Sziasztok! Szeretnek segitseget kerni. 2005-os scenic II 1,6 benzines autonk van. Mar regota azt csinalta hogy kuplung kinyomasra soxor leallt. Kicsereltem benne a kuplung pedal folotti kapcsolot,de nem javult a helyzet. Kitakaritottam a pillangoszelep hazat,de attol sem javult a helyzet. Az elektromos kezifek egyaltalan nem reagal, csak csipog a hiba miatt. Uj tunet hogy beindulas utan per masodperc mulva leall.
Masik tunet hogy kb ket ora alatt magatol leszivja vmi az akksit.
Tanacsra kiprobaltam hogy kikotottem a generatort,mert elvileg ha az zarlatos akkor az szivhatja le. Sajnos nem jott be,igy is leszovja valami. Van valakinek esetleg tanacsa merre induljak el ezugyben?
valaki tekerje a kormányt, hogy hallhasd a hangot te meg fogd meg a rugót lengéscsillapítót így érezheted hol pattog, ha egyik oldalon sem akkor a kormánymű felfogató csavarokon kell engedni/meghúzni. "hátsó-alsó szilentek" ez a hátsó tengelyre értendő?
Bocsánat pontatlanul fogalmaztam. A teljes toronycsapágy és szilentek is cserélve lettek. Olyan mintha a rúgó nem egyenletesen fordulna, elpattogna a kormány fordításakor. Ezért is cseréltük a toronycsapágyakat is.
Ismét egy kis segítséget szeretnék kérni a szakértő kollégáktól. A 2008-as 1.5 dci Scenicünk műszakira kapott egy alapos futómű felújítást. Elöl-hátul rúgó csere, elől lengéscsillapító, egyik oldalon gömbfej, hátsó-alsó szilentek cseréje. A csere után kormány tekerésnél pattogó hang hallatszik a futómű felől, ami korábban nem volt. Álló helyzetben is csinálja, így biztos nem féltengely. A biztonság kedvéért ezek után még ki lett cserélve mindkét oldalon a toronyszilent. A probléma azóta is fennáll. Olyan mintha a rúgó okozná a pattogó hangot. Találkozott már esetleg valaki hasonló problémával? Okozhatnak vmilyen módon ilyen problémát az utángyártott rúgók?
"Általában pl akkor csinálja ha megyek vele és már üzem meleg, és mondjuk megállok a pirosnál. Onnan meg már ellustul" Puffer tartály van elrepedve, vagy a kis csövek a szabályzóknál repedve/kipuhulva.
Szia. Általában pl akkor csinálja ha megyek vele és már üzem meleg, és mondjuk megállok a pirosnál. Onnan meg már ellustul. Vagy pl miskolci vagyok, az Avas meredek utjain fixen ha megyek felfele. Olajcsere után gyakrabban csinálja pl. Hibakód amúgy nincs. Köszi hogy válaszoltál.
Ez ugyan Ford Focus volt, változó geometriájú turbóval. Ha finoman használtam tok jól ment. Ha viszont hirtelen nagyobb gázt adtam, akkor bedobta a hibakódot, nem ment és csak a következő inditás után javult meg - de csak a következő nagyobb gázdadásig. Ha szépen finoman nyomtad száz km-et ment hiba nélkül.
Itt a változó geometria mozgató mechanizmusa szorult a turbónál egy kis kenés (kint valami rudazat mozgatta) megoldotta a problémát...