Exide Excell akksi 60 amperórás került bele. KB 10 mm-errel alacsonyabb volt így alá kellet tenni kis bájlogot. A negatív saru nem tudtuk rendesen rátenni, elég hülye megoldás.
Tegnap délután beszereltük az új akksit, 29 ezerbe került 2 év garanciával, kicsit alacsony volt alá kellett pakolni. Sikerült a faluban venni hozzá téli gumikat acélfelnire szerelten és hozzá a gyári dísztárcsákat az egész pakk 40 ezerbe került. A gumi profil mélység 7,5 mm. még elmegy 2 téli szezont simán. Egy olyan fickóé volt akinek rövid ideig volt Fluensze és mikor eladta nem adta az autóhoz, azt hitte jó lesz a következő autójára de nem. Vett egy új Megan kombit arra nem volt jó így nem tudott mit kezdeni vele én meg lecsaptam rá. Jó vétel volt.Lényeg a felni,hogy ne kelljen állandóan gumit szerelni. A kerekeket meg én is simán tudom cserélni, nem kell gumishoz vinni, a centrirozást meg megtudom oldani.
Sziasztok! Nekem egy 2013-as 1.6 benzines Flum van, tudja esetleg valaki biztosra, hogy egy 2014-es 1.5dci Flu hátsó lámpája és rendszámvilágítása jó-e hozzá? Gondolom a karosszéria ugyanaz..
Május elejéig vizgáztatni kell, így elkezdődött a felkészítés.
A szerelő átnézte már korábban: lengőkarok, első féktárcsák, betétek csereérettek, de más egyelőre rendben. A 185.000 km (főleg a jó magyar utakon) azért megtette a hatását...
Gyári alkatrészekkel, szereléssl így 165 kFt lett.
+ Majd a vizsgadíj.
Más.
Érdekes módon a gk adó nem volt "inflációkövető", pár 1.000 Ft-tal kevesebb lett a tavalyinál...
Közben kicsit utánanéztem és sok helyen írják, hogy az üzemanyag tartály szellőztetőrendszere vagy nem tudom, mi a neve, ha eldugul, okozhat ilyen problémát.
Szerintem is lehet ez kút, illetve töltőpisztolyfüggő is. Ahogy Black11 is írja.
Nálam is előfurdal néha, de érdekes módon a nagy átfolyást biztosító, nagyobb cső átmérőjű töltőpisztoly (teherautóknak, kamionoknak szánt kútfejnél) is van hogy simán megtelik a tank, kikapcsolás nélkül.
Egyik más márkás céges autónál van folyamatosan ezzel gond, ott nem tolom be tövig és kicsit elfordítva működik csak jól.
Sziasztok! Ma vettem egy 2013-as Fluence-t. Bár még sok tapasztalatom nincs róla, minden ok volt a hazaúton. Viszont volt egy kis kellemetlen meglepetésem, amit még egy autómnál sem tapasztaltam. Meg akartam tankolni és akármilyen állásba nyomtam be a tankoló pisztoly csövét, egyfolytában leoldott a pisztoly. A tank elvileg inkább az üres felé közelített., szóval nincs tele a kijeló szerint. Nyomkodást megunva félig megtöltöttem. Mi lehet az oka?
Ja, nekem sem csináltak még nagyon semmit ingyen a márkaszervízben....
Igaz van különbség közöttük, de errefelé(nk) általában nem ennyire gálánsak.
Mondjuk az egyik egy átnézéskor kérés nélkül feltöltötte az ablakmosót, persze rajta volt a számlán az összeg ('mer így szoktuk...), a másik viszont igyen csinálta ugyanezt (kivétel erősíti a szabályt?).
Ismét eljött a gumicsere ideje. Tavaly csak visszaraktuk a nyári gumikat, a rendszer azonnal érzékelte és ki is írta a nyomásértékeket, most viszont nem ismeri fel a kerékben levő jeladókat. "Pressure ref ongoing" hibaüzenet jelenik meg. A téli állás alatt lemerülhettek az elemek a jeladókban? DE mindegyikben? Vagy akkor is ez van, ha egy keréktől nem kap jelet?
Győrben van legalább 2 akkus cég. Én legutóbb odamentem egyikbe az autóval, hogy kérek egy akksit bele. Legalább 8 márka közül lehetett választani, ott be is szerelték és a régit elvették tőlem, ez benne van az akksi árában. Még szerelés közben ideiglenesen be is kötöttek egy pótakkut, hogy a rádió és egyéb beállítások ne szálljanak el. Ha jól emlékszem, 30.000 felett volt kicsivel, nem a legolcsóbbat választottam nyilván. Ez tartott kb. 10 percig, szerintem ez volt a legjobb választás.
Márkaszervizben. 5 évesnél idősebb autóra általában van 20% alkatrész és munkadíj kedvezmény. De érdemes szólni, mert gyakran "elfelejtik" érvényesíteni. Ha ott megveszed az akkut, általában ingyen be is szerelik. Max várnod kell 20-30 percet. Nem kell félni a márkaszervizektől.... Nem dolgozom ott, ha esetleg valaki ezt gyanítaná :) Viszont van sok előnye. Ma már nem drágábbak egy független, számlaképes szerviznél, van munkalap és garancia a javításra, és ha ők javítanak az általuk esetleg tévesen beszerzett alkatrészt se kell kifizetni. És persze van tisztességes diag. gépük, meg részletes szerelési leírásuk. Persze Józsi bácsi a garázssoron, számla nélkül olcsóbb, viszont ha elcsesz valamit, akkor csak széttárt karokkal pingvinezik. Aminek az árát persze Te fizeted...
Nekem a miskolci márkaszervizzel nem volt bajom. Lassan 20 éve oda járok.
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni. Ha nem nyílik a motorháztető a karral, akkor mi módon lehetne mégis kinyitni? Elszakadt vagy kiakadt a bowden elől középen, mert ott hallani valami motoszkálást, ha mozgatom a kart, de nincs semmi ellenállás. Akku lemerült, ezért szerelőhöz se tudok elmenni vele. Megan-hoz találtam kinyitós videót, de Fluence-hez sajnos nem. Köszi
Legutóbb - ahogy lejjebb írtam is - "sürgősen, kényszerből" kellett Motrio-t vennem a közeli alkatrészesnél.
A márka maga a Renault "második vonala" ugyan (lásd egyéb alkatrész), de mégis kisebb a magassága, így alá kellett tenni némi polisztirol lemezt, hogy a csatlakozások egyenesen álljanak...
Nem tökéletes megoldás, de az akku-doboz miatt szükséges volt. Szabadonálló akku esetén ez nem lett volna gond.
A szerelő is mondta, hogy a R ezt kissé "elmérte".
Nem tudom, hogy más márkáknál (pl. Varta, Bosch, stb.) mi a helyzet, de lehet, hogy vásárlás előtt érdemes a "gyári" magasságát és az újat összemérni.
Én is úgy voltam vele, hogy ez a Renault-háttér miatt 100 %-osan "csereszabatos" lesz, de aztán mégsem...