Attól tartok, nem is olyan sokára nagy érték lesz még az a használt, ki tudja milyen állapotú tartalék is. Már annak, aki életben akarja tartani ezeket a motorokat...
Nekem erre a megindításra egy régi orosz töltőm van, de most néztem, az olajszivattyú miatt, hogy a négy éve a műhely sarkában álló akksira simán elindult a töltő, sőt, félig feltöltöttnek mutatta.
Nekem szerencsére van egy jó hengerfejem a Fiatra, egy TS hengerfejem, és két vagy három vezérlésmódósítóm, csak sajnos nem tudom, milyen állapotban vannak.
A főtengely végén a nagy csavar sima jobbmenetes? Nem akar lejönni a drága. Mondjuk tól sokat nem is próbálkoztam vele.
Nagyon érdemes. Most nekem ebből annyi nyereségem lesz, hogy van egy egyébként még érintetlen komplett hengerfejem szétütött 8 szeleppel, ami egyezik a GT-n lévővel és felújítható.
Múltkor az ali-n nézelődtem és nem tudtam nem megvenni egy Repair funkciós intelligens töltőt aprópénzért. Csak 12V-os és a lidls meg aldis töltőkkel az az egyetlen baj, hogy ha túl alacsony az akkufesz, akkor el se kezdi tölteni, netán 6 Voltosnak véli...holnap megjön, van két akksim, ha az egyiket fel tudom éleszteni, már megérte. Mert hát az is kéne ahhoz, hogy odébb tudjak állni a két szarommal a kertben.
Lidl töltőm nekem is van, nem igazán látom, hogy rosszabb lenne egy CTEK-nél. Egy kis 3/8-os dugókulcs klszlet is van, azzal sincs semmi gondom, pedig ott van mellette a Kamasa kélszlet is. Van még egy sima és egy ütvecsavarbehajtóm is, ott azért már átszik, hogy a Metabom illetve a Milwaukeem jobb. Bár azért őszintén szólva, a Metabo nem sokkal drágább, de azért a Milwaukee annyival nem jobb, amennyivel többe került.
Jó, hogy mondod ezt a vezérlésmódosító dolgot, lehet érdemes lenne betáraznom belőle egyet.
Hú, a magyar nyelv különleges kifejezéseit azért használtad, változatosan és kitartóan? :D Nekem van egy akksitöltőm onnan, jópár éve azt használom már, ja meg a dugókulcs készletem, pedig amit az már kapott rendesen, nagyon bírja.
Ja, meg időközben életre keltettem a Twin Sparkot. Aztán kiderült, hogy repedt a szelepfedél és lyukas a kiegyenlítő. Még azokat orvoslom és alig várom, hogy ne lássam már itt. Kérdés, megveszi-e egyáltalán valaki...
Közben meg látom, hogy kb. a beszerezhetetlenség határán van a vezérlésmódosító ezekhez, az ebay-en már 1000 eurót is elkérnek egy újért. Na, hát ilyen körülmények között most vagy beleakadok egy előrelátó vevőbe, vagy a kutyának se kell már ilyen autó, se donornak, se bontásra.
Elkezdtem érdemben szétszedni a motort. Rögtön egy kellemetlen meglepetéssel kezdtem, anno ugy vettem a motort, hogy leeresztik belőle az olajat, mivel volt hogy egyedül kellett mozgatnom, az is súly. Hát most amikor az oldalára borítottam a motort, kiderült, hogy nem eresztették le... Így némi nagytakarítás után második lépésként le is tesztelem a pár éve a Lidl-ben vásárolt olajszivattyúmat, ami meglepően jól teszi a dolgát.
Amúgy érdekes, mert én azt nagy fehér patentet nem is látom, hogy nekem lenen olyanom. A fehér csésze, az megvan. Mindenesetre rendeltem mind a kettőt, kicserélem azt is, bajd nem lehet belőle.
Kicseréltem az adóhengert. Mint kiderült, igazából jó eséllyel nem is hidraulikus baja volt, hanem a gömb volt szétkopva, ami a pedálgépbe csatlakozik, 2-3 centit lehetett nyomni a pedálon, míg megmozdult a henger rúdja. Ami plussz érdekes, hogy a pedálgép totál máshogy nézett ki, mint ami az elearn-ben található.
Első körben egy felső munkahengert rendeltem, mert valószínűleg valami hidraulikus baja lesz, egyre nagyobb a holtjáték, de olaj nem fogy és nem is tűnik úgy, hogy bárhol folyna. Nem Metelli lett, mert bár lehet, hogy előitélet, de a Metelli műanyag. TRW-t rendeltem, árban nem számottevő a különbség. Ha meg CSS lesz, pfff, na arra mostr nem is szeretnék gondolni, hogy levegyem a váltót.
Metelliből még csak fékalkatrészeket használtál, vagy mást is? Elkezdtem érezni, hogy lassan közelek a kuplunk csere időpontja, és azon gondolkozom, hogy a hidraulikus kinyomócsapágyból bepróbálkozzak e vele. Ugyebár elég kényes alkatrész, ha nem jön be, boríthatom szét a fél autót.
Nem friss a szett, de azért nem is túlhordott állapotú.
Köszi, de hengerfejet azt kaptam a kocsival. Most a projekt annyi lesz, hogy felrakom egy új tömítéssel, legyen mozgásképes. Aztán megpróbálom egyben eladni donornak vagy bontásra.
Meghozták a vasat az öcsémhez. Első ránézésre jó, majd vasárnap meg egész nap nézegetheti. De szerintem biztos érdemes lesz forgalomba helyezni, aztán cuccolhat a horgászatokra.
Hát amúgy tényleg egy vicc...most mondjátok meg, hogy a francba akadhatok bele mindig ezekbe? Ránézek a marketplace-en, beállítom Svájcra kíváncsiságból, létezik-e még a típus a kínálatban és tessék...és akkor hogy is lehetne ott hagyni? Amúgy agyrém is!
Világos. Csak hát a szabályozás eltorzítja a piacot és az emberi szokásokat is. Persze, ahol abszolút szabadságot ad, ott meg dominál az önző emberi természet. Objektíven én ezt nem tudom nézni. :)
Arra találták ki ezt a rendszert, hogy a fiatalabb, kevésbé szennyező autók elterjedését ösztönözzék vele. Akik régebben nagyobb motoros vagy dízelautót vettek, azok továbbra is kedvező adótételek mellett használhatják őket (egy korábbi logika szerint számított összeget indexálnak nekik évről-évre, szerintem ez abszolút fair), viszont a regisztrációs díjukat nagyon megemelték, hogy ne nagyon legyen kedve senkinek ilyet a nevére venni. Ez szerintem egy lényegesen értelmesebb rendszer, mint Hollandiában, ahol 10 euróért a nevedre vehetsz bármilyen kocsit és ahol sokan az öregebb autóknál az első komolyabb szervizszámla kifizetése helyett inkább ki is szállnak belőlük, így adják körbe-körbe a romokat egymásnak.
A hobbiautózásnak a flamand rendszer nem kedvez, amíg 30 éves nem lesz a kocsi - onnantól viszont pici pénzből regisztráltatható és az adója sem több évi pártíz eurónál.