Nekem egy progrip valami beleragasztós cucc van a zárt bukómban. Fényre sötétedő is, és képtelenség belihegni, hogy picit is párásodjon. Kb 10 éve benne van, hibátlan, mikor hóban kivittem direkt ezt, mert az ugyan ilyen márkájú progrip pg3400 krossz szemüveg egyrészt bepárásodott, majd a pára belefagyott.. persze régen mikor még volt hó, ez a progrip lencse akkor is hibátlanul működött. Rajta körben csorog a víz a plexin, de a látómezőben nulla homály van. Meg még egy picit sötétedik is a fényre. Így 10-15 év után szerintem éjjel is sötétebb marad mintha víztiszta lenne, de engem pld nem zavar.
Volt a sisakom plexijén belül valami páramentesítő réteg, az újkorában is annyira semmit nem ért, hogy egy hűvösebb nyári estén komplett belihegtem az egészet és nem lehetett kilátni. Pont mikor vettem a progripet, észleltem, hogy van benne valami réteg ami megbontható, így ki is vakarásztam belőle. Ha nem tettem volna akkor a progrip vele együtt esett volna le.
Jóhogy mondod ezt az acerbist, nekem egy xlite x-501 freeland sisakom van. Illetve már kettő. Az elsőből kimállott a bélés, vettem egy suomyt, szintén motocross, kipróbáltam de vissza kellett vinnem a boltba mert 100nál már kimozdította a szemüveget a szél a fejemből, rezgett csapkodott nem láttam semmit.
Levásároltam az árát (100 volt 5 éve) és vettem még egy x501est ezzel mehetek 130al is DRel akkor is kényelmes. Több ilyen levásárlós bulit nem akarok, mesélnél erről az acerbisről, hogy utcán lehet-e benne motorozni? Az x-lite om is ilyen 1000gr nagyon szeretem, de lassan ennek az újabbnak is lejár a szavatossági ideje...
Használ valaki plexis bukósisakhoz pinlock fóliát?
Télen - nyáron rajta hagyjátok a plexin?
Más.
Érdekel-e valamelyikőtöket egy ilyen 1.000. grammos carbon krossz sisak? Olyan érzés a fejemen, mintha nem is lenne rajta semmi....... annyira könnyű..... nem használtat árulok, csak a figyelmeteket hívtam fel a lehetőségre........ szerintem egészen jó áron van ennyiért...... persze tudom, hogy így is qrva drága........
Nekem egyszer süldő koromban a biciklim küllői meglazultak, meg 8as is volt benne. Megcsináltam, egész fasszájos lett az egyenesfutás, nem is lett ovális minden klappolt. Egy erős jobbkanyarban beugrott 8asba a kerék, kb az aszfalt közepén a szaggatott vonalnál érintett meg az az érzés, hogy megérintettem a csúnya sötét és érdes felületét arccal; és mire lecsúsztam a fűbe a fejemtől a térdemig levitte a bőrt. A helye most is látiszik olyan részeken amik jobban kiállnak rajtam úgymint váll, csípőcsont és térd. Nem szeretek azóta küllőzni, azt hiszem világosan elmagyarázta a Teremtő, hogy ehhez nem ertek. Ha biciklivel baj van, csak fűzött kereket veszek semmin nem gondolkozom 😄
Itt most az nem játszik.. a gond akkor van, ha a felkeresett mester pont úgy ért hozzá mint én, és miatta törülném fel a flaszert arccal. Na akkor qrvaideges lennék 🥴
Ha stimmelnek a küllők, akkor minimális kézügyességgel meg felszereléssel (praktikusan: 1 db küllőkulcs) a fűzést magának is meg tudja oldani az ember.
Én legalábbis biztos nem fizetném ki egy ráf árát, meg várnék heteket rá hogy a kolléga által ajánlott mesterember méltóztasson megcsinálni (régebben egyszer felhívtam hasonló ügyben, kb. úgy beszélt velem mintha ő tenne szívességet - máshol meg feleannyiért megcsinálták másnap).
ezekkel a tkc80 karo4 meg a hasonlókkal az a baj hogy úgy néz ki mintha terep gumi lenne, aztán eléd kerül egy kis sár és szinte úgy megszívod mint a tkc70-el, oldaltartás 0 és máris a kormány a földön van
aztán a tkc70 legalább aszfalton jól viselkedik
egyszer próbálj ki egy rendes fim-es terepgumit, utána majd meglátod mi a különbség
persze ha van több aszfalt akkor drága lesz mert kopik a fim rendesen
én anno mindig a mások által eldobált 50-60% gumikkal mászkáltam egy erdélyi menetet pont bírtak a szélek mindig épek voltak mert az aszfalt kb csak a közepét koptatta aztán a terepen is jó volt meg az aszfalton is
én a tkc 80as gumikat úgy utáltam mint a sziget fesztivál után a penicilin injekciókat, anyira fájdalmas volt a használata :))
életem egyik legboldogabb napja volt amikor el tudtam takarítani a háztól egy motor eladás során
a 3aj-n a 120as is meg a 140es is(6days extreme) kb olyan széles volt amikor 2 barra fel volt fújva, a 140es kicsit szélesebb volt de szinte észrevehetetlen volt
de
amikor le volt engedve 0.5 bar-ra akkor azért kijött a különbség a 140es sokkal jobban tépte a sarat, jobban lapult jobban dobta szóval maga volt a mennyei királyság :))
más gumival nem volt nagyon kapcsolatom én jobban félek a sima gumiktól mint a kígyóktól
Nekem nincs yamahám, de az én offtopic motorjaimra ha szélesebb gumi akadt mint a gyári, azok nem viselkedtek jól, pld hosszanti repedések, nyomvályú jobban megvezette. A szélesebb gumit fel lehet tenni, de összébb húzza a 2,15ös mint egy hozzá való ráf.
Azt jó lenne tudni, hogy miért szeretnél szélesebbet? Terepre, aszfaltra vagy csak pizzéria előtt mutatna jobban?
Pedig a 130-as szélesség nem rossz....... talán a 140-es még elmegy a gyári felnin, annál szélesebb meg felesleges........ használat közben beleverhet majd a lánc, a kipufogó, a hátsó villa....... szóval én meggondolnám a dolgot.......
Ha pedig az a célod, hogy a szélesebb hátsó gumi miatt majd megáll az oldaltámasz, vagy a középsztender nélkül is a motorod a saját lábán, anélkül, hogy eldőlne, akkor szerintem rossz az irány, amin gondolkodsz......... 😊