Köszi a választ. Akkor meg kell barátkoznom vele. :)
Pár évvel ezelőtt néztünk egy ilyen THULE-t, de túl drágának találtuk. Most meg már nem is forgalmazzák. Pedig jó kis kompakt szerkezet, stabilnak is tűnt.
elnézést hogy némileg OFF, mert vonóhorog nélküli kerékpártartót keresek.
Lehet, hogy naiv elképzelés, de valami olyat szeretnék, ami könnyen és gyorsan felszerelhető.És az se lenne hátrány, ha mindehhez nem kéne magasra emelni a bringát. Egyetlen kerékpárhoz kellene (ha egyáltalán van ilyen..)
Kis autóhoz (Yaris, Nissan Micra, Renault Clio méret kábé).
Létezik ilyesmi? A Decathlont néztem, de az a sok heveder ide-oda kicsit elrémisztett.
Szia! Esetleg te is meg tudnád írni, hogy az évek során hogy vált be a Hakr Trip szállító? Mennyi bringát vittél vele, milyen távokra, volt-e vele probléma?
Szia! Nem tudom, hogy így 7 év távlatából olvasod-e még vagy sem :) De ha igen, érdekelne, hogy végül mire esett a választás? Jelenleg én is a Peruzzo Pure Instinct 4 és a Hakr Trip 3 Top +1 adapter változaton gondolkodom leginkább.
A Peruzzonak jobb az ára, és előnyös lehet, hogy eléggé összehajtogatható. Ami kicsit bizonytalanító nála, az az, hogy 4 kerékpár szállításánál már azt írják a csomagtérajtóhoz kell spaniferezni. Más szállítóknál nem láttam ilyet, szóval nem tudom, hogy a Peruzzonál ez csak extra biztonság, vagy bizonytalanabb a felfogatása, és ezért ez a megoldás.
A Hakr az kicsit könnyebb, jobban tetszik a döntési mechanizmusa.
Még esetleg a Cruz Pivot 4 amit fél szemmel lesek, de inkább az előbb említett típusok közt gondolkodom.
Nem is a vonóhorogra jelenthet veszélyt a függőleges terhelés, mert az baromi erős szerkezet. Hanem ahova rögzítik a karosszérián, az deformálódhat el esetleg nagyobb terhelésnél. A vontatást és tolást ott bírja a szerkezet, amihez rögztik. De az arra merőleges erőt, azaz a függőleges erőt már jóval kevésbé.
Pro-User kerékpár szállítókról van valakinek valamilyen tapasztalata?
Korábban nem sokat hallottam róla. Viszont vannak olyan modelljei, amik liftesek (13 pólusú csati esetén működik csak); aminél nem ledönteni kell a bringákat, ha a csomagtartót nyitni akarjuk, hanem sínen elhúzni onnét (Pru-User Spinder SL3); van rajtuk tolató és ködlámpa (13 pólusú csati esetén működik). Viszont némelyik modellje még a Thule-t is veri árban.
Beszéltem azzal a karosszériással, aki a vonóhorgunkat csinálta (ő szerezte be és rakta fel) és azt mondta, hogy ezek a vonóhorgok oriási túlbiztosítással készülnek. Ídézem: "Semmi baja nem lesz hiszen nagyon túl van biztosítva. A rendőrök meg nem foglalkoznak a fejterhelésel csak a vontatmány össztömegével.Egyébként 2 db 12 es acél csavar fogja a fejet aminek a szakítószilárdsága darabonként jóval 1.000 kg felett van.Max az autó rugója lesz terhelve,de ülj bele a csomagtartóba és meglátod hogy meg sem fog lottyanni neki."
A mi autónkon (Ford Focus Kombi MK1) (és még héhány hasonlón) jellemzően 75 kg a vonóhorog függőleges terhelhetősége. Ha ebből lejön a bringa-szállító súlya (ami egy 4 bringás szállítónál 20 kg körül van), akkor marad 55 kg. Egy 4 bringás szállító átlagos teherbírása 60 kg, ami mezei (csomagtartóval, sárvédőkkel, kitámasztóval felszerelt trekking) 15 kg-os kerékpárokat feltéltelezve 4 bringát bír el (4*15=60), viszont ezzel enyhén túlterheli a vonóhorgot (60+20=80 kg). Viszont egy masszívabb/nagyobb autón (például SUV-on) a vonóhorog függőleges terhelhetősége már bőven 100 kg felett lehet, ott a 80 kg az semmi. Másrészt egy eletromos, vagy össz-teleszkópos monti bringa 20 kg-tól indul, ott 4 kerékpár már minimum 80 kg, ami egy átlagos bringa szállítónak már bőven sok, ilyenkor már jogos az ha a szállító lehajlik. Ezért is írtam, hogy nem tudom, hogy az Árukeresőre író emberke miféle bringákat pakolt fel.
Nekünk 4 kerékpárunk van, amiből kettő felnőtt, kettő meg gyerek, (egy 22"-os, meg egy még kisebb).
Egyrészt nem tudom, hogy a vonóhorgot, illetve annak a rögzítését mennyire viselné meg később (5-6 év múlva), ha egy-egy napon 6-7%-al túlterhelik (4 felszerelt kerékpár miatt 75 helyett 80 kg van rajta), másrészt azt sem, hogy mely bringaszállítókra lehet mondjuk egy 16-18"-os kerékpárt felrakni (ezeknél közelebb vannak egymáshoz a kerekek és alacsonyabban lehet a vázat a szállítóval megfogatni).
Egyelőre még nézelődök, hátha találok valamit, ami segít dönteni.
Érdemes a vonóhorog függőleges irányú terhelését is számításba venni.
Egy 60kg teherbírású bringaszállító tömege nem kevés. Ráadásul 4 bringa simán több lehet 60kg-nál.
Szállítóval együtt a 4 bringa 80kg is lehet. Ezek eredendően húzásra vannak méretezve. Ez a vonó (gömb)fejen történő terhelés meg csavaró igénybevételt jelent. Nem biztos, hogy a vonóhorog vagy annak a felfogató helye a karosszérián zokszó nélkül elbírja ezt a terhet.
Én is most nézegetem a vonóhorgos 3-as kerékpártartókat már 1 hete. Nekem ez a 4 volt a listámon eddig: Menabo Alcor 3 (150e) nem összecsukható, max 60kg Menabo Antares 3 (160e) összecsukható, max 60kg Peruzzo Zephyr 3 (152e) nem összecsukható, max 60kg Peruzzo Pure Instinct 3 (140e) összecsukható, max 60kg
Ezek jó kiindulópontok lehet a 4-es változatokhoz szerintem. Én a Peruzzo Pure Instinct 3 felé húzok most. A THULE 100e-el drágább kb. A COMPASS-nál szerintem jobb a PERUZZO.
Négy kerékpárt szeretnék szállítani, (jelenleg talán csak hármat, de egy-két év múlva már biztosan négyet) egy olyan szállítón, amit a feleségem is könnyen tud kezelni (tetős szállítók pont emiatt eleve kiesnek, mert ő egy bringát nem bírj a tetőre felrakni) és ami rázárható a vonóhorogra, illetve a kerékpárok a szállítóra.
Hosszú távra tervezek, és ha úgy látom megéri, akkor ki tudom fizretni a Thule-t is (ha arra jutok, hogy az van annyival jobb minőségben tartóságban, megbízhatóságban), de eddig nem találtam olyan tesztet, vagy véleményt, ami alapján dönteni tudnék.
Most jött szembe velem például a Compass DOLPHIN 4 TÜV (amit a testado.hu oldalán láttam az idei év legjobb vonóhorgos kerékpárszállítójaként). Ahol ezt árulják, ott többnyire más kerékpérszállítókat nem láttam, illetve annyit tudtam kideríteni róla, hogy valamilyen cseh cég gyártja ezt. Van valakinek tapasztalata erről?
Vagy ott van a PERUZZO PURE INSTINCT 4, ami szintén jónak tűnik, csak ott azt nem látom, hogy például egy gyerekek kerékpár kerekei elérik-e két oldalt a kerék-tartó "papucsokat".
Illetve hol találok valamilyen összehasonlító tesztet, véleményeket a különböző cégek hasonló tudású kerékpárszállítóiról?
Szeretnék venni egy kerékpár szállítót. 1db első kosaras női vázas 26-os Csepel Ranger és 1db hátsó kosaras férfi vázas 28-as Mongoose Crosway 250 bicajt kéne rá felraknom amikor szükség van rá. Egyszerűségéből és kedvező árból kifolyólag ezt ajánlották ismerősök :
Az elsőre elfér vajon a két bicikli? Vagy tudtok ajánlani olyat, ami jó lenne és viszonylag kicsi a hely igénye? Jó lenne ha csomagtartóba be tudnám rakni amikor nincs rá szükség. Suzuki Ignisen használnám.
Tudnátok nekem abban segíteni, hogy egy Thule 915 Europower biciklitartónál állítható-e és ha igen, akkor hogyan a vonóhorog nyílás. Egyelőre nem tudjuk feltenni a vonóhorogra, olyan mintha vastag lenne a horog nyaka.
Márciusban vásároltam és azóta használom: HAKR TRIP PREMIUM 3+1 DARABOS KERÉKPÁRTARTÓ VONÓHOROGRA
150-200ezer forintot szántam egy 3 kerékpár szállítására alkalmas vonóhorogra szerelhető szállítóra.
+ feltételek: legyen könnyen és gyorsan vonóhorogra rögzíthető, dönthető, City-crash szabványnak megfelelő, könnyű és összecsukva férjen be a csomagtartóba.
Cruz, Peruzzo, Pro-User, Thule kerékpár szállítókat nézegettem és próbáltam ki, majd véletlenül került a látókörbe a HAKR (cseh gyártó), ami ár/érték-minőség arányban a legjobb volt nekem (az Autofelszerelesek.hu-hoz mentem be egy Thule Velocompact 927-ért (210ezer), de már a Hakr Trip Premiummal + egy 13-7 pólusú átalakítóval (összesen 155ezer) jöttem ki, amire ráadásul 4 kerékpár tehető fel :))
Autófelszerelések.hu: kellemes meglepetés volt a sok rossz (más helyeken szerzett) tapasztalat után, hogy itt kedves és hozzáértő szakemberek foglalkoztak velem - azt hiszem ráadásul a "Főnök" volt az, aki a Hakr-ot ajánlotta!
Az összeszerelése egyszerű, de van hozzá a YouTube-n videós segítség is (Hakr készítette), ha kellene.
Nagyon jó minőségű, stabil kerékpárszállító, könnyen és gyorsan szerelhető, valamint rázárható a vonóhorogra és a kerékpárok is a fogókarmokra.
Autóm, egy Citroen C4 Grand Picasso levehető ORIS vonóhoroggal szerelve, melyre nagyon jól illeszkedik és stabil a tartó, sőt lebillentve a hátsó ajtó is kinyílik - ami más hasonló kerékpárszállítók közül nem sokra jellemző. Ha a kerékpárszállítót egy nagy hátsó ajtós autóra és vonóhorogra szerelik nem mindegyik nyitható, még ha billenthető is a kerékpártartó, sokba beleütközik az ajtó nyitáskor.
Így néz ki felszerelve:
Így pedig döntve, a hátsó ajtó nyitása közben (volt egy "kettes" Thulem, de attól nem volt nyitható a hátsó ajtó!):
a magam részéről két következtetést vonok le, az elcsípett szabálytalanságok jelentős része két csoportba sorolható.
a) futár (aki foglalkozásszerűen teker)
na velük tényleg jó lenne kezdeni valamit, nekik akár rendszámot is elő lehetne írni, a betartatásra, hatékony szankcionálásra kellene valamit kitalálni.
b) zebrát védő piros lámpa kereszteződés nélkül, gyalogos jól láthatóan nincs a közelben. persze, szabálytalan, de nem balesetveszélyes, amíg a zebra környezete jól belátható.
persze van még maradék is, de ha ezt a két csoportot leszámítjuk, jóval kevesebb.
Egy Thlule Ride On 9503-at használok alkalmanként. Elégedett vagyok vele, annyi megjegyzésem lenne hozzá, hogy hiába dönthető, attól még a kombi hátsó ajtaját nem tudom nyitni, ha 3 kerékpárral fel van szerelve.