Ha sikerül, ma este megnézem moziban a Poor Things-et. Jó ötletnek tűnt előtte újranézni a rendezőtől ezt a nagy KEDVENCemet (Hahaha, értitek, A kedvenc!) Szeretem nézni ezeket a disztópiákat, Fahrenheit 451, 1984, Soylent Green stb... Hol nevettem megint, hol meghökkentett, kicsit Lars Von Trier, kicsit Bunuel, furán játszó színészek, nyomasztó zene. Szerencsére sokat is felejtettem már belőle és így nem untam. A fő sztori, meg a nagy fordulatok azért még meg voltak, persze. Viszont lehet, hogy vagy a film, vagy én nem öregedtünk már jól, de az üzeneteket immár kissé túlragozottnak éreztem és helyenként káoszos is (avagy meta, csak nem vágtam le), szóval olyan nagyon nem bűvölt el, mint első alkalomra. Talán nem is tud, mert elsőre üt csak úgy igazán? Mindettől függetlenül persze, továbbra is remek, nagyon "másfajta" mozi és most nagyon várom Lanthimos aktuális alkotását is.
Csodálatos látványtervezés, én az ilyen kinézetű scifiket szeretem.
Kár, hogy a sztori nemigen kötött le; az utolsó fél órát már csak muszájból néztem.
A manapság menő AI mánia meglovagolását viccesnek tartom: ez a film hiába emlegeti a mesterséges intelligenciát, semmiben sem különbözik a normál robotos filmektől.
És ha már normál robotos film:
Közvetlenül utána elkezdtem az Én, a robotot is. A fene se gondolta volna, hogy ez idén már 20 éves film. De azért picit látszik rajta a kor, néhány díszletet ma már nem ilyenre terveztek volna. Na meg a sok első generációs Audi TT..
És szerintem ma már egy főszereplőt nem ilyen pimasz, irritáló karakternek írnának meg. Ez akkor még vagánynak számított, ma már kínos inkább.
Hát... én se mondhatok nagyon mást: egy minisorozat formájában talán el tudtam volna viselni, de egyben túl hosszú volt.
Így az egész sztori annyit ért számomra, hogy "Az amik megcsinálták az atomot (ezt ugye eddig is tudtuk), és hát közben ment a szarkavarás (ez az infó meg kb nem ér semmit!)"
Nolan, nolan, hajnalban megint nekimentem az oppenheimernek, most is csak a feléig jutottam. Dagályos, hosszadalmas, mint minden filmje, elnézést azoktól akik istenítik.
"de pl. a Rambóval ellentétben nem hihető (azt szerintem könnyebb komolyan venni, és igazából azt tartom a műfaj megteremtőjének)."
Szerintem teljesen jogosan, bár a hihetőség a David Morell féle sztorinál ki is fújt.
Anno még emlékszem, hogy a másodiknál például már meg lettek pendítve olyanok, hogy "azér' a szakadékba zuhanós jelenetnél már illett volna "egy kicsit" meghalnia", de persze túlélte egy jókora vágással az oldalán... amit aztán helyben, s.k. össze is varrt magának. :)
Ezt persze manapság úgy "oldják meg", hogy a szereplőn egy karcolás se esik, mert pl. belecsapják a fejét egy IPE-gerendába, vagy netán egy tűzoltópalackkal ütik le.... (Épp most néztem meg a Méhészt: effélékkel van tele.)
Az egyetlen film talán, amelyik legalább látszatra törekedett az élethűségre, az a Die Hard-széria volt (Mc.Clane trikójára szerintem mindenki emlékszik, és a mezítlábas-üvegszilánkos jelenet is legalább ennyire felejthetetlen).
Nomeg még talán legutóbb a Senki.
(A John Wicket nem hoznám ide, mert ott zúzódás ide - nyúzódás oda, kábé félpercenként halna bele abba, amit kap. Teljesen abszurd az egész.)