Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Az Autodata nekünk nélkülözhetetlen (kisebb vagyon az éves hozzáférés... ) de olasz autóknál nagyon kiskanállal méri az infot :-( A motormenedzsment rész mondjuk nagyjából itt is rendben van.
A feszültségesés kibogarászása egy összetettebb autónál szép feladat :-)
Annyi szerencsém van, hogy a kappa és a 166 komfort moduljai teljesen egyeznek, így azokat könnyen tudom cserélgetni, de ez nem oldotta meg a problémát.
Az első ablakok kivezérlő szálain 1,5V-ot tudok mérni, illetve alkalmanként 3.5V-ot. (hol ez, hol az, még nincs meg, hogy miért van ez)
Ami test pont elém került mindet javítottam, tisztítottam, de még semmi.
Per/pill az van, hogy a belseje ki van belezve, és a csomitér jobb hátuljában lévő ablakvezérlőtől indulunk visszafelé, követve a vezeték színeket és keresni a problémát.
Nincs valakinek véletlen 166hoz repair manuálja? Igazából elektromos rész kellene. Mindene készen van, de a két első elektromos ablak nem működik, és ahogy szokták mondani, nem kapom a baját...
A kiindulási pontom az volt, hogy egyáltalán képes-e zavart okozni ott a rézpaszta. A másik homályos pont a "rézpaszta" összetétele. A "kerámia" paszta egyáltalán nem tartalmaz fém elemeket.
Az induktív jeladók sokkal érzékenyebb szerkezetek, mint ami az autós köztudatban él. Érdemes rápillantani a két oszcilloszkóp ábrára, az első mutatja, hogy egy kicsinek vélt jeladó kerék eltérés mekkora jelfeszültség differenciát okoz.:
Érdemes abba is belegondolni, hogy ezek a jeladók folyamatosan kapják a dzsuvát, a fékport, a tárcsák kopadékát, és akkor itt a kerékagy felfekvő felületére és a csavarra kent minimális mennyiségű rézpaszta. Hogyan fog ez számottevő mértékben eljutni a jeladóhoz?
Az újabb típusok ABS / ESP kerékforgás érzékelői szinte mindig Hall-jeladósak. Eleve: itt a zárt szerkezeti kialakítás miatt (szvsz) nemigen van bármilyen típusú tartós kenőanyagnak zavart okozni. (Cserébe baromi érzékenyek, elég egy leejtés, szakszerűtlen hozzányúlás és annyi....)
Korábban az induktív jeladók voltak általánosak. Ez már más eset. A rendszer kényes pl. a légrésre, a póluskerék állapotára, és 5-6 km/óra sebesség alatt nem is működik. Itt ha a póluskerékre kerül(ne) fémet tartalmazó kenőanyag (pl. rézpaszta), az szerintem tudna működési zavart okozni. Az állításom könnyen cáfolható: meg kell nézni egy hibátlan jeladó oszcilloszkóp ábráját, és ugyanezt, ha a jeladó kerék rézpasztával szennyezett.
Ha a két oszc. diagram között nincs különbség, akkor vesztettem :-DD
Mondjuk előző tulaj adott kocsihoz egy extra gumit, felni nincs hozzá. Nyári felnikhez 19es anyák vannak, a gyári kulcs 21-es. Még nem tudom mi más van ezen kívül abban a habszivacs dobozban ami a pótkerék helyén van. Szal össze kéne raknom fejben a dolgokat.
Mondanám hogy meghúzásnál gondoljunk arra is amikor hóbanfagybanesőben kell defektes kereket cserélni, de az avéhoz én is már csak tömítő trutyit kaptam
Don Akadémiai Értekezés szintű írását olvasva (Szóval vettem csak ezért a Lidl-ben egy nyomatékkulcsot (természetesen minden anya meghúzása előtt hitelesíttetem, és csak olyan műhelyben húzom meg a csavart, ahol a hőmérséklet pontosan be van állítva ... szóval nem) :D ) jött az ötlet: tegyünk rá még egy lapáttal.
Gondoltam, percek alatt jön majd a megfejtés: Micsoda marhaság! A hivatkozási számban utaltam áprilisra 04.01 :-DD
Én egyetértek, a kerékcsavarokra semmilyen más erő nem hat, csak amivel meg vannak húzva. Még a legnagyobb kátyúban vagy a legélesebb kanyarban sem. Na, nézzük mi lesz a vita vége! :D
Kerékcsavarokat és felnik/féktárcsák felvekvő felületeit eleve nem szabad pasztázni semmivel. Csavarokat azért nem, mert a meghúzási nyomaték mindig száraz csavarra vonatkozik, megkenve könnyebben megy, és valójában sokkal nagyobb nyomatékkal húzod meg, ami a csavarfej vagy a menet szakadását eredményezheti hosszú távon. A felületeket meg azért nem, mert a közhiedelemmel ellentétben nem a kerékcsavarok tartják a helyén a felnit, hanem az általuk kifejtett leszorító erő. Ha a felni és a topf között nincs súrlódás, a felni idővel lelazul.
Erre azért nem jó a nyomatékkulcs mert egy csikorgósan meglazult-visszatett kerékcsavart, és egy rézpasztázottat azonos nyomatékkal húznak meg, egészen más lesz a végeredmény.
Hát én nem tudhassam, nem vagyok a kerékcsavarok örzője. Sport modellekből szerintem GT86-hoz nem is volt szerencsém, vittek BMW Suprával, Lexus RC és LC-szel, meg vezettem picit Yaris GR-t. Ebből az LC tetszett, annak ellenére hogy egy repedt hátsó lámpa volt hozzá állítólag 2m+ infláció előtt.
Több tesztet is elolvastam: kifejezetten jókat írnak a tesztelők.
Teljesen új modell, nincs még személyes tapasztalat. De hogy tipikus Toyota, az biztos. A spórolás jegyei jól látszanak: pl. a szemrevaló karosszéria egy nem túl igényes fényezést kapott.
Na de várjuk Toyotás Don tippjeit (is) a kerékcsavarok számával kapcsolatban :-))