Pár hete kicserélték a Filatorigáton az átjárót STRAIL rendszerűre. Ez tök jó, de hevederes sínillesztésekkel lettek visszarakva a sínek. Csattog mint a k... élet (főleg Bákásmegyer felé). Jó, hogy nincs lakóház a közelben, mert ez szégyen. A sínvégeken már most látszik, hogy nem szeretik ezt. Miért nem hegesztett illesztések lettek 2024-ben Magyarország legnagyobb forgalmú vasútvonalán?
Hosszabb idő óta először jártam Cinkotán. Odafelé vittek autóval, visszafelé pedig mikor az állomáson jobban megnéztem az Örs felé induló vonat szerelvényét, hát mi a pályaszáma?
991 szintén újra megy már, a 1103 pihentetve van, valószínűleg túlfutott, ha égető szükség lépne fel beállna. 1111 és 1125 darabokban a nyugatiban, azok még jó ideig biztos nem fognak menni. 1109 eléggé el van dugva, talán a csarnokban van és készül, de alkatrészek hiányoznak hozzá. 1147-tel meg elkészültek, a próbák már zajlanak.
Összeütközött egy HÉV és egy autó Csepelen, ezért a H7-es HÉV a Szent Imre tér és Csepel között nem közlekedik, a Szent Imre tér és a Boráros tér között váltott vágányon jár, írja az MTI. A baleset a XXI. kerületi Szent Imre téren történt, az esethez a fővárosi hivatásos tűzoltókat riasztották, akik áramtalanítják az autót. Ezen a szakaszon a 35-ös, a 36-os, a 38-as, a 138-as, a 148-as, a 151-es, a 159-es és a 238-as buszokat ajánlja a BKK
Úgy tűnik, egyszerre két helyen is kéne akkro lenenm, mivel ma HÉV pótlók is estek ki. LMG-125 a Tímár utcánál állt délután lerohadva....erről is én tehetek vajh, mivel nem szereltem meg????
Szerintem az is csoda, hogy úgy ahogy de megy a járműkiadás. A 70-es évek második felétől járnak ugyan ezen szerelvények. Igaz, 30 éve még 951-től 1149-ig mind ott volt. Ma már csak 971-től felfelé, de ebből is a 973, 985, 999 Cinkotán, 1107, 1127, 1143 Csepelen van jelenleg és nem tudom mennyi áll.
Mindeközben 1146 kisegységként rohangál a legnagyobb reggeli csúcsban H5-ön....
Más: vonatok külső takarításával mi a helyzet? Várjuk a tavaszi esőket, hogy megoldják a MÁV helyett? Rég voltak ilyen retkesek, valamint Batthyány tér is rég volt ennyire mocskos!
Sosem lesz visszaállítva szerintem, csak az ígérgetés megy, sőt, abban sem vagyok biztos, h ennél nem lesz még rosszabb is. Reggel állandósult a tömeg, korábban ennél több fokkal jobb volt a helyzet, már békáson megtelik a békásról induló vonat a város felé.
Miért van az, hogy a máv-hév képtelen mentrendszerint leközlekedtetni bizonyos vonatokat a H5-ön? A csúcsidő vége - szerintük - f8-kor elkezdődik Békáson (máshol ez 8, n9), így sikerült kiritkítani a menetrendet pluszba. A Szentendréről 7:28-kor induló HÉV minden egyes nap Békásról eleve 2 perc késéssel jön, szerdán Kaszáson már 4 perc késésnél járt (amikor 6 perc a követés), tegnap meg 3 perc volt. Közben ezen a vonaton tömegnyomor van kedd, szerda és csütörtökön. A havi kb. 20 munkanapból ez a vonat 1 alkalommal tud menetrendszerint leközlekedni. Miért? Mikor lesz elég vonat az 5 perces követés visszaállításához? Mellesleg az látható, hogy a Szentendre-Békás szakaszon tarthatatlan a menetrend.
Na látod, ez egy jó kérdés! nem tudom, de bízom benne, hogy tanultak a pár évvel ezelőtti bakiból. (Tartok tőle, hogy most mindenképpen áterőltetik majd valahogy ezt, mert "presztízskérdést" csináltak belőle. Valahol jogosan... Csak ennek lehet az a következménye, hogy végül valami "butított" verziót fogadunk el a szent cél érdekében. Amiből majd ez is, az is, amaz is hiányzik, hogy ne legyen a rászánható keret feletti ára.)
A HÉV esetében nem (sem ;-) ) olvashattunk másikat. Anno szintén megvolt az adott összeg, csak amikor jöttek az ajánlatok, akkor kiderült, hogy a legolcsóbb is jóval drágább, mint amennyi pénz van rá.
Ez nem is arról szólt, hogy holnap kiírják a pályázatot. Arról szólt, hogy él a project, terveznek vele és a folytatásával. Az épp erre költendő pénzmennyiségre pedig "van ötletük honnan szedjék össze rá". Semmi egyéb. (De eddig "ennyi" sem volt. :-) )
Felsorolnak 50+ projektet, hogy ezek a "kiemelt projektek", aztán felsorol három halmazt, amire "Szerződéseinek forrását [...] hazai társfinanszírozáson felüli felhasználásával biztosítja a [...] támogatói döntések meghozataláig" - azaz ezekre a magyar adófizetők pénzéből pluszban költenek. Ebben a három halmazban nincsenek benne a földmunkával járó dolgok (ha jól néztem), tehát a tervezgetésre van pénz, az új szerelvényekre addig nincs, amíg nem hozzák meg a "támogatói döntéseket".
Speciel, azért ezek a projektek, amiket most a Közlönyben vannak, futnak a háttérben. Pár hete volt közöm egy Kelenföld IMCS-s témához és meglepett, hogy létezik ez a projekt még, erre most meg is jelent az MK-ban:)
Ha jól értelmezem, a csepeli meg a ráckevei vonalon fognak megállókat átépíteni, 12+6 új jármű a szentendrei vonalra - ha ad az EU erre pénzt. Anélkül csak előkészítés és tervezgetés.