A motorteljesítmény különbségen kívül, mi az ami még a yanmar felé billenti a mérleget a kubotával szemben? Kubotám volt (rövid ideig) yanmar van jelenleg (Titán2). Kubotának mintha jobb lenne az alkatrész ellátottsága.? Összességében mi a tapasztalat, különbség menet tulajdonságokban a Crossline, vagy az mc típusok között? Javítási szempontból?
Ismereteim szerint a sárvédő ragasztva van , és eléggé embert próbáló feladat egy darabban leszedni . A gyártó nyilván úgy gondolta , hogy sohasem kell a leszedett darabot felhasználni semmire . Vagyis ha sérül az elem akkor leszedik darabokban és feltesznek helyette egy újat .
Persze nálunk-felé a hozzáállás egészen más : addig ügyeskednek egyesek amíg valamiképp szikével-melegítéssel elvagdossák a ragasztót és csak leszedik egyben ... Én még ezzel nem próbálkoztam .
Én a magam részéről Yanmar-párti vagyok , így ez inkább az MC felé húzna . Annak viszont megvan a több fejlesztésen keresztülívelő típushibája : a korrózióra (és ebből adódó törésre ) hajlamos hídja és vázkerete . Mint nemrégiben Metcal társunktól megtudtam ez még a MGO-in megvan gyengeségként .
Én másfél éve -- sajátos véletlen folytán -- hozzájutottam egy JDM Abaca-hoz , nekem nagyon bejött , de az tény , hogy a csomagtartója kicsi .
Ezt valóban csak a Crossline tudja : hűtőszekrény a mopedben -- enélkül melegen itták volna a sört a találkozó résztvevői Sóstón , 2020-ban .
Érdeklődnék vásárlási szándék miatt hogy, Aixam crossline 2010előtti esetleg Microcar mc2 vel mi a tapasztalat? Mit lehet, érdemes róluk tudni? Nem sok infót találtam róluk. Megbízhatóság, alkatrész ellátottság? Vagy más tipus esetleg? Japán motorral és hasonlóan nagy csomagtartóval. Kb. 1,5 mill. ft körül Segítségeket előre is köszönöm!
Nincs lágy rúgózása a gyárinak se. (Össze se lehet nyomni ) , különben elúszna akár az eleje, vagy a hátulja. Ha pedig elpattog, akkor a teleszkóp már halott benne, hatástalan.
40 - 50 kilométer/óráig nincs is jelentősége. Eljár, mint a babakocsi. Sokszor akkor cserélik, amikor kifolyik belőle az olaj, és eltörik a rozsdától.
Megnyujtani a rugokat? Felkemenyiteni kovacsmuhelyben? Ilyen is van? Létezik egyáltalán valahol kovacsmuhely mostanában? Utoljára kovacsmuhelyt 1991 ben láttam, azt is a szakmunkásképző ipari iskola tanműhelyében. Gondolom azóta már az sincs meg. mondjuk a lágy rugózás, az pont jó ezekhez a könnyű jarganyokhoz, a fos nemzeti utakon. Még az a csoda, hogy ez a mészaros lorinc nem hozott létre közpénzből egy mopedauto alkatrészeket gyártó kisipari gmk-t. Hogy meggazdagodna belőle. A viccelődést félretéve ha lesz időm, és eljutok majd oda, meghosszabitom a kinai teleszkop rugó útját. Az tuti, 40 ezer orbani forintért nem veszek darabját. Az az igazság, még sok meló van a jarganyon, mert nyáron meg kellett furatni a blokkot, új dugattyú gyűrű, stb, és habár már benne van a helyén a motor, még nem volt elindítva. Ha már majd pöfög, akkor jön el a hátsó lengéscsillapító javitgatasa.
Egyszer volt itt egy szakmai csörte : mennyire veszélyes a típusidegen lengéscsillapító beépítése . Én részletesen leírtam a véleményemet : http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=157279430&t=9147790 A vitapartner álláspontját nem sikerült megismerni , mert nem válaszolt és soha többé nem is írt egy betűt se erre fórumra .
Ez pedig valami gyártatásról-átalakításról szól , igaz nem Aixam hanem Ligier :
Sajnos ez a kis darabszámok miatt IS van. Rengeteget állnak raktáron az alkatrészek, közben folyamatosan drágulnak. Máshoz is, nem csak a kis brumikhoz.
Ez egy kész rablás ami alkatrész árakat kérnek ezekhez a kis szar autókhoz. Az igazat megvallva, vettem már bele két éve, ilyen egyen kínai teleszkópot, csak olyan kemény volt a rugoja, hogy semmi rugózás nem volt. Kicseréltem az eredeti rugora, így már akár jó is lenne, csak kicsi a teleszkóp rugó útja, így ezeken a jó kis közpénzből nem finanszírozott nemzeti utakon, állandóan felutkozik. Szóval, ha a teleszkóp útját megtudnam hosszabbítani, jó lenne.
Szerintem használtat nem találsz, ami még használható. Legfeljebb azt mondja az eladó, hogy még használható. Össze tákolni az nem valami megbízható megoldás. Én 4 éve cseréltem az elsőket, aminek 45 000 volt akkor darabja.
Adott egy Ligier xtoo r Lombardini progress motorral, minusz 5 fokig izzit és indul is,de minusz 5 fok alatt nem izzit, nem világit a visszajelzö, és nem is indul.Lehet a hiba az izzitó relé? Most arra készülök rendelek egy új relét és várom a minusz5 alatti időt. Ha valaki járt már igy és tudja a hiba okát kérem jelezze. köszi
Köszi. 40 ezer per darab. Ez még a putyini háború árnyékában is vérlazító. Inkább hegesztek egyet hulladékból. De ha esetleg van valakinek bontott jó állapotú hátsó lengéscsillapító, és nem kell neki, akkor akár még meg is egyezhetünk
Illetve mekkora távokat szoktál megtenni? Mert annyi pénzből, amennyit elköltesz a motor javítására, lehet kijönne egy elektromos átépítés is.
Az elektromos Ligierem hatótávja 70-80 km nyáron, télen kb. 40 km, ha a fűtés is megy. 3 év alatt több mint 40e km-t mentem vele. Van egy átépített Stellám is, az is elmegy 70-80 km-t nyáron, téli tapasztalatom nincs vele, mert csak egy ponyva teteje van, ajtajai meg nicsenek. Bár régebben télen is motoroztam, attól nem huzatosabb egy kabrió sem...
Jújj, hát két éve volt 6 lepedő.. De a 2 év alatt elég sok minden tönkrement, ablakemelő, kijelző, AC pumpából kiszakadt a tápkábel ezeket az apróságokat én javítottam, majd jöttek a nagyobb dolgok, egyik izzítógyertya, generátor, önindító.. akku behalt mindezek miatt.. a teljesség igénye nélkül. Amúgy mendegélt ez.. 5-6000km belement, de a végén már féltem, hogy egyszer vége van a sompolygásnak. S valahol ott maradok.
Használt blokk 100-200 közt van. Néha még a facebookon is feltűnik. S sajnos igazad van, nem tudnak vele mit csinálni. Többször hallottam már "ez kuka" , "nem lehet vele mit kezdeni" , "megfőtt"..
"Bár ha a hidegindító éter pörgette akkor a gázolaj-betápcső lerántásnak nincs túl sok szerepe ."
Na ez az, azt nem mondta hogy hogy történt, csak azt hogy megijedt.. előtte mondott még olyat hogy a légszűrőház talpát alig bírta lefeszegetni. Nos, én azt már több körön is levettem anno, és még ugyan könnyen szépen jött le, én gyanítom, de csak gyanítom hogy a gázrugót is megnyomorgatta a feszegetéssel, esetleg kiakadt.. (?) nem tudom, nem voltam ott.
hátt nembiztos, hogy az a jo választás, ha veszel másik blokkot!?, ugyanis lehet, hogy veszel egy másik problémát magadnak? nem feltétlenűl, de nagyonis esélyes, lehet azért adják el azt a másik motort, mert valami nem gromek vele. pl kezdődő hengerfejes !bár akkor igaz, lehet, hogy jol indul, de jön az ámokfutás a tömités cserékkel, legalábbis sok esetben ez van, a szarrá állitgatásrol nem is beszélve, ezt tapasztalom. vesznek egy valamilyen tömést a fej alá hajintják és, megy egy darabig, ha éppen életre tudják kelteni az állítgatás miatt, aztán megint rövid időn belűl hengerfejes lesz. ezek a motorok nem műszaki csodák, csak ismerni kell öket és a gyengéit. , ha megtudsz rola mindent, mondhatni, egyszerű, mint a faék... csak sok kolléga nem gondolja át a dolgokat és veszi elő az iskolában tanultakat, na, persze, ha éppen hiányzott, vagy nem figyelt oda,vagy racsnizott a pad alatt,vagy egyébb, akkor fekete lyuk van az agyában és döcc lesz a vége. bármelyik autoszerelönek meg kéne tudnia javítani egy ilyen kis motort, az iskolában tanultak alapján, csak ott van az is, hogy legtöbbször alkatrészcserélők, mert abbol is szépen elvannak és, a tudás, feledésbe merűl, sajnos ez van. és akkor képzeld el az elektromos verdákat!!, azok a szerelők, akik, még a hagyományos mechanikához sem nagyon értenek, mit tesznek, majd az ev autok hibáival, én ezt is megtapasztaltam már, hogy nagyon sok kolléga segghülye az innovácios termékekhez, de ez még bocsánatos bűnnek tekinthetö, mert, egy teljesen más technika, mint a hagyományos robbano motorok.