Köszönöm a válaszokat! Sikerült beszereznem az igazolást. A dolog kicsit trükkös, mert csekkes fizetés van megadva, de én bankkártyával fizettem ki online és a csekkeseknek nem küldenek igazolást, ott a csekk az igazolás. Mindegy, megoldódott.
Hamarosan kell vinnem a kocsit és az utánfutót műszaki vizsgára. A problémám az, hogy az utánfutónak nem találom az igazolását, amit a biztosító szokott küldeni. (union24)
Sem az e-mailek közt nincs, sem a biztosító honlapján belépve a dokumentumok közt nincs. A biztosítás élő, befizettem. Úgy látom, a biztosító nem küldött ilyen igazolást.
Régen biztosan kérték a vizsgán, de úgy emlékszem, utoljára már nem kérték, de nem vagyok benne biztos. Esetleg képernyőmentést készítek, amin látszik, hogy él a biztosítás, az is jó?
Sziasztok! Rommá törték az autómat, hátulról jöttek belém, rendőr/helyszínelő vette fel a kárt, írta a jegyzőkönyvet, ami elmondása szerint nem megtámadható, mert teljesen egyértelmű, hogy a másik fél volt a hibás. A kérdésem az lenne, hogy egy barátom adna kölcsön autót, írnánk egy kölcsönadásit, ezt az összeget köteles a károkozó biztosítója fizetni? Mik ennek a feltételei? Köszönöm.
Köszönöm szépen a gyors választ! Elégséges lehet az e-mail, tekintettel arra, hogy 1db K&H biztosítói e-mail címet találok (biztosito@kh.hu) és fogalmam sincs hogy ez megfelelő e, illetve mikor fogják elolvasni?
Az a baj, lakhelyemen gyaníthatóan nincs már K&H biztosító képviselet csak bank. Illetve ahol mutatja a Google térkép az irodát, ott biztosan nincs, viszont ennek csak holnap tudok utána járni.
Vagy 1 napon már nem múlik semmi?
Más: időközben össze vissza olvasgattam az interneten és találtam arra való utalást, hogy régi biztosítás esetén, meg lehet próbálni a "közös megegyezéssel történő megszüntetést".
Hallottatok erről valamit, hogy ez sikerülhet, érdemes megpróbálni?
Írsz egy mailt a K&H-nak, hogy az Allianznál közben végig élő kgfb-od van, és utalják vissza a díjat, mert így érvénytelen a szerződéskötésetek. No para. A bankszámlaszámod is küldd el, hova utaljanak.
Sziasztok! Tájékozatlanságunk és jóhiszeműségem miatt az asszony autójának kötelező biztosításával kapcsolatban bajba kerültünk. A segítségeteket szeretném kérni, mit tehetünk.
Jelenlegi KGFB az Alianz biztosítónál van, évforduló 2023.11.05. Tegnap este, tehát 10.14-én rákerestünk a biztosítási összegekre és láttuk hogy a K&H biztosítónál fele annyi a díj. Nem ismerve a 30 napos felmondási szabályt, illetve jóhiszeműen azt gondolva, hogy a felmondást automatikusan intézik a biztosítók egymás között, megkötöttük a KGFB-t 2023.11.06-tól és bankkártyával ki is fizettük az éves díjat.
Ma kaptunk az Alianz-tól egy e-mailt, fizetési adatokkal, így jobban utána jártam és szembesültem azzal, hogy az Alianz biztosítást 30 nappal előbb, le kellett volna mondanunk, ilyenkor már késő.
Az más kérdés, hogy ha mindent tud rólunk egy online felület, azt miért nem tudja, hogy még nem mondtam fel az előző biztosítást, illetve miért nem figyelmeztet annak szükségességére? Annyit tudok, hogy az nem megoldás, ha nem fizetünk a régi Alianz biztosítónak.
Vasárnap lévén, nem sok helyre tudok fordulni tanácsért. Mi lehet a megoldás? Ezek után teljesen mindegy hogy melyik biztosítás marad, csak kettő ne legyen! Mit tudtok tanácsolni?
Szakértői véleményt szeretnék kérni hátha valaki tudna segíteni a helyzetemen.
2021 február 28-án vettem egy új autó és arra a Generalinál KGFB és CASCO biztosítást kötöttem. A meglévő autónkat csak 2021 májusában adtuk el, így az új autót A00 bonus-malus besorolással számolták. Sajnos a régi autó eladását követően nem vittem át a bonus-malus besorolás egyik biztosítás esetében sem. Most benyújtottam a Generalinál a bonus-malus igazolást és érvényesítették is a következő évi díjakban a kedvezményt (2023 feb -2024 jan) viszont arra hivatkozva hogy nem nyújtottam be az évfordulóig azaz 2022 febr 28-ig a bonus-malus igazolást, ezért nem hajlandóak a különbözetet visszautalni egyik szerződésemnél sem a 2021 május és 2023 februári időszakra vonatkozóan.
A kérdésem az hogy helyesen jár-e el a Biztosító és van-e olyan jogzsabály amely alapján jogosult vagyok a különbség visszatérítésére?
Nem gondolnám hogy a tulaj kívánsága szerint történne meg a kármegállapítás. A károkozónak kiküldik a javítás összegét és választhat hogy befizeti az összeget a biztosítónak, vagy változik a bónusz besorolás.Saját tapasztalatból írom.
Vagy kifizeti a biztosítód a 2 új ajtót, vagy javításra veszi fel az ajtókat, és kifizeti a sértettnek az ún. értékcsökkenési kártérítést, mert a fényezett elemek miatt így lényegesen kevesebbet ér a 4 éves autója egy sérülésmentesnél. Így igazságos.
Én kifizetném az okozott kárt.A kocsi tulajdonosának kiküldi a biztosító az okozott kárösszeget ha befizeti akkor nem változik a bónusz besorolása.Vagy lerendezed a kárt szenvedettel.
sziasztok, nagy köszönet, ha van az alábbiakkal kapcsolatban bármilyen információtok:
egy barátom kölcsönkert autójával okoztam kárt egy parkoló autóban. Neki 2020 júliusában kötött kötelező biztosítása és A00-s bonus-malus besorolása van, ami ettől a következő évben értelemszerűen M02-re fog romolni. A számára jelentkező többletkiadást szeretném kompenzálni, ennek érdekében kérdezem, létezik-e olyan szorzószám, vagy képlet ami alapján ki tudnánk számolni, hogy az elkövetkező 1-2 évben mennyi többletkiadást fog jelenteni számára ez a káresemény, illetve ez a kártörténeti adat hány év múlva avul el? Köszönettel!
A Pannon Egyetem végzős, gazdálkodási és menedzsment szakos hallgatójaként szakdolgozatomban azt vizsgálom, hogy milyen tényezők, indokok állhatnak amögött, hogy a biztosító társaságok általános megítélése nem igazán pozitív a magyar emberek körében. Ezért szeretnék kérni minden kedves kitöltőt, hogy legyen minél őszintébb a kérdőív megválaszolásakor. A kérdőív legvégén örömmel fogadom saját, személyes tapasztalataitokat, véleményeteket a témával kapcsolatban. Természetesen a kitöltés anonim, ingyenes és semmilyen kötelezettséggel nem jár. Válaszaitokat előre is köszönöm!