tervezve volt, hogy a záhonyi vonal kapacításhiánya miatt a szovjet ércvonatokat nem bontják meg, hanem két V63-as szinkronban vontatja őket. Mire elkészültek a mozdonyok ez az igény eltűnt, az első főjavításkor le is szerelték a csatlakozókat és az elektronikát azokról a mozdonyokról is amin volt. Arról nem találtam információt, hogy próbaként ment e szinkronban gigant.

Előzmény: Prct (9236)
Bárdos Imre Creative Commons License 2023.04.29 0 2 9237

A Dízel Gigantot egyedül a MAVOE-ban hallottam a sorozatra, a nemrég elhunyt Németh Andor szájából még a '80-as évek elején, de ő például a Hernyót is Dróthernyónak hívta, mikor munkába állt az első darab. Az Olajkirály szerintem az Indóház találmánya, Gyiknak, meg Bulldognak hívtálk őket. A Bombázó - legalábbis a Hámánmban - az M41-esek egyik csúfneve volt.

Előzmény: Prct (9232)
Prct Creative Commons License 2023.04.29 0 0 9236

Vagy végülis a Giganton is van valami ezeknek a helyén. De az gondolom csak azért van, mert kb ugyanaz a főkeretük, vagy nem? (Csak tippelgetek bolondul...)

Előzmény: Prct (9235)
Prct Creative Commons License 2023.04.29 0 0 9235

Volt rajtuk vezérlőkábelhez csatlakozó?
Képeken látszik mindkét ütköző mellett valami ahhoz hasonló. A 003-ason is látszanak.

Tudott szinkronban menni? Vagy voltak rá tervek? Csak mert Gigantokon nem láttam ilyet. (Mondjuk azoknak a teljesítménye is nagyobb.)
Nem értek amúgy hozzá, csak kíváncsi vagyok.

 

EMD sound is music Creative Commons License 2023.04.21 0 0 9234

honosítottam meg,

 

 

Lebuktál! 😄😄

 

 

 

 

 

Előzmény: Szütyi (9233)
Szütyi Creative Commons License 2023.04.20 -1 3 9233

Az Olajkirályt szerintem az Indóház honosítottam meg, akkor már a mozdonyok a fasorban sem voltak. A Bulldog és a Gyík szerintem a két legelterjedtebb név.

Előzmény: Prct (9232)
Prct Creative Commons License 2023.04.16 0 1 9232

Mégis hányféle beceneve van a sorozatnak? Én annyifélét hallottam, hogy szerintem vagy a konkrét példányok saját beceneveit ragasztották rá az egész sorozatra, vagy egyszerűen nem élt olyan sokáig, hogy ki tudott volna alakulni egy konkrétabb becézés. (Én 10 évvel a selejtezések után születtem, úgyhogy csak össze-vissza spekulálni tudok.)

Én eddig hallottam/olvastam olyat, hogy „Bulldog”, „Gyík”, „Dízel Gigant”, „Olajkirály”, meg még talán olyat is, hogy „Bombázó”.
Ezek közül nem tudom, némelyik nem-e lehetett konkrét példánynak a beceneve, és nem az egész sorozaté.

M63,008 Creative Commons License 2021.12.28 -1 3 9231

Csak a két prototípusgép viselt bordó/fehér festést, a többi 5 évvel később jött ki a gyárból.

Előzmény: erprobungsfurt (9230)
erprobungsfurt Creative Commons License 2021.12.28 -2 0 9230

A 007-es, -ha tudja valaki- milyen festéssel jött ki a gyárból? Bordó-fehérrel, vagy már sárga-vörössel?

tom sawyer Creative Commons License 2021.10.12 0 3 9229

Kb. 30 éve egy sem...

 

Előzmény: 815 5341 (9228)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!