Új, 2040-es időközi határidőt vezettek be, hogy a TEN-T hálózat legfontosabb részei elkészüljenek (nem kell a 2030-at tartani a teljes M0 átadásával.)Érdemes lenne a vasúttal egy nyomvonalon megfúrni , két szintes alagúttal a hiányzó szakaszt.https://www.facebook.com/groups/316733755632885/posts/1395927124380204/
Az M200-nak egyik M0 szakaszhoz sincs köze. Nem esik egybe egyik TEN-T folyosón sem a térképen.
Az M0 nyugat a holnap kezdődő újra tervezésben a két folyosóból egyben érintett, a Nyugat- Kelet Mediterrán folyosón. A Rajna-Duna folyosóban benne maradt!
Az M200-nak leginkább az M0 déli szektorhoz van köze, nem a nyugatihoz.
A TEN-T térképeket elnézve az M0É-NY leginkább az M1-M2 tranzit kapcsán merül fel. Na nehéztehertranzitra szerintem nem kellene környezetvédelmi engedélyt kapnia. Arra vagy M10+M100 vagy tessék körbekerülni Budapestet.
Az M0NY-ra nem a tehertranzit hanem az agglomerációs forgalom miatt van szükség, a nehézteherforgalmat kéretik nem ott átvezetni. Akkor se, ha az agglomerációs út emiatt később épül meg más forrásból.
Valamit nagyon összekevertek Lázárék. Ha a MKIF fejlesztéseiről beszélt, annak ne is része az M0 ami nem vágna át a Pilisen az alagútjával alaltta..! - A Területrendezési Törvény módosulásáról sincs szó jelenleg, benne a nyomvonallal.
A TEN-T folyosók módosítása is dec. 31-ig kérhető a tagállamoktól, de kérdés, hogy a magterülete is módosítható-e!
2026-ra majd szerez engedélyt Lázár a rendszeréek, a Szentendrei tiakat meg a HÉV lesűlyesztésének terveivel fogják lenyugtatni, jogetős környezetvédelmi engedéllyel...
Nincs már szó arról a környezet védelmi engeélyről! Már nem érdekes, hogy a vissza nem vont közbeszerzésével mi történt!
Az M1 bővítés EU-s forrása azonos a hiányzó M0 szakaszokéval, míg a meglevők pedig az M7-el! - a tagállamok a nyomvonal változtatási javaslataikat dec. 31.-ig adhatják le!(az említett II. déli gyűrű? - Bicske- Százhalombatta....? Az M100-at folytatva dél felé, vagy az M200-nak átnevezett M8 és nincs tovább M0?) - amivel persze M10 sem lesz a Pilist feltúrva.
- még Tarlós se szól semmit, aki a gyárá bezárásáért eddig szót melet.. - ennyiről van most már csak szó. - az M0 2.0 ezt jelenti.
Sokat dogozott ezért a TEVÖ és a csabai csóválói, na meg csatlakozott a pilisborosi Greenpeacés vezetés bele.. :-(
Na meg azt is tegyük hozzá, hogy megint egy firkász művét szórták szét politikai céllal. Más szintén baloldali firkász már így fogalmazott: - Az M0-s fejlesztéséhez új tervet akar, mert nem fogad el olyan megoldást, amihez át kellene vágni a Pilist. „Ha én zöld álláspontot képviselek, akkor nem biztos, hogy az a jó megoldás, hogy a Pilist teljesen feltúrjuk, aláteszünk egy gigantikus alagutat, amivel elképesztő mennyiségű pénzt elégetünk. Nem vagyok benne biztos, hogy ez jó megoldás,. Annyi pénzért meg lehetne építeni Az M0 II-t, ami délről egy második forgalmi pályát kiépít” – tette hozzá a miniszter.
Ráadásul csak az északi hiányzó szakaszt értinti a Pilis és az M0 nyugatot már nem, ami a Budai hegységben fut!
Azért azt is tegyük hozzá, hogy a hazai "számlázási és kifizetési" módszerekkel kerül ennyibe.. Ahol sikerült a világ legdrágább vasútvonalát felújítani fajlagosan sokszoros áron, ott ezen nincs mit csodálkozni.
Az M0-s körgyűrű, hiányzó, befejező részének ára 1000 milliárd forint is lehet, ráadásul Lázár azt mondta, nem is biztos benne, hogy „fel kell fúrni, át kell vágni ennyi pénzért a Pilist, „ennek az értelmét megkérdőjelezem, főleg, hogy ennyiből már megépíthető lenne az elkerülő M0-s 2.0”.
Itt a rendelet, amely dokumentumot ki kellett kényszeríteni a kormányból, hogy létrehozza és közreadja... Ez utóbbi már önmagában érdekes ebben az esetben, azaz a meghiúsult, lefújt beruházások listája egy adott időszakra vetítve - és ha minden igaz még lesz jópár, ez csak az első eddigi aktuális adag.
Van persze több minden ami áttételesen érinti a helyieket is, de a 221 és 251-es pontok azok elég közelien hatnak. Hogy jól vagy rosszul, azaz negatívan vagy pozitívan, jó kérdés, sok vita volt erről már többfelé, mert sokan sokféleképpen ítélik meg:
Szerződő Felek rögzítik, hogy jelen szerződés teljesítésének időtartama a szerződés hatálybalépésétől számított 1191 nap. 1. részteljesítés A Szerződés hatálybalépésétől számított 891. nap (2021. március 7.) 2. részteljesítés A Szerződés hatálybalépésétől számított 1011. nap (2021. július 5.) 3. részteljesítés A Szerződés hatálybalépésétől számított 1071. nap (2021. szeptember 3.) 4. részteljesítés A Szerződés hatálybalépésétől számított 1101. nap (2021. október 3.)
A tinnyei linkban is láthatod. Az M0 nyugatra van forrás, az M10-re nincs. Sőt a 2x1 sávot is tényként említik, nem jó lene sznten az M10 első szakaszára az ürömi körforgós végpont és a solymári katonai temetői körforgalma közt.
Ez itt is szerepel, már kokrét forgalmi adattal 2020-ban mérten a körforgóban.
Ha a Pilisvörösvár elkerülő megvalósul, a 1133-as felújítás meg az Álomvölgy felöli oldalon valósul meg, és nem épül Pilicsaba délkeleti elkerülő, akkor előre nagyon nem irigylem a piliscsabai lakosságot.
És valami hasonló elkerülő M0-előzetes szakasz lenne jó Budakeszinek is... persze az alagút nem olcsó.