Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ívfény Creative Commons License 2024.02.19 -1 0 50684

az csak pára!, vagy tullocsolták a motort, hogy beinduljon?  :))

Előzmény: oljeg12 (50683)
oljeg12 Creative Commons License 2024.02.16 0 0 50683
ívfény Creative Commons License 2024.02.15 -1 0 50682

"Kérdés mindig hogy miért indul egyre rosszabbul,"

 

egyszerű a történet!!!

mert az alkatrészek egyre kopottabbak lesznek a motorban, föleg a dugattyugyűrűk a rosz indulás miatt! nagy a résvesztesség a gyűrűk hézagain, és, elszökik a gáz a dugattyu mellett, így , így nem elég meleg az összesűritett levegő, ahogy irtam is alább, nem fog meggyuladni a gázolaj az égőtérben, egyébként vannak, még praktikák, egy határeset, motornál, amiket be lehet vetni, nem is egy, de!, mindnek vannak, hátulütői és mellékhatásai, ezeket nem is hoznám szoba, a legjobb a melegvizes pancsolás!!, annak semmi káros mellékhatása nincs, kivéve, ha azt is ész nélkűl alkalmazzák!!, pl, locsolgatják a motort és, közben lemerűl az akksi, ozzhagyják vizesen a motort és, másnap, probálják, de, mondjuk, nincs már melegviz, de a tegnapi pancsolás, miatt befagyott a generátos, mert rá is locsoltak kellő mennyiségű vizet, és máris, szakad az ékszij, esetleg gencsi megsinyli belűlről, de ez csak egy elrugaszkodott példa,  szerencsére felénk, már ritkábbak a kemény fagyok, amik meglepiket okoznak, de nem lehetetlen. és, aki kitartoan hülye, az öninditot is hasonloképpen vizesitheti, vagy fagyaszthatja...

Előzmény: Greg34 (50680)
ívfény Creative Commons License 2024.02.15 -1 0 50681

"forró vizet a szelepfedélre, míg jó kéz meleg nem lesz"

 

anno ezt én ajánlottam neked! és, ugye, hogy ugye?

 

amúgy logikus a dolog!, ha melengeted a hengerfejet, mivel  az érintkezik az égőtérrel, elég szép, felületen, az összekomprimált, meleg levegö, kevésbé tud lehűlni, , így könyebben eléri az összenyomott levegő, a dugattyu feletti részben azt a hőmérsékletet, ahol már a gázolaj, meg tud , ugymond öngyulladni, anno a fiat ritmomban, igy csináltam, + bonusz kilométereket, nem keveset,  a generál javítás kitolásával, elodázásával, hogy, betettem egy vizmelegitöt, és az a motor, ami, már + 5 fokban nem indult, csak huzásra, tolásra, még a minusz 15-ben is vigan beindult, mivel a motor hőfoka, , kb 60 fokos volt, a kűltéri fagypont ellenére!  és mégegy álldásos hatása volt az előmelegítőmnek, hogy, indulás után, azonnal volt fűtésem is., persze mindez pénzbe kerűl, a bevitt energia miatt, de valamit, valamiért?, a telet simán kihuzta igy a motor, majd csak a nyár elejin, generáloztam meg. tehát visszatérve a melegvizes pancsoláshoz!, sokaknak azért nem válik be talán, mert türelmetlenek, vagy nem jo helyre locsolnak!, pl a kartert hiába melegitik, nem lesz jobb az indulási készség, csak legfeljebb az önindito, kicsit, könyebben forgatja a motort, mert nem kell a sűrű olajat megtörni a forgattyusházban, mondjuk kevésbé kopott motoroknál ez is vezethet némi eredményre, de a locsolás az igazi favorit! az csodákra képes, ha jol csinálják! ezt gyakorlatbol mondom!!!

 

 

Előzmény: Greg34 (50680)
Greg34 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 50680

Szia! Gondolom Lombi motor (ugyanis a többinek a létezéséről sem nagyon szoktak tudni. :D ).  Nos én is próbáltam a forró levegőt, gázégőt, mint egyfajta "torokizzítást", "szelepfedél" melengetést, mondjuk azt inkább forró vízzel átmelegíteni, vagy 3 nagy kanna tűzforró vízzel, az itt javasoltak szerint. Olajteknő melegítését, motor melegítését elektromos fűtőventilátorral.. háát... fura vagy nem, a forró vizet a szelepfedélre, míg jó kéz meleg nem lesz + (jó akkuval) direkt izzítás olyan másfél perc, s akkor indult, na nem úgy mint egy normális autó hogy elfordítod, és ratata, hanem ha mákod volt akkor az első félperces etapban "elkapta". Ha nem, akkor kicsit később.. figyelem önindító nagyon nem kedveli. :D Ilyen féktisztító, hidegindító a légszűrő házba esete miatt majdnem ott maradtam ahol nem kéne, reggel 6.-kor a munkahelyi parkolóban másodmagammal. Kolléga kitartó segítsége (bikázása) miatt nem. Kérdés mindig hogy miért indul egyre rosszabbul, nekem az egyik henger kompressziója ment el. Kérdés hogy ott mi van. Miért nem akar indulni, az alap kérdés mindig ez, és nem az hogy hogyan lehetne beindítani.

Előzmény: gabor7607 (50676)
ívfény Creative Commons License 2024.02.14 -1 0 50679

én erősen gondolkodom, hogy érdekeljen egy ilyen, vagy sem. ha kibillenek az igen felé, kereslek majd

 

 

 

 

Előzmény: Balázs Magyar (50674)
ívfény Creative Commons License 2024.02.14 -1 0 50678

"Ha hengerfejes akkor olajos, néha habzó trutyi lesz a vízben"

 

 

nem feltétlenűl van ez igy!, a tünetek mindig, attol függenek, nagyban, hogy melyik részén égett át az anyag

 

 

 

Előzmény: XANTIi (50664)
lacibácsi01 Creative Commons License 2024.02.13 0 0 50677

Szia.

Tömítést Mogyoródról vásároltam anno. Templom utca 25, ha jól emlékszem. Kovács tömítés készítő. Magas minőségű német alapanyagból csinálta. A kívánt vastagságot meg kellett adni (hány ékes). Soha semmi baj nem volt egyikkel sem, ajánlom. Ja és az ár harmada volt a Lajosmizsei cég által ajánlottnak.

Előzmény: klaricsabi (50669)
gabor7607 Creative Commons License 2024.02.13 0 0 50676

Multkoraba érdeklődtem, valaki próbálta e már, hogy holegfuvoval befujni a hideg morornak, és úgy segíti e az indítást. Na, most kipróbáltam. Semmit nem segít. Ugyan úgy indul, mint előtte. Először izzitast nélkül próbáltam, csak a meleg levegőt fujtam be neki. Úgy semmi. Aztán izzitottam, de akkor még kb úgy indult mint ahogy szokott. 

Bakancs4 Creative Commons License 2024.02.12 0 1 50675

Köszönjük a megkeresést , noha szívesebben vettük volna , ha kevésbé elszomorító hírről hallunk . Bár -- én magam legalábbis -- értesültem magyarsanyikapitány aggasztó betegségéről .

Igencsak lehangoló, de ezen a fórumon ez elő-elő fordul , mert a mopedautókat jobbára idős és beteg emberek használják . Nagyon sajnáljuk , nyugodjék békében .  Nekem nagyon kedves emlék a hozzászólásainak a vidám stílusa , egyedi színt vitt a fórumba .

 

Előzmény: Balázs Magyar (50673)
Balázs Magyar Creative Commons License 2024.02.02 0 0 50674

 

 

 

Balázs Magyar Creative Commons License 2024.02.02 0 0 50673

Kedves Fórumozók!

 

Néhányan talán még emlékeztek rá, volt itt egy lelkes tag régebben, Magyar Sanyi kapitány, aki gyűjtötte a mopedautókat. Ő volt az apukám, aki sajnos 2020-ban hosszú betegségben elhunyt. A gyűjteményéből maradt példányok egy kivételével már újabb gazdára leltek azóta, egy kivételével. Ezzel fordulok hozzátok, hogy valakit érdekel-e, nálunk sajnos csak az idő eszi meg. Egy üres kaszniról van szó, Acam Nica, anyós oldali ajtó nélkül. Ha tudtok segíteni, kell valakinek, az alábbi teefonszámon elér engem: 06-70-624-5667

 

Magyar Balázs

Nobody1 Creative Commons License 2024.01.25 0 2 50672

"még azt sem néztem meg,hogy a hütöben megvan e a folyadék /azért nem néztem meg mert meg sem fordult a felyemben"

 

Ez nagy hiba volt. Főleg egy régóta álló motorban kevés lehet az olaj vagy a hűtővíz, ezért ezeket mindig ellenőrizni kell az első indításnál - akár megveszed, akár nem a járművet. Ez alap kellene legyen...

Mert könnyen lehet, hogy az egyébként hibátlan motort a kevés hűtővízzel 2 napig használva Te tetted tönkre és a vízhiány miatt égett át a hengerfejtömítés, ami most már állandó vízfogyást okoz...

Előzmény: klaricsabi (50657)
Greg34 Creative Commons License 2024.01.25 -1 0 50671

A különbség az árukban van, az egyik 15, a másikat láttam már 50 ropiért is. :/ :D (Érd) Meg kell próbálni onnan venni ahonnan ők is, azaz külföldről rendelni.

Előzmény: klaricsabi (50669)
tanijani Creative Commons License 2024.01.23 -1 1 50670

Gyárit....

Előzmény: klaricsabi (50669)
klaricsabi Creative Commons License 2024.01.23 0 0 50669

 

 

Szép napot.

 

Ldw 502 hengerfejtömitést milyet vegyek,  az utángyártott aluminiumot ,vagy egy victor Reinz tömitést,a jobb oldali,  Reinz tömitést raktam be 2017 ben egy microcarba de sajnos eladtam ,nem tudom meddig birta. Köszönöm

brömbi Creative Commons License 2024.01.20 0 0 50668

Olyan büdös a víz, hogy megfájdult a szívem amikor beleszagoltam, mert rá kellett jönnöm, hogy itt van, a hiba forrása. Igen . Akár men yire furcsa, ez jó diagnosztika.

Előzmény: XANTIi (50664)
brömbi Creative Commons License 2024.01.20 0 0 50667

A szivattyú, meg a hűtősapka rúgózott szelepülése miatt, minden hűtőnél van közvetlenül leállítás után egy kis túlnyomás. Viszont 10 km - re a másfél liter az igen sok. Valahol csatlakozásnál, gumitömlőnél, hűtőnél stb. folyhat el a víz. Ha még könnyen idul, és  nem túl gyenge, akkor más lehet a baj. A gázosodást meg todod nézni, ahogy Bakancs4 írta. Kotont kell szigszallaggal felerősíteni a hűtősapka helyére. Visszább sok írás van erről. Keressél rá, én nem tudom olyan részletesen leírni.

Előzmény: klaricsabi (50665)
brömbi Creative Commons License 2024.01.20 0 0 50666

Köszönöm Gabor. Erre voltam kíváncsi.

Előzmény: gabor7607 (50662)
klaricsabi Creative Commons License 2024.01.20 0 0 50665

 

Nincs habzó trutyi,az olaj egységes fekete,nem habzik a viz,csak nyomja ki ,10km után 1,5 litert utántölteni valami gázvan.

XANTIi Creative Commons License 2024.01.20 0 0 50664

Ha hengerfejes akkor olajos, néha habzó trutyi lesz a vízben. A folyadékban a gáz büdös. Nem ismerem azt a motort, de biztosan nem a sapkáig kell tölteni.

Előzmény: klaricsabi (50663)
klaricsabi Creative Commons License 2024.01.20 0 0 50663

Kiegyenlitö tartály nincs,beinditottam- kicsit letekertem  a hütősapkát már nyomta is ki a vizet,ez már akkor hegnerfejes?

gabor7607 Creative Commons License 2024.01.20 0 0 50662

Igen a z482 ugyan az a blokk, mint a lebutított z402. A másik hozzaszolonak, akinek eltűnik a víz a hűtőből, valószínű valahol kinyomja. Az egy jó feltételezés, hogy a hűtő sapkája, nem zárható rendesen, és a tulfolyonal kimegy a víz. Én, tettem az enyembe kiegyenlítő tartályt. 

Előzmény: brömbi (50655)
klaricsabi Creative Commons License 2024.01.19 0 0 50661

 

Sajnos nem, ma 10km után több mint 1,5 litert töltöttem utána.

 

Előzmény: oljeg12 (50660)
oljeg12 Creative Commons License 2024.01.19 0 0 50660

Nekem Aixamom van és azt kubota motor hajtja. Gyárilag nem tettek bele tágulási tartályt. Csak egy túlfolyó cső volt a feltöltő nyílás oldalán. Ezért használat közben a tágulás miatt kifolyt valamennyi hűtőfolyadék és utána kellett tölteni. Vettem bele egy kisméretű, bontott kiegyenlítő tartályt. A túlfolyó helyére csatlakoztattam és azóta nem nyomja ki a hűtőfolyadékot. Lehet, hogy neked is csak annyi folyadék tűnt el a 10 km-s úton, ami a tágulás miatt kifolyt.

Előzmény: klaricsabi (50657)
klaricsabi Creative Commons License 2024.01.19 0 0 50659

 

Bocs tévedtem Kaposvári Vagy.

klaricsabi Creative Commons License 2024.01.19 0 0 50658

 

Gabor7607.

 

Látom te Pécsi vagy,tudnál ajánlani egy autószerelöt aki elvállalna egy Lombardini ldw 502 motor hengerfej tömités cserét? Köszönöm

klaricsabi Creative Commons License 2024.01.19 0 0 50657

 

 

Elözöben irtam 14én vettem egy mc1 mopedet Pécsen , jármü egy idös bácsié volt sajnos elhunyt ,kivülröl belülröl nagon jó állapotban állandóan szervizelt szervizkönnyvel.A bácsi unokája örökölte és árulta ,nekem azt mondta keveset használt szervizelt jó állíapotu mopedröl van szó.Én megvettem még azt sem néztem meg,hogy a hütöben megvan e a folyadék /azért nem néztem meg mert meg sem fordult a felyemben,két nap mulva vettem észre hogy csak félig van a hütő/. Két nap multán hiányoltam a fütést,megnéztem a hütöt félig volt kb másfél liter hütöfolyadékot töltöttem rá.Következö nap ma elmentem egy 10km kis utra boltba, hazaérve megnéztem megint fogott belöle és ahogy letekertem a hütösapkát cuppant egy nagyot ez nem tudom mit jelent.Mi lehet a hiba -elfolyik a hütöviz egy csövön ,már hengerfelyes lehet, vagy az is már régóta? 

Amikor vettem nem volt alatta vizfolt. Sajnos az örökös nem tud semmi elözményt a kocsirol csak annyit,hogy szervizelt.

 

Elég szarul vagyok ,kicsit jobb,hogy leirhattam. Még annyit....  Jól belenyultam.   Köszi

klaricsabi Creative Commons License 2024.01.19 0 0 50656

 

Vettem 4 napja egy jó állapotú kivülröl Mc1 t de hengerfej tömités cserére szorul .Szeretnék segitséget kérni valaki leirná nekem hogyan zajlik egy Lombardini ldw502 hengerfejtömités csere,egy szerelö csinálná ha találok,ha valaki tud segiteni Pécsen ki csinál ilyet ,megköszönném, Tudna segiteni valaki leirná a lépéseket. köszönöm.

brömbi Creative Commons License 2024.01.18 0 0 50655

A Z402 - es helyére a 482 -est, csak kiveszed meg beteszed ? 

Nem kell faragni rajta semmit ?

Előzmény: gabor7607 (50651)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!