Köszönöm a segítséget. Esetleg egy e-mail címet kérhetek arra az esetre, ha a későbbiekben tanácsra, segítségre lenne szükségem motorral kapcsolatban?
A porlasztócsúcs egy elég macerás sztori. Sajnos volt benne részem. Egy szomszéd város béli adagolós szakihoz fordultam. Pár évtizedes tapasztalat ellenére is vakarta a fejét. Vittem a porlasztót és a csúcsot is (Orakertől rendeltem), ami egyébként minőségében nem volt prémium kategória (szaki szerint), de második éve jól szolgál. Nemrég szét kellet szednem, így ellenőriztem ha már kint volt. Két év alatt érzékelhető változás nem történt. Indul hidegen, melegen nem füstöl. A kálvária azzal kezdődött hogy: porlasztó összerakva új csúccsal, de nem bírta a nyitó nyomást beállítani fizikai méret különbségek miatt. Az ő javaslatára vettem 2 Toyota Hilux bontott porlasztót. Ezt is elvittem és kezdődött a méregetés. A megoldás az lett hogy a Hilux porlasztókból, ha jól emlékszem 0,2mm ki esztergált műszerész esztergán. Ebbe a módosított házba tette bele az általam vitt csúcsokat és beállítva készre szerelte. Ezután következett egy újabb összehasonlító mérés sorozat az eredetihez képest. Eredmény: a csúcs kilógása a házból és a 20x1,5 rögzítő menet és minden más egyezett az eredetivel
az egyetlen különbség az, hogy picit magasabban áll ki a hengerfejből mint az eredeti. Így lett olyan porlasztóházam amibe lehet kapni csúcsot.
Beszerelés előtt rá tettem őket a nyomócsövekre és ellenőriztem különböző töltés állásnál. Porlasztási kép minden állásban szép szabályos, után cseppenés mentes.
Ezután beszereltem és tökéletesen működött, működik azóta is! Ennek kb 2 éve és szaporodott benne a kilóméter rendesen.
Azt elismerem , hogy a Kubotához jobb lehet ellátottság -- én most égen-földön nem tudok a Yanmar motoromhoz porlasztócsúcsot szerezni . Ettől függetlenül a Yanmart jobbnak érzem .
A Crossline kontra MC dologra nem tudok mint mondani , mert egyik kocsim se volt soha . Aixamból a legmodernebb az 500-as ( bár abból többféle ) volt-van a háznál . A Microcar még kutyábbul áll , alaposabban Lyra-val foglalkoztam , illetve hellyel-közzel volt dolgom többször Virgoval . Vagyis mindkét gyármányról eléggé ásatag ismereteim vannak . Viszont a felsorolt és a kérdezett típusok motorjaiban semmi változás nincs , a Crossline ugyanazt a motort használja mint a jó öreg kislámpás , és az MC is vagy az LDW502-est , vagy a Yanmart építette be .
Ezért csak a motort véleményeztem -- a mopedautókban használt kéthengeres , hagyományos rendszerű motorok szinte mindegyikéről ( LDW502 , Z402 , Z482 , Mitsubishi és Yanmar ) rendelkezem személyes tapasztalatokkal .
A motorteljesítmény különbségen kívül, mi az ami még a yanmar felé billenti a mérleget a kubotával szemben? Kubotám volt (rövid ideig) yanmar van jelenleg (Titán2). Kubotának mintha jobb lenne az alkatrész ellátottsága.? Összességében mi a tapasztalat, különbség menet tulajdonságokban a Crossline, vagy az mc típusok között? Javítási szempontból?
Ismereteim szerint a sárvédő ragasztva van , és eléggé embert próbáló feladat egy darabban leszedni . A gyártó nyilván úgy gondolta , hogy sohasem kell a leszedett darabot felhasználni semmire . Vagyis ha sérül az elem akkor leszedik darabokban és feltesznek helyette egy újat .
Persze nálunk-felé a hozzáállás egészen más : addig ügyeskednek egyesek amíg valamiképp szikével-melegítéssel elvagdossák a ragasztót és csak leszedik egyben ... Én még ezzel nem próbálkoztam .
Én a magam részéről Yanmar-párti vagyok , így ez inkább az MC felé húzna . Annak viszont megvan a több fejlesztésen keresztülívelő típushibája : a korrózióra (és ebből adódó törésre ) hajlamos hídja és vázkerete . Mint nemrégiben Metcal társunktól megtudtam ez még a MGO-in megvan gyengeségként .
Én másfél éve -- sajátos véletlen folytán -- hozzájutottam egy JDM Abaca-hoz , nekem nagyon bejött , de az tény , hogy a csomagtartója kicsi .
Ezt valóban csak a Crossline tudja : hűtőszekrény a mopedben -- enélkül melegen itták volna a sört a találkozó résztvevői Sóstón , 2020-ban .
Érdeklődnék vásárlási szándék miatt hogy, Aixam crossline 2010előtti esetleg Microcar mc2 vel mi a tapasztalat? Mit lehet, érdemes róluk tudni? Nem sok infót találtam róluk. Megbízhatóság, alkatrész ellátottság? Vagy más tipus esetleg? Japán motorral és hasonlóan nagy csomagtartóval. Kb. 1,5 mill. ft körül Segítségeket előre is köszönöm!
Nincs lágy rúgózása a gyárinak se. (Össze se lehet nyomni ) , különben elúszna akár az eleje, vagy a hátulja. Ha pedig elpattog, akkor a teleszkóp már halott benne, hatástalan.
40 - 50 kilométer/óráig nincs is jelentősége. Eljár, mint a babakocsi. Sokszor akkor cserélik, amikor kifolyik belőle az olaj, és eltörik a rozsdától.
Megnyujtani a rugokat? Felkemenyiteni kovacsmuhelyben? Ilyen is van? Létezik egyáltalán valahol kovacsmuhely mostanában? Utoljára kovacsmuhelyt 1991 ben láttam, azt is a szakmunkásképző ipari iskola tanműhelyében. Gondolom azóta már az sincs meg. mondjuk a lágy rugózás, az pont jó ezekhez a könnyű jarganyokhoz, a fos nemzeti utakon. Még az a csoda, hogy ez a mészaros lorinc nem hozott létre közpénzből egy mopedauto alkatrészeket gyártó kisipari gmk-t. Hogy meggazdagodna belőle. A viccelődést félretéve ha lesz időm, és eljutok majd oda, meghosszabitom a kinai teleszkop rugó útját. Az tuti, 40 ezer orbani forintért nem veszek darabját. Az az igazság, még sok meló van a jarganyon, mert nyáron meg kellett furatni a blokkot, új dugattyú gyűrű, stb, és habár már benne van a helyén a motor, még nem volt elindítva. Ha már majd pöfög, akkor jön el a hátsó lengéscsillapító javitgatasa.
Egyszer volt itt egy szakmai csörte : mennyire veszélyes a típusidegen lengéscsillapító beépítése . Én részletesen leírtam a véleményemet : http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=157279430&t=9147790 A vitapartner álláspontját nem sikerült megismerni , mert nem válaszolt és soha többé nem is írt egy betűt se erre fórumra .
Ez pedig valami gyártatásról-átalakításról szól , igaz nem Aixam hanem Ligier :
Sajnos ez a kis darabszámok miatt IS van. Rengeteget állnak raktáron az alkatrészek, közben folyamatosan drágulnak. Máshoz is, nem csak a kis brumikhoz.
Ez egy kész rablás ami alkatrész árakat kérnek ezekhez a kis szar autókhoz. Az igazat megvallva, vettem már bele két éve, ilyen egyen kínai teleszkópot, csak olyan kemény volt a rugoja, hogy semmi rugózás nem volt. Kicseréltem az eredeti rugora, így már akár jó is lenne, csak kicsi a teleszkóp rugó útja, így ezeken a jó kis közpénzből nem finanszírozott nemzeti utakon, állandóan felutkozik. Szóval, ha a teleszkóp útját megtudnam hosszabbítani, jó lenne.
Szerintem használtat nem találsz, ami még használható. Legfeljebb azt mondja az eladó, hogy még használható. Össze tákolni az nem valami megbízható megoldás. Én 4 éve cseréltem az elsőket, aminek 45 000 volt akkor darabja.
Adott egy Ligier xtoo r Lombardini progress motorral, minusz 5 fokig izzit és indul is,de minusz 5 fok alatt nem izzit, nem világit a visszajelzö, és nem is indul.Lehet a hiba az izzitó relé? Most arra készülök rendelek egy új relét és várom a minusz5 alatti időt. Ha valaki járt már igy és tudja a hiba okát kérem jelezze. köszi
Köszi. 40 ezer per darab. Ez még a putyini háború árnyékában is vérlazító. Inkább hegesztek egyet hulladékból. De ha esetleg van valakinek bontott jó állapotú hátsó lengéscsillapító, és nem kell neki, akkor akár még meg is egyezhetünk
Illetve mekkora távokat szoktál megtenni? Mert annyi pénzből, amennyit elköltesz a motor javítására, lehet kijönne egy elektromos átépítés is.
Az elektromos Ligierem hatótávja 70-80 km nyáron, télen kb. 40 km, ha a fűtés is megy. 3 év alatt több mint 40e km-t mentem vele. Van egy átépített Stellám is, az is elmegy 70-80 km-t nyáron, téli tapasztalatom nincs vele, mert csak egy ponyva teteje van, ajtajai meg nicsenek. Bár régebben télen is motoroztam, attól nem huzatosabb egy kabrió sem...
Jújj, hát két éve volt 6 lepedő.. De a 2 év alatt elég sok minden tönkrement, ablakemelő, kijelző, AC pumpából kiszakadt a tápkábel ezeket az apróságokat én javítottam, majd jöttek a nagyobb dolgok, egyik izzítógyertya, generátor, önindító.. akku behalt mindezek miatt.. a teljesség igénye nélkül. Amúgy mendegélt ez.. 5-6000km belement, de a végén már féltem, hogy egyszer vége van a sompolygásnak. S valahol ott maradok.
Használt blokk 100-200 közt van. Néha még a facebookon is feltűnik. S sajnos igazad van, nem tudnak vele mit csinálni. Többször hallottam már "ez kuka" , "nem lehet vele mit kezdeni" , "megfőtt"..