Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bakancs4 Creative Commons License 2023.08.15 -2 1 50398

Mint korábban jeleztem az őszi regionális találkozó a megszokott Doromlás helyett egyik mopedes társunk felajánlása folytán Szentgálpusztán lesz . Íme a találkozó kiírása : 

 

 

 

Kedves moped autósok !

 

Ezúton szeretnénk benneteket meghívni az őszi találkozóra, amelyet új helyszínen tartunk , az  évtizede megszokott Doromlás helyett  .

 7173 Zomba-Szentgálszőlőhegy központi tér, szeptember  9 , szombat.  Itt várunk  10 órától minden moped autós társunkat egy kis szakmai beszélgetésre, más gépének megcsodálására, és egy kemencében sült ebédre.

Az ebéd 1000 ft/fő, ital fogyasztására büfé is lesz, de hozhattok is magatokkal. Aki ebédet szeretne kérni, augusztus 31.-ig kérem jelezzen vissza az alábbi elérhetőségek egyikén.

A találkozót esős idő esetén is meg tudjuk tartani, fedett szélvédett helyen.

 

A távolról érkezők részére a korábban megszokott helyszínen ( Bogyiszló  , Doromlás kb. 30 km ) esetleg tudunk szállást biztosítani , de az erre vonatkozó igényeket minél előbb jelezni kell Gergely Péternek ( gemenc.tse@gmail.hu ; 30/922-08-72 ) .

 

Üdvözlettel: Hollósiné Marcsi   30/3194562     hollosimari@gmail.com

 

Előzmény: Bakancs4 (50366)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.08.15 -2 3 50397

Amint az várható volt : a sóstói találkozó nagyon visszafogottan sikerült , mindössze csak 6 mopedautó jött össze . Néhány húzóember egészségügyi okok miatt kiesett , illetve a késői kiírás is sokat rontott a helyzeten .

Üde színfolt volt , hogy egyik társunk elhozta a féléves kislányát , aki tavaly mint pocaklakó tulajdonképpen ott volt már . Metcal is eljött a Microcarral -- ő tavaly vásárlási tanácsért kereste fel a találkozót ; ő legalább a vásárlás előtt tájékozódott .

Érdekes színfolt volt a Burgerlandból lábon érkezett Microcar kisteher is . A masina 3 éves múlt , és bár magyar szemmel nézve karcmentes és teljesen újszerű , de a tulajdonos hamarosan visszaviszi a kereskedésbe ahol beszámítják és vesz egy újat ... Nekem ezen a kocsin a hátranyíló ajtó mellett a  plomba volt  leginkább meglepő : az adagoló füstcsavarját ( ahol a motor teljesítményét lehetne feljebb strófolni ) egy kis leplombált dobozba rejtették .

És persze láttunk nagyon szép autókat és  nagyon szép lányokat -- az autók jobbára öregek , a lányok pedig fiatalok voltak ...

Mivel vasárnap délelőttre zivataros időkre jöttek jóslatok a találkozó a szokottnál is gyorsabban zárult .

Ha valaki esetleg a költségekkel akar kalkulálni : én az egy (szombat) éjszakára , egy kis sátorra és egy kocsira , egy főre 4550 Ft-ot fizettem .

 

Előzmény: Bakancs4 (50366)
S.B.K. Creative Commons License 2023.08.13 0 0 50396

Amúgy honnan tudod, hogy üzemképtelen? Tudsz róla valamit?

Előzmény: WooDoo (50393)
S.B.K. Creative Commons License 2023.08.13 0 0 50395

Meglehet. Ajkán volt, de működött. Sajnos, szétszedni nem tudtuk, és ez a probléma nem látszott rajta. Mivel zuhogott az eső, még csak próbaútra sem tudtunk vele menni, de bíztunk benne, hogy jó. Úgy fest, befürödtünk.

Előzmény: WooDoo (50393)
bananatree Creative Commons License 2023.08.13 0 1 50394

jó kérdés

ha nem egyformák, akkor előfordulhat, hogy nem egyformán fog felfutni a fordulatszám, és "riszálni" fog az autó

de lehet, hogy pont semmit se lehet majd érezni belőle, a súly/teljesítmény miatt

 

Előzmény: S.B.K. (50391)
WooDoo Creative Commons License 2023.08.13 -1 0 50393

Azt az üzemképtelen Estrima Birot vetted meg, amit Győr környékén árultak? 

Előzmény: S.B.K. (50389)
WooDoo Creative Commons License 2023.08.13 0 1 50392

Egy autómosóban tegnap összefutottam egy összkerékhajtású kínai elektromos mopedautóval. Mondjuk csak elméletileg mopedautó, mert a műszaki paraméterei megfelelnek az előírásoknak, de nem tudták forgalomba helyezni, mert nincs európai típusbizonyítványa. Ennek tükrében elég drága játékszer lett, mert 17000 USD volt az ára, szállítással, vámmal és áfával.

Sajnos elfelejtettem lefotózni, de kb. úgy néz ki, mint a csővázas ATV buggyk. Csak 1 motor van benne, ami az ülések mögött, a plató alatt van, és kardánnal hajta az első osztóművet. Vonóhorog, és csörlő is van rajta. Jópofa járgány, az esőtől valamennyire védve vannak az utasok, van szélvédő, de fűtés nyilván nics. Ólom akkus, de 80 km-t elmegy egy töltéssel, a sebessége max. 40 km. Erdészeknek, vadászoknak jó lehetne. Sajnos COC papír nélkül csak forgalomtól elzárt területen használható...

S.B.K. Creative Commons License 2023.08.12 0 0 50391

Igen, BLDC, de két vezérlője van, így gondolom, egyforma kell bele. Ha nem találok ugyanolyat, mind a kettőt cserélnem kell? (4V 4000W)

Előzmény: bananatree (50390)
bananatree Creative Commons License 2023.08.12 0 0 50390

Tudtommal kínai Proud Eagle BLDC motorok vannak benne, nagyjából bármilyen vezérlő jó lehet hozzá.

 

Előzmény: S.B.K. (50389)
S.B.K. Creative Commons License 2023.08.12 0 0 50389

Sziasztok!

Estrima Biróhoz keresek ilyen vezérlőt. Tudja esetleg valaki, hol kaphatok?

Sándor P Creative Commons License 2023.08.04 0 1 50388

Üdv mindenkinek.Keresek magyar papiros mopedautót 1,3m ft-ig.Békés megye környékén.Facebok-on elérhető vagyok vagy leírom az e_mail címem.   sanyipet@ gmail.com .Tudom hogy nem adok veszek fórum,de hátha lapul valakinél valamilyen jó járgány.Ide is lehet írni,naponta többször is olvasom a fórumot.Elnézést mégegyszer mindenkitől.

 

 

 

Metcal Creative Commons License 2023.07.26 0 0 50387

Köszönöm a magyarázatot . Sokat segített . A You-tube-on nem értettem miért fordítja el a hátsó dugót .
Persze az enyém semerre nem fordul , remélem majd ki tudom ugratni a pedálnyomással . Nem szeretnék komlett új féknyerget venni .

Előzmény: Mnagy (50382)
WooDoo Creative Commons License 2023.07.24 -3 0 50386

Úgy döntöttem, eladom az elektromos Ligier Be Sun-t, mert amióta vettünk egy elektromos Citroent, inkább azzal furikázok. Az is csak 10-11 kWh-t fogyaszt 100 km-en, viszont van benne klíma, és a zöld rendszámmal ingyen lehet parkolni. Mondjuk zöld rendszámot már lehet kérni a Ligierre is, csak be kell vinni egy szemlére a közlekedési hatósághoz, és adnak egy új műszaki adatlapot és az okmányirodában kicserélik a rendszámot és a forgalmi engedélyt.

 

3 éve vettem a Be Sun-t, kb. 40e km-t mentünk vele, meghibásodás ezalatt nem volt. Sokkal megbízhatóbb, mint bármilyen diesel motoros mopedautó. A hajtásláncban csak a csapágyak a kopó alkatrészek, nem kell a variátor és a motor szerelése miatt aggódni. Teljesen újszerű a kocsi állapota, minden működik benne. Lengőkar szilenteket és fékbetéteket cseréltem benne. A hátsó tekercsrugókat kicseréltem légrugókra, mert terhelés nélkül pattogot a rossz utakon. 

A hatótáv nyáron 70-80 km, télen fűtéssel 40-50 km. Nekem ennyi bőven elég volt a napi szaladgáláshoz, akinek ez kevés, annak nem való az elektromos mopedautó. A sebesség gps szerint 45 km/h-ra van korlátozva, de nálunk Debrecenben ennyi is elég. 

 

Fagyiskocsinak átépítve szeretném eladni, de ha úgy nem viszik el, akkor felépítmény nélkül is eladom. Tavasszal egy ugyan ilyen Be Sun-t 2M Ft-ért adtam el, de az N1 kategóriás teherautó volt, évente 60e Ft-os biztosítással, és 2 évente kötelező műszaki vizsgával. Ezért a mopedautó változatért is 2M Ft-ot kérek.

tombolo Creative Commons License 2023.07.24 0 0 50385

Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni a Microcar Mc2 központizár vezérlője holtalálható ? Köszi.

oljeg12 Creative Commons License 2023.07.23 0 0 50384

Én kihúztam a régi bovden belsőt, ami alapján méretre vágtam az újat. Megcsináltam a gázpedál felőli végét és befűztem a helyére. Helyszínen csináltam meg a másik végét.

Előzmény: Harsányi Tamás (50383)
Harsányi Tamás Creative Commons License 2023.07.22 0 0 50383

Sziasztok!

Gázbovdent hogyan lehet kicserélni.

Mnagy Creative Commons License 2023.07.22 0 0 50382

A belső, tömítő gumigyűrűk miatt nem mozognak kézzel a dugattyúk. A hátsó fékről pár mondat, ezek a rendszerű kézifékek egy magas emelkedésű menettel nyomják a dugattyút, belül az "anya" rész kicsit mozog, hogy az olajos rész is tudjon dolgozni. Fékbetét cserénél azt a kereszt irányú bemarást használva tekerhető be alapra a dugattyú, míg az elsőket egyszerűen akár egy kis asztalos szorítóval ís vissza lehet nyomni. Fékbetét cseréknél az alapra nyomott, tekert dugattyúkat néhány fékpedál nyomássat újból üzemkészre pumpáljuk, míg a pedál fel nem keményedik. SZERINTEM.

Előzmény: Metcal (50380)
Greg34 Creative Commons License 2023.07.21 0 0 50381

Hátha segítenek, itt azért benne vannak páran, csak meg kell várni a választ, de ezek brutál kis szerkezetek, sok szempontból azok. Minél kevesebbszer bontogatja az ember annál jobb. Nagyon nem érdemes szétaprózni se, mert az elmúlt 20 év csontvázai tömegével fognak apró darabjaiban kihullva kibukni. :D

Előzmény: Metcal (50380)
Metcal Creative Commons License 2023.07.21 0 0 50380

Végre sort kerítettem a 14 éves MGO-m fékrendeszerének karbantartására . 
Ahogy szokott , a megbontással felvetődött jónéhány kérdés és megoldandó feladat .
Az első féktárcsák kopottak 40 000 km-el , látszik a vállasodás , a 4 mm-ből csak 3 mm vastagok . idővel cserélni kell .
A fém dugattyúk (elől 42 , hátul 22,5 mm) szorosak , kézzel nem mozgathatók , előbb-utóbb végleg beszorulhatnak . Porvédő gumi egyiken sincs . Számíthatok a felújításukra . Beszerzem a tömítés készleteket  és valamikor nekiállok . 
Remélem ezeket a beszorult dugókat a pedál nyomásával ki tudom ugrasztani .
A kézifék működése rejtély , arról sajnos semmit nem találtam . A kar elfordulása belül valahogy az eredeti fémdugót nyomhatja be . Ütve talán 1-2 mm-t sikerült benyomni a dugót , ekkor a kézifék jóval feljebb fogott . Egy két taposásra visszaállt . 

Érdekes , hogy mindezek ellenére a fék és a kézifék is rendben működik . Persze kérdés hogy meddig ?

Bakancs ! A siófoki tapasztalatcserét nem hagyom ki . A részleteket még nem tudom .

ívfény Creative Commons License 2023.07.20 -1 0 50379

ja! és nem a háromkerekűm van, hanem, 4...  casalini sulky m10-es, az egyik legvastagabb műanyagbol készült és stabil, erős vázu moped, sikerűlt kifognom, egy alig használtat nagyon jo áron.  sajnos az elözö tulaj meghalt, de nem nagyon használta, 16000 km van benne és mitsubisi motoros. a belseje is ujszerű és makulátlan,  sehol nincs repedezve, törve, semmi hanyatlás,, műszerfal és belsö is patika, tahát kihagyhatatlan vétel volt. nem akartam kocsit venni, de ezt meg kellett.

Előzmény: Bakancs4 (50375)
ívfény Creative Commons License 2023.07.20 -1 0 50378

legalábbis azt gondolom, hogy megoldodott, de majd kiderűl. amit képet mutatsz nekem ugyanazon fajta adattáblám van és alvázszám sehol, bár kaptam a gyártol infot, miszerint, a jobb elsö sárvédő és a lökhárito közötti részen lennie kellene beütésnek, de, az alváz olyan roszdás volt, ha létezett is ilyen, akkor, az már nincs. én ugy tudom, ha nincs, vagy nem fellelhetö az alvázszám, akkor az adattábla adatai a mérvadoak, de azt nem szeretik, az nkh-sok, mert az elvileg szegecselt és cserélhető, így nem 100%-osan releváns lehetőség az azonositásra. bár a motornak sincs száma, még a forgalmiban sem, de ez könyebben kezelendö egy motorkodos bejegyzéssel a forgalmiban.

Előzmény: Bakancs4 (50375)
ívfény Creative Commons License 2023.07.20 -1 0 50377

már megoldottam

Előzmény: Bakancs4 (50376)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.07.20 -2 0 50376

Jogszabályt nem tudok ez ügyben .

 

Előzmény: ívfény (50373)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.07.20 -2 0 50375

Szerencséd van , van némi ismeretem a dologról -- tavaly még nem lett volna erre tippem , de azóta két járgány miatt is némileg tájékozódtam . 

Egyrészt az év elején vásároltam egy ( Magyarországon még forgalomba nem helyezett ) Isigo Rivolta-t , amiben nem találták az alvázszámot , én is azzal vettem át , hogy beütött alvázszám nincs , vagy nem találjuk .

Ez a probléma nem újkeletű  : http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=144733679&t=9147790

Én emiatt felkerestem az eredetiségvizsgálót , akihez az összes járgányommal járok . Első nekifutásra ő se tudta hol keressük a beütött alvázszámot , de azt mondta , hogy ha nincs beütött alvázszám akkor nincs . A vizsgán beírják , hogy csak adattáblás azonosítója van és passz . Az Isigo-nak  pedig van némi amerikai beütése , lásd a cikk végén : https://autohistory.blog.hu/2008/12/28/ferrari_evo_griff_iso  . Ez azért lényeges , mert az eredetiségvizsgáló szerint a régebbi amerikai kocsiknál volt példa arra , hogy nem volt beütött alvázszám , csak táblás . Aztán a  probléma megoldódott : megtaláltam a beütött alvázszámot az Isigo-ban , elsősorban 4motor4 segítségével , amit ezúton is köszönök neki .

A másik masinát 2 hónapja vettem , az egy fiatal járgány , új járműként Magyarországon helyezték forgalomba , és volt már ( az enyémet nem számítva )  2 alkalommal eredetiségvizsgálaton . Az eladó azt mondta : a járműnek nincs beütött alvázszáma , és valóban nincs -  legalábbis én se találtam az elmúlt hetekben . Be kell érni ezzel : 

 

De , hogy miképpen megy a gyakorlatban , hogy szívóznak-e a forgalomba helyezéskor azt nem tudom , mert még ilyen ügyet nem vittem végig .

A Sulky miféle szerkezet ? A fémkasztnis 3 kerekű alvázszámának tudom a gyári helyét . 

Előzmény: ívfény (50373)
Greg34 Creative Commons License 2023.07.18 0 0 50374

Igen, nemsokára szabadságon leszek, úgyhogy még rá is érek, azért próbálok magam mellé keríteni valakit aki nem először lát ilyet, s nem esik kétségbe, mert én még mindig tartok ettől. Amúgy sajnos egyértelmű, zubogtatja a vizet. Habos, forr, és jön belőle rendesen. Kesztyűs próbára nem úgy reagált ahogy vártam, mert elzárt túlfolyó mellett is csak lassan, bemelegedvén fújta fel, és nem is veszett módon, hanem épp csak hogy megálljon, viszont főzőcskézi, füst csak indulásnál egy nagyon pici dízel pamacsolás.. kormolás, utána semmi. Olajszint hónapok óta egy helyben (min-max közt, pont középen)

Előzmény: Bakancs4 (50372)
ívfény Creative Commons License 2023.07.18 0 0 50373

szia Bakancs!

hátha te tudod?? talán már jártál igy?

mi van akkor, ha van egy külföldi papiros autom , egy sulky, honositanám,a papirjai rendben, de az alvázszám nem találhato sehol, csak a kis alutáblácska van felszegecselve a kasztnira, azonositoként? azon nyilván megvan az alvázszám, de magába a kasztni alvázába és más fémes helyén sem találtam, alvázszámot. honositottál már ilyet, vagy hasonlot?, viszgán ment a hiszti, hogy nincs az alvázban a szám beütve?, vagy elfogadták simán az alutábla adatait, azonositoként? tudsz esetleg idevonatkozo jogszabályrol?.

Bakancs4 Creative Commons License 2023.07.17 0 0 50372

Ez a ventilátorlapát valóban elgondolkodtató .

Ezek szellemében szerintem a legjobban akkor jársz ha megcsinálod magad azt a hengerfej-tömítés cserét .

Előzmény: Greg34 (50371)
Greg34 Creative Commons License 2023.07.17 0 0 50371

Itt az autószerelők próbálkozásainak hagyatéka. Egy szépen letörött, elaprózódott ventilátorlapát. Valamilyen motortartó gumibakot tettek a kocsiba, így olyan közel kerültek a dolgok hogy.. Amúgy még az eredeti réz hűtő van az autóban, de igen viharvert szegény. Lyukasnak nem lyukas, de vizsgálata szükséges. Oldalt helyezkedik el ez is. (A menetszélnek fittyet hányva. :D ) Ezt egy az egyben ki kell buherálni, majd az ékszíj, a ventilátorlapát csonkja lesz a soros, illetve a vezérlő kerék, amely balmenetes.

Ui: Én nem Verhovinát borítottam szét, hanem a másik átkot, egy Jawa Mustang-ot, ami azóta is működik, de messzire nem megyek vele a háztól, mert annál sem lehet tudni hogy meddig megy.. :D

Bakancs4 Creative Commons License 2023.07.16 0 0 50370

Miszerint szinkronban járnak a dugók..! Azt mondja micsoda? Hát az lehetetlen ,mert szétrázná az autót is. Mondom pedig de, ezek szinkronban járnak, ott a vezérlőlécen a két hengerszinkron állító csavar is, amit nem ildomos piszkálgatni!

 

Annyiban pontosítanám, hogy itt kétféle szinkronról van szó .

Egyrészt : LDW502-es motorban a két dugattyú ( valóban )  együtt mozog , vagyis egyszerre vannak fent és lent , csak a munkaütem történik felváltva bennük . 

Másrészt : az adagolók között valóban van szinkronizálás , de az a befecskendezett üzemanyag mennyiségére vonatkozik , hogy a két henger egyforma teljesítménnyel dolgozzon . 

 Egyébként a Kispolskiban is együttmozgó dugók voltak ...

 

Előzmény: Greg34 (50367)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.07.16 0 0 50369

Én még csak motorkerékpárokat szedtem szét ennyire, ilyenben tapasztalatom nincs, vezérlést sem cseréltem még semmin, szóval nem ezen kezdeném el.

 

Szerintem nem annyira reménytelen dolog ez , valamikor -- a múlt ködébe enyészett fiatalkoromban -- én is Verhovinnán kezdtem , annak a hengerfejét nyilván más műsor volt levenni és visszarakni . Persze akkor 15 éves voltam , és akkor szerszámozottságom a szakmai felkészültségemmel volt arányos . De ez egy folyamat,; egyébként meg egyik ismerősöm valami 50 cm3-es , kétütemű vízhűtéses robogóval kínlódik most éppen , akármit csinál a víz befolyik a hengerbe-kipufogóba . Ehhez képest ez a félliteres kéthengeres dízel megváltás .

Én nem rettegnék annyira ettől a hengerfejes dologtól , nem annyira lehetetlen ügy . A vezérlés csak annyiban jelent gondot , hogy amiatt le kell venni a burkolatot , és a régebbi Ligierek kivételével ez  megköveteli a vezérlőkerék ( balmenetes !) csavarjának kitekerését -- az néha komoly nehézségekbe szokott ütközni . A vezérlő burkolat az oldalthűtős masináknál csak a hűtő leszerelése után kivitelezhető . 

Ettől függetlenül -- hacsak nem futunk bele kitekerhetetlen csavarokba -- egy délután meg lehet ejteni a dolgot . Problémát leginkább a hengerfej vetemedése okozhat , ebben igaza van Ívfénynek : nálam 3 hengerfejből 2 vetemedett volt . Viszont ez -- lévén a Lombi alumínium -- könnyen orvosolható probléma , bár a síkolás miatt ki kell szerelni az örvénykamrákat is . 

Előzmény: Greg34 (50367)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!