Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ovoid Creative Commons License 2023.12.25 0 0 37914

Hát ez szopacs, részvétem!

Talán lehúznám az akksit egy napra.....

Az OBD adapter biztosan jó, másik autón megy?

Előzmény: 77balinfogó (37913)
77balinfogó Creative Commons License 2023.12.25 0 0 37913

Igen !amikor a hiba jelen van és nem indul az autó ég a piros kormány jel és a sárga lakat világít

Nem olvasható computerrel nem csatlakozik! Egy kis idő elteltével újra 

Indúl akkor CAN vezetési hibát ír.

 

Előzmény: ovoid (37912)
ovoid Creative Commons License 2023.12.24 0 1 37912

Hibát kiolvastad?

Mit adott?

Előzmény: 77balinfogó (37911)
77balinfogó Creative Commons License 2023.12.23 0 0 37911

Idős édesanyámnak van egy fiat puntó 1.2 es benzines 60 le autója, én tartom karban az autót, de most lett egy olyan hibája amivel nem tudok mit kezdeni. Hibaleírás: általában meleg motornál leáll a motor, úraindítani nem lehet, műszerfalon világít a piros kormány ikon, illetve az immobiliser sárga ikon. Ilyenkor az autó nem olvasható computerrel. Kis idő múlva valamitől újra indítható.Előzőleg cserélve lett az AC pumpa és teljes gyújtás trafókkal, vezérműtengely, illetve főtengely jeladó is. Minden javaslat érdekel, ha esetleg valaki tud segíteni, vagy ajánlani valakit, aki vállalná a javítást. Előre is köszönöm a segítségeteket!

codi1993 Creative Commons License 2023.12.18 0 0 37910

Kb mint èn annyira volt képben. :) 

Köszönöm a válaszod!

Előzmény: kacagógerle (37909)
kacagógerle Creative Commons License 2023.12.17 0 0 37909

Aki felhívta rá a figyelmedet, nem nagyon van képben. Nem kell oda csatlakoztatni semmit, így van jól ahogy van.

Az injektor híd végén lévő csatlakozó, melyen keresztül az üzemanyagnyomást lehet ellenőrizni.

Előzmény: codi1993 (37908)
codi1993 Creative Commons License 2023.12.17 0 0 37908

Üdv.

Segítséget kérnék tőletek. 

Bejelölt kis négyzetben milyen kábel stb hiányzik? Egy ideje már így használom, de felhívták rá a figyelmem hogy oda biztos volt valami kötve.

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=991IMG_20231217_195817.jpg

gnrb Creative Commons License 2023.12.02 0 0 37907

Örülök, hogy segíthettem és így sikerült találnod. Elviszik őket, mert manapság senki sem javít váltót, inkább cserét javasolnak.

Előzmény: 77Heller (37906)
77Heller Creative Commons License 2023.11.27 0 0 37906

Szia! 

 

Nagyon köszönöm a segítséget! Nem volt egyszerű találni egyet, meg is lepődtem!

Majdnem mindegyik bontásban lévő Puntóbol az elsők között veszik meg a váltókat...nem is gondoltam volna.

Köszönöm mégegyszer, segített kibővíteni a keresést....

 

Előzmény: gnrb (37904)
Rigo35 Creative Commons License 2023.11.20 0 0 37905

Szia.

Végül is nem kellett foglalkoznom vele.

Volt még egyéb motorikus baja az autónak,a női gazdája úgydöntött eladja.El is vitték utána 1 hétre kb.

Vett egy pukkant bmw-t.(na majd arra költhet igazán).Ő tudja.

Egyébként igen,ki kell szedni a rugókat a felütközésgátló cseréjéhez.Végülis hogy férne ki.

Előzmény: gnrb (37903)
gnrb Creative Commons License 2023.11.17 0 0 37904

Szia. A kuplung ugyan más, de a 16V-s (188A5000) váltója ugyanez, ezért az is jó rá, (még a 6 sebességes Sporting is), kiterjesztheted a keresést arra is.

Előzmény: 77Heller (37902)
gnrb Creative Commons License 2023.11.17 0 0 37903

Szia. Nem tudom, aktuális-e még, de a válasz: nem lehet. Tegnap cseréltem rugót (nagylámpás, de ebből a szempontból mindegy), mert már nagyon rozsdás volt, félő volt, hogy eltörik. Mivel ez az alkatrész rögzíti alul a rugót, és kb. fél fordulattal rá is van tekerve, csak a rugóval együtt emelhető ki.
Bontott került rá, néhány éve vettem a tatai olaszbontóból, az alsó – tárgyi – felütközésgátló és a felső gumi támasztógyűrű is rajta volt, sokkal jobb állapotban, mint a sajátja, ezért kompletten a bontottakat tettem be, persze némi tisztítás, festés és szikikonos gumikezelés után.
Van kettő autodoc-os video is a YT-on a rugócseréről (csík- és nagylámpás is, bár a futómű u.az), azokat nézd meg, mielőtt nekiállsz.
Ui.: a te rugód nem rohad?

Előzmény: Rigo35 (37869)
77Heller Creative Commons License 2023.11.13 0 0 37902

Sziasztok!

Budapest és környékén keresnék egy 5 sebességes vátót.

Egy 2003-as (már nagylámpás, de szerintem ez mindegy is), 1.2 8v, benzines autóhoz.

188A4000 a kód.

Köszönöm!

ovoid Creative Commons License 2023.10.26 0 0 37901

Biztosan, megoldottad már, de ha mégsem, akkor használd a bordásszíjon levő, gyári jelöléseket.....

Előzmény: 88GABOR88 (37900)
88GABOR88 Creative Commons License 2023.10.12 0 0 37900

Sziasztok, adott egy 1.2 16v punto hengerfejtomítés csere után + hengerfej síkolás is volt menne össze már de a vezérműszíj felrakása közbe adódott egy kis probléma : minden össze volt jelölve( a vezérműkerék+lendkerék 0 fokon) úgy is ment, menne vissza... de miután készre lenne feszítve a vezérműszíj elmegy egy kicsit a főtengely... jelöléstől kb. 4 mm-re..hiába tekerem el kicsit előtte a főtengely sehogy sem akar visszamenni az eredeti helyére.

Már próbálkoztam a gyári rögzítő készletével (2 pálca+a vezérműrögzítők)de így is eltérés van..Próbálkoztam már mindennel is!? Létezhet ,hogy a síkolás hiba vagy hengerfejtömités vastagság befolyásolhatja?  Minden építő jellegű hozzászólást szívesen veszek.

Belaba91 Creative Commons License 2023.09.06 0 0 37899

A gumisapka vége rajta van a hengeren (tehát az jó helyen van), viszont a másik vége (ahol a lyuk is van) teljesen "egybenőtt" a fém rúddal. Ha lenyomom a pedált, akkor behorpad a felülete és felőlem domborúvá válik, ha felengedem, akkor szintén a nyélen maradva kiemelkedik és felőlem homorú lesz. Ahogy jobban megnéztem, van egy szakadás is már a sapkán, szét fogok nézni cseréje ügyében. És szerzek valamilyen teflon spray-t, vagy teflonos szilikonzsírt.
Köszönöm! 

Előzmény: ovoid (37898)
ovoid Creative Commons License 2023.09.03 0 0 37898

Szivesen!

Hát igen, nagyot lehet hokizni vele....  :)

"jelenleg mozog a főhenger porvédője magával a nyéllel" ha arra a gumisapkára gondolsz, akkor ezt nem igazán értem, mert állnia kellene a henger nyakán... Csak vissza kellene nyomni.

 

 

Zsírnak szerintem, bármi jobb a semminél, de úgyis kitaposódik egy idő után. Ha van teflontartalmúd, az nem öregszik, abból adj neki bőven.

A fémszárnak, száraznak kell lenni (nem úgy mint a képen).

 

Előzmény: Belaba91 (37897)
Belaba91 Creative Commons License 2023.09.02 0 0 37897

Köszönöm a segítségedet, nekem egyből kettétört a rögzítőelem a kiszenvedése során. Ezt követően a munkahenger fémgömbjét sikerült kiugrasztanom a csésze alá, viszont az új rögzítőelemet csak úgy tudtam a főhengerre visszarakni, ha azt "padlóig" lenyomott pedálállásnak megfelelően visszanyomtam. Ehhez persze meg kellett nyitni a főhengernél a hidraulikus kört, de valóban nem kellett azt kiszerelni. Zsírozására milyen anyagot ajánlanál (jelenleg mozog a főhenger porvédője magával a nyéllel, gondolom ez sem lesz hosszú távon így jó)? 

Előzmény: ovoid (37896)
ovoid Creative Commons License 2023.08.28 0 0 37896

A pedált a tengelye kihúzása után, ha jól emléxem, ki lehet húzni, de akkor még nincs a kezedben a pedál.

Előbb a csészénél is szét kell kapni. Úgy hogy a rögzítőelemet hátra nyomod (ez tartja hátulról a tengely végén levő gömböt, hogy ne akadjon ki a pedálból).

A csésze pereme két kis vájatba ugrik bele, ha jól emlékszem, de egy kis zsír is benn tudja tartani összerakáskor a helyén.

A főhengert ehhez a művelethez nem kell kivenni, de ha akadozik a pedál, akkor ez, és, vagy a munkahenger is lehet kaka.

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Belaba91 (37895)
Belaba91 Creative Commons License 2023.08.27 0 0 37895

Sziasztok!

 

Nekem is előjöttek a kuplungpedálos okosságok, csak lustaságból halogattam a dolgot, aztán most már lenyomásnál is ugrik egyet a pedál, meg vissza is csak rugdosásra jön. Kicsit bütykölgetve, nekem a fő/adó hengert a kuplungpedálhoz rögzítő műanyag már biztosan törött, meg valószínűleg a pedálbeli műanyag csésze is ludas lesz a sztoriban. Ahogy nézem, már volt téma ez bőven ezen a fórumon, de azt explicit nem láttam sehol sem, hogy ezt a csészét hogyan is lehet kiimádkozni a pedálból. Jól gondolom, hogy itt mindenképp le kell venni az adóhengert, vagy ki lehet valahogyan bűvészkedni magában a kuplung pedált is?

 

Köszönöm a segítségeteket előre is!  

Előzmény: ovoid (37751)
ovoid Creative Commons License 2023.08.12 0 0 37894

Mivel minden megoldva, már tárgytalanná vált a dolog.....

ovoid Creative Commons License 2023.08.09 0 0 37893

Urak!
Kellett már valakinek kúpgörgős csapágyak cseréje után hézagolni a difit?
Az ok, hogy szerezni kell különböző hézagoló lemezeket (még nem találtam forrást), de a szimering ház meghúzása után, mi a korrekt állapot, mennyire szorulhat?
Köszönöm, ha tudsz segíteni!

tt1150 Creative Commons License 2023.07.26 0 0 37892

Sziasztok!

Punto 55s benzin üzemanyag nyomásszabályozó membránt keresek, esetleg valaki tudna egy cikkszámot vagy boltot ahol kapható?

sooty Creative Commons License 2023.07.15 0 0 37891

Sziasztok.

Valaki hozzáértő megsúghatná, hogy a punto 2 1.9D  188 a3000-nek hogyan is áll a vezérlése. Úgy ahogy szerintem kéne, úgy nem forog át a motor.

Valami turpisság van benne, amire még nem jöttem rá.

Valószínű egyébként, hogy a szíj korábban átugrott, ezért kellene ujra pontosan beállítani, de az egyértelmű jelölésekkel valamiért nem fordul át. Találok két olyan lehetőséget, ahol átfordul a motor, de ott nincs normálisan értelmezhető jel.

ovoid Creative Commons License 2023.06.21 0 0 37890

Szerintem, kell, hogy ne sugározza az esetleg izzó katalizátor a meleget a hűtőre, hamarabb érje el a működési hőfokát a katalizátor, és tűzvédelmi okai is lehetnek....

Derékszögű fúróadapterrel lehet abba tenni új meneteket....

Előzmény: Grg (37889)
Grg Creative Commons License 2023.06.21 0 0 37889

Sziasztok,

 

Nyolc szelepes motornál a katalizátor-kipufogócsonknál levő hővédő lemez mennyire létfontosságú?  Sajnos így 18 év után teljesen elengedte magát, és a felső 4 csavar ami a leömlőn van már nem csavar így esélytelen egy új lemezt felfogatni...

bubu37 Creative Commons License 2023.05.25 0 0 37888

Sziasztok segítséget szeretnék kérni adót egy Fiat Punto 1.1a váltoval van probléma olyan mintha az 1-es fokozat hejet valami más fokozat lenne az autó ijenkor rángat a 4.ès az 5. Fokozat szerintem jó helyen van mert az autóval ott todok menni 100km/orát is elöre is köszönöm a segítséget 

berci 2 Creative Commons License 2023.05.15 0 0 37887

Sziasztok! Lenne valaki aki kicserélné a hengerfej tömítész?? 1.4 16 v. Miskolc, Nyíregyháza környéke. Köszönöm 

berci 2 Creative Commons License 2023.05.15 0 0 37886

Köszönöm 

 

 

gnrb Creative Commons License 2023.05.15 0 0 37885

Ez így többesélyes… Lehet gyertyahiba (de nem valószínű), és ha tankolás előtt jó volt, lehet hogy sz@r benzint kaptál, az is szokott hidegindítási problémákat okozni. A trafó tetején a csatlakozó hajlamos megrepedni, letörni (típushiba), azt mindenképpen nézd meg!
A hűtőfolyadék (észlelhető mértékben) nem fogyhat! A tiszta olaj és víz nem garancia, ha nem keveredik, akkor is lehet hengerfejtömítés hiba, a víz az égéstérbe jutva a kipufogón át távozik. Ezt mindenképpen nézesd meg, nem egészséges, a fagyálló a dugattyúnak sem tesz jót, és lehet, hogy ezért dadog hidegen…

Előzmény: berci 2 (37884)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!