Amilyen éghajlatunk lett, nem indokolja nagyon a külön téli gumit. A sima nyári gumi talán max 1 decivel kisebb fogyasztást hoz, autópálya tempónál lehet hangosabb is, de elhanyagolható. Ha kellene télit is venni, akkor inkább ez, kb 50-60 ezer kmt elmegy. Ha még jó a téli és felnin is van, akkor inkább nyári:) Olyan elvetemült ismerősöm is van aki a nyárit cserélgeti a négyévszakossal (télre).
Ha nagyon sokat mész külföldön is, akkor kell a tél/nyári, de cca 10 ezer kmért szerintem már nem éri meg.
Én azt tettem fel ősszel. Szerintem ha tudod vállalni hogy nagy hóban, kb évente 2 nap nem ülsz kocsiba (idén télen mondjuk nem volt ilyen nap) akkor teljesen jó. Amikor csak latyak volt teljesen stabilan álltam meg. Nem zajos, esőben jobb is mint a téli. Szerintem a tél 98%ban jobb mint a direkt téli. Tesztek alapján szárazon és esőben rövidebb a féktáv.
Goodyeart vettem, volt ajándék üzemanyag kupon is hozzá. Egyelőre nem bántam meg:)
Exide Excell akksi 60 amperórás került bele. KB 10 mm-errel alacsonyabb volt így alá kellet tenni kis bájlogot. A negatív saru nem tudtuk rendesen rátenni, elég hülye megoldás.
Tegnap délután beszereltük az új akksit, 29 ezerbe került 2 év garanciával, kicsit alacsony volt alá kellett pakolni. Sikerült a faluban venni hozzá téli gumikat acélfelnire szerelten és hozzá a gyári dísztárcsákat az egész pakk 40 ezerbe került. A gumi profil mélység 7,5 mm. még elmegy 2 téli szezont simán. Egy olyan fickóé volt akinek rövid ideig volt Fluensze és mikor eladta nem adta az autóhoz, azt hitte jó lesz a következő autójára de nem. Vett egy új Megan kombit arra nem volt jó így nem tudott mit kezdeni vele én meg lecsaptam rá. Jó vétel volt.Lényeg a felni,hogy ne kelljen állandóan gumit szerelni. A kerekeket meg én is simán tudom cserélni, nem kell gumishoz vinni, a centrirozást meg megtudom oldani.
Sziasztok! Nekem egy 2013-as 1.6 benzines Flum van, tudja esetleg valaki biztosra, hogy egy 2014-es 1.5dci Flu hátsó lámpája és rendszámvilágítása jó-e hozzá? Gondolom a karosszéria ugyanaz..
Május elejéig vizgáztatni kell, így elkezdődött a felkészítés.
A szerelő átnézte már korábban: lengőkarok, első féktárcsák, betétek csereérettek, de más egyelőre rendben. A 185.000 km (főleg a jó magyar utakon) azért megtette a hatását...
Gyári alkatrészekkel, szereléssl így 165 kFt lett.
+ Majd a vizsgadíj.
Más.
Érdekes módon a gk adó nem volt "inflációkövető", pár 1.000 Ft-tal kevesebb lett a tavalyinál...
Közben kicsit utánanéztem és sok helyen írják, hogy az üzemanyag tartály szellőztetőrendszere vagy nem tudom, mi a neve, ha eldugul, okozhat ilyen problémát.
Szerintem is lehet ez kút, illetve töltőpisztolyfüggő is. Ahogy Black11 is írja.
Nálam is előfurdal néha, de érdekes módon a nagy átfolyást biztosító, nagyobb cső átmérőjű töltőpisztoly (teherautóknak, kamionoknak szánt kútfejnél) is van hogy simán megtelik a tank, kikapcsolás nélkül.
Egyik más márkás céges autónál van folyamatosan ezzel gond, ott nem tolom be tövig és kicsit elfordítva működik csak jól.
Sziasztok! Ma vettem egy 2013-as Fluence-t. Bár még sok tapasztalatom nincs róla, minden ok volt a hazaúton. Viszont volt egy kis kellemetlen meglepetésem, amit még egy autómnál sem tapasztaltam. Meg akartam tankolni és akármilyen állásba nyomtam be a tankoló pisztoly csövét, egyfolytában leoldott a pisztoly. A tank elvileg inkább az üres felé közelített., szóval nincs tele a kijeló szerint. Nyomkodást megunva félig megtöltöttem. Mi lehet az oka?
Ja, nekem sem csináltak még nagyon semmit ingyen a márkaszervízben....
Igaz van különbség közöttük, de errefelé(nk) általában nem ennyire gálánsak.
Mondjuk az egyik egy átnézéskor kérés nélkül feltöltötte az ablakmosót, persze rajta volt a számlán az összeg ('mer így szoktuk...), a másik viszont igyen csinálta ugyanezt (kivétel erősíti a szabályt?).
Ismét eljött a gumicsere ideje. Tavaly csak visszaraktuk a nyári gumikat, a rendszer azonnal érzékelte és ki is írta a nyomásértékeket, most viszont nem ismeri fel a kerékben levő jeladókat. "Pressure ref ongoing" hibaüzenet jelenik meg. A téli állás alatt lemerülhettek az elemek a jeladókban? DE mindegyikben? Vagy akkor is ez van, ha egy keréktől nem kap jelet?