Május elejéig vizgáztatni kell, így elkezdődött a felkészítés.
A szerelő átnézte már korábban: lengőkarok, első féktárcsák, betétek csereérettek, de más egyelőre rendben. A 185.000 km (főleg a jó magyar utakon) azért megtette a hatását...
Gyári alkatrészekkel, szereléssl így 165 kFt lett.
+ Majd a vizsgadíj.
Más.
Érdekes módon a gk adó nem volt "inflációkövető", pár 1.000 Ft-tal kevesebb lett a tavalyinál...
Közben kicsit utánanéztem és sok helyen írják, hogy az üzemanyag tartály szellőztetőrendszere vagy nem tudom, mi a neve, ha eldugul, okozhat ilyen problémát.
Szerintem is lehet ez kút, illetve töltőpisztolyfüggő is. Ahogy Black11 is írja.
Nálam is előfurdal néha, de érdekes módon a nagy átfolyást biztosító, nagyobb cső átmérőjű töltőpisztoly (teherautóknak, kamionoknak szánt kútfejnél) is van hogy simán megtelik a tank, kikapcsolás nélkül.
Egyik más márkás céges autónál van folyamatosan ezzel gond, ott nem tolom be tövig és kicsit elfordítva működik csak jól.
Sziasztok! Ma vettem egy 2013-as Fluence-t. Bár még sok tapasztalatom nincs róla, minden ok volt a hazaúton. Viszont volt egy kis kellemetlen meglepetésem, amit még egy autómnál sem tapasztaltam. Meg akartam tankolni és akármilyen állásba nyomtam be a tankoló pisztoly csövét, egyfolytában leoldott a pisztoly. A tank elvileg inkább az üres felé közelített., szóval nincs tele a kijeló szerint. Nyomkodást megunva félig megtöltöttem. Mi lehet az oka?
Ja, nekem sem csináltak még nagyon semmit ingyen a márkaszervízben....
Igaz van különbség közöttük, de errefelé(nk) általában nem ennyire gálánsak.
Mondjuk az egyik egy átnézéskor kérés nélkül feltöltötte az ablakmosót, persze rajta volt a számlán az összeg ('mer így szoktuk...), a másik viszont igyen csinálta ugyanezt (kivétel erősíti a szabályt?).
Ismét eljött a gumicsere ideje. Tavaly csak visszaraktuk a nyári gumikat, a rendszer azonnal érzékelte és ki is írta a nyomásértékeket, most viszont nem ismeri fel a kerékben levő jeladókat. "Pressure ref ongoing" hibaüzenet jelenik meg. A téli állás alatt lemerülhettek az elemek a jeladókban? DE mindegyikben? Vagy akkor is ez van, ha egy keréktől nem kap jelet?
Győrben van legalább 2 akkus cég. Én legutóbb odamentem egyikbe az autóval, hogy kérek egy akksit bele. Legalább 8 márka közül lehetett választani, ott be is szerelték és a régit elvették tőlem, ez benne van az akksi árában. Még szerelés közben ideiglenesen be is kötöttek egy pótakkut, hogy a rádió és egyéb beállítások ne szálljanak el. Ha jól emlékszem, 30.000 felett volt kicsivel, nem a legolcsóbbat választottam nyilván. Ez tartott kb. 10 percig, szerintem ez volt a legjobb választás.
Márkaszervizben. 5 évesnél idősebb autóra általában van 20% alkatrész és munkadíj kedvezmény. De érdemes szólni, mert gyakran "elfelejtik" érvényesíteni. Ha ott megveszed az akkut, általában ingyen be is szerelik. Max várnod kell 20-30 percet. Nem kell félni a márkaszervizektől.... Nem dolgozom ott, ha esetleg valaki ezt gyanítaná :) Viszont van sok előnye. Ma már nem drágábbak egy független, számlaképes szerviznél, van munkalap és garancia a javításra, és ha ők javítanak az általuk esetleg tévesen beszerzett alkatrészt se kell kifizetni. És persze van tisztességes diag. gépük, meg részletes szerelési leírásuk. Persze Józsi bácsi a garázssoron, számla nélkül olcsóbb, viszont ha elcsesz valamit, akkor csak széttárt karokkal pingvinezik. Aminek az árát persze Te fizeted...
Nekem a miskolci márkaszervizzel nem volt bajom. Lassan 20 éve oda járok.
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni. Ha nem nyílik a motorháztető a karral, akkor mi módon lehetne mégis kinyitni? Elszakadt vagy kiakadt a bowden elől középen, mert ott hallani valami motoszkálást, ha mozgatom a kart, de nincs semmi ellenállás. Akku lemerült, ezért szerelőhöz se tudok elmenni vele. Megan-hoz találtam kinyitós videót, de Fluence-hez sajnos nem. Köszi
Legutóbb - ahogy lejjebb írtam is - "sürgősen, kényszerből" kellett Motrio-t vennem a közeli alkatrészesnél.
A márka maga a Renault "második vonala" ugyan (lásd egyéb alkatrész), de mégis kisebb a magassága, így alá kellett tenni némi polisztirol lemezt, hogy a csatlakozások egyenesen álljanak...
Nem tökéletes megoldás, de az akku-doboz miatt szükséges volt. Szabadonálló akku esetén ez nem lett volna gond.
A szerelő is mondta, hogy a R ezt kissé "elmérte".
Nem tudom, hogy más márkáknál (pl. Varta, Bosch, stb.) mi a helyzet, de lehet, hogy vásárlás előtt érdemes a "gyári" magasságát és az újat összemérni.
Én is úgy voltam vele, hogy ez a Renault-háttér miatt 100 %-osan "csereszabatos" lesz, de aztán mégsem...
Mivel autószerelő az eredeti szakmám, de nem ebben dolgozom, tudom ezeket a csereintervallumokat a régi Rönómon is be lett tartva.Mindent cseréltettem az akkumulátor kivételével, egy olyan Bosch Car szervizbe ahová már kb 30 éve járok. Maximálisan megbízok bennük. Az akksira rámértünk, még egy darabig bírja, ahogy lesz pénzem, kicserélem majd ,most elég sok lóvé ment el, kicsit várnom kell.
Hétközben csak nagyon ritkán szoktam használni, általában hétvégi menet van, akkor megy egyhuzamban 50 - 60 km-t, ezt oda vissza.
Ezért is csodálkozom az akkuélettartamon.
Ahogy írtam korábban az előző Renaultomban az eredeti akksit 8 éves korában raktam ki, akkor is csak azért mert már tartottam tőle, hogy valahol otthagy, bár még indított gond nélkül.
Más kérdés, hogy az utána beletett Bosch két évet bírt... :-(
Gratula az új szerzeményhez. A 8 éves akkut azonnal kihajítanám a helyedben :) Tényleg minden másodperc ajándék. Ha jót akarsz gyárit rakass bele, arra 3 év gari van, és nagyon jó. Egyébként is javaslom, hogy alkatrészből gyárit vegyél bele. Meg fogja hálálni.
Amit érdemes megnézetni, főleg mert el szokták spórolni főleg a vidéki templomba járós autóknál: segédberendezés szíj csere (6 évente, ha nincs cserélve nagyot tud csattanni, és akkor se töltés, se hűtés, se klíma), gyertya csere, fékfolyadék csere. Ez utóbbi nagyon fontos, hogy 3-4 évente cserélve legyen, mert a kémiai összetétel-változás miatt könnyen kinyírja az ABS-ESP kockát. És ebből is csak a gyárit, csakúgy mint szíjból. Ne hallgass az XY szerelőre aki mindenkitől mindent jobban tud, és majd szerez alkatrészt kedvezménnyel. Valahonnan, valamilyet....
Francia autónál örök szabály, hogy gyári csereperiódust betartani, és gyári jelölésű alkatrészeket használni.
Az nekem is meglepő volt, hogy se a márkaszervizben se a Renault magyarországi " főhadiszállásán" se ismerik ezt a dolgot. De nem csodálkozom már semmin, nagyon elismert szerelőktől, mérnököktől hallottam már nagyon nagy hülyeségeket.
Egyébként a termosztát kényszerített nyitása nagyon gyakori a modern motoroknál. Általában hőpatronnal oldják meg ami a termosztát mellé van építve, ami ad egy hősokkot a rendszernek, és egyből nyit is.
Az akku dolognak érdemes utána járni egy jó autóvillamosságisnál, mert 5-6 évig ki kell bírnia, hacsak nem túl sok a napi indítgatás, mondjuk, ha ovijáratnak van használva az autó. Azt azért érdemes szem előtt tartani, hogy egy indítási folyamat után 20-30 perc folyamatos töltési üzem kellene , hogy a felvett áramot visszatöltse a generátor. Ha ez a töltési idő nincs meg nap, mint nap, akár többször is akkor könnyű lenullázni az akkut 2-3 év alatt; a gyakori indítgatáson kívül általában a töltési hiba szokta hazavágni az akksit még.
Én nem emlékeztem erre a visszahűléssel kapcsolatos korábbi beírásodra, de lehet csak átsiklottam fölötte.
Akár még így is lehet ahogy leírtad, nincs okom kételkedni benne, csak akkor az a nagy kérdés, hogy a márkaszervizekben miért nem tudnak erről.
Akárhányban kérdeztem korábban mindenhol igazából csak a vállvonogatásvolt a válasz...
Egyébként a Nissanokban sem foglalkoztak a vízhőmérő hozzáprogramozásával, láttam a Youtube-on olyan Nissanos gyorsulási videót ahol ugyanígy visszaesett az analóg! mutató mint nálunk.
Mindegy emiatt nincsenek álmatlan éjszakáim.
Az akku miatt viszont igen, nekem az első akku 2,5 évet bírt, a második ( szintén gyári ) meg 3,5-öt.
Ezt azért keveslem.
Töltés van rendesen.
Az akkufesz általában 12.2 V körül van ( nyilván álló motornál értem ), ezt egy kicsit kevésnek tartom, akkus oldalakon legalább 12,5 V-ot írnak jónak, alatta fokozódik a szulfátosodás.
Ha esetleg valaki(k) tud mérni nyugalmi akkufeszt, nálatok mennyi?
Gondoltam mérek egy nyugalmi áramfelvételt is, hátha valami folyamatosan szívja az aksit... ( de újkora óta? )