Keresés

Részletes keresés

Durian Mochi Creative Commons License 2024.05.26 0 0 12479

A Norwegian-ról tudsz valami általános információkat mondani?

Előzmény: Hajósblog (12475)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2024.05.26 0 0 12478

Kajában illetve választékban nem nehéz verni főleg az MSC-t. A Costa minősége és választéka jobb, de a hozzárhetőség, sorállás külön-külön mindenért, az unott arcú pultosoktól "kunyerálás" ultragáz. Az MSC legalább laza és reggel 6-tól hajnal 2-ig nyitva a büfé. A Costa este 19:00-kor kinyit 20:30-kor bezár. Utána már víz sincs, csak a bárokban. 

Előzmény: Hajósblog (12477)
Hajósblog Creative Commons License 2024.05.26 0 0 12477

Celestyal? Drágának azért nem mondható, viszont a desztinációkban és a kajában veri az MSCt és a Costát is.

Előzmény: jazzcool1,2 (12476)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2024.05.26 0 0 12476

Szó sincs arról, hogy párhuzamot vonnék az MSC-Costa és többi társaság között. De az MSC és a Costa kb letarolja az olasz és a spanyol piacot. Egyik sem gazdag ország, de nagyon széles az alsó középosztály. Plusz főleg az olaszok a lakóhelyüktől max 200 km-re találnak cruise kikötőt. Rajtuk kívül még vmennyi német és orosz anyanyelvű utazik ezeken a hajókon, plusz mondjuk 10-20 magyar/hajó. 

 

A "jobb cégek" hajóin még Európában is elég sok az USA és a kanadai utas, plusz a britek. Pireusból indult Celebrityn talán egyetlen görög utas sem volt... Szegény piac, nekik - gondolom - a Celestyal lehet a kedvencük, már akik egyáltalán megengedhetik maguknak. 

Előzmény: Hajósblog (12474)
Hajósblog Creative Commons License 2024.05.26 0 0 12475

Inkább úgy közelíteném meg a dolgot, hogy a Cruise hajós ipar az elmúlt évek alatt jól láthatóan elindult két irányba.


1. Divat és nyaralós hajózás - Olcsó hajóutak (habár már az MSC sem az) és elérhető desztinációk. Nyaralás, piázás, szelfizés na és a tény, hogy hajón vagyunk! Nincs ezzel semmi probléma ha az ember úgy is kezeli. Amit én nagyon sajnálok, hogy az MSC elindult egy tömegcikk irányba. Nagyon jó volt ár-érték arányban 4-5 évvel ezelőtt. A 96 órás akciók valóban akciók voltak. Pl. Egy utast fizettél a másik valóban free volt. De manapság majdhogy nem drágább akcióban mint lista áron.

2. Öreg hajós vagy és már túl vagy ezeken - Nem akarsz tömeget, vízi csúszdát és erőltetett fedélzeti programokat, valamint a gyenge "menzás" kajákból is eleged van. Mondjuk ez főleg az MSC-re értendő. De nagyon is szeretnéd élvezni a hajózás adta élmény és a desztinációk sokaságát. Na ekkor jön a Celebrity, Princess és Cunard. Persze van még feljebb de maradjunk az elérhető társaságoknál. Mondjuk egy ikonikus transzatlanti átkelés az egyetlen jelenleg szolgálatban álló óceánjárón azaz Queen Mary 2 fedélzetén egy más dimenzió és időutazás. Legalább is nekem az volt.

 

Előzmény: Janos32 (12468)
Hajósblog Creative Commons License 2024.05.26 0 0 12474

"A Celebritynek, a Royalnak vagy a Princessnek, és esetleg a Cunardnak jó ha összesen egy-egy hajója itt van a térségben."

Hát azért nem teljesen van így, de ne is akarjunk már párhuzamot vonni a felsorolt hajótársaságok vs. MSC, Costa között! Minden hajótársaságnak megvan a jól megcélzott utazóközönsége. De ez érezhető is a szolgáltatások, árak és útvonalak tekintetében.

Előzmény: jazzcool1,2 (12472)
Zsó1122 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 12473

Nagy várakozással tekintünk erre az utazásra. Annál is inkább mert ez a terület kimaradt az eddigi utazásainkból. Korábbi években számos országot bejártunk már, de Skandináviába még nem jutottunk el. Különlegesnek ígérkezik!

3 nap múlva indulunk, készülünk ezerrel!

Előzmény: Flower2000 (12470)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2024.05.05 0 0 12472

Sok magyarnak nagy boldogság, ha életében egyszer, vagy néhány évente eljut egy hajóra, plusz a legtöbben autóval vagy Flixbusszal mennek a kikötőkbe, azaz leginkább olasz kikötőkből indulnak. és a MED-ben a Costa és az MSC uralja a mezőnyt sok hajóval. A Celebritynek, a Royalnak vagy a Princessnek, és esetleg a Cunardnak jó ha összesen egy-egy hajója itt van a térségben. (Costa vagy MSC? Nem vitás, hogy az MSC a jobb.)

Előzmény: Janos32 (12471)
Janos32 Creative Commons License 2024.05.05 0 0 12471

Nem erről van szó. Hanem arról, hogy van 65 hajóstársaság, de a magyaroknak kizárólag az MSC és a Costa létezik. Közben meg ez a két cég mélyen a legalja az iparágnak minőségben és szolgáltatásban egyaránt. 

Előzmény: jazzcool1,2 (12469)
Flower2000 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 12470

A Norvég fjordok a legszebbek és a Carib tenger. A szomszédom szerint, aki egy norvég hajóskapitány. Bejárta a világot párszor.

Előzmény: Zsó1122 (12460)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 12469

egyetértek, azzal, hogy a Costa egy ideje átlagban már jóval drágább az MSC-nél, miközben szerintem az MSC még minidg jobb a Costanal. 

Előzmény: Janos32 (12468)
Janos32 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 12468

A hajózás nem az MSC-Costa kettősből áll (bár tapasztalom, hogy a magyar utazóknak semmi más nem létezik e kettőn kívül). 

Nem csak a prémium, hanem már a középkategóriás hajóstársaságoknál sincs zsúfoltság. Mindig van szabad napozóágy vagy hely a jacuzziban. A elgjobbaknál gyerekek sem nagyon vannak, de van több konkrétan "adult only" hajóstársaság is. 

A "fapadosok", mint az MSC-Costa duó azért ennyire olcsó, mert ha valahol még volt 3 négyzetméter odazsúfolni egy szobának nevezett odút, akkor megtették. 

Előzmény: Róbert333 (12438)
Zsó1122 Creative Commons License 2024.04.26 0 0 12467

Szia!

Május 11-18, Kiel-ből.

Előzmény: k_bazsi (12466)
k_bazsi Creative Commons License 2024.04.22 0 0 12466

Szia! 
május 19-26?

Előzmény: Zsó1122 (12460)
Livcsi30 Creative Commons License 2024.04.16 0 0 12465

Igen, Igazad va. Az utolsò megàllò Marseille. 

Előzmény: kirsan (12464)
kirsan Creative Commons License 2024.04.16 0 0 12464

Az a 2. Messina Marseille akar lenni szerintem, de ettől még érdekes.

Előzmény: Livcsi30 (12463)
Livcsi30 Creative Commons License 2024.04.15 0 3 12463

Sziasztok! MSC WORLD EUROPA 

 

Tegnap értünk vissza az egy hetes körùtròl, s gondoltam leìrom a tapasztalatokat.

Bechekkolàs secc percc alatt megvolt, mert itthon màr az appben mindent kitöltöttünk.

 

 

12. emeleten laktunk,  egy belsö kabinunk és egy promenàdra nézö erkélyes kabinunk volt,2 - 2 före. A kettö kb ugyanaz, teljesen kényelmes, jòl el lehet férni. A belsö kabinban csak egy szekrény volt a ruhàknak, az erkélyesben egy egész gardròb. Az promenàdost kiprôbàltuk, de legközelebb maradunk a tengerre nézöre. A promenàdon reggel 7-töl szòl a zene éjfélig, de volt hogy még éjjel 3kor is ordibàltak odalenn. Ès hàt az ajtòk jòl zàrtak, azért ez meg az behalatszott. Nekem hiànyzott a napsütés is. Nem minta lett volna idönk a szobàban ücsörögni. 

A hajò hatalmas, nagyon szép. Nekem ùjdonsàg volt a lift rendszer. Nem abba szàllsz be ahova akarsz, hanem beadod az emelet szàmàt, és a lift mondja meg hova szàllj. 10 lift van a hajòn belül, plussz kettö a promenàdon, de azok csak a 18 és 19. szintre közlekednek. 

Büfé étterem két szinten, szòval mindig lehet talàlni helyet. A büfé annyira nem jött be. A reggeli mindig ugyanaz volt, a vacsoràzni csak egyszer voltunk a büfében, arra jò volt. Nekem hiànyzott a desszert és a gyümölcsvàlaszték. Azok elég szegényesek voltak. Az ültetéses étteremben nagyon finomakat ettünk, minden nap màs a vàlaszték. Elöétel-föétel-desszert, 4 lehetöség közül lehet vàlasztani, van gyerek kàrtyàjuk is. 

 

MSC-s programmokra nem fizettünk be, azoknak nem vagyok a hìve, magunknak szerveztünk mindent. Mi Genovabòl indultunk, ott nem néztünk körül, mert màr vagy 10szer voltunk Ligùriàban. De a hajô nagyon jò helyen àll, onnan az aquarium nincs messze, vagy le lehet menni Portofinoba. Cinuqe terrét innen nem ajànlom, az idöben nagyon necces. Az én személyes kedvencem Camogli, Rapallo és Genova között. Az egy igazi kis gyöngyszem.

Nàpolyban szintén gyalogtàvolsàgra àllt a hajò, a belvàros 10 perc. 

Messinàban szintén  a központban àlltunk, de a vàros nem tartogat sok mindent. Mi elvonatoztunk Taorminàba, az àllomàsròl 1.10 Euro/fö a busz fel a központba. Ez nagyon szép hely, el lehet ütni az idöt. Mi innen a felvonòval lementünk megnézni az ISola Bellàt, majd busszal vissza az àllomàsra. Kényelmes volt, nem stresszeltünk, belefért minden. Mi a vonattal kezdtünk, és visszafelé Messina.

Valetta: gyalog felfelé kb 15 perc lehet a vàros, mi lifttel mentünk, az kb 5 percre volt a hajòtòl, és 1 euro/fö a napijegy. Mi visszafelé gyalogoltunk. Itt vàrost néztünk. 

Tengeri nap: nagyon sok a napàgy, ùgyhogy szerintem mindenki talàl középen vagy hàtul magànak lehetöséget. A jacuzzinàl volt nagy sorbanàllàs- pedig abbòl is van 10- àltalàban 15 percenként küldték ki a népet. Vannak pincérek akik egész nap jönnen mennek, nàluk egyszerübb és gyorsabb rendelni mint a bàrban. 

Barcelona: Messze volt a vàrostòl. Elözö este raknak a szobàkba egy vouchert a shuttle buszra. Aki akarja hasznàlni, csak ki kell tölteni és a buszra szàllàs elött odaadni a személyzetnek. 10euro/fö oda vissza ùtra. Szerintem ez okés volt. Sokan voltak akik visszafelé a vàrosbòl fel akartak szàllni, de nem volt  nàluk a papìr ìgy nem engedték öket.  A shuttle a WTC-hez visz Barcelonàban, onnan megy a hop on Hop off, ha az valakinek érdekes. 

Messina: Nagyon-Nagyon messze van a vàrostòl a hajò. Itt 17 Euro/fö a shuttle. Na ezt sokaltam. Ha elindultok a kijàrat utàn a zöld csìkot követve, elértek egy ingyenes shuttle buszhoz, ami bevisz a vàrosba, a plàza mögött rak ki. Mire mi odaértünk nagyon hosszù sor volt, ìgy követtük tovàbb a zöld vonalat. Pàr perc utàn elértünk egy körforgalomhoz, ahonnan a 35T jelzésü busz vitt a vàrosba 1 euro/fö àron. sehol nem àllt meg csak a végén. Teljesen jò volt. A vàros nekem speciell pozitiv csalòdàs volt, tetszett, tisztasàg volt, igaz sokan voltak. Van Hop on hop off Colorbus néven, meg megy egy kisvonat is körben a vàroson. De arra nem sikerült felülnünk, mindig tele volt. Mi gyalogoltunk végig. Visszafelé megtalàltuk az ingyenes buszt. A Five Guys mellett kell bemenni egy fehér kapun, onnan indul a busz a hajòhoz. 

 

Programmok: Az appben ùgy kb este 7-fél 8-tòl lehet foglalni a màsnapi helyeket. Majdnem minden nap màs elöadàs van, talàn egy müsor volt amit két nap adtak. Ha esetleg màr nem kaptok helyet,akkor ha kezdésre odamentek, akkor beengednek, amùgy nézik a kàrtyàt. Szìnvolalas, igényes müsorok voltak. 

Volt fehér este, gàla este, piros este, 60-70 es évek. 

Vacsi idök:  fél 6, fél 8 és fél 10. Ha valakinek nem tetszik amit kapott cserélni lehet. 

 

Ami nekem zavarò volt, hogy nagyon sok iskolàs csoport volt. Nàpolyban és Messinàban nagyon sokan szàlltak fel 17-18 éves korosztàly, tanàrral vagy anélkül. Hàt ök el tudtàk foglalni a jacuzzikat rendesen, néha viselkedni sem tudtak, hangosak. Mi eddig mindig a nyàri szünetben utaztunk, meg ezen az ùton nem voltunk még, ìgy ezt nem tudom most àltalànosìtani, de azért kivàncsi lennék hogy itt mindig ez van e, vagy csak tavasszal az érettségi elött? 

A màsik ami nekem negatìvum volt, hogy a Promenàd végében nagyon kevés volt az ülö lehetöség. Bàr làttam aztàn képeket a hajòròl, ahol sokkal több volt kirakva, ùgyhogy lehet ez most csak évszakfüggö volt. Ha meg esetleg talàltam helyet, és szerettem volna nézni az indulàst, mindneki beàllt elém. 

 

Összességében amùgy szuper volt, jò lett volna még egy hét:) 

 

Livia

Zsó1122 Creative Commons License 2024.02.26 -1 0 12462

Köszönöm szépen, hasznos , széles körű információk.

Előzmény: jazzcool1,2 (12461)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2024.02.25 0 1 12461
Előzmény: Zsó1122 (12460)
Zsó1122 Creative Commons License 2024.02.25 -1 0 12460

Sziasztok!

Májusban hajózunk az MSC Euribiával a norvég fjordokhoz.

Segítséget szeretnék kérni, minden információ, személyes tapasztalat  érdekel a vidékkel, a látnivalókkal  kapcsolatban.

A fórumot visszaolvasva nem sok leírást találtam erről az útról.

Livcsi30 Creative Commons License 2024.02.22 -1 0 12459

Köszönöm az információkat. Sokat segítettetek. Nèzem is a vonatjegyet. Jó hajókázàst mindenkinek! 

onlyread Creative Commons License 2024.02.19 -1 0 12458

Azt vedd majd figyelembe, hogy Taormina vonatállomását Taormina-Giardininak hívják és onnan még buszozni kell a városba. Természetesen gyalog is járható, főleg, ha egyenesen Castelmolába mentek onnan, de azt edzettebbeknek javaslom a szint miatt és hát nem is rövid túra...

A Trenitalia honlapján minden fönt van.

Előzmény: Livcsi30 (12456)
kirsan Creative Commons License 2024.02.18 0 0 12457

Messina-Taormina vonattal teljesen OK. A parton megy a vonat, majd kabinos felvonóval fel a városba, mert magasan van.

Előzmény: Livcsi30 (12456)
Livcsi30 Creative Commons License 2024.02.18 0 0 12456

Sziasztok!

Àprilisban megyünk az MSC Worl Europàval Messinàba. Csinàlta màr valaki hogy Messinàbòl vonattal ment àt Taorminàba, kivitelezhetö? 9-19ig àll a hajònk Messinàba. Vasùtàllomàsròl be lehet sétàlni a vàrosba meg az Isola Bellàhoz? Gondoltam Taorminàban fognànk egy taxit, onnan fel Castelmolàba, majd vonattal vissza Messinàba ahol talàn van még idönk màszkàlni. Kértem most pàr helyröl ajànlatot, de a 350 Euròs àrtòl ( 4 fö), azért dobtam egy hàtast. 

Köszi ha van valami tippetek. 

Livia

moonwalkr Creative Commons License 2023.10.06 0 0 12455

Még egy utolsó részlet a beszámolóhoz, Youtube video:

 

MSC Musica 2023 – Mediterranean Cruise

Előzmény: moonwalkr (12453)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2023.10.06 0 0 12454

Jerusalem: naponta 5-6 gép indul BUD-ról TLV-be, onnan 25 perces vonatút, és érdemes legalább 2-3 éjszakát ott eltölteni.

Előzmény: moonwalkr (12450)
moonwalkr Creative Commons License 2023.10.06 0 1 12453

Utolsó képek Mykonosról

 

Előzmény: moonwalkr (12450)
Caipi Creative Commons License 2023.10.05 -1 0 12452

Mondjuk persze a QM2 se az a kifejezett cruise ship, hanem óceánjáró.:) 

Előzmény: Caipi (12451)
Caipi Creative Commons License 2023.10.05 0 0 12451

Kívánom Neked, hogy összejöjjön a Jerusalem! :) És érdekes volt a beszámolód.

 

Mi jövőre megyünk az első cruise-ra, amit nagyon várunk. De nálunk nem a látnivalók a lényeg: régi ismerősünk, a Queen Mary 2 az. Többször láttuk a hamburgi kikötőben, ill. egyszer 'versenyeztünk' is vele, mikor talán Neuwerk szigetről hajóztunk éppen vissza Cuxhavenbe. (Régebben évekig Hamburgban dolgoztam, nagyon szeretem, és sokszor kísértünk arrafele.)

 

Mondjuk én egyszer régesrégen, 1987-ben voltam egyedül egy Földközi tengeri hajóúton, egy orosz hajón, ami hivatalosan komp volt ugyan, de turistákat is szállított, volt úszómedence, volt több bárja, meg volt kapitányi vacsora stb. Odesszából indult, és Jalta-Pireusz-Nápoly-Marseille-Barcelona-Tunisz-Isztambul voltak a megállók, szuper volt

 

Előzmény: moonwalkr (12450)
moonwalkr Creative Commons License 2023.10.05 0 0 12450

Folyt.

 

4. (befejező) rész, Mykonos

 

Következett megint egy jókora hajóút, Limasszolból Mykonosra, egy teljes napig szeltük a habokat, közben a díszletet a felsorakozott kisebb-nagyobb görög szigetek szolgáltatták, amelyek a tiszteletünkre beköszöntek sorjában. Szépek voltak. Utolsó teljes napunk első fele a medencék mellett telt, hogy jókor délután érjünk oda Mykonosra. Ezt az utolsó napot eléggé sikerült elrontani az MSC fontoskodásával. Kezdődött ott, hogy meghirdettek 10:30-ra a színházba egy NAGYON FONTOS tájékoztatót a másnapi kiszállás tudnivalóiról.  Persze elmentünk, de minek. Elmondták, hogy kiosztanak egy csomó luggage tag-et, rajta nagy számokkal és hogy mit hová kell majd ragasztani. Aztán ugyanezt a tájékoztatást megkaptuk a kabinba kinyomtatva is. Szóval a színházi show a világ legfeleslegesebbje volt, nem beszélve arról, hogy pont félbeszelte az utolsó teljes délelőttünket. Aztán folytatódott úgy, hogy a társaság nem volt képes értelmesen elmagyarázni a mykonos-i kiszállás módját. Pedig leírták a fedélzeti újságban, csak tátongott az infókon egy csomó lyuk, amiket aztán ketten találgattunk, hogy hogy lenne logikus. Szervezett a hajó egy külön kiszállási desket, ahol jegyeket osztottak a kishajókra, amik kora délutántól a partra hordták a vendégeket (majd a nagy hajó is kikötött, de csak este, mert addig foglalt volt a kikötő egyetlen nagy hajóknak szánt állóhelye). Itt is megkérdeztük hogy lesz a dolog. Kaptunk tájékoztatást, de még mindig nem állt össze a dolog, sőt még nőtt a homály. Annyira, hogy végül lementem a Shore Excursion Desk-re és ott is megkérdeztem. Itt állt össze a teljes kép, de addig mindenki össze-vissza beszélt, sőt egymásnak ellenkező dolgot mondott. Hát itt nem vizsgázott jól az MSC.

És van egy pimasz prekoncepcióm: az egész azért van, hogy jó drágán el tudják adni az internetcsomagjaikat. Mert amúgy is az a vád éri őket gyakran, hogy nagyon környezetszennyezően működnek. És tényleg. Tonnányi papírt kapsz a kabinodba. Pedig az infokat fel lehetne nyomni a tévé egyik csatornájára is, ahol összesen csak a biztonsági tájékoztató fut végtelenített szalagon. Vagy fel lehetne nyomni egy kötelezően letöltendő appra is (ami egyébként létezik is, de legfeljebb általánosságokra használják, és nem is promózzák), de ezek a lehetőségek ott fekszenek parlagon. Szóval szóljon már valaki az MSC-nek (ja és persze a világ számos más szállásszolgáltatójának is), hogy 2023 van és az internet, a wifi mára már az alapvető infrastruktúra részévé vált, amiből nem csiliárdokért árult luxusszolgáltatást kell csinálni, hanem odaadni, mint az áramot, vagy a melegvizet. Ja, hogy ez egy kis beruházást igényel. Jelentem, egy sor olyan szálloda van, ami internet lefedettség szempontból szar helyen felszik (lásd pl. a szétszórt és apró Maldiv-szigeteket az óceánban, ugye hasonlítanak egy hajóra?) és már ingyen adják a netet, amin nem gyalog mennek az adatok, hanem zokszó nélkül lehet Youtube-ozni. A hajó odáig jutott ebben, hogy ugyan van neki egy ingyenes hotspotja (és hirdeti is, hogy az „internet connection is essential on the ship” csak ez nem igaz, ráadásul úgy igaz, hogy olyan pénzeket akarnak kihúzni a zsebedből, ami már-már nevetséges), csak ez a hotspot nem jó másra, minthogy a telefonod, vagy tabletet akkuidejét fogyassza a valódi „connection” helyett. De ha már belejöttem a bírálatba, itt még kiegészítem egy utólagos adalékkal, ami kapcsolódik a fenti témához. Az MSC-nek az utastájékoztatással is vannak problémái, bár nem tudom, hogy tudatában van-e ennek. Történt ugyanis, hogy befizettünk három kirándulásra jó előre. Az első kirándulásra csak vártuk, vártuk, hogy kapjunk egy részvételi jegyet, meg infot, hogy egyáltalán hova és mikor kell menni. Amikor eljött az este 10 óra, inkább lementem a Shore Excursion Deskre, hogy a holnap reggeli kirándulásra mikor lesz valami info. Ott nem elnézést kértek, hanem adtak egy jegyet, amire ráírták, hogy copy és közölték. hogy reggel 8-kor lesz az utastalálkozó a színházteremben. Slusszpoén: reggel, mikor 7:58-kor (jól van, nem kapkodtuk el mi sem, na…😊) éppen csukjuk be a kabinajtónkat, amikor lélekszakadva rohan a szobafiúnk, MSC-s borítékot lobogtatva, hogy meghozta a részvételi jegyet….

A következő kirándulásra rendben megkaptunk időben mindent, azt hittem visszazökkent minden a normális kerékvágásba. Jött a harmadik kirándulás Jeruzsálembe – amire már sejtettük, hogy nem megyünk, de még reménykedtünk –. Hát megint csak vártunk, vártunk, de nem jött semmi. Más magyaroktól még az a pletyka is jött, hogy extra korán, 6:00-kor indul a kirándulás, gondoltam nem ártana már este tudni mikorra húzzam a vekkert. Eltelt már a vacsora is, amikor türelmemet vesztve megint irányt vettem a deskre, ahol az ügyfélszolgálatos szinte sértetten közölte, hogy maradjak nyugodtan a valagamon, mert 21:00 után mindenki megkapja a jegyét a kabinjába. Tényleg? És szerintetek ez a megfelelő utastájékoztatás? Na jó, ezt nem kérdeztem meg ilyen bunkón explicite, de legalábbis az arcomra rá volt írva.

 

Na mindegy, hol is tartottunk? Ja a konfúz mykonosi partra szállásnál. Végre fény derült rá, hogy hogy fogunk eljutni a kikötőből a városba. A terv az volt, hogy csak este 7 után indulunk, hogy végre esti hangulatban is lássunk egy görög várost. Így is lett. Az MSC által szervezett shuttle boat jegy 10 EUR-ba került. Amikor partra szálltunk, ott hirdette a helyi szolgáltató ugyanazt a hajótranszfert 2 EUR-ért (na jó, retúr az 4 EUR). Ekkora buktát a világ még nem látott, mint ahogy az MSC lépre ment. Gáz volt. Behajóztunk a kikötőbe és éppen jókor a naplementét még a vízen láttuk, a város pedig már félhomályba burkolózott, majd lassan felvette az estélyi ruháját is. A fények bekapcsolva, hangulat maxira tekerve. Santorinihez hasonlóan zegzugos utcácskák, sőt ha lehet, még zegzugosabbak. A tenger melletti utcákon mindenhol éttermek, máshol mindenütt boltocskák. Görögebbnél görögebb szuvenírek, csodaklassz az egész. Persze itt is igaz, hogy ha láttál 3 boltot, akkor láttad az összeset. Egy csomót sétáltunk a kis sikátorokban, felkaptattunk a domboldalra a szélmalmokhoz, tengernyi fénykép gyűlt a magunkba szívott hangulatról. Mykonos meseszép volt, ékszerdoboz. Csak egyetlen bajom volt: az úton mindvégig a hajó etetett, de most megbeszéltük, hogy az utolsó estére ezt elengedjük. Nem akartunk sokat, csak egy gyrost, idő se volt nagyon többre. De Mykonoson kizárólag a fancy éttermek sorakoznak a parton, ahol bonyolultabbnál bonyolultabbakat ehetsz, drágábbnál drágábban (a legegyszerűbb egy gyros tál volt, átszámolva olyan  10 ezerért és hát már a Balatonon is húzni szoktam a számat, amikor a számláló eléri a 3 ezret…) Szóval az lett a vége, hogy mivel legfőképpen nem akartunk másfél órára leülni enni, meg az árak is nagyon turistásak voltak, inkább mégse ettünk a parton. Csak ahogy jöttünk, visszaszálltunk a hajóra.

 

Aztán ezzel megkezdődött az utazás legvége, mindenből az utolsó. Utolsó vacsi (az ültetős éttermet az időzítés, hogy sötétben menjünk a szigetre, elsodorta), az utolsó séta a 6-os fedélzeten és a sétafedélzeten. Aztán az utolsó reggeli, de ez már a kiszállás jegyében. Összecsomagoltunk és vártuk, hogy mi sorszámunkra kerüljön sor. Kicsusszantunk az MSC logisztikai gépezetének fogaskerekei között a partra. Aztán viszlát Pireusz, végül a metró állomásait is végigszemezgetve viszlát Athén. Hazafelé még megküzdöttünk a légitársaságok új hülyeségével, hogy miután gondosan belerakatták az összes értékedet és törékeny dolgodat a kézipoggyászba, azt is add fel feladott csomagként. Hát juszt se. Szóval hazalendített az AirSerbia a festői Belgrádon át, hogy Ferihegyen megint magyarul köszönjön a határőr.

Csak egyetlen kérdés maradt megválaszolatlanul: visszamegyünk-e valaha? Van egy babonám, ha az út során volt valami, amit meg akartam tenni, de nem sikerült, vagy elmaradt, hát akkor van miért visszamennem és vissza is fogok menni valamikor. Nos ezen az úton volt életem legkövérebb kihagyott lehetősége: Jeruzsálem. Egyértelmű, hogy vissza fogok térni. Ugye?

 

Vége

 

Köszi a figyelmet és a türelmet:)

Előzmény: moonwalkr (12447)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!