Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ívfény Creative Commons License 2023.07.20 -1 0 50378

legalábbis azt gondolom, hogy megoldodott, de majd kiderűl. amit képet mutatsz nekem ugyanazon fajta adattáblám van és alvázszám sehol, bár kaptam a gyártol infot, miszerint, a jobb elsö sárvédő és a lökhárito közötti részen lennie kellene beütésnek, de, az alváz olyan roszdás volt, ha létezett is ilyen, akkor, az már nincs. én ugy tudom, ha nincs, vagy nem fellelhetö az alvázszám, akkor az adattábla adatai a mérvadoak, de azt nem szeretik, az nkh-sok, mert az elvileg szegecselt és cserélhető, így nem 100%-osan releváns lehetőség az azonositásra. bár a motornak sincs száma, még a forgalmiban sem, de ez könyebben kezelendö egy motorkodos bejegyzéssel a forgalmiban.

Előzmény: Bakancs4 (50375)
ívfény Creative Commons License 2023.07.20 -1 0 50377

már megoldottam

Előzmény: Bakancs4 (50376)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.07.20 -2 0 50376

Jogszabályt nem tudok ez ügyben .

 

Előzmény: ívfény (50373)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.07.20 -2 0 50375

Szerencséd van , van némi ismeretem a dologról -- tavaly még nem lett volna erre tippem , de azóta két járgány miatt is némileg tájékozódtam . 

Egyrészt az év elején vásároltam egy ( Magyarországon még forgalomba nem helyezett ) Isigo Rivolta-t , amiben nem találták az alvázszámot , én is azzal vettem át , hogy beütött alvázszám nincs , vagy nem találjuk .

Ez a probléma nem újkeletű  : http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=144733679&t=9147790

Én emiatt felkerestem az eredetiségvizsgálót , akihez az összes járgányommal járok . Első nekifutásra ő se tudta hol keressük a beütött alvázszámot , de azt mondta , hogy ha nincs beütött alvázszám akkor nincs . A vizsgán beírják , hogy csak adattáblás azonosítója van és passz . Az Isigo-nak  pedig van némi amerikai beütése , lásd a cikk végén : https://autohistory.blog.hu/2008/12/28/ferrari_evo_griff_iso  . Ez azért lényeges , mert az eredetiségvizsgáló szerint a régebbi amerikai kocsiknál volt példa arra , hogy nem volt beütött alvázszám , csak táblás . Aztán a  probléma megoldódott : megtaláltam a beütött alvázszámot az Isigo-ban , elsősorban 4motor4 segítségével , amit ezúton is köszönök neki .

A másik masinát 2 hónapja vettem , az egy fiatal járgány , új járműként Magyarországon helyezték forgalomba , és volt már ( az enyémet nem számítva )  2 alkalommal eredetiségvizsgálaton . Az eladó azt mondta : a járműnek nincs beütött alvázszáma , és valóban nincs -  legalábbis én se találtam az elmúlt hetekben . Be kell érni ezzel : 

 

De , hogy miképpen megy a gyakorlatban , hogy szívóznak-e a forgalomba helyezéskor azt nem tudom , mert még ilyen ügyet nem vittem végig .

A Sulky miféle szerkezet ? A fémkasztnis 3 kerekű alvázszámának tudom a gyári helyét . 

Előzmény: ívfény (50373)
Greg34 Creative Commons License 2023.07.18 0 0 50374

Igen, nemsokára szabadságon leszek, úgyhogy még rá is érek, azért próbálok magam mellé keríteni valakit aki nem először lát ilyet, s nem esik kétségbe, mert én még mindig tartok ettől. Amúgy sajnos egyértelmű, zubogtatja a vizet. Habos, forr, és jön belőle rendesen. Kesztyűs próbára nem úgy reagált ahogy vártam, mert elzárt túlfolyó mellett is csak lassan, bemelegedvén fújta fel, és nem is veszett módon, hanem épp csak hogy megálljon, viszont főzőcskézi, füst csak indulásnál egy nagyon pici dízel pamacsolás.. kormolás, utána semmi. Olajszint hónapok óta egy helyben (min-max közt, pont középen)

Előzmény: Bakancs4 (50372)
ívfény Creative Commons License 2023.07.18 0 0 50373

szia Bakancs!

hátha te tudod?? talán már jártál igy?

mi van akkor, ha van egy külföldi papiros autom , egy sulky, honositanám,a papirjai rendben, de az alvázszám nem találhato sehol, csak a kis alutáblácska van felszegecselve a kasztnira, azonositoként? azon nyilván megvan az alvázszám, de magába a kasztni alvázába és más fémes helyén sem találtam, alvázszámot. honositottál már ilyet, vagy hasonlot?, viszgán ment a hiszti, hogy nincs az alvázban a szám beütve?, vagy elfogadták simán az alutábla adatait, azonositoként? tudsz esetleg idevonatkozo jogszabályrol?.

Bakancs4 Creative Commons License 2023.07.17 0 0 50372

Ez a ventilátorlapát valóban elgondolkodtató .

Ezek szellemében szerintem a legjobban akkor jársz ha megcsinálod magad azt a hengerfej-tömítés cserét .

Előzmény: Greg34 (50371)
Greg34 Creative Commons License 2023.07.17 0 0 50371

Itt az autószerelők próbálkozásainak hagyatéka. Egy szépen letörött, elaprózódott ventilátorlapát. Valamilyen motortartó gumibakot tettek a kocsiba, így olyan közel kerültek a dolgok hogy.. Amúgy még az eredeti réz hűtő van az autóban, de igen viharvert szegény. Lyukasnak nem lyukas, de vizsgálata szükséges. Oldalt helyezkedik el ez is. (A menetszélnek fittyet hányva. :D ) Ezt egy az egyben ki kell buherálni, majd az ékszíj, a ventilátorlapát csonkja lesz a soros, illetve a vezérlő kerék, amely balmenetes.

Ui: Én nem Verhovinát borítottam szét, hanem a másik átkot, egy Jawa Mustang-ot, ami azóta is működik, de messzire nem megyek vele a háztól, mert annál sem lehet tudni hogy meddig megy.. :D

Bakancs4 Creative Commons License 2023.07.16 0 0 50370

Miszerint szinkronban járnak a dugók..! Azt mondja micsoda? Hát az lehetetlen ,mert szétrázná az autót is. Mondom pedig de, ezek szinkronban járnak, ott a vezérlőlécen a két hengerszinkron állító csavar is, amit nem ildomos piszkálgatni!

 

Annyiban pontosítanám, hogy itt kétféle szinkronról van szó .

Egyrészt : LDW502-es motorban a két dugattyú ( valóban )  együtt mozog , vagyis egyszerre vannak fent és lent , csak a munkaütem történik felváltva bennük . 

Másrészt : az adagolók között valóban van szinkronizálás , de az a befecskendezett üzemanyag mennyiségére vonatkozik , hogy a két henger egyforma teljesítménnyel dolgozzon . 

 Egyébként a Kispolskiban is együttmozgó dugók voltak ...

 

Előzmény: Greg34 (50367)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.07.16 0 0 50369

Én még csak motorkerékpárokat szedtem szét ennyire, ilyenben tapasztalatom nincs, vezérlést sem cseréltem még semmin, szóval nem ezen kezdeném el.

 

Szerintem nem annyira reménytelen dolog ez , valamikor -- a múlt ködébe enyészett fiatalkoromban -- én is Verhovinnán kezdtem , annak a hengerfejét nyilván más műsor volt levenni és visszarakni . Persze akkor 15 éves voltam , és akkor szerszámozottságom a szakmai felkészültségemmel volt arányos . De ez egy folyamat,; egyébként meg egyik ismerősöm valami 50 cm3-es , kétütemű vízhűtéses robogóval kínlódik most éppen , akármit csinál a víz befolyik a hengerbe-kipufogóba . Ehhez képest ez a félliteres kéthengeres dízel megváltás .

Én nem rettegnék annyira ettől a hengerfejes dologtól , nem annyira lehetetlen ügy . A vezérlés csak annyiban jelent gondot , hogy amiatt le kell venni a burkolatot , és a régebbi Ligierek kivételével ez  megköveteli a vezérlőkerék ( balmenetes !) csavarjának kitekerését -- az néha komoly nehézségekbe szokott ütközni . A vezérlő burkolat az oldalthűtős masináknál csak a hűtő leszerelése után kivitelezhető . 

Ettől függetlenül -- hacsak nem futunk bele kitekerhetetlen csavarokba -- egy délután meg lehet ejteni a dolgot . Problémát leginkább a hengerfej vetemedése okozhat , ebben igaza van Ívfénynek : nálam 3 hengerfejből 2 vetemedett volt . Viszont ez -- lévén a Lombi alumínium -- könnyen orvosolható probléma , bár a síkolás miatt ki kell szerelni az örvénykamrákat is . 

Előzmény: Greg34 (50367)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.07.16 0 0 50368

z a baja a szintén Lombis kocsin, hogy miután szépen indul, alapjáraton ketyeg is szépen, de ha gázt ad akkor nem felpörög, hanem lehörög, befullad,

 

Hmm ... Ez valóban jól behatárolható hibajelenség . Hogy miért áll le azt én se egészen értem -- ez egy karburátoros masinánál egyértelmű lenne : vagyis kevés üzemanyagot kap , az alapjárathoz elegendőt , de ha rálépünk a gázra ( vagyis nyitjuk a légtorkot - szelepet ) akkor a beáramló levegő mennyisége nő , de a benziné nem és az ekképp beálló elszegényedés miatt lefullad . Ez a helyzet a benzinessel ,de most minket nem az Otto-motor érdekel . A dízelnél ha kevés üzemanyagot kap , azzal alapjáraton elketyeg , ha ráforgatjuk az adagolót akkor továbbra sem ad több üzemanyagot , de mivel itt a levegő mennyisége nem változik ( a dízelek állandó légfelesleggel üzemelnek , a keverékképzés az égéstérben történik ) ilyen esetben nem történik semmi . Esetleg az állhat elő : amikor adagoló hirtelen nagyobb üzemanyagigénnyel lép fel akkor azt az üzemanyagpumpa-szűrő-leállítószelep trió nem tuja kielégíteni és ekkor a leeső nyomás miatt levegőt szív be valahol a rendszer és ez a levegő állítja le a motort . Bár a képet árnyalja , hogy a dízel a beindításkor nagy üzemanyag mennyiséggel dolgozik , többet fecskendezik be induláskor , mint amikor padlógázon pörög . 

Találkoztam már olyannal is , hogy a vezérlőléc kis húzórugója kiakadt , de a motor valahogy azért működött -- én előtte az életemet rá mertem volna tenni , hogy kiakadt rugóval soha nem indulhat be . 

Mindenesetre a dízelnél is üzemanyagellátási gondnak tűnik , de én igazából azt várnám , hogy egyszerűen ne reagáljon a gázpedálra -- mintha szakad lenne a bovden . Ilyennel találkoztam már párszor : a motor indult , de jellemzően erőtlen volt , illetve nem pörgött föl -- de gázadásra nem fulladtak le .  Többféle hiba okozta , jellemzően az üzemanyagos ellátó-rendszernél . Egyik esetben ( LDW502)  az üzemanyagszivattyú cseréje volt a megoldás , a másikban  ( LDW502) a két adagolót összekötő betápcsőbe került valami kis , a csőfalról a szűrő után levált gumimorzsalék és tömte el a második henger adagolóját . Olyan  ( Mitsubishi ) is volt , hogy az elektromos üzemanyagpumpa előtt véletlenül megtörtük ( és ezzel elzártuk ) a csövet , illetve egy extrém esetben (Z402) olyan csúnyán pisilt a porlasztócsúcs , hogy a motor csak akkor tudott kipörögni alapjáratról , ha ne kellett a generátort is hajtania .Viszont egyik esetben se állt le . Ettől függetlenül az üzemanyagellátással kezdeném , szerencsére a sokat szidott Lombardini motor ilyen tekintetben szerelhetőbb és diagnosztizálhatóbb a japán társainál -- persze erre mondják az elvakultak , hogy azt meg nem kell szerelgetni . Kár , hogy erről az elromolhatatlanságról azok motorok nem hallottak , amik a garázsom sarkában a feltámadást várják ...Na , szóval : üzemanyag-ellátás ellenőrzés LDW502-es motoron . 

  • -- egyrészt célszerű közvetlenül , ejtőtartályból megtáplálni a motort . A betáplálás a hengerfej tetején levő csőcsonkon történik , általában a betápcső van elől , és a kifolyócső ( ami visszamegy hátra a tartályab ) pedig mögötte . De ezt a dumidugó jelöli is . Egy flakonból -- amit legalább fél ( de inkább 1 ) méter magasra emelünk egy átlátszó csővel gázolajat küldünk az adagolóba . A visszavezető cső is legyen átlátszó , miközben lassan -- és buborékmentesen ! -- csorog át az adagolón a gázolaj végezzünk működési vizsgálatot .
  • -- ha netán a fentiek nem vezetnek eredményre , vagy a gázolaj nem folyik át -- a főtengely bármelyik pozíciójánál -- az adagolón , akkor le kell venni a szelepfedelet és leszerelni a két adagolót összekötő betápcsövet ( 4 darab pici imbuszcsavar , meghúzási nyomaték 4 Nm ) és átfújással-átszívással ellenőrizni . 
  • -- ha a probléma továbbra is fennáll akkor bele kell hajtani egy megfelelő méretű csavart az olajfuratba és beindítani szelepfedél nélkül a motort  , majd a vezérlőlécet kézzel a maximum ( vagyis a lendkerék ) felé eltolni . 

Ha a motor ekkor se pörögne fel akkor a tapasztaltak alapján folytatjuk a diagnosztikát . 

 

 

Előzmény: Greg34 (50367)
Greg34 Creative Commons License 2023.07.16 0 0 50367

Sziasztok! Én magam még nem találtam szerelőt, de rajta vagyok, hogy egy hengerfejezésre rávegyek valakit. Van más mopedes is Debrecenben, (szintén szopókáznak.. bocsánat, jobb kifejezést nem találtam erre. :D ) Az egyik küldött egy telefonszámot egy szerelőhöz elérhetőséget. Fel is hívtam, de nem nyert, mert a megbeszéltek alapján nem jött létre a találkozó, második egyeztetett időpontot is elfelejtette, a továbbiakban nem reagált a telefonjaimra se, s miután két külön időpontban is kinyomott így kénytelen, kelletlen vettem az adást. :/ :D Mondjuk kicsit fenntartással fogadtam , mert olyat kérdett hogy ezen kell-e vezérlést babrálni hengerfej levételénél? Mert az aixamon nem kell.. mondtam neki persze, hát itt kell, meg újdonságokat is mondtam neki, amit nem is hitt. Miszerint szinkronban járnak a dugók..! Azt mondja micsoda? Hát az lehetetlen ,mert szétrázná az autót is. Mondom pedig de, ezek szinkronban járnak, ott a vezérlőlécen a két hengerszinkron állító csavar is, amit nem ildomos piszkálgatni! Szóval.. khm... lehet jobb is hogy nem esett neki. Még a végén levélnehezéket csinál itt nekem a jelenleg még járóképes autóból. Ki fogom írni a Debrecenben Hallottam csoportba hogy 111 ezer ember közül csak akad tán egy szerelő aki ismeri ezt legalább nagyjából. :D Én még csak motorkerékpárokat szedtem szét ennyire, ilyenben tapasztalatom nincs, vezérlést sem cseréltem még semmin, szóval nem ezen kezdeném el.

 

 A srác aki adta a telefonszámot, az más jellegű hibával szív. Neki az a baja a szintén Lombis kocsin, hogy miután szépen indul, alapjáraton ketyeg is szépen, de ha gázt ad akkor nem felpörög, hanem lehörög, befullad, így ő a garázsban tartja a kiskocsit, menni vele nem tud, ígértem neki hogy mivel ez egy nagyon konkrét, behatárolható hibajelenség megkérdem neki , hátha valaki vágná hogy ez mi, illetve mikor csinál ilyet. Porlasztó, vagy adagoló? Esetleg valami teljesen más? Emberünk őt is otthagyta. :D Úgy gondolta hogy nem folyik ebbe bele, nincs is ezzel gond, csak legalább közölné. :D

 

Bakancs4 Creative Commons License 2023.07.13 -2 1 50366

A június 17-i találkozóra Doromláson csak páran jöttünk össze , kellemesen elbeszélgettünk . Azóta a zenét szolgáltató kedves mopedes társuk elveszítette a társát : a mopedes társasdalom gerincét idősek alkotják , ahol az ilyen keserű távozások sajnos előfordulnak . 

Pár  ( nem mopedautós ) fiatal  is kijött , kinn is aludtam velük , kicsit rendezkedtünk az udvaron : a viharban kidőlt , és azóta már feldarabolt tujafát hordtuk be pincébe téli tüzelőnek . Vasárnap délután hazaúton jutott eszembe , hogy a lekapcsolt hűtőszekrény fagyasztó részében maradt a panírozott halfilé -- ezért hazaérkezés után előszedtem a kis CB50-es Hondát és tettem egy kellemes kis túrát Doromlásig , mert régi tervem volt felfedezni a Tolna-Dombori-Fadd kerékpárutat és közelről megnézni a Bartal emlékművet . 

Szombaton délelőtt elég későn értem ki , és a kaja sem sikerült a legjobban -- talán ennek hatására a Hollósi házaspár felajánlotta , hogy a nyár végi regionális találkozót tartsuk náluk , megegyeztünk az időpontban is . Pár napja pedig egyeztettem a Trabanatos vonallal -- kissé későn , Gábor szokott ímélt küldeni , ami idén elmaradt , én pedig nem vagyok fenn a közösségi oldalakon , ahol ezekről tudomás lehet szerezni . Mindenesetre a balatoni-sóstói nyári találkozó a szokott módon , július végén kerül megtartásra , a Trabantosok a korábbi évekhez hasonlóan várnak , a mopedautósok is megkapják a rendezvényre érkezők kedvezményét . A szálláshelyről a www.siocamping.hu oldalon lehet tájékozódni .

Tehát a következő időszak találkozói :

2023 július 28-30 Siófok - Sóstó , kemping , nyári balatoni találkozó a Trabant találkozóhoz kapcsolódva 

2023 szeptember 9.  Zomba-Szentgálszőlőhegy 46. regionális nyár végi találkozó Hollósiéknál 

 

Remélem találkozunk , várunk mindenkit .

 

Előzmény: Bakancs4 (50327)
András952 Creative Commons License 2023.07.09 0 0 50365

köszi  :)

Előzmény: Gyurma73 (50364)
Gyurma73 Creative Commons License 2023.07.08 0 0 50364
Bakancs4 Creative Commons License 2023.07.05 -1 0 50363

A nevemre kattintva kiadja az imélcímet ...

 

Előzmény: rascal egy (50362)
rascal egy Creative Commons License 2023.07.04 -2 0 50362

Megkeresnélek privátban, de nem tudom hogy érlek utol

 

Előzmény: Bakancs4 (50360)
rascal egy Creative Commons License 2023.07.03 0 0 50361

Szia :) Hosszú történet. Elvittem egy szerelőhöz, mert melegedett a motor. Az szétszedte, de rosszul rakta össze és rossz ütemben működött. Ott állt az udvarán szétszedve és ette az idő. De mással sem volt ferr és valaki feljelentette. Azt hitte, hogy én és egy nap beállított a szétszedett motorral és lerakta a ház előtt. Összerakni persze nem tudtam. Vettem bele egy motort, de sajnos nem olyat mint az előző volt. Egy szerelő beszerelte, de valószínűleg ferdén. Nem volt párhuzamos a variátorral . Valamennyire beállítottam, de hát rettentően rángatott. Úgyhogy a lánc is félig leesett belül a váltó és a motor között. Szóval ez ősszel volt és azóta bent áll a garázsban. 

Előzmény: Bakancs4 (50360)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.07.02 -2 0 50360

Ajajjajj ! Visszanézve a hozzászólásaidat két éve tavasszal sikerült átkínlódnod -- erős ellenszélben -- műszakin a kocsidat . Ezek szerint az elmúlt egy évet érvényes műaszkival aludta át . 

És mi romlott el rajta ? Motor ? Variátor ? Arra emlékszem , hogy annak idején se riadtál vissza a szereléstől . Annak idején a Casaliniden láttam először Hanse-Sit (francia gyártmányú ) variátort . Aztán másfél évtizedig semmi olyat -- most pár hónapja vettem egy Isigi Rivoltát , azon is az van . 

Nagyon rohan az idő ... Privátban elérsz . 

 

Előzmény: rascal egy (50359)
rascal egy Creative Commons License 2023.07.02 0 0 50359

Előzmény: rascal egy (50358)
rascal egy Creative Commons License 2023.07.02 0 0 50358

Feladtam. Lejárt a forgalmim és eladnám az AIXAMomat. Nem jó és már egy éve áll a garázsban. Mint írtam régen megjavították és azóta nem működik. Motort cseréltek benne, de nem jó típusú motort és nem jól szerelték bele. Szinte mindent kicseréltem benne, új váltó, stb. Alkatrésznek biztosan jó lenne, vagy egy ügyes kezű szerelő akár még rendbe is hozhatja. 

Én feladtam. 

oljeg12 Creative Commons License 2023.07.01 0 0 50357

Javít,: "teaálkoznak"=találkoznak

Előzmény: oljeg12 (50356)
oljeg12 Creative Commons License 2023.07.01 0 0 50356

Jó lett. Végül is mindegy, hogy hogy két külön szálon megy a panelra, ahol találkoznak, vagy már előtte teaálkoznak és úgy mennek a panelra.

Előzmény: brömbi (50355)
brömbi Creative Commons License 2023.07.01 0 0 50355

Erre gondoltam. Remélem, hogy jó lesz.

Előzmény: oljeg12 (50354)
oljeg12 Creative Commons License 2023.07.01 0 0 50354

Tovább gondolkodva a megoldáson, arra a lehetőségre jutottam, hogyha lekötöm az olajgombáról a vezetéket, és teszek egy másikat, amit elviszek a hőérzékelő csúszósarujához, akkor indítás előtt az olajgombától megkapja a testet és világítanak a visszajelzők. Ha beindul, akkor az olajgomba megszakítja a teste és kialszanak. Ha elmegy az olajnyomás, vagy túlmelegszik a víz, akkor ismét lesz test üzemközbe is és a műszerfalon megjelenik, hogy baj van.

Erre a megoldásra jutottál te is, csak nem azokkal a szavakkal írtad mint én.

Köszönöm a segítséget.

Előzmény: brömbi (50353)
brömbi Creative Commons License 2023.07.01 0 0 50353

Akkor meg az is megoldás lehet, ( ha az érzékelő gombák jók), hogy a vezetékeket rárakod ÉS egy plussz vezetékkel a két sarunál összekötöd kint a motortérben. Valószínűleg a visszajelzők negatív ága a műszerfalon közös. Így tudod kiváltani azt a vezetéket.

Előzmény: oljeg12 (50352)
oljeg12 Creative Commons License 2023.06.30 0 0 50352

Ma megint nekifogtam hogy keressem a hőfok és az olajnyomás visszajelzőknél a hibát. A hőérzékelőtől piros-kék, az olajgombától pedig szürke vezeték indul és csatlakozik a sok vezetékhez, ami bemegy az utastérbe. Kivettem a vezetőülést, hogy jobban betudjak feküdni a műszerfal alá. megtaláltam a fent említett két vezetéket. Bele mennek egy cstlakozóba, az pedig rá van dugva a ventilátor kapcsolóra. Tehát akkor ezek nem azok a vezetékek. De másikat nem találtam. Ha az olajgomba vezetékére adok külön testet, akkor nem változik semmi. De ha a hőérzékelőre adok, akkor kigyullad az olajnyomás és a hőérzékelő lámpa is. De ha beindítom az autót, akkor is világítanak tovább. Fölhívtam Bakancs4 fórumtársat, hogy megkérdezzem, hogy hogy működnek ezek együtt. De mivel neki nem volt még dolga ilyen problémával, így nem is foglakozott vele. Nem tudott választ adni.

Tovább törtem a fejem az együttműködésükön. Mivel a gyújtás rákapcsolásánál még nem érzékelheti a vizet magas hőfokúnak és mégis világít a lámpa. Indításnál pedig már kialszik. Arra a következtetésre jutottam, hogy mivel indítás előtt még nincs olajnyomás, így az olajgomba zár és testet ad a hőgomba kijelzőjének is. Mikor pedig beindult a motor és van olajnyomás, akkor megszűnik a test. Majd csak akkor fog újra jelezni, ha magas a hőfok, vagy elment az olajnyomás.

Tovább kell kutakodnom, és megtalálni az olajgomba vezetékét, és ha kell, akkor kicserélni. Mást már nem tudok kitalálni.

brömbi Creative Commons License 2023.06.27 0 0 50351

Úgy emlékszem, az volt a hiba, hogy ha rá adod a gyújtást akkor mindkét piros lámpa ( olajnyomás, hűtővíz ) sötét.

Az előzőeket erre írtam.

XANTIi Creative Commons License 2023.06.27 0 0 50350

Akkor a hőfokjelzőnek működnie kell ha jó a gomba. A másikon valakinek végig kell mennie egy próbalámpával az áram útján. Akár hátulról előre a gombától a biztosítékig, akár fordítva.

Előzmény: oljeg12 (50348)
brömbi Creative Commons License 2023.06.27 0 0 50349

Amikor a motor áll, ráadod a gyújtást, a hőfokérzékelő lámpa a nyomásgomba negatívon keresztül kap táplálást. Induláskor mindkettő kialszik, és kapcsol a hőgomba ha kell. Ezért lehet nálad test hiba, akkor a nyomáskapcsoló és a műszerfal között. Ettől függetlenül én adtam egy rézsodronyt a motor tetejére (leállítómágneshez ) menő vastag akku negatív és az indítómotort rögzítő felső csavar közé.

A kötések, ponthegesztések ilyen idős kocsiknál már legtöbb helyen be vannak rohadva. Akár kiegyenlítő áramok is folyhatnak negatívon keresztül, ha nincs meg a stabil 12 volt. Más autónál találkoztam ilyennel. Ha saját szememmel nem látom, el se hiszem..  ( karácsonyfa ) . Ezért gondoltam nálad nyomáskapcsoló hibára, de akkor ezek szerint vissza kell követni az áramkört a műszerfalig.

Előzmény: oljeg12 (50348)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!