Majdnem elkezdtem áradozni róla, de nekem a vége lerontotta, levitte 9,5-ről 8 pontosra. Így is nagyon jó, valszeg a legjobbak egyike, amit mostanában láttam, de nekem így csak az egyik legjobb. Igaz, kevés filmet néztem mostanában, de éppen elkezdtem volna a The Beasts-hez hasonlító remekműnek látni, és akkor a vége nem passzolt, lehet, hogy csak nálam. A többit elmondják a kritikák, de azért emlékezetes darab marad, zseniális megoldásokkal, fényképezéssel és történettel, nekem a végéig, ott megcsúszik kicsit.
az érdemesebb új filmek listádról a Csendes lány címűt adtam hozzá a watchlistemhez, a többit már vagy láttam, vagy eleve rajta volt
a napokban lehúztam róla hármat, meg most akkor ezt az egyet hozzáadtam, összességében minden évben egyre több: 147 db film van most így rajta (ennek sosem lesz vége...)
(a biztonság kedvéért ideírom, hogy SPOILER, bár nem leszek az, dehát ne ezen múljon...)
Volt valami eset, amikor egy idősebb nő kezdett viszonyt egy nagyon fiatal fiúval és aztán még gyerekük is született meg családot alapítottak és ez az ügy mindenféle morális kérdéseket vetett fel, meg médiahájp övezte stb... Ennek a filmnek is ez az alapfelállása. Kicsit stíluskavalkád, ahogy körbejárjuk az időben korábban megtörtént, nyugtalanító esetet (groteszk, de még vígjáték is) és a néző egyre inkább kíváncsi, hogy most akkor ki meddig ment el, ki lépett át milyen határokat, ki a felelős, ki a hódító és egyáltalán, hogyan működik még most is egy ilyen furcsa család? Hát miféle emberek lehetnek ezek? Erős téma, izgalmas kérdések, remek alakítások. De talán a stíluskavalkád miatt, vagy a hossza miatt de egy idő után kissé belefáradtam. Azért összességében jó film és biztos sokáig lesz téma.
7,5 / 10
Ps: van benne egy jelenet, amikor Natalie Portman (aki a filmben egy színésznőt alakít) egy iskolában arról mesél, hogy milyen érzés, amikor szex jelenetet kell forgatni. Kis érdekesség, hogy a filmben látunk is majd ilyet, és ahogy Sharon Stone legendás villantását, így ezt is sokan ki fogják kockázni :D (legalábbis az egyik barátom szerint) és bizony, látni fognak ott olyan dolgot, ami erre a korábbi, iskolás szövegre utal vissza. Kíváncsi vagyok, hogy a kettő közül a film alkotóinak fejében melyik ötlet (ha ez az volt...) született meg előbb :)
Titanic (1997) Az ötödik elem (1997) Csillagközi invázió (1997) Szőr Austin Powers: Őfelsége titkolt ügynöke (1997) Az ember, aki túl keveset tudott (1997) Beverly Hills-i nindzsa (1997) Fészkes fenevadak (1997) Kapcsolat (1997) Alul semmi (1997) Amikor a farok csóválja... (1997) Szigorúan bizalmas (1997) Játsz/ma (1997) A félelem országútján (1997) Nekem 8 (1997) Gattaca (1997) Ál/Arc (1997) Az ördög ügyvédje (1997) Az élet szép (1997) A vadon foglyai (1997) Good Will Hunting (1997) Fedőneve: Donnie Brasco (1997) Hét év Tibetben (1997) Men in Black - Sötét zsaruk (1997) Lesz ez még így se! (1997) Copland (1997) Lost Highway - Útvesztőben (1997) Vegasi vakáció (1997) Bean - Az igazi katasztrófafilm (1997) Jackie Brown (1997) Összeesküvés-elmélet (1997) Gyilkosság a Fehér Házban (1997) Lolita (1997) Jackie, a jó fiú (1997) Államérdek (1997) Con Air - A fegyencjárat (1997) Az elveszett világ: Jurassic Park (1997) Halálhajó (1997) Kocka (1997) Az őserdő hőse (1997) A holnap markában (James Bond: A holnap markában) (1994) Az elnök különgépe (1997) Comic strip - Képtelen képregény (1997) A miniszter félrelép (1997) Csinibaba (1997) Tudom, mit tettél tavaly nyáron (1997) A gyűjtő (1997) Egértanya (1997) Boogie Nights (1997) Alien 4: Feltámad a Halál (1997) Sikoly 2. (1997) Az ördög maga (1997) Dante pokla (1997) Tűzhányó (1997) Intim részek (1997) Anakonda (1997) Peacemaker (1997) Nyerő páros (1997) Pénz beszél (1997) A bestia (1997) A sakál (1997) Mimic - A júdás faj (1997) Éjjeliőr a hullaházban (1997) Két túsz között (1997) Álmatlanság (1997) Az angyal (1997) Bolond szél fúj (1997) Az utolsó belövés (1997) Álljon meg a nászmenet! (1997) Spawn - Az ivadék (1997) Légörvény (1997) Az esőcsináló (1997) Dobermann (1997) Veszettek (1997) Agyament Harry (1997) Ellenséges vizeken (1997) Különösen veszélyes (1997) Hű, de nagy! (1997) Halálkanyar (1997) Három a nagylány (1997) Anna Karenina (1997) Az élet sója (1997) Az utolsó éjszaka Hong Kong-ban (1997)
Babylon, 92178-ben írtam róla, túlcsinált, modoros film lett, kb az egyharmadát simán kukáznám és akkor több maradt volna belőle
Elvis, jaja, az nálam ilyen guilty pleasure, mese játék és giccs, de engem vitt jól
Barbie, nagyon különleges és nehezen érthető jelenség fejlődött ki körülötte, pedig már az alapötlet is milyen abszurd! Ehhez képest a megvalósítás pöpec, engem nagyon pozitívan lepett meg és nagyon vágtam a humorát is. Egyszer jó poén egy ilyen film. Egyszer.
Szuper ötlet volt, köszi. Szilveszter utáni, másnapos fetrengéshez valóban tökéletes :D És most megint rájöttem, hogy még mindig kevesebb Bowiet hallgato, mint szeretnék, de majd ezen akkor idén is dolgozom
Elszaladtak az év utolsó napjai és mégsem bővítettem a listámat tovább, talán kár. De igazából nincsen ennek jelentősége:
57 bejegyzés született idén a letterboxd naplómban, vagyis ennyi filmet láttam 2023-ban.
Nem sok, és ezek talán fele régi filmek újranézései voltak, ugyanis a fiamat is egyre jobban érdekli a filmvilág és vastagon a tinédzser kor közepén egyre nagyobb a mozgástér is, hogy igazán jó darabokat mutogassak neki. Egyébként óriási élmény egy nagyobbacskadó gyerekkel minőségi filmeket nézni, azokról beszélgetni. Ettől függetlenül én most nem fogom belistázni, hogy milyen jó a Ponyvaregény, vagy a HAIR vagy a Harcosok klubja stb így en plusz egyedik megtekintésre is, mert úgyis tudjátok és csak torzítaná a képet.
Nem tudom mindig, melyik film mikor jelenik meg, szóval biztos nem csak idei rilízek vannak benne, de lássuk akkor a listát a gyengébbektől a legjobbakig:
5-6 pontos dolgok, sorrendben:
Flux Gourmet, művészfilmek számomra értékelhetetlen halmaza, fogalmam sincs, mit kerestem ott, de legalább lett egy legrosszabb film is idén
A gigantikus tehetség elviselhetetlen súlya, új kultfilm született? Na ne vicceskedjünk már…
The Fabelmans, a Spielberg önéletrajzi, erősen közepes
Close, itt-ott erős és sokan szeretik, nem mérvadó a véleményem (csak nekem) de nekem ez nem tetszett olyan nagyon és bőven maradt bennem utána hiányérzet
Athena, nem jó film egyáltalán, de képileg olyan mutatványok is vannak benne, hogy azért mindenképpen érdemes megnézni, mert ilyet nemigen látni
7 pontos ügyek:
Babylon, eléggé lefárasztott, megsüvegelendő és grandióz, de nem tudtam szeretni
AIR, semmi különös ez nekem. Mondjuk vettem azóta 3 pár Nike Jordan cipőt, de hogy jön ez ide?
La Montagne, unalmamban, repülőn láttam és nem írtam még róla. Különféle díjakkal jutalmazott francia film, elég indie benyomást keltő, sok nagy csendességgel, remek képekkel fenn, a francia alpokban, hegymászás, sziklák, kietlen körülmények között helytállás. Egy idő után természetfeletti irányokat vesz, meg még azon is túlmegy és az ott már engem ledobott, de végül tudtam rajta gondolkodni, szóval nem mondanám rossznak. Meg szerepel benne a Legszebb dolog c. csakugyan francia filmből talán ismert szép (nekem) francia lány
Délicieux, hopp, erről sem is írtam. Repülőn láttam ezt is, mert nem tudtam választani a sok USA bénaságok közül, ez meg francia rétegfilmnek tűnt. 1700-as években játszódó, vidéki franciás, főzőcskézős (!), szabadságharcos kis mese. Végülis nem volt ez rossz, ha valaki csak úgy bámulna valami cukit a családjával (vagy egy repülőn).
R.M.N., biztos volna, aki ezt magasabbra pozícionálná
Műanyag égbolt, különleges is, scifi is, magyar is, rotoszkópikus animációs is, apokalipsz is :D Aki gyerekként szerette a Kupolaváros titkát meg az Idő urait, annak felnőttként jó lesz ez is
Indiana Jones és a sors tárcsája, nem kellenek ezek a folytatások. De ha már készülnek, akkor minimum ilyenek legyenek!
Galaxis őrzői 3, nem ez a legjobb epizód, de én szeretem ezeket a filmeket, jól mulattam.
Speak No Evil, megrázó, igazán borzasztó film.
8 pontos filmek:
Banshees of Inisherin, picit távolodok tőle azért már…
Tár, most nem jut róla semmi az eszembe
Barbie, érteni vélek mindent a film kapcsán, nem fintorgok, nagyon érdekes jelenség volt és nekem még filmként is tetszett.
Marcel, a lábbelis csiga, nagyon cukiiii és telis tele van jobbnál jobb gondolatokkal. Egy Speak No Evil után gyorsan meg kell nézni és máris újra kisüt a nap
Aftersun, év elején lestem le valaki 2022-es listájáról itt, hála érte!
Oppenheimer, Nolan feltétlen híve vagyok, noha a két legutóbbi filmje már nem olyan nagyon kedves számomra. Itt konkrétan az ÉV FILMJÉRE (joggal!) számíthattam volna, de még az is kétséges, hogy én ezt valaha újranézem. Érdemei elismerése mellett, persze.
Hacksaw Ridge, ezt eddig halogattam és nagyon tetszett. Külön hozzáadott, hogy a gyerekeimnek is és utána napokig beszélgettünk róla. Ez így akkor csalás? Frászt! Egy jó film ad és önmagán túl is mutat, itt ez megtörtént.
The Whale, sokat írtunk róla, szuper volt!
RRR, óriás jó film, sokat dícsértem már.
Szomorúság háromszöge, most nem akarok csalni, mert 8 pontot adtam rá, de én annyira megszerettem, annyira tetszett, olyan gyakran gondolok rá, hogy 9-et kellett volna inkább.
Nem rossz lista, jó év volt ez is! Mit panaszkodjak? És akkor még az év legjobbjai (9 pontosak) csak most jönnek:
Elvis, na jó, talán helyet kéne cserélnie a Szomorúsággal inkább :D
Anatomy of a Fall, pár napja néztem, teljesen velem van még mindig.
Past Lives, imádtam és még mindig jó szívvel gondolok rá vissza.
Decision to Leave, hoppá, két távolkeleti egymás után. Amindenit, ez de baromi jó sztori volt, nagyon imádtam.
Igazából az utolsó 3 közül nagyon-nagyon nehezen tudok választani, nagyon eltérő dolgok, nehéz hasonlítani, az egyik ezért, a másik azért érdemelné meg. De ám legyen, hiszen ilyen sem volt még, hogy egy csodálatos, felemelő, kvázi meditatív dokumentumfilmre mondom azt, hogy nálam ez az év filmje: Fire of Love
2023 nekem, filmes szempontokból ezen TOP8 + Barbie + Oppenheimer miatt lesz emlékezetes. Filmekben legalább ilyen gazdag 2024-et kívánok mindenkinek!
Mivel 2024. január 1.-től fent van a hazai MAX-en is, az újra nézésével kezdtem az évet és továbbra is tükörsima 10-es. Nálam semmi nem jöhet a közelébe sem az utóbbi években.
Ez egy nagyon jó alapon nyugvó, remek kottából szarul eljátszott mű.Gyakran unalmas, Sandra kifejezetten irritáló, és a karaktere ugyan ellenszenvesnek van megírva, de azért az alkotói munka része, hogy az ellenszenves karakterrel is azonosuljunk...na ez itt nem sikerül. Tetszik az alapfelállás, hogy csak folyamatában ismerjük meg a gyilkosságot, de a főszereplők ábrázolása túlzó, és csapnivaló....mintha mindenki úgy játszana ahogy épp kedve van, azt is jól eltúlozva. A nyomozónő több napig ugyanabban a ruhában jár, ami lehetne egy geg, de nem az, mert ez nem koherens...egyszerűen nem figyeltek oda. HIénának nevezik a nyomozócsajt, meg hogy mennyire férfias, holott csak hisztérika....eh sokáig lehetne ekézni. Eklatáns példája az elpuskázott lehetőségnek. 10/5
A vámpírkodásnak még volt olyan szerepe, h rácsodálkozzunk az addig szendének tűnő srác karakterére, összezavarodjunk kicsit, ez nekem még belefért. De a sír már túlment egy határon, és ott már nem adott hozzá semmit, az tényleg fölösleges volt.
A zene valóban szuper, pláne hogy You're gorgeous alatt a nő mesélni kezd a brit pophoz kapcsolódó életszakaszáról, és hogy a Pulp Common people-ját (hú, örök kedvenc) róla írták volna :), a legvégén pedig ahogy fölismered az első pár taktus után a számot (amit leírni már nagy spoiler lenne) az biztosan mosolyt csal ki, annyira jó választás.
A Saltburn-ön felbuzdulva megnéztem Fennell első filmjét a Promising Young Woman-t is, és azt kell mondjam, ez a nő tud valamit a rendezésről. Oké, hogy Carey Mulligan játékával simán elviszi az egész filmet, annyira jól hozza le a szerepét, hogy az valami hihetetlen - bájos, szexi, egyetlen, komikus, érzelmes, csalafinta -, de azért kellett ide rendesen a színészvezetés, hogy ez a sok műfaji elemből álló film egész és koherens legyen. És az lett. Érdekes film, a vége marhára megrángat majd, de csak akkor, ha mindaz, ami előtte volt be tudott szippantani. Várom a következő filmjét!
2023-as filmlista, pár régebbi pótlás is van benne.
Ha tartottam volna magam a tavalyi fogadalomhoz, hogy a pontjaim szerinti 5 és alatti filmeket kihagyom, nem vesztettem volna sokat.
Elég szegényes filmes évem volt, bár volt 1-2 jó és több szórakoztató film, de talán ami miatt tényleg érdemes volt elmenni a moziba, az nekem idén az Oppenheimer volt. Persze biztos lesz pár pótlandó, pl a Saltburn már átcsúszik jövő évre, de fent van a megnézendő listámon. Egy-két pontszámot lehet utólag már módosítanék, de hagytam az első benyomás szerinti számokat.
Hidegvér 8/10
Oppenheimer 8/10
Aka 7/10
Dungeons & Dragons: Betyárbecsület 7/10
Halványkék szemek 7/10
Indiana Jones és a sors tárcsája 7/10
Narvik 7/10
Szomorúság háromszöge 7/10
UFO 7/10
3000 év vágyakozás 6/10
Álomország 6/10
Távol a világtól 6/10
65 millió évvel ezelőtt 5/10
Barbie 5/10
Henry Sugar csodálatos története 5/10
Sisu 5/10
Rebel Moon 5/10
A szövetség 5/10
Tyler Rake: Kimenekítés 2 5/10
A pápa ördögűzője 4/10
A menü 4/10
Infinite ?/10
A sziget szellemei ?/10
Heart of Stone ?/10
? - vagy én nem tudtam értékelni, vagy értékelhetetlen volt
Michigani mexikói bevándorlók elszegényedett fia, 1970-ben írt néhány szomorú dallamot a munkásszolidaritásról, az USA-ban 6 darab (!) lemezt ad el, miközben Dél-afrikában nagyobb sztár lesz, mint Elvis. És dalaival szó szerint segít véget vetni a dél-afrikai apartheidnek. Csak hát erről fogalma sincs.
Erről és még nagyon sok másról szól ez a ragyogó dokumentumfilm, léleksimogató, csodálatosan felemelő estét hozott ma este az otthonomba. Nézzétek meg, de ne keressetek rá, ne olvassatok utána, ne nézzetek trailert, semmit se csináljatok, csak nézzétek meg, mert nem lehet kihagyni, felér egy jó thrillerrel. A vérfagyasztóan meglepő fordulatokban bővelkedő, elképesztő sztorit már megint az élet írta és nagy hiba volna bármit elspoilerezni belőle.
Szuper zenék, le fogod tölteni utána. Számos 2012-es "év filmjei" listán láttam korábban, minden elképzelhető díjat besöpört 2013-ban, nyilván az Oscar-t is, ha ez számít. (számít, mert ezek nélkül sosem találok rá)"
Ezt néztük újra, mert barátok kértek valemit, amit így lehet szilveszter előtt, egy jó primitivo borral vagy néhány bourbonnel és nagyon jól meg leszünk lelkileg csinálódva utána.
Továbbra is, egészen lenyűgöző, áll-leejtős csodálatos mozi. A végén persze, szem nem maradt szárazon. Felemelő, remek doksi. Bárkinek mutatom meg, mindenkit végtelenül lenyűgöz és Rodriguez rajongóvá lesz tőle.
Nagyon figyeltem, hogy ne legyek spoileres. Nem is írtam semmi olyat. Most újra elolvastam, semmi spoilereset nem írtam. Nem tudom, mire gondolsz, de inkább ne is vitassuk meg, mert az már tényleg spoileres lesz.
Saltburn (SPOILERES) - alapvetően egyetértek, a mezőnyből eléggé kiemelkedő darab, a vámpírkodós és sírbaszós jelenet eléggé öncélú, vagyis céltalan, nem is értettem miért volt rá szükség, mert egyébként azok nélkül is teljesen érthető volt, hogy az érzelmi abnormalitásnak milyen hatásai vannak az egyénre. Amúgy nekem a film első felében nagyon Veszélyes viszonyok érzésem volt és azt hittem akkor, hogy teljesen ez az irány lesz és megmaradunk az érzelemmel való játszadozásnál. Aztán teljesen be Talented Mr. Ripley-sedett. Zeneileg telitalálat a film, a finom popkultúrális kikacsintások is színt vittek a filmbe, összességében faszán összerakott, nem mindennapi film lett ez. Keoghan gyerek nekem továbbra is totál freak, nem tudom nagyon emberközeli szerepben elképzelni, de lepjen meg.