Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

WooDoo Creative Commons License 2023.08.24 -1 0 50405

Annyirta nem ritka az ilyen, a múltkor pl. Lengyeltótiban grilleztünk egy hasonló helyen. Volt egy kemence, két sparhelt, tűzrakóhelyek szalonnasütéshez, és volt egy grill is, ahol megsütöttük a vacsoránkat. A tető alatt van kb. 20 asztal, de rajtunk kívül egy lélek sem járt arra. Volt kint egy tábla, uniós pénzből készült az is.

Előzmény: Bakancs4 (50401)
Malaguszti Creative Commons License 2023.08.21 0 0 50404

Nekem is lenne egy sokakat érdekelhető kérdésem, hogy hamarosan lejár a B jogsim,
mi van ha nem újítom meg, adnak egy új plasztikkártyát? Amin már csak az AM, T, E, kategória lesz?
 Most jön amiért kérdeztem: mi van ha egy év múlva mégis csak kellene a B, kategória?

Előzmény: Bakancs4 (50403)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.08.21 -2 1 50403

Hmm ... Hmm ... Ha kicsit pontosabban nevezted volna meg már az első alkalommal , hogy milyen járműről kérdezel -- ne adj isten eg yképet is betettél volna róla -- akkor a válasz is precízebb lett volna .  (van egy külföldi papiros autom , egy sulky, honositanám,a papirjai rendben, de )

Azt én is hamar kitaláltam , hogy 4 kerekűről van szó , mert 3 kerekűeknél fel se merül a berendszámozás problémája -- legalábbis 50 cm3-ig vagy 4 kW-ig .

Nálunk a ( Casalni gyártotta ) Sulky név közkeletűen olyan járművet jelöl , amelynek 100 példányából 99 háromkerekű . De azért persze van belőle 4 kerekű is , mert gyártották abban a verzióban is . 

Szóval a képen látható járgányt szoktuk Sulkynak nevezni , később készült a 4 kerekű változat elsőkerék-hajtással , LDW502-es motorral is . 

 Persze később pontosítottál , hogy egészen másról , Casalini M10-esről van szó ( casalini sulky m10-es, az egyik legvastagabb műanyagbol készült és stabil ) .

Az M10-es nem ismerem közelről , de a közvetlen elődjének tekinthető Casalini Ydea505-ből akad néhány a ház körül . Annak pedig így néz ki a gyári alvázszáma -- érdekes megoldás , a beütött számot tartalmazó lemezt csak egyszerűen hegesztéssel odapöttyintették , de a hegesztés asszem a te műfajod . 

Azt viszont nem tudom megmondani , hogy az M10-esen meghagyták-e ezt a hegesztgetős dolgot , vagy közvetlenül a vázba kaparták bele a számot . Ez utóbbi módszer például a JDM-ek esetében elég zűrös , mert csak valami halvány gravírozás , vagy mátrixos beütés van -- mindenesetre a régebbi JDM Titane-kből a szám szőrén-szálán ki szokott rohadni . Az újabbakon már van valami horganyzás a vázon , így azokon a helyzet valamivel jobb . 

Előzmény: ívfény (50379)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.08.21 -1 1 50402

Kár , hogy nincs róla kép , de azért ...  Ugyanis ha : 

  • -- csak két személyes ( vezetővel együtt , netán eltávolítva a fölösleges üléseket )
  • -- nincs platója ( vagy eltávolítják ) 
  • -- nem vontat pótkocsit
  • -- redukálják a maximális sebességét 25 km/órára

akkor részt vehet a közúti forgalomban , mint összeépített lassú jármű . Lásd : 

  • -- 1988. évi I. törvény a közúti közlekedésről 25 §
  • -- 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 6§ (1)-(2) ; 9§ (4)-(6) ; 17§ (1)-(2) 
  • -- 2009. évi LXII. törvény a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról 3§ (10)

 

Előzmény: WooDoo (50392)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.08.21 -2 1 50401

Most 16-án a Bartal-koszorúzásról hazafelé motorozva  bementem Szentgálra , a találkozó helyszínére és készítettem pár fotót . Én is csak régebben jártam arra , azóta kicsit felfejlesztették a területet . A zsákfalucska közepén kialakított és a szinte őrizetlen , nyitott terület , a lenyírt fű olyan jól működő közösséget sejtet a háttérben amire sajnos ritkán látni példát -- nagyobb településeken pláne nem . Országos szintem pedig ritka , hogy  valamiféle pályázati támogatások valóban a megfelelő helyre érkezzenek meg ahelyett , hogy kézen-közön valamiféle lombkorona-sétányokba vándorolnának  -- de hát nekünk ez jutott ...

Előzmény: Bakancs4 (50398)
WooDoo Creative Commons License 2023.08.18 0 0 50400

Amit én láttam, azt úgy árulták Győr mellett, hogy nem működik. De lehet valaki megvette, és megcsinálta annyira, hogy el tudja adni...

Előzmény: S.B.K. (50396)
Greg34 Creative Commons License 2023.08.16 0 0 50399

Sziasztok! Lombardini LDW 502 FOCS motorhoz való hűtőventilátor lapát 4 lyukú azt hiszem, nem lapul véletlenül valakinél?

Bakancs4 Creative Commons License 2023.08.15 -2 1 50398

Mint korábban jeleztem az őszi regionális találkozó a megszokott Doromlás helyett egyik mopedes társunk felajánlása folytán Szentgálpusztán lesz . Íme a találkozó kiírása : 

 

 

 

Kedves moped autósok !

 

Ezúton szeretnénk benneteket meghívni az őszi találkozóra, amelyet új helyszínen tartunk , az  évtizede megszokott Doromlás helyett  .

 7173 Zomba-Szentgálszőlőhegy központi tér, szeptember  9 , szombat.  Itt várunk  10 órától minden moped autós társunkat egy kis szakmai beszélgetésre, más gépének megcsodálására, és egy kemencében sült ebédre.

Az ebéd 1000 ft/fő, ital fogyasztására büfé is lesz, de hozhattok is magatokkal. Aki ebédet szeretne kérni, augusztus 31.-ig kérem jelezzen vissza az alábbi elérhetőségek egyikén.

A találkozót esős idő esetén is meg tudjuk tartani, fedett szélvédett helyen.

 

A távolról érkezők részére a korábban megszokott helyszínen ( Bogyiszló  , Doromlás kb. 30 km ) esetleg tudunk szállást biztosítani , de az erre vonatkozó igényeket minél előbb jelezni kell Gergely Péternek ( gemenc.tse@gmail.hu ; 30/922-08-72 ) .

 

Üdvözlettel: Hollósiné Marcsi   30/3194562     hollosimari@gmail.com

 

Előzmény: Bakancs4 (50366)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.08.15 -2 3 50397

Amint az várható volt : a sóstói találkozó nagyon visszafogottan sikerült , mindössze csak 6 mopedautó jött össze . Néhány húzóember egészségügyi okok miatt kiesett , illetve a késői kiírás is sokat rontott a helyzeten .

Üde színfolt volt , hogy egyik társunk elhozta a féléves kislányát , aki tavaly mint pocaklakó tulajdonképpen ott volt már . Metcal is eljött a Microcarral -- ő tavaly vásárlási tanácsért kereste fel a találkozót ; ő legalább a vásárlás előtt tájékozódott .

Érdekes színfolt volt a Burgerlandból lábon érkezett Microcar kisteher is . A masina 3 éves múlt , és bár magyar szemmel nézve karcmentes és teljesen újszerű , de a tulajdonos hamarosan visszaviszi a kereskedésbe ahol beszámítják és vesz egy újat ... Nekem ezen a kocsin a hátranyíló ajtó mellett a  plomba volt  leginkább meglepő : az adagoló füstcsavarját ( ahol a motor teljesítményét lehetne feljebb strófolni ) egy kis leplombált dobozba rejtették .

És persze láttunk nagyon szép autókat és  nagyon szép lányokat -- az autók jobbára öregek , a lányok pedig fiatalok voltak ...

Mivel vasárnap délelőttre zivataros időkre jöttek jóslatok a találkozó a szokottnál is gyorsabban zárult .

Ha valaki esetleg a költségekkel akar kalkulálni : én az egy (szombat) éjszakára , egy kis sátorra és egy kocsira , egy főre 4550 Ft-ot fizettem .

 

Előzmény: Bakancs4 (50366)
S.B.K. Creative Commons License 2023.08.13 0 0 50396

Amúgy honnan tudod, hogy üzemképtelen? Tudsz róla valamit?

Előzmény: WooDoo (50393)
S.B.K. Creative Commons License 2023.08.13 0 0 50395

Meglehet. Ajkán volt, de működött. Sajnos, szétszedni nem tudtuk, és ez a probléma nem látszott rajta. Mivel zuhogott az eső, még csak próbaútra sem tudtunk vele menni, de bíztunk benne, hogy jó. Úgy fest, befürödtünk.

Előzmény: WooDoo (50393)
bananatree Creative Commons License 2023.08.13 0 1 50394

jó kérdés

ha nem egyformák, akkor előfordulhat, hogy nem egyformán fog felfutni a fordulatszám, és "riszálni" fog az autó

de lehet, hogy pont semmit se lehet majd érezni belőle, a súly/teljesítmény miatt

 

Előzmény: S.B.K. (50391)
WooDoo Creative Commons License 2023.08.13 -1 0 50393

Azt az üzemképtelen Estrima Birot vetted meg, amit Győr környékén árultak? 

Előzmény: S.B.K. (50389)
WooDoo Creative Commons License 2023.08.13 0 1 50392

Egy autómosóban tegnap összefutottam egy összkerékhajtású kínai elektromos mopedautóval. Mondjuk csak elméletileg mopedautó, mert a műszaki paraméterei megfelelnek az előírásoknak, de nem tudták forgalomba helyezni, mert nincs európai típusbizonyítványa. Ennek tükrében elég drága játékszer lett, mert 17000 USD volt az ára, szállítással, vámmal és áfával.

Sajnos elfelejtettem lefotózni, de kb. úgy néz ki, mint a csővázas ATV buggyk. Csak 1 motor van benne, ami az ülések mögött, a plató alatt van, és kardánnal hajta az első osztóművet. Vonóhorog, és csörlő is van rajta. Jópofa járgány, az esőtől valamennyire védve vannak az utasok, van szélvédő, de fűtés nyilván nics. Ólom akkus, de 80 km-t elmegy egy töltéssel, a sebessége max. 40 km. Erdészeknek, vadászoknak jó lehetne. Sajnos COC papír nélkül csak forgalomtól elzárt területen használható...

S.B.K. Creative Commons License 2023.08.12 0 0 50391

Igen, BLDC, de két vezérlője van, így gondolom, egyforma kell bele. Ha nem találok ugyanolyat, mind a kettőt cserélnem kell? (4V 4000W)

Előzmény: bananatree (50390)
bananatree Creative Commons License 2023.08.12 0 0 50390

Tudtommal kínai Proud Eagle BLDC motorok vannak benne, nagyjából bármilyen vezérlő jó lehet hozzá.

 

Előzmény: S.B.K. (50389)
S.B.K. Creative Commons License 2023.08.12 0 0 50389

Sziasztok!

Estrima Biróhoz keresek ilyen vezérlőt. Tudja esetleg valaki, hol kaphatok?

Sándor P Creative Commons License 2023.08.04 0 1 50388

Üdv mindenkinek.Keresek magyar papiros mopedautót 1,3m ft-ig.Békés megye környékén.Facebok-on elérhető vagyok vagy leírom az e_mail címem.   sanyipet@ gmail.com .Tudom hogy nem adok veszek fórum,de hátha lapul valakinél valamilyen jó járgány.Ide is lehet írni,naponta többször is olvasom a fórumot.Elnézést mégegyszer mindenkitől.

 

 

 

Metcal Creative Commons License 2023.07.26 0 0 50387

Köszönöm a magyarázatot . Sokat segített . A You-tube-on nem értettem miért fordítja el a hátsó dugót .
Persze az enyém semerre nem fordul , remélem majd ki tudom ugratni a pedálnyomással . Nem szeretnék komlett új féknyerget venni .

Előzmény: Mnagy (50382)
WooDoo Creative Commons License 2023.07.24 -3 0 50386

Úgy döntöttem, eladom az elektromos Ligier Be Sun-t, mert amióta vettünk egy elektromos Citroent, inkább azzal furikázok. Az is csak 10-11 kWh-t fogyaszt 100 km-en, viszont van benne klíma, és a zöld rendszámmal ingyen lehet parkolni. Mondjuk zöld rendszámot már lehet kérni a Ligierre is, csak be kell vinni egy szemlére a közlekedési hatósághoz, és adnak egy új műszaki adatlapot és az okmányirodában kicserélik a rendszámot és a forgalmi engedélyt.

 

3 éve vettem a Be Sun-t, kb. 40e km-t mentünk vele, meghibásodás ezalatt nem volt. Sokkal megbízhatóbb, mint bármilyen diesel motoros mopedautó. A hajtásláncban csak a csapágyak a kopó alkatrészek, nem kell a variátor és a motor szerelése miatt aggódni. Teljesen újszerű a kocsi állapota, minden működik benne. Lengőkar szilenteket és fékbetéteket cseréltem benne. A hátsó tekercsrugókat kicseréltem légrugókra, mert terhelés nélkül pattogot a rossz utakon. 

A hatótáv nyáron 70-80 km, télen fűtéssel 40-50 km. Nekem ennyi bőven elég volt a napi szaladgáláshoz, akinek ez kevés, annak nem való az elektromos mopedautó. A sebesség gps szerint 45 km/h-ra van korlátozva, de nálunk Debrecenben ennyi is elég. 

 

Fagyiskocsinak átépítve szeretném eladni, de ha úgy nem viszik el, akkor felépítmény nélkül is eladom. Tavasszal egy ugyan ilyen Be Sun-t 2M Ft-ért adtam el, de az N1 kategóriás teherautó volt, évente 60e Ft-os biztosítással, és 2 évente kötelező műszaki vizsgával. Ezért a mopedautó változatért is 2M Ft-ot kérek.

tombolo Creative Commons License 2023.07.24 0 0 50385

Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni a Microcar Mc2 központizár vezérlője holtalálható ? Köszi.

oljeg12 Creative Commons License 2023.07.23 0 0 50384

Én kihúztam a régi bovden belsőt, ami alapján méretre vágtam az újat. Megcsináltam a gázpedál felőli végét és befűztem a helyére. Helyszínen csináltam meg a másik végét.

Előzmény: Harsányi Tamás (50383)
Harsányi Tamás Creative Commons License 2023.07.22 0 0 50383

Sziasztok!

Gázbovdent hogyan lehet kicserélni.

Mnagy Creative Commons License 2023.07.22 0 0 50382

A belső, tömítő gumigyűrűk miatt nem mozognak kézzel a dugattyúk. A hátsó fékről pár mondat, ezek a rendszerű kézifékek egy magas emelkedésű menettel nyomják a dugattyút, belül az "anya" rész kicsit mozog, hogy az olajos rész is tudjon dolgozni. Fékbetét cserénél azt a kereszt irányú bemarást használva tekerhető be alapra a dugattyú, míg az elsőket egyszerűen akár egy kis asztalos szorítóval ís vissza lehet nyomni. Fékbetét cseréknél az alapra nyomott, tekert dugattyúkat néhány fékpedál nyomássat újból üzemkészre pumpáljuk, míg a pedál fel nem keményedik. SZERINTEM.

Előzmény: Metcal (50380)
Greg34 Creative Commons License 2023.07.21 0 0 50381

Hátha segítenek, itt azért benne vannak páran, csak meg kell várni a választ, de ezek brutál kis szerkezetek, sok szempontból azok. Minél kevesebbszer bontogatja az ember annál jobb. Nagyon nem érdemes szétaprózni se, mert az elmúlt 20 év csontvázai tömegével fognak apró darabjaiban kihullva kibukni. :D

Előzmény: Metcal (50380)
Metcal Creative Commons License 2023.07.21 0 0 50380

Végre sort kerítettem a 14 éves MGO-m fékrendeszerének karbantartására . 
Ahogy szokott , a megbontással felvetődött jónéhány kérdés és megoldandó feladat .
Az első féktárcsák kopottak 40 000 km-el , látszik a vállasodás , a 4 mm-ből csak 3 mm vastagok . idővel cserélni kell .
A fém dugattyúk (elől 42 , hátul 22,5 mm) szorosak , kézzel nem mozgathatók , előbb-utóbb végleg beszorulhatnak . Porvédő gumi egyiken sincs . Számíthatok a felújításukra . Beszerzem a tömítés készleteket  és valamikor nekiállok . 
Remélem ezeket a beszorult dugókat a pedál nyomásával ki tudom ugrasztani .
A kézifék működése rejtély , arról sajnos semmit nem találtam . A kar elfordulása belül valahogy az eredeti fémdugót nyomhatja be . Ütve talán 1-2 mm-t sikerült benyomni a dugót , ekkor a kézifék jóval feljebb fogott . Egy két taposásra visszaállt . 

Érdekes , hogy mindezek ellenére a fék és a kézifék is rendben működik . Persze kérdés hogy meddig ?

Bakancs ! A siófoki tapasztalatcserét nem hagyom ki . A részleteket még nem tudom .

ívfény Creative Commons License 2023.07.20 -1 0 50379

ja! és nem a háromkerekűm van, hanem, 4...  casalini sulky m10-es, az egyik legvastagabb műanyagbol készült és stabil, erős vázu moped, sikerűlt kifognom, egy alig használtat nagyon jo áron.  sajnos az elözö tulaj meghalt, de nem nagyon használta, 16000 km van benne és mitsubisi motoros. a belseje is ujszerű és makulátlan,  sehol nincs repedezve, törve, semmi hanyatlás,, műszerfal és belsö is patika, tahát kihagyhatatlan vétel volt. nem akartam kocsit venni, de ezt meg kellett.

Előzmény: Bakancs4 (50375)
ívfény Creative Commons License 2023.07.20 -1 0 50378

legalábbis azt gondolom, hogy megoldodott, de majd kiderűl. amit képet mutatsz nekem ugyanazon fajta adattáblám van és alvázszám sehol, bár kaptam a gyártol infot, miszerint, a jobb elsö sárvédő és a lökhárito közötti részen lennie kellene beütésnek, de, az alváz olyan roszdás volt, ha létezett is ilyen, akkor, az már nincs. én ugy tudom, ha nincs, vagy nem fellelhetö az alvázszám, akkor az adattábla adatai a mérvadoak, de azt nem szeretik, az nkh-sok, mert az elvileg szegecselt és cserélhető, így nem 100%-osan releváns lehetőség az azonositásra. bár a motornak sincs száma, még a forgalmiban sem, de ez könyebben kezelendö egy motorkodos bejegyzéssel a forgalmiban.

Előzmény: Bakancs4 (50375)
ívfény Creative Commons License 2023.07.20 -1 0 50377

már megoldottam

Előzmény: Bakancs4 (50376)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.07.20 -2 0 50376

Jogszabályt nem tudok ez ügyben .

 

Előzmény: ívfény (50373)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!