Másodsorban pedig egy érdekes anomáliával kapcsolatban kérném a segítségeteket: 2005 novemberi gyártású, nagy lámpás, 8 szelepes 1.2-es 2-es Puntom használati útmutatója elég csúnyán átvert - BKR5EZ gyertyák használatát írja elő, miközben 12-es furatok vannak a kocsi hengerfején, így azok bele sem mennek. Továbbá a váltóolaj kapcsán is kezdek szkeptikus lenni, Tutela ZC 75 Synt váltóolajat ír elő, de mióta lecseréltem a benne lévőt erre, azóta a kihajtásnál szivárog belőle az olaj, na meg a váltás is mintha nehezebb lenne. Amit kérni szeretnék, hogy ha bárkinek van hasonló időben gyártott Puntója, attól megköszönném, ha itt leírná, hogy milyen gyertyákat, illetve milyen váltóolajat javasol 1.2 8v-hez a kézikönyve (újabbakhoz tudom, hogy a Tutel Technyx 75w-85 való, csak nem tudom, hogy mikor történt a váltás rá).
Mennyivel hangosabb az autó akkor, ha csak dob nélküli középső kipufogócsövet teszek alá a dobbal rendelkező helyett? Teljesítményben/fogyasztásban tapasztalt valaki különbséget?
Idős édesanyámnak van egy fiat puntó 1.2 es benzines 60 le autója, én tartom karban az autót, de most lett egy olyan hibája amivel nem tudok mit kezdeni. Hibaleírás: általában meleg motornál leáll a motor, úraindítani nem lehet, műszerfalon világít a piros kormány ikon, illetve az immobiliser sárga ikon. Ilyenkor az autó nem olvasható computerrel. Kis idő múlva valamitől újra indítható.Előzőleg cserélve lett az AC pumpa és teljes gyújtás trafókkal, vezérműtengely, illetve főtengely jeladó is. Minden javaslat érdekel, ha esetleg valaki tud segíteni, vagy ajánlani valakit, aki vállalná a javítást. Előre is köszönöm a segítségeteket!
Szia. A kuplung ugyan más, de a 16V-s (188A5000) váltója ugyanez, ezért az is jó rá, (még a 6 sebességes Sporting is), kiterjesztheted a keresést arra is.
Szia. Nem tudom, aktuális-e még, de a válasz: nem lehet. Tegnap cseréltem rugót (nagylámpás, de ebből a szempontból mindegy), mert már nagyon rozsdás volt, félő volt, hogy eltörik. Mivel ez az alkatrész rögzíti alul a rugót, és kb. fél fordulattal rá is van tekerve, csak a rugóval együtt emelhető ki. Bontott került rá, néhány éve vettem a tatai olaszbontóból, az alsó – tárgyi – felütközésgátló és a felső gumi támasztógyűrű is rajta volt, sokkal jobb állapotban, mint a sajátja, ezért kompletten a bontottakat tettem be, persze némi tisztítás, festés és szikikonos gumikezelés után. Van kettő autodoc-os video is a YT-on a rugócseréről (csík- és nagylámpás is, bár a futómű u.az), azokat nézd meg, mielőtt nekiállsz. Ui.: a te rugód nem rohad?
Sziasztok, adott egy 1.2 16v punto hengerfejtomítés csere után + hengerfej síkolás is volt menne össze már de a vezérműszíj felrakása közbe adódott egy kis probléma : minden össze volt jelölve( a vezérműkerék+lendkerék 0 fokon) úgy is ment, menne vissza... de miután készre lenne feszítve a vezérműszíj elmegy egy kicsit a főtengely... jelöléstől kb. 4 mm-re..hiába tekerem el kicsit előtte a főtengely sehogy sem akar visszamenni az eredeti helyére.
Már próbálkoztam a gyári rögzítő készletével (2 pálca+a vezérműrögzítők)de így is eltérés van..Próbálkoztam már mindennel is!? Létezhet ,hogy a síkolás hiba vagy hengerfejtömités vastagság befolyásolhatja? Minden építő jellegű hozzászólást szívesen veszek.
A gumisapka vége rajta van a hengeren (tehát az jó helyen van), viszont a másik vége (ahol a lyuk is van) teljesen "egybenőtt" a fém rúddal. Ha lenyomom a pedált, akkor behorpad a felülete és felőlem domborúvá válik, ha felengedem, akkor szintén a nyélen maradva kiemelkedik és felőlem homorú lesz. Ahogy jobban megnéztem, van egy szakadás is már a sapkán, szét fogok nézni cseréje ügyében. És szerzek valamilyen teflon spray-t, vagy teflonos szilikonzsírt. Köszönöm!
"jelenleg mozog a főhenger porvédője magával a nyéllel" ha arra a gumisapkára gondolsz, akkor ezt nem igazán értem, mert állnia kellene a henger nyakán... Csak vissza kellene nyomni.
Zsírnak szerintem, bármi jobb a semminél, de úgyis kitaposódik egy idő után. Ha van teflontartalmúd, az nem öregszik, abból adj neki bőven.
A fémszárnak, száraznak kell lenni (nem úgy mint a képen).
Köszönöm a segítségedet, nekem egyből kettétört a rögzítőelem a kiszenvedése során. Ezt követően a munkahenger fémgömbjét sikerült kiugrasztanom a csésze alá, viszont az új rögzítőelemet csak úgy tudtam a főhengerre visszarakni, ha azt "padlóig" lenyomott pedálállásnak megfelelően visszanyomtam. Ehhez persze meg kellett nyitni a főhengernél a hidraulikus kört, de valóban nem kellett azt kiszerelni. Zsírozására milyen anyagot ajánlanál (jelenleg mozog a főhenger porvédője magával a nyéllel, gondolom ez sem lesz hosszú távon így jó)?
A pedált a tengelye kihúzása után, ha jól emléxem, ki lehet húzni, de akkor még nincs a kezedben a pedál.
Előbb a csészénél is szét kell kapni. Úgy hogy a rögzítőelemet hátra nyomod (ez tartja hátulról a tengely végén levő gömböt, hogy ne akadjon ki a pedálból).
A csésze pereme két kis vájatba ugrik bele, ha jól emlékszem, de egy kis zsír is benn tudja tartani összerakáskor a helyén.
A főhengert ehhez a művelethez nem kell kivenni, de ha akadozik a pedál, akkor ez, és, vagy a munkahenger is lehet kaka.
Nekem is előjöttek a kuplungpedálos okosságok, csak lustaságból halogattam a dolgot, aztán most már lenyomásnál is ugrik egyet a pedál, meg vissza is csak rugdosásra jön. Kicsit bütykölgetve, nekem a fő/adó hengert a kuplungpedálhoz rögzítő műanyag már biztosan törött, meg valószínűleg a pedálbeli műanyag csésze is ludas lesz a sztoriban. Ahogy nézem, már volt téma ez bőven ezen a fórumon, de azt explicit nem láttam sehol sem, hogy ezt a csészét hogyan is lehet kiimádkozni a pedálból. Jól gondolom, hogy itt mindenképp le kell venni az adóhengert, vagy ki lehet valahogyan bűvészkedni magában a kuplung pedált is?
Urak! Kellett már valakinek kúpgörgős csapágyak cseréje után hézagolni a difit? Az ok, hogy szerezni kell különböző hézagoló lemezeket (még nem találtam forrást), de a szimering ház meghúzása után, mi a korrekt állapot, mennyire szorulhat? Köszönöm, ha tudsz segíteni!
Valaki hozzáértő megsúghatná, hogy a punto 2 1.9D 188 a3000-nek hogyan is áll a vezérlése. Úgy ahogy szerintem kéne, úgy nem forog át a motor.
Valami turpisság van benne, amire még nem jöttem rá.
Valószínű egyébként, hogy a szíj korábban átugrott, ezért kellene ujra pontosan beállítani, de az egyértelmű jelölésekkel valamiért nem fordul át. Találok két olyan lehetőséget, ahol átfordul a motor, de ott nincs normálisan értelmezhető jel.