Lidl töltőm nekem is van, nem igazán látom, hogy rosszabb lenne egy CTEK-nél. Egy kis 3/8-os dugókulcs klszlet is van, azzal sincs semmi gondom, pedig ott van mellette a Kamasa kélszlet is. Van még egy sima és egy ütvecsavarbehajtóm is, ott azért már átszik, hogy a Metabom illetve a Milwaukeem jobb. Bár azért őszintén szólva, a Metabo nem sokkal drágább, de azért a Milwaukee annyival nem jobb, amennyivel többe került.
Jó, hogy mondod ezt a vezérlésmódosító dolgot, lehet érdemes lenne betáraznom belőle egyet.
Hú, a magyar nyelv különleges kifejezéseit azért használtad, változatosan és kitartóan? :D Nekem van egy akksitöltőm onnan, jópár éve azt használom már, ja meg a dugókulcs készletem, pedig amit az már kapott rendesen, nagyon bírja.
Ja, meg időközben életre keltettem a Twin Sparkot. Aztán kiderült, hogy repedt a szelepfedél és lyukas a kiegyenlítő. Még azokat orvoslom és alig várom, hogy ne lássam már itt. Kérdés, megveszi-e egyáltalán valaki...
Közben meg látom, hogy kb. a beszerezhetetlenség határán van a vezérlésmódosító ezekhez, az ebay-en már 1000 eurót is elkérnek egy újért. Na, hát ilyen körülmények között most vagy beleakadok egy előrelátó vevőbe, vagy a kutyának se kell már ilyen autó, se donornak, se bontásra.
Elkezdtem érdemben szétszedni a motort. Rögtön egy kellemetlen meglepetéssel kezdtem, anno ugy vettem a motort, hogy leeresztik belőle az olajat, mivel volt hogy egyedül kellett mozgatnom, az is súly. Hát most amikor az oldalára borítottam a motort, kiderült, hogy nem eresztették le... Így némi nagytakarítás után második lépésként le is tesztelem a pár éve a Lidl-ben vásárolt olajszivattyúmat, ami meglepően jól teszi a dolgát.
Amúgy érdekes, mert én azt nagy fehér patentet nem is látom, hogy nekem lenen olyanom. A fehér csésze, az megvan. Mindenesetre rendeltem mind a kettőt, kicserélem azt is, bajd nem lehet belőle.
Kicseréltem az adóhengert. Mint kiderült, igazából jó eséllyel nem is hidraulikus baja volt, hanem a gömb volt szétkopva, ami a pedálgépbe csatlakozik, 2-3 centit lehetett nyomni a pedálon, míg megmozdult a henger rúdja. Ami plussz érdekes, hogy a pedálgép totál máshogy nézett ki, mint ami az elearn-ben található.
Első körben egy felső munkahengert rendeltem, mert valószínűleg valami hidraulikus baja lesz, egyre nagyobb a holtjáték, de olaj nem fogy és nem is tűnik úgy, hogy bárhol folyna. Nem Metelli lett, mert bár lehet, hogy előitélet, de a Metelli műanyag. TRW-t rendeltem, árban nem számottevő a különbség. Ha meg CSS lesz, pfff, na arra mostr nem is szeretnék gondolni, hogy levegyem a váltót.
Metelliből még csak fékalkatrészeket használtál, vagy mást is? Elkezdtem érezni, hogy lassan közelek a kuplunk csere időpontja, és azon gondolkozom, hogy a hidraulikus kinyomócsapágyból bepróbálkozzak e vele. Ugyebár elég kényes alkatrész, ha nem jön be, boríthatom szét a fél autót.
Nem friss a szett, de azért nem is túlhordott állapotú.
Köszi, de hengerfejet azt kaptam a kocsival. Most a projekt annyi lesz, hogy felrakom egy új tömítéssel, legyen mozgásképes. Aztán megpróbálom egyben eladni donornak vagy bontásra.
Meghozták a vasat az öcsémhez. Első ránézésre jó, majd vasárnap meg egész nap nézegetheti. De szerintem biztos érdemes lesz forgalomba helyezni, aztán cuccolhat a horgászatokra.
Hát amúgy tényleg egy vicc...most mondjátok meg, hogy a francba akadhatok bele mindig ezekbe? Ránézek a marketplace-en, beállítom Svájcra kíváncsiságból, létezik-e még a típus a kínálatban és tessék...és akkor hogy is lehetne ott hagyni? Amúgy agyrém is!
Világos. Csak hát a szabályozás eltorzítja a piacot és az emberi szokásokat is. Persze, ahol abszolút szabadságot ad, ott meg dominál az önző emberi természet. Objektíven én ezt nem tudom nézni. :)
Arra találták ki ezt a rendszert, hogy a fiatalabb, kevésbé szennyező autók elterjedését ösztönözzék vele. Akik régebben nagyobb motoros vagy dízelautót vettek, azok továbbra is kedvező adótételek mellett használhatják őket (egy korábbi logika szerint számított összeget indexálnak nekik évről-évre, szerintem ez abszolút fair), viszont a regisztrációs díjukat nagyon megemelték, hogy ne nagyon legyen kedve senkinek ilyet a nevére venni. Ez szerintem egy lényegesen értelmesebb rendszer, mint Hollandiában, ahol 10 euróért a nevedre vehetsz bármilyen kocsit és ahol sokan az öregebb autóknál az első komolyabb szervizszámla kifizetése helyett inkább ki is szállnak belőlük, így adják körbe-körbe a romokat egymásnak.
A hobbiautózásnak a flamand rendszer nem kedvez, amíg 30 éves nem lesz a kocsi - onnantól viszont pici pénzből regisztráltatható és az adója sem több évi pártíz eurónál.
Máshol útadónak meg mittudoménminek hívják, szerintem minden országban van az autótartásnak éves adótétele. Hollandiában pl. tömeg alapján számolják és ott egy 20V-re ez majdnem 800 euro/év.
Igazad van, nagyon kell szeretni egy nagyköbcentis autót ahhoz, hogy az ember ezt ki akarja fizetni rá, pláne ha még öregebb is és korábbi Euro-besorolású.
Multiplás dolgokba mennyire látsz bele, létezik még abból olyan állapotú, amivel érdemes foglalkozni? Lehet hozzájuk alkatrészt kapni? Hol lenne érdemes ilyet nézni? Facelift előtti, de már Euro 3-as jöhetne szóba, tehát 2002-2004 közötti.
Közlekedési adó...na mint fogalom, az se gyenge ám! Nemhogy a mértéke.
Erre a kocsira itthon egy olyan 600 eurónyi sarcot kell kifizetni hogy a rendszám rajta legyen, a neved meg a forgalmiban. De persze annak vagy 35-40 %-a akkoris fennállna, ha az ember belföldön venne, rendszámos autót.
1123 euro azért lehetetlenné tesz egy ilyen akciót teljesen, mert akkor még vám+áfa és fuvar szóba se került...
Akkor az olasz csóka szerezhette hagyatékból szerintem. Ilyen állapotú autók ritkán jutnak el a piacra.
Flandriában CO2-kibocsátás és Euro-besorolás, illetve hengerürtartalom alapján fizetünk forgalombahelyezési díjat (ez a BIV - belasting op inverkeerstelling, kb. a magyar átírási illetéknek felel meg, minden tulajdonosváltásnál ki kell fizetni), ez egy kétliteres Euro 3-as autó esetében 1.123 euro. Minel régebbi/nagyobb motoros az autó, annál magasabb a díj.
A másik, 680 eurós tétel pedig az elsö évre számított közlekedési adó (ezt évente fizetjük), ezt is hasonló szisztéma szerint számolják ki.
Az utolsó műszaki vizsgája 2017-ben volt és a szervizkönyv utolsó bejegyzése 2018-ban, 148 ekm-nél. Persze hogy nem kétséges a hitelesség. Egy olasz fickó árulta, neki autószervize van és azért vette, hogy szervizes rendszámmal céges használós legyen. Csinált egy olajcserét rajta januárban 1000 km-rel ezelőtt. Azt írta is, hogy sokat állt az autó, de nem bírtam kifaggatni arról, hogy honnan és hogyan jutott hozzá. Úgy tűnik, 2019-ig futhatott az autó, de jó helyen lehetett ha nem rohadt szét az alja az évek alatt.
Aztán valamelyik görgő megszólalt a szíjhajtásban és mivel komplikáltnak ítélte meg a vezérléscserét, meg ugye látta hogy jó régen volt cserélve (amúgy 100 ekm-nél), inkább meghirdette. Nyilván ez vételi szempontból nem számít, mert az ember úgyis kapásból cserélné. Hát majd meglátjuk összességében a karosszériát, úgyis azon dől el a történet.
És mi a fenéből jön ki ez az 1800 euró ott, nálatok? Elég durva...most ha én a vámolást meg a fuvart meg az itteni sarcokat összeadom, akkor sem jön ki ennyire, mire rendszám lesz rajta.
Az a fotó a motortérröl elképesztö... gondolom, nem merül fel sok kétség az óraállás hitelességével kapcsolatban. Javításra szorulóként hirdették, vagy hagyatékból vetted?
Egy pillanatra akkora stenkbe jöttem, még le is ellenöriztem, mennyibe kerülne egy 20V itteni regisztrációja