Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ez a nev mar fogalalt Creative Commons License 2024.05.05 0 0 52640

Sziasztok! Van egy feliciám, 50kw mpi 1.3. Állandóan bedob egy kódot: 00537 lambda szabályzás alsó felütközési érték. Motor kisgenerál után, kompresszió 12es végnyomások összes hengernél, nyomásveszteség mérés összes hengernél jó, vezérlés jelen, falslevegő kontrollálva, injektorok zárnak, ugyanannyit szállítanak. Nyomásszabályzó jó. Ac 5bart nyom. Lambda zsír új bosch. Összes szenzorból volt próbálva másik kivéve főtengelyjeladó. Másik ecuval ugyanez. N80 szelep zár. Fékrásegítő tesztelve, jó. Az autó motorféken is fecskendez be 1.3ms-al. Hidegen alapjárat nagyon finoman ingadozik, égéskimaradás szerű hangot ad. Némileg rázza is a kasznit ilyenkor. Új sortrafó. Gyertyák új championok 0.5ös hézaggal. 0.7-tel is próbálva, brisk dr15tc vel is próbálva ugyanez. Valaki találkozott már ilyennel? 

svgyula Creative Commons License 2024.05.04 0 0 52639
Előzmény: svgyula (52638)
svgyula Creative Commons License 2024.05.04 0 0 52638

szia. Lehet cserélni a gumit csak fajtája válogatja, hogy melyikbe melyik jó. Az "elmélet" ha leveszed a végéről a rögzítést ki lehet húzni. jobbról-balról egy-egy acél lap tartja a helyén. De pont ez miatt mindkét végén fel kell nyitni a ráhajtott rögzítést mert másképp nem csúszik ki. Az már egy másik történet, hogy bárhol kapsz-e ilyen gumit? Mert ezeknél eltérő szokott lenni a magasság mert amikor töröl nem jó ha eléri a széle is az üveget.

Én a magam részéről vettem egy élezőt.

Van gumi méterre https://www.aliexpress.com/item/32831469175.html?spm=a2g0o.productlist.main.39.1366975eCz7Cxk&algo_pvid=c776dae5-569d-4f4a-a4e4-82affb7d00ce&aem_p4p_detail=20240504084144791484991220440020054526&algo_exp_id=c776dae5-569d-4f4a-a4e4-82affb7d00ce-19&pdp_npi=4%40dis%21HUF%211501.50%211214.61%21%21%214.03%213.26%21%402103244617148373038105374eb8fa%2112000035364934256%21sea%21HU%21140357405%21&curPageLogUid=dwogTNpgNWb8&utparam-url=scene%3Asearch%7Cquery_from%3A&search_p4p_id=20240504084144791484991220440020054526_5

 

Én vettem egy hasonló "javító" eszközt amit végig szoktam húzni párszor a gumi élén ha foltos/csíkos. Ez szokott segíteni és nem kell sűrűen cserélni. De én csak a legegyszerűbb tacskós hajlékony ablaktörlőt használom ha tönkremegy és nem segít már az "élező":-) akkor veszek másikat.

Ilyen az "élező :-)

https://www.banggood.com/Baseus-Car-Wiper-Blade-Repair-Universal-Auto-Windshield-Wiper-Refurbish-Tool-Car-Windshield-Wiper-Blade-Repair-Kit-Accessories-p-1978927.html?cur_warehouse=CN&rmmds=search

 

Az ékszíjnál a leveszik a polcról típust szoktam venni. Nem is tudom milyen gyártmányok vannak mert talán a két autónál használtam el 1-1db-ot eddig.

Előzmény: Móncsa (52637)
Móncsa Creative Commons License 2024.05.03 0 0 52637

Sziasztok! 24 év után tönkrement az első ablaktörlőkön a gumi , komplett lapátot kell cserélni vagy ki lehet cserélni csak a gumit is. Melyiket érdemes megvenni ami kibírja a következő 24 évet is. 24 éves az ékszíj is lehet azt is cserélni kellene már abból melyik gyártmány a legjobb választás?

 

svgyula Creative Commons License 2024.04.27 0 1 52636

Szépen visszatekert Km óra! Mert ki az az idióta aki elhiszi, hogy évi ~1200 Km mentek vele!? Na meg ha ott kint

állt az emeletes házak között akkor a rozsda is megtalálta rendesen. A bevett szöveg "idős embertől".....

A jelenlegi értéke max ~300eft az infláció miatt...... Annyiért fiatalabb octavia is van. Lehet abban sokkal több a Km be az idő minden nem használt műanyag, gumi, fém alkatrészt megtámad.

Előzmény: Móncsa (52635)
Móncsa Creative Commons License 2024.04.26 0 0 52635
a_motor Creative Commons License 2024.04.20 0 1 52634

nem kényelmes a javítás, de egyszerű... :)

 

-a váltórudazathoz a kocsi alá kell feküdni: látszik majd, hol lóg 

-a fékpedál tengelyéhez a kormány alá kell mászni, ott is látszik, hol kérhet kenőanyagot ( rosszabb esetben a perselyt kell cserélni)

 

mindkettő otthon elvégezhető (a fék körül figyelmesen!)

Előzmény: László Cseke (52633)
László Cseke Creative Commons License 2024.04.20 0 0 52633

Szuper ezt nem ismertem eddig.
Az mitől van, hogy melegben (talán valami zsír oldódik ki) fékezésnél a fékpedál kicsit lent marad és a lábfejemmel kell visszahúzni? Locsoljam meg WD40-el?
Valamint a váltóbotom már egy jó ideje nagyon laza kileng vagy 10 centit, bonyolult a javítása?

Köszönöm! :)

Előzmény: zetaman (52632)
zetaman Creative Commons License 2024.04.19 0 1 52632

www.autozube.hu

 

Készleten ír jobbost, balost.

László Cseke Creative Commons License 2024.04.18 0 0 52631

Üdv. bal-jobb első indexbúrát keresek Bp. környékén ., köszi

mostez Creative Commons License 2024.04.18 0 0 52630

Szia!

 

Nekem is van ilyenem, de fogalmam sincs miket jelez, vagyis csak tippelgetek, nekem hasznos lenne az infó, de már nem találtam az anyagot. Ha még elérhető, friss link-et kaphatnék vagy esetlegesen e-mail is szóba jöhet? ganzlerzsolt(kukac)gémél-es(és kom-os).

 

Köszi!

Előzmény: Skodabajnok (52372)
marhanyelv Creative Commons License 2024.04.16 0 0 52629

köszönöm a választ!

Előzmény: svgyula (52628)
svgyula Creative Commons License 2024.04.15 0 0 52628

Szia!

https://skodabolt.unas.hu/spd/6U0845121/Skoda-Favorit-Felicia-szelvedo-gumikeder

https://skodapatika.hu/spd/6U0845121/Skoda-Favorit-Felicia-elso-szelvedo-gumi

 

Ha nincs segítséged akkor egyedül felejtős! Arra számolj, hogy 99% az alatta lévő lemezt

festeni kell, ha nem kipótolni!

A két személy azért kell mert a berakáskor egy kívül egy nagyon óvatosan!!!!! igazgatja a helyére

aki belül van az pedig húzza körbe a berántó zsinórt! Gyenge spárga bálakötöző felejtős! Ha félig benn marad

és elszakad a behúzó akkor sanszos, hogy több darabban jön ki és lehet másik szélvédőt venni.

Ha(?) esetleg nem tudod hogyan kell ezt megcsinálni leírom.

Az üvegre körbe ráfeszíted a gumi, figyelve a külső és belső részre! Kívül eső szélesebb! Ehhez ajánlott a folyékony szappan. Amikor ez megvan belehúzol egy ~3mm átmérőjű berántó zsinórt(obi, praktiker, mezőgazdasági stb bolt)

Ezt úgy, hogy az alsó részen érnek össze! Ezután (a madzag belül a műszerfalon!) behelyezitek az alsó részt a helyére(szintén vékonyan megkenve) aztán a külső emberke szépen nyomja befele a gumi mellett és a belső húzza ki a zsinórt. A zsinórnak be kell magával húzni a gumi peremet tehát nem lehet kívül ráfeküdni mert elszakíthatja a gumit is. Ha körbeért és mindenhol bent van a gumi pereme akkor óvatosan tenyérrel a gumit kívülről körbe kell ütögetni, hogy beigazodjon a lemez és az üveg közé.

Előzmény: marhanyelv (52627)
marhanyelv Creative Commons License 2024.04.14 0 0 52627

Sziasztok,

Két kérdésem lenne...

1. Szélvédő kéder beszerzési forrásra tudtok esetleg ötletet adni? (1.3 MPI)

2. Szerintetek nekiállhatok magam? Nem vagyok ügyetlen, de vannak dolgok, amit biztosabb szakemberre bízni

Előre is köszönöm a válaszokat!

Attila0156 Creative Commons License 2024.03.19 0 0 52626

Köszönöm az információkat!

Előzmény: svgyula (52625)
svgyula Creative Commons License 2024.03.18 0 0 52625

Csepegéshatár? Nem kell túlbeszélni érzéssel meghúzod ha nem csepeg/szivárog akkor jó! A váltónál is ez a helyzet.

A motornál gyári megadott az 65Nm. A váltónál kétfajta van egyik belső hatszög a másik külső hatlapfejű. Mindkettőnél 45Nm a gyári meghúzás alátét cserével.

Előzmény: Attila0156 (52624)
Attila0156 Creative Commons License 2024.03.18 0 0 52624

Sziasztok!

 

Felicián, 1,3 MPi motornál az olajleeresztő csavarnak mekkora a gyári meghúzási nyomatéka?

Illetve, a sebváltó olaj leeresztő csavar meghúzási nyomatéka is érdekelne.

Tatyi69 Creative Commons License 2024.03.13 0 0 52623

csabacsap@freemail.hu és köszi a segitséget

Előzmény: svgyula (52620)
svgyula Creative Commons License 2024.03.10 0 0 52622

Igen az a legnagyobb kérdés.

Alapból befele:

1/ 1db test vezeték ez a kasznival azonos.

2/ 1db állandó +12V ez a 22-es biztosítékról jön ez kell a memóriának

3/ 1db kapcsolt +12V ez a gyújtáskapcsolótól jön ez kapcsolja a rádió végfokát is

Kifele:

4/ 1db hangszóró jobb +

5/ 1db hangszóró jobb -

6/ 1db hangszóró bal +

7/ 1db hangszóró bal -

8/ 1db antenna erősítő kapcsolt +12 ez azonos a 3/-as vezetékkel! Nem keverendő a koax kábellel!

A színek? hááát az akármi is lehet.

Én ennyit olvastam le a rajzról. Bár én ezeket tőből vágtam le. A mostani fejegységbe amit beraktam 18db vezetéket van bekötve plusz a wifi gps usb stb......

Előzmény: a_motor (52621)
a_motor Creative Commons License 2024.03.10 0 0 52621

kérdés persze, hogy néz ki most a drótozás a kocsiban

 

https://www.briskoda.net/forums/topic/391989-skoda-felicia-1996-radio-installation/

Előzmény: svgyula (52620)
svgyula Creative Commons License 2024.03.09 0 0 52620

Van gyári rajzom a bekötésről. A kérdés mit szeretnél? Az ISO csatlakozó ami benne van már régen nem szabvány.

De el tudom küldeni email-ban de kell az cím.

Ha újat akarsz berakni akkor nagyjából arról le kell vágni az összes vezetéket. Ja fontos még alapból tudni a rádióhoz gyárilag van antenna erősítő hátul az antenna fejénél. Ehhez megy egy plusz vezeték(+12V) a testelés a helyszínen. Enélkül nem fog szólni a rádió, vagy csak a helyi erős adók jönnek gyenge minőségbe és álló helyzetbe.

De az egész bekötés nem egy ördöglakat, mivel semmihez nem csatlakozik a 2db hangszórón és a tápon kívül.(ez a gyári!) HA(?) már mókolták akkor meg teljesen mindegy az amit gyári rajz mutat.

Előzmény: Tatyi69 (52619)
Tatyi69 Creative Commons License 2024.03.09 0 0 52619

Üdv segitséget kérek a rádió vezetékekről van valakinek leirása vagy rajza.Köszi Csaba

szazlab Creative Commons License 2024.03.07 0 0 52618

Üdv!

https://skodaalkatreszweb.hu/spd/6U0953227A/Irany-Jelzo-Rele-Vonohorgos-Jarmuhoz-SKODA-FELICIA

Ha utánfutó index visszajelzésről van szó, kicseréltem a relétáblán az indexrelét ilyenre, ha van benne izzó, a kis kéthegyű nyíl a műszerfalon a visszajelzés. Futó nélkül, index kapcsoláskor is villan egyet, ez jelzi, hogy működik.

Üdv: Tibor

Előzmény: skodargo (52616)
a_motor Creative Commons License 2024.03.06 0 0 52617
Előzmény: skodargo (52616)
skodargo Creative Commons License 2024.03.06 0 0 52616

Köszi szépen, hát megnéztem a Fuchs olaj Gl - 5 ös, ezért kicseréltettem, Total 75 /90 , Gl-4 /Gl-5 minősítésűre!

Remélem hogy jó lesz bele!

Hiányzik az indexőr a kocsiból, vizsgára viszem majd, de ebbe mindig belekötnek, van ilyen relé ami megoldja ezt a gondot?! 🤔

Előzmény: a_motor (52615)
a_motor Creative Commons License 2024.03.04 0 0 52615

Ha már megvetted szerintem jó lesz.

Leeresztő csavaron leengeded, km hajtás helyén feltöltöd (belenézve a nagy átmérőjű rész aljáig)

Előzmény: skodargo (52614)
skodargo Creative Commons License 2024.03.03 0 0 52614

Sziasztok!

 

Skoda Felícia1998/ 1.3Mpi 50kw

 

Váltó felújítás lesz, ezért vettem váltóolajat, de nem kaptam Castrolt, 

Fuchs Titan Sintopoid  75/90 váltó olajat vettem helyette, ez jó lesz bele?

Hogy kell lecserélni benne a váltóolajat?

Ha tudtok róla képet, leírást, videot csatolni megköszönöm! 

svgyula Creative Commons License 2024.02.17 0 0 52613

Lehet igazad lesz! Biztosan neki akart állni? Arról sem nyilatkozott. Szerintem inkább lecserélte egy thaliara:-)

Előzmény: a_motor (52612)
a_motor Creative Commons License 2024.02.17 0 0 52612

Úgy látszik, sosem tudjuk meg, mi volt a hiba....

Előzmény: a_motor (52608)
Gergely Kovács Creative Commons License 2024.02.13 0 0 52611

Szia!

 

Ez eszembe sem jutott kösz az infót hátha! 

Előzmény: a_motor (52610)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!