Van egy cégem 2024/01/26-ai székhelyváltozással. Ugye megszűnt a hipás bejelentkezés, változásjelentés az önkormányzatok felé. Záróbevallást pedig csak 2025.05.31-ig teszek, az 'A' lapon 2024.01.01-12.31 időszakra, a két önkormányzat betétlapján 2024.01.01-01.25 és 2024.01.26-12.31 időszakra. Fizetnem kell előleget a régi önkormányzatnak, az új pedig nem tud rólam még egy évig? Furcsa.
Van funkció, ami visszajött, van, ami nem. Én most számláznék, mert új hónap, és ez az egyik legfontosabb dolog az életben. Az egyik egyéni vállalkozó ügyfelem adószáma az online számla rendszer szerint hibás. Az ÜPO-ban a képviselt adózók legördülő menüjében sincs benne. Az EBEV-ből lekért adózói törzsben jó. Ez már adatbázis hiba. Fejetlenül töltögetnek vissza mentésből, mert a szokásos szerda éjjeli karbantartás során elcsesztek valamit.
Új KATA-s táppénzere megy, majd szülni fog. A T101E-n minden hónapban be kell jelenteni, hogy nem kell fizetni, vagy, csak a kezdő hónapban?
Még nincs lezárva (beadás szempontjából) a táppénze. Viszont az új rendszerben a folytatás beadáskor előzmény ügyszámot kérnek. A kezdés már régen volt beadva, nem tudom megnézni. Hol lehet még kideríteni?
Szeretnék segítséget kérni. 23SZJA bevallásba beírhatom-e a vashulladék felvásárlási bizonylatból a levont SZJA összegét? (SZJA tv. 58.§. (10) bekezdése alapján a személyi jövedelemadót levonták). Nyugdíjas vagyok és betegség miatti személyi kedvezményt érvényesítve igényelném vissza a levont szja-t. Viszont a törvény forrásadót említ, ezért úgy gondolom, hogy nem lehetséges a visszaigénylés. Köszönöm szépen a segítséget.
Ha visszahívtál volna 3 hónappal ezelőtt (ahogy ígérted), akkor elmeséltem volna a valódi ellenőrzési okot. Az m30 miatt volt. Nem mi adtuk ki, mi kaptuk, és kapcsolódó ellenőrzés tartottak nálunk.
A számfejtő lapot amikor online küldöd ki a munkavállaló levelezőjébe akkor azt nem kell aláírnia senkinek. Akkor az M30-at miért kellene? A könyvelő programokba integrált bér- és munkaügyi modulok automatizáltan titkosítják a munkavállalók részére e-mailben küldött csatolt doksikat. Másik dolog: Tegye fel a kezét az akit az utóbbi 30 évben ellenőriztek az M30 miatt? Szóval ez a hörgés sem több mint egy újabb műanyag.
Főszabály szerint hitelesítsem elektronikusan, mondjuk AVD. De az addig hiteles, amíg elektronikusan közlekedik. Főszabály szerint hogyan adjam ki, kinek? De a dolgozó kérheti papíron is. Akkor meg minek a cécó?
a számlázó programok által küldendő másolatok terén két hibalehetőség jut eszembe az egyik ha valami nagy lóbaszó formátumban küldi valamelyik számlagyár a számláit, arra kell valami ésszerű oldalankénti limit kilobyteban kifejezve a másik a hitelesítés a hitelesítés az valósuljon meg az onlányszámlás azonosítókkal történő beküldéssel, további elektromos aláírásra effélékre nincs szükség, ahogy az a jelen szabályozás szerinti elektromos számláknál is csak az elektromosan aláíró szakcégek lobbijának az eredménye a számlaképbeküldés (és annak visszatölthetősége) egyébként nem (csak) az adóellenőrzés tekintetében lenne nagy előrelépés, sokkal nagyobb előrelépés lenne a magyar gazdasági szereplők versenyképességét illetően, a világ többi országában az elektronikus számlacseréért informatikai cégek tömege kér egy rakás pénzt, van ahol még a postának is van szerepe, nálunk meg megoldaná az adóhatóság ingyenes közszolgáltatás formájában ingyen elektronikusan
A 3 nap csak elméleti. Nem gondolom ha megírja nekik a számviteli szolgáltató e-papíron, hogy a vizsgált időszakban összesen 10000 kimenő és bejövő számla került könyvelésre és ezek scann-elése határidőre fizikailag lehetetlen akkor ne lenne a határidő dolgában engedő a hivatal. :)
Egyébként pontosan az ilyen kivételek is csak azt erősítik, hogy a számlázó programoknak kellene automatizáltan hiteles képi másolatot küldeni a már rendszerszintűvé érett NAV adatszolgáltatás mellett. Aztán tőlünk egy ilyen világban már csak az áfa analitika, főkönyvi kivonat (talán) a banki kivonat és szélsőséges esetben a főkönyvi kartonok másolata lenne bekérhető, mert a többit a revizor látná.