Hát amúgy tényleg egy vicc...most mondjátok meg, hogy a francba akadhatok bele mindig ezekbe? Ránézek a marketplace-en, beállítom Svájcra kíváncsiságból, létezik-e még a típus a kínálatban és tessék...és akkor hogy is lehetne ott hagyni? Amúgy agyrém is!
Világos. Csak hát a szabályozás eltorzítja a piacot és az emberi szokásokat is. Persze, ahol abszolút szabadságot ad, ott meg dominál az önző emberi természet. Objektíven én ezt nem tudom nézni. :)
Arra találták ki ezt a rendszert, hogy a fiatalabb, kevésbé szennyező autók elterjedését ösztönözzék vele. Akik régebben nagyobb motoros vagy dízelautót vettek, azok továbbra is kedvező adótételek mellett használhatják őket (egy korábbi logika szerint számított összeget indexálnak nekik évről-évre, szerintem ez abszolút fair), viszont a regisztrációs díjukat nagyon megemelték, hogy ne nagyon legyen kedve senkinek ilyet a nevére venni. Ez szerintem egy lényegesen értelmesebb rendszer, mint Hollandiában, ahol 10 euróért a nevedre vehetsz bármilyen kocsit és ahol sokan az öregebb autóknál az első komolyabb szervizszámla kifizetése helyett inkább ki is szállnak belőlük, így adják körbe-körbe a romokat egymásnak.
A hobbiautózásnak a flamand rendszer nem kedvez, amíg 30 éves nem lesz a kocsi - onnantól viszont pici pénzből regisztráltatható és az adója sem több évi pártíz eurónál.
Máshol útadónak meg mittudoménminek hívják, szerintem minden országban van az autótartásnak éves adótétele. Hollandiában pl. tömeg alapján számolják és ott egy 20V-re ez majdnem 800 euro/év.
Igazad van, nagyon kell szeretni egy nagyköbcentis autót ahhoz, hogy az ember ezt ki akarja fizetni rá, pláne ha még öregebb is és korábbi Euro-besorolású.
Multiplás dolgokba mennyire látsz bele, létezik még abból olyan állapotú, amivel érdemes foglalkozni? Lehet hozzájuk alkatrészt kapni? Hol lenne érdemes ilyet nézni? Facelift előtti, de már Euro 3-as jöhetne szóba, tehát 2002-2004 közötti.
Közlekedési adó...na mint fogalom, az se gyenge ám! Nemhogy a mértéke.
Erre a kocsira itthon egy olyan 600 eurónyi sarcot kell kifizetni hogy a rendszám rajta legyen, a neved meg a forgalmiban. De persze annak vagy 35-40 %-a akkoris fennállna, ha az ember belföldön venne, rendszámos autót.
1123 euro azért lehetetlenné tesz egy ilyen akciót teljesen, mert akkor még vám+áfa és fuvar szóba se került...
Akkor az olasz csóka szerezhette hagyatékból szerintem. Ilyen állapotú autók ritkán jutnak el a piacra.
Flandriában CO2-kibocsátás és Euro-besorolás, illetve hengerürtartalom alapján fizetünk forgalombahelyezési díjat (ez a BIV - belasting op inverkeerstelling, kb. a magyar átírási illetéknek felel meg, minden tulajdonosváltásnál ki kell fizetni), ez egy kétliteres Euro 3-as autó esetében 1.123 euro. Minel régebbi/nagyobb motoros az autó, annál magasabb a díj.
A másik, 680 eurós tétel pedig az elsö évre számított közlekedési adó (ezt évente fizetjük), ezt is hasonló szisztéma szerint számolják ki.
Az utolsó műszaki vizsgája 2017-ben volt és a szervizkönyv utolsó bejegyzése 2018-ban, 148 ekm-nél. Persze hogy nem kétséges a hitelesség. Egy olasz fickó árulta, neki autószervize van és azért vette, hogy szervizes rendszámmal céges használós legyen. Csinált egy olajcserét rajta januárban 1000 km-rel ezelőtt. Azt írta is, hogy sokat állt az autó, de nem bírtam kifaggatni arról, hogy honnan és hogyan jutott hozzá. Úgy tűnik, 2019-ig futhatott az autó, de jó helyen lehetett ha nem rohadt szét az alja az évek alatt.
Aztán valamelyik görgő megszólalt a szíjhajtásban és mivel komplikáltnak ítélte meg a vezérléscserét, meg ugye látta hogy jó régen volt cserélve (amúgy 100 ekm-nél), inkább meghirdette. Nyilván ez vételi szempontból nem számít, mert az ember úgyis kapásból cserélné. Hát majd meglátjuk összességében a karosszériát, úgyis azon dől el a történet.
És mi a fenéből jön ki ez az 1800 euró ott, nálatok? Elég durva...most ha én a vámolást meg a fuvart meg az itteni sarcokat összeadom, akkor sem jön ki ennyire, mire rendszám lesz rajta.
Az a fotó a motortérröl elképesztö... gondolom, nem merül fel sok kétség az óraállás hitelességével kapcsolatban. Javításra szorulóként hirdették, vagy hagyatékból vetted?
Egy pillanatra akkora stenkbe jöttem, még le is ellenöriztem, mennyibe kerülne egy 20V itteni regisztrációja
Úgy látszik, Svájcban még akad. 2000. végi gyártás, még a színes szőnyeges, még a régi emblémás, de már Euro3-as. Múlt héten az öcsémnek csináltam a kipufogót a szedán alatt, aztán műszakiztattuk. Már az is 4 évet és 68 ekm-t lefutott itthon. Na, aztán ott ecsetelte nekem, hogy horgászatokhoz hogy kell telepakolni a csomagtartót meg a hátsó üléseket. De én már decemberben mondtam neki, hogy az év végi prémiumot tegye el, mert sose tudni, mikor jön be egy vétel...szóval vitetem hozzá és körbeszagolja, eldönti hogy kell-e neki. Képek alapján jó, az alja is.
Például azért, mert biztos vagyok benne, hogy sok emberben ' tartod a lelket ' .
Ez csak egy válasz, egy embertől. Több is van, hidd el. Válasz és ember is.
Erőlködni, ne erőlködj, mert elveszti a tevékenység a maga sajátos báját .... varázsát.
Nehéz ezt, egzakt módon , megfogalmazni, de én bízom benne, hogy ráérzel arra, mit szeretnék veled közölni.....
Anélkül, hogy pontosan tudnám, mik a kiváltó okok:
- azok a kocsik (pl. AR147 Ti), amik csalódást okoztak (többes szám ot csak azért használok, mert lehet, hogy nem egy darabról van szó) .... nos, azt /azokat tűntesd el a látókörödből... idővel, törlődnek ...megfakulnak a rossz emlékek.
- foglalkozz avval, amivel ' kellene ' .... azaz, például, építsd meg az ' álomváltót ' , saját magadnak.
Írtad többször, hogy a szűkebb-tágabb családban , te vagy az 'autófelelős'.... Ez egy szép és nemes tett-sorozat....társadalmi funkció.... stb.... De! Néha kell egy kis 'én-idő' is. Törődj csak magaddal-----> építsd meg és szereld be azt a váltót, a saját kocsidba, amit meg/el -terveztél.
Tarts szünetet. Pihenj. Kapcsolódj ki , más területen (nem autózás) .... Járj ki a természetbe ,kirándulni Fess tájképet. Színházba járás? Társasjátékozz. Mittudomén.
:-)
Ui. engem , amikor ' kissé magam alá fordultam '... elvitt a barátom, kikapcsolódni. Pár napot töltöttem náluk ( környezetváltozás!!!!) ... és meglátogattuk például a közeli képtárat.....
Csodálatos egy hely, például : Galleria Degli Uffizi. Elképesztő módon lehet ott ( Toszkána) feltöltődni / kikapcsolódni ... és ezt maximálisan pozitív értelemben tanácsolom / jelzem feléd....
Nekem, annyi előnyöm azért volt , az átlag túristához képest, hogy a barátom és családja, régi toszkán familia.... Jó a helyismeretük és a kapcsolatrendszer sem kutya .... :-)
De mivégre nyerjem vissza? Talán pont elég volt ez a 8-10 év erre az életemből. Aztán ennyi, szép volt, jó volt csak amikkel foglalkoztam, az elmúlás szélén állnak. Minek erőlködjek? :)
Mondjuk, én az ajtó aljáról hiányolom, a matricát .... díszcsíkot. Persze, lehet, hogy ezt is, külön kellett??? rendelni,újautó korában..... Ki tudja? ( elvileg, van a TSaládban egy Ducati Corse....és azon van ilyesmi és jól áll neki )
Kint is csórosodnak ám lefelé a népek ,illetve, tud, gondot, okozni, a modern problémagenerátorok (modern eu5 eu6 tragacsok) fenntartása... ha nem fáj az értékvesztés, és a nullkilométeres bontószökevényből, időben el tud menekülni----->másik null kilométeresbe, átülve, akkor nincs gond.
Egyébként meg: az van, amit írtál. Egyre kevesebbet költ, egy egyre öregedő és egyre többet futott gépkocsira.
Másrészt: te nagy legó-mester vagy ( ez pozitiv jelző, annyit tesz: képes vagy 'átkonfigurálni' a járművet)...
Tourismo Internazionale, valami olyasmi, mint a Veloce, ha jól sejtem. Vagy a Blackline. Egyfajta felszereltségi szint.
Ha tudsz venni egy jó általános állapotú gk-t, pl. distinctive vagy ahogy írják / nevezik... kicseréled a kárpitot / felniket stb... stb... és van T i -d, olyan, amilyet szeretnél. Nem tudom, hogy a benzines, 5 sebességes váltóba, bele lehet-e csavarozni a Q2 nevű dolgot.... de a 6 sebességesbe igen, mert láttam már olyan 147 / 156 GTA-t, ami ilyesmivel volt felszerelve, utólag.
és akkor gondolj bele, hogy én, 100e km alatti futással, törés és barkácsolás mentesen, nem tudtam 8k eur-ért eladni, a 156GTA Sw-t...... most , kb.10 évvel később, ugyanez 18 k eur lenne.....
Ha veszel 147est vagy 156-ost, érdemes, normális fényképet kérni, a Bal1 ajtó belsejéről..... sokat elárul, az egész kocsiról...
Igen , ez igaz, hogy valamivel ?.... sokkal? megbízhatóbb? stabilabb ..? működésű, mint a marelli.
Azért, a macskazabálók védelmében: tudok neked, olyan, 1.6 benzin stiló-t mutatni, amiben a gyári elsőszerelés vezérlő van és még nem döglött meg. ~20 éves , napi használatú kocsiról van szó...
Távol álljon tőlem, még a látszata is, hogy konyítanék a témához , valamit is.... de nincs kizárva, hogy 2006 táján, valamit javítottak / cseréltek az 1.6 motoros stilókban a gyáriak, mert az 'ún.' serie2, állítólag, sokkal kevésbé 'zabálja' az elektronikát (ecu, gyújtótrafó stb...), mint a 2002 -2003 -as példányok....
Brazilok? nál, még talán 2 évvel továbbfolyt a g yártás - európában már a bravo? - készült ... és a gugli ferdítő szerint, ezeken a példányokon, kevesebb szintén az ilyen jellegű gond, mint a gyártás kezdetén, az olaszoknál legyártott 1.6-osokon.
Nekem meg meghozták a 147-est. Hát ez nagy mellényúlás volt, rendesen le van élve...
A következtetést levontam, 5-6 éve még fényévekkel jobb állapotban volt egy 17 éves autó odakint, ma már ott is használja inkább tovább, mert kurva drága az új autó és a használt is. Fel kell ébredni, az már csak ábránd, hogy egy egyébként jó általános állapotú autót megcsíp az ember egy-két kezelhető hibával. 3-4000 Euro ebből egy szép és jó. Pedig valaha milyen fasza kis gép lehetett, 2.0 TS Turismo Internazionale, de mára ugyanolyan halvány és megkopott, mint a kis embléma hátul...
Hát a Lybrában a fojtószelep kezelése egyszerűen tragikus, elindulásnál nem képes rendesen adagolni a gázt...vagy túl magas a kuplungozáshoz vagy túl alacsony.
Ok, kicsit butácska vezérlő, de azért megbízható. Ha azt nézed, az összes 1.6 Stilo-ban meghal a Marelli ecu, az egy dolog hogy hülye módon a motorra van rögzítve, de a Hitachi szintén, és azzal azért nem szoktak ilyen természetű problémák lenni.
A kérdésem többirányú volt - és meg is válaszoltad.
Köszönöm!
Ez ,a hitachi, valami becsípődés lehetett ,valamelyik Fiat-os beszerzőnek....
Az egyik Lancia Dedrában, is, ami, megfordult a baráti /haveri körben, találtunk ebből a pompás ECU-ból, egyet..... az összes többi Dedrával nem volt annyi nyűg, mint evvel az egy konkrét darabbal....igaz,a többségben vagy német vagy olasz vez.egység volt ...... weber marelli iaw vagy bosch .....
Szerinted normális az, hogy a monitor szonda feszülsége folyamatosan 0,3v? Egy szép egyenes, meg sem mozdul. Nem, nem normális, így nem is ártana utána járni, még ha különösebben nincs is észlelhető hibajelenség.
Majd kap egy külső tápot a jelvezeték, ha változik az ecu álltal mért érték, akkor szonda kakukk, ha nem, akkor ecu kuka.
A probléma az, hogy a motitor szonda jele fix 0,3V, áll mint a cövek, pici hullámzás sincs benne. Másrészt ez az érték szegény keverékre utal, ha minden szép és jó lenne, 0,45 V lenne és azért picit mocorogna.